Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Avoimet työpaikat" koostuvat keikkatyöstä, provikkamyynnistä, vuokratyöfirmoista, franchisingista.. ei kunnon työpaikoista!

Vierailija
27.09.2025 |

Näin ainakin tässä 80km säteellä. Kunnon, oikeita työpaikkoja on auki ehkä 1/10.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on se oikea työpaikka? Meille muille se on sellainen, josta maksetaan palkkaa. Työttömille kelpaa vain virka-aikana tehtävä kokoaikatyö?

Vierailija
102/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki mitä nämä iloisesti tarjoavat työpaikkaetuina, ovat jotakin näistä:

perusteellisen perehdytyksen tehtävään (pitäisi olla itsestäänselvää)

mukavan tiimin (todennäköisesti juuri päinvastoin)

mahdollisuuden työskennellä arvostetun brändin parissa (pitää siis olla otettu, että pääsee brändin alle työskentelemään)

kannustavan palkan (joo, jokainen tietää mitä tämä tarkoittaa)

joustavat työajat (sinä työntekjänä joustat, ei toisin päin)

kunnolliset työvälineet (eli mitään uutta ei hankita, vaikka työvälineet on rikki tai puhkikuluneet, kun ne kerran on jo ostettu)

tms.

Eikä pidä unohtaa sitä kuuluisaa näköalapaikkaa, jolle pääsee tehtävässä kuin tehtävässä ja firmassa kuin firmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on se oikea työpaikka? Meille muille se on sellainen, josta maksetaan palkkaa. Työttömille kelpaa vain virka-aikana tehtävä kokoaikatyö?

Noh, työtön on velvoitettu hakemaan nimenomaan sitä kokoaikatyötä (ei välttämättä toki virka-aikaa tehtävää) työnhakusuunnitelman mukaisesti (neljä paikkaa per kuukausi, jos ei ole mitään painavia rajoitteita, joilla tavoitetta voidaan laskea). Tokihan sitä saa hakea lisäksi osa-aikatöitä, kevytyrittäjähommia tms. mutta hakuveloite pitää kuitenkin täyttää yli 2 viikkoa kestävien kokoaikatöiden hakemisella.

Vierailija
104/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kouluttamattomille noin.

Itse olet ilmeisesti lääkäri, koska ne muut työpaikat ovat sitten ainakin täällä lääkäreiden paikkoja.

Vierailija
105/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sitten sinne, missä on tarjolla näitä ensimmäisenä Oikotiellä näkyviä töitä: Särmääjä (?), Työpäälliköitä ja sähköasentajia, Raskaskoneasentajia, Puheterapeutti, Erikoislääkäri...

Ihan kunnon työpaikkoja nuo ovat ja palkkakin useita tuhansia kuukaudessa. Miksi et hae?

Koska olen vakitöissä jo. Kai sitä saa silti katsoa tarjontaa? Aika heikkoa se on vaikka mitä trollailet. Sinuna en siis huutelisi, kun ei edes näytä olevan mitään käryä listaamisi työpaikkojen vaatimuksista. Esimerkiksi noista en voisi hakea yhtään, tai siis ainahan hakea voi, mutta yhteenkään työpaikkaan ei ole minulla pätevyyksiä. 

ap

Mutta ne ovat kunnon työpaikkoja! Eihän tässä ollut siitä kyse, kenellä niihin on pätevyys ja kenellä ei vaan siitä, että tarjolla olisi vain otsikoss

Sinulla on ymmärryksessä vikaa.

Vierailija
106/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä on työvoimapula ja hoitajapula. Ollut jo viimeiset 20 vuotta.

On myös palkanmaksajapula

Miten olet kehittänyt omia taitojasi työttömyysaikana? Muutenkin kuin haukkumalla ja valittamalla. Käyttäisit senkin ajan muuhun.

Mihin oikein kommentoit? Kun yksi esittää hoitajapulaa ja toinen kommentoi siihen palkanmaksajapulaa, mikä on aivan totta, koska sotealueet vähentävät jatkuvasti kustannuspaineissa henkilöstöään, niin sinä alat kyseenalaistamaan kommentoijan tekemishistoriaa?

Muistaakseni yliopistoissa pyörii kurssi Logiikka ja argumentaatioteoria, käypä suorittamassa se näin alkuun. Tosin kurssi on aika hankala, olen aika varma jo näillä näytöillä, ettet pääsisi läpi

Vierailija
107/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon työpaikat saadaan suhteilla, joten verkostoidu, verkostoidu ja verkostoidu.

Nepotismi tuomittavaa, kaverikapitalismi ei?

Vierailija
108/119 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Orpon Suomeen.

Kyllä se Sannan Suomi oli jo ihan samanlainen.

Vierailija
109/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sitten sinne, missä on tarjolla näitä ensimmäisenä Oikotiellä näkyviä töitä: Särmääjä (?), Työpäälliköitä ja sähköasentajia, Raskaskoneasentajia, Puheterapeutti, Erikoislääkäri...

Ihan kunnon työpaikkoja nuo ovat ja palkkakin useita tuhansia kuukaudessa. Miksi et hae?

Koska olen vakitöissä jo. Kai sitä saa silti katsoa tarjontaa? Aika heikkoa se on vaikka mitä trollailet. Sinuna en siis huutelisi, kun ei edes näytä olevan mitään käryä listaamisi työpaikkojen vaatimuksista. Esimerkiksi noista en voisi hakea yhtään, tai siis ainahan hakea voi, mutta yhteenkään työpaikkaan ei ole minulla pätevyyksiä. 

ap

Ei nykyisin kukaan pätevyyksiä katso. Olen yksikön päällikkö. Meille haettiin kesän lopussa sairaanhoitajaa. Hakemuksia tuli 47 kpl, joista kolmella oli

Tuo turhauttaa. Jos ei ole olemassa työtä, jota osaa tehdä, on vaan pakko hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mikä tahansa työ ei kelpaa, vaan pitää olla kokoaikainen. Olisin itse saanut määräaikaisen osa-aikaisen viime vuoden alussa. Omaa koulutusta vastaava työ. Työllisyyspalvelut torppasi, että saan ottaa sen vastaan, mutta minun on silti haettava joka kuukausi kokoaikaisia työpaikkoja. Kyseessä olisi ollut määräaikaisuus, koska siellä oli joku työntekijä alkanut tehdä 60% työaikaa ja hakenut sitä vuoden loppuun. Kerroin tämän työnantajalle, että jos otan työn vastaan, minun on silti haettava kokoaikaista työtä. Työnantaja ilmoitti, että sitten he eivät palkkaa, koska minä en voi irtisanoutua määräaikaisesta työsuhteesta ennen sen päättymistä. Ei ole irtisanoutumismahdollisuutta koeajan jälkeen. Heille tuli sinne eläkkeelle jo siirtynyt työntekijä paikkaamaan vajeen.

Näitä samanlaisia tapauksia on paljon. Tarvitaan määräaikainen, osa-aikainen, mutta se ei ole mahdollista, paitsi jos palkka on niin suuri, että voi jättäytyä pois työttömyyskorvauksista kokonaan. Itse tarvitsisin työkokemusta lisää. Se helpottaisi myöhemmin vakituisen kokoaikatyön saamista. Kesätyö kaupan kassalla ei hyödytä oman alan työpaikan löytymistä.

Vierailija
110/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille kelpaa mikä vaan, jos työllisyyspalvelut myöntää luvan. Poistetaan velvoite hakea 4 kokopäiväistä työpaikkaa kuukaudessa.

Vierailija
111/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisin kukaan pätevyyksiä katso. Olen yksikön päällikkö. Meille haettiin kesän lopussa sairaanho

Tuo turhauttaa. Jos ei ole olemassa työtä, jota osaa tehdä, on vaan pakko hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mikä tahansa työ ei kelpaa, vaan pitää olla kokoaikainen. Olisin itse saanut määräaikaisen osa-aikaisen viime vuoden alussa. Omaa koulutusta vastaava työ. Työllisyyspalvelut torppasi, että saan ottaa sen vastaan, mutta minun on silti haettava joka kuukausi kokoaikaisia työpaikkoja. Kyseessä olisi ollut määräaikaisuus, koska siellä oli joku työntekijä alkanut tehdä 60% työaikaa ja hakenut sitä vuoden loppuun. Kerroin tämän työnantajalle, että jos otan työn vastaan, minun on silti haettava kokoaikaista työtä. Työnantaja ilmoitti, että sitten he eivät palkkaa, koska minä en voi irtisanoutua määräaikaisesta työsuhteesta ennen sen päättymistä. Ei ole irtisanoutumismahdollisuutta koeajan jälkeen. Heille tuli sinne eläkkeelle jo siirtynyt työntekijä paikkaamaan vajeen.

Näitä samanlaisia tapauksia on paljon. Tarvitaan määräaikainen, osa-aikainen, mutta se ei ole mahdollista, paitsi jos palkka on niin suuri, että voi jättäytyä pois työttömyyskorvauksista kokonaan. Itse tarvitsisin työkokemusta lisää. Se helpottaisi myöhemmin vakituisen kokoaikatyön saamista. Kesätyö kaupan kassalla ei hyödytä oman alan työpaikan löytymistä.

Olisin itse saanut määräaikaisen osa-aikaisen viime vuoden alussa. Omaa koulutusta vastaava työ. Työllisyyspalvelut torppasi, että saan ottaa sen vastaan, mutta minun on silti haettava joka kuukausi kokoaikaisia työpaikkoja. Kyseessä olisi ollut määräaikaisuus, koska siellä oli joku työntekijä alkanut tehdä 60% työaikaa ja hakenut sitä vuoden loppuun. Kerroin tämän työnantajalle, että jos otan työn vastaan, minun on silti haettava kokoaikaista työtä. Työnantaja ilmoitti, että sitten he eivät palkkaa, koska minä en voi irtisanoutua määräaikaisesta työsuhteesta ennen sen päättymistä. Ei ole irtisanoutumismahdollisuutta koeajan jälkeen.

Olen aina ihmetellyt mistä ne löytää lööppilehdistöön ääliöitä ihmettelemään erinäisä asioita. Tiiätte, niitä jotka saa tavallisen lukija huutamaan ääneen turhautumistaan. Yllä lainattu esimerkki tällaisesta oman elämänsä vatipäästä. Siis voi pyhä yksinkertaisuus taas.

1. Sulle tarjotaan työpaikkaa joka nyt sattuu olemaan osa-aiakinen ja määräaikainen. Normaalilla älyllä kiusattu sanoisi että vot, otamma työn vastaan. Haetaan samanaikaisesti muita hommia. tietäen ettei tule tärppäämään koska noh, eipä ole tainnut pahemmin noita tarjouksia tulla tähänkään mennessä. 

2. Miksi ihmeessä sanoit potentiaaliselle työnantajalle yhtään mitään työnhakupakosta? Ei kuulu heille ja jos he tietää että olet työtön niin suurin osa tietää myös että joudut hakemaan kokoaikaisia töitä myös jatkossa. Jos aiot saada soviteltua päivärahaa. Ei se ole mikään salaisuus XD

3. Erittäin harvinaisia sellaiset määräaikaiset työsuhteet nykyään joissa ei ole lisättty normaalia irtisanomis/irtisanoutumispykälää. Yleensä työnantajat haluavat pidättää oikeuen irtisanoa epäpätevä tai sopimaton henkilö myös määräaikaisesta työsuhteesta. Muutenkin, mitä sillä on väliä oletko töissä tiettyyn päivään vai et. Haest muita paikkoja ja jos pääset haastatteluun ja tule tvielä valituksia niin aloitat sitten kun olet vapaa. Ihan tavallista, Normaalissakin työsuhteessa on irtisanoutumisaika. 

Ei näitä voi järjellä ymmärtää.

Vierailija
112/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä sanoa, että teit ehkä härkäsestä kärpäsen. Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Tottakai otat määräaikaisen työn vastaan varsinkin työkokemusta hakiessa, vaikka pitää hakea kokoaikatyötä. En usko, että näitä vakituisia kokoaikatyöpaikkoja tarjotaan ovista ja ikkunista sillä välin, kun teet määräaikaisen sijaisuuden. Ja usko tai älä, usein työnantajat jopa odottavat määräaikaisuuden loppumista.

Vierailija
113/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mahdollisuuden työskennellä arvostetun brändin parissa (pitää siis olla otettu, että pääsee brändin alle työskentelemään)

kunnolliset työvälineet (eli mitään uutta ei hankita, vaikka työvälineet on rikki tai puhkikuluneet, kun ne kerran on jo ostettu)

tms.

Eikä pidä unohtaa sitä kuuluisaa näköalapaikkaa, jolle pääsee tehtävässä kuin tehtävässä ja firmassa kuin firmassa.

Joo ja kehitys- ja etenemismahdollisuudet, joita ei todellisuudessa ole.

Vierailija
114/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot varmaan joku valtion viraston heppu, koska kuulema kaikki kunnon työpaikat ovat valtiolla.

Vierailija
115/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen työ voi olla joko kokoaikatyö tai osa-aikatyö. Keikkatyö voi olla myös kokoaikatyö ja vakituinen. Kunnon työ voi olla myös keikkatyötä ja pska työ voi olla saatu suhteilla. Valtion työ voi olla myös pska työ.

Vierailija
116/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tms.

Joo

Etenemisestä ei välttämättä makseta yhtään sen enempää. Sitä voidaan teettää työnjohdollisia työtehtäviä rividuunarin palkalla.

Vierailija
117/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas ihmetyttää käsite vakituinen kokoaikatyö. Ei, työllisyyspalvelut ei vaadi hakemaan vakituista työtä vaan kokoaikaista. Tässä on iso ero. Mä olen ollut kokoaikaisena kesällä mansikanmyynnissä. Kesto 7 viikkoa. Mua ihmetyttää nämä ihmisten käsitykset, että voi itse vähän päättää, mitä työtä hakee tai ei hae. Ei voi. Sun on haettava 4 kokoaikaista työpaikkaa kuukaudessa, jos ei ole sairautta tai vammaa mikä sen estää. Ja sä et voi ottaa määräaikaista osa-aikatyötä vastaan, ja sit päättää olla hakematta vaikka kesätöitä, jos se kesätyö on kokoaikainen. Kuka vaan voi ottaa sen määräaikaisen osa-aikatyön, mut jos saa kokoaikatyön, sinne pitää välittömästi siirtyä. Meillä ei ole enää sellaista systeemiä, että voi sanoa työnantajalle että mä tulen 3 kk päästä tai puolen vuoden päästä kun mun määräaikaisuus päättyy. Se on heti karenssi, jos sellaista menee sanomaan. Työ on otettava vastaan heti kun se alkaa jos olet työtön osittain tai kokonaan.

Vierailija
118/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taas ihmetyttää käsite vakituinen kokoaikatyö. Ei, työllisyyspalvelut ei vaadi hakemaan vakituista työtä vaan kokoaikaista. Tässä on iso ero. Mä olen ollut kokoaikaisena kesällä mansikanmyynnissä. Kesto 7 viikkoa. Mua ihmetyttää nämä ihmisten käsitykset, että voi itse vähän päättää, mitä työtä hakee tai ei hae. Ei voi. Sun on haettava 4 kokoaikaista työpaikkaa kuukaudessa, jos ei ole sairautta tai vammaa mikä sen estää. Ja sä et voi ottaa määräaikaista osa-aikatyötä vastaan, ja sit päättää olla hakematta vaikka kesätöitä, jos se kesätyö on kokoaikainen. Kuka vaan voi ottaa sen määräaikaisen osa-aikatyön, mut jos saa kokoaikatyön, sinne pitää välittömästi siirtyä. Meillä ei ole enää sellaista systeemiä, että voi sanoa työnantajalle että mä tulen 3 kk päästä tai puolen vuoden päästä kun mun määräaikaisuus päättyy. Se on heti karenssi, jos sellaista menee sanomaan. Työ on otettava vastaan heti kun se alka

Näinhän se on esim. opettajilla. Määräaikaista on tarjolla osa-aikaisena, esim. 10 tuntia viikossa. Se on sitova, lukukausi kerrallaan yleensä. Olen elättänyt itseäni ottamalla erilaisia työsuhteita, tehnyt sijaisuuksia, ja teen tälläkin hetkellä. Vakituinen opettaja opiskelee opinto-ohjaajaksi ja on palkattomalla n. 4 päivää kuukaudessa. Minulla on sopimus niihin työtunteihin tämän vuoden loppuun. Ei koulu voi alkaa palkata jokaiseen opetuspäivään erikseen keikkalaista. Jos ajatellaan 16 työpäivää syksyn aikana, niin johan se on koululle mahdotonta, jos siellä ravaa ties mitä sijaista joka kerta. Minulle tämä sopii, koska on toinen työ lisäksi. Saan lisätienestiä. Harva työtön kuitenkaan pystyy tekemään elokuussa sopimuksen, että opettaa 16 kokonaista päivää vuoden loppuun mennessä. Ei todellakaan niissä sopimuksissa lue, että jos saat kokoaikatyön, voit jättää menemättä. Koulutuksessa on paljonkin tämän tyyppisiä sopimuksia. Eräs ystäväni on EA-kouluttaja oman työn ohella. Hän joutuu myös sitoutumaan niihin päiviin, jotka on ilmoittanut olevansa käytettävissä. Ei yritykset ala ensin tekemään työvuorolistoja sen mukaan, että kaikille on 2 pv EA-koulutus ja sitten yhtäkkiä kouluttaja ilmoittaisi, että en tulekaan, kun minulla on nyt kesätyö kaupan hyllyttäjänä tai inventaariota teen 4 viikkoa joulun aikaan. Tässä se ongelma varmasti monesti on, että työttömän on mahdotonta sitoutua juuri tietyiksi päiviksi töihin. Ajatus varmasti ollut hyvä kun systeemiä on mietitty, että halutaan kaikki kokoaikatyöhön. Eipä siinä käytännössä ole mietitty työnantajien tarpeita.

Vierailija
119/119 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taas ihmetyttää käsite vakituinen kokoaikatyö. Ei, työllisyyspalvelut ei vaadi hakemaan vakituista työtä vaan kokoaikaista. Tässä on iso ero. Mä olen ollut kokoaikaisena kesällä mansikanmyynnissä. Kesto 7 viikkoa. Mua ihmetyttää nämä ihmisten käsitykset, että voi itse vähän päättää, mitä työtä hakee tai ei hae. Ei voi. Sun on haettava 4 kokoaikaista työpaikkaa kuukaudessa, jos ei ole sairautta tai vammaa mikä sen estää. Ja sä et voi ottaa määräaikaista osa-aikatyötä vastaan, ja sit päättää olla hakematta vaikka kesätöitä, jos se kesätyö on kokoaikainen. Kuka vaan voi ottaa sen määräaikaisen osa-aikatyön, mut jos saa kokoaikatyön, sinne pitää välittömästi siirtyä. Meillä ei ole enää sellaista systeemiä, että voi sanoa työnantajalle että mä tulen 3 kk päästä tai puolen vuoden päästä kun mun määräaikaisuus päättyy. Se on heti karenssi, jos sellaista menee sanomaan. Työ on otettava vastaan heti kun se alka

"Kuka vaan voi ottaa sen määräaikaisen osa-aikatyön, mut jos saa kokoaikatyön, sinne pitää välittömästi siirtyä. "

Ja höpö höpö. Edes työkkäri ei hyppää määräaikaisuuden yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi