Minut lynkattiin, koska ei ole mielipidettä Israel/Palestiina-vääntöön
En ole oikeasti tutustunut tilanteeseen lainkaan, koska on niin paljon muutakin murhetta omasta takaa eikä kiinnosta lähteä siihen vääntöön, haluan perustaa oman mielipiteeni faktoille tai omaan ajatusmaailmaan enkä toisten mielipiteille tai sille mitä mieltä yhteiskunnan mielestä pitäisi olla. Siispä en ole kenenkään puolella, eikä aihe totta puhuen kiinnosta vielä niin paljoa, että jaksaisin paneutua juurisyihin.
Nyt sitten koitti se päivä, kun minulta tivattiin töissä mielipidettä asiaan, ja koska sitä ei ollut eikä se täten miellyttänyt kumpaakaan osapuolta, olen nyt milloin hirviö ja milloin osasyyllinen vauvojen kuolemaan!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuulemma persu, koska en kannata tunnustamista ja vitsailin jossain muussa yhteydessä historian oikealla puolella olemisesta.
Suomalaiset katsoivat sormien läpi mitä saksalaiset tekivät juutalaisille 80-90 vuotta sitten ja nyt mitä israelilaiset tekevät palestiinalaisille. Minä veikkaan, että tätä ei jälkikäteen kuitata historian oikealla puolella olemisena.
Koko Eurooppa katsoi läpi sormien sitä.
Ei sekaannuta paskiaisten riitoihin. Toinen ei sentään pidä pyhänä kaulojen katkomista.
Ärsyttää tällaiset mielipiteen pakottajat. Jos et heiluta meidän lippua, olet meidän vihollinen. Saa kantaa aikamoista lippuarsenaalia koko maailman vääryyksien vastustamiseksi. Sanonta kuuluu että valitse taistelusi. Itse valitsen ne, kenen elämään pystyn oikeasti vaikuttamaan asioiden parantamiseksi. Tässä asiassa suomalaisen mielipide on vain hiekanjyvä aavikolla. Muu on vain moraaliteatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuulemma persu, koska en kannata tunnustamista ja vitsailin jossain muussa yhteydessä historian oikealla puolella olemisesta.
Suomalaiset katsoivat sormien läpi mitä saksalaiset tekivät juutalaisille 80-90 vuotta sitten ja nyt mitä israelilaiset tekevät palestiinalaisille. Minä veikkaan, että tätä ei jälkikäteen kuitata historian oikealla puolella olemisena.
Eikö olekin mielenkiintoista, että moni Palestiinaa fanaattisesti kannattava on vähintäänkin Neuvostoliittoa yhtä fanaattisesti kannattavien henkisiä poliittisia perillisiä ellei jopa samoja ihmisiä? Oliko Stalin vainoineen historian oikealla puolella ja jos niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun mielestäsi meidän olisi pitänyt antautua venäläisille, epäilemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama, kun n@tsisaksaa pidetään edelleen pahimpina, mutta Japani teki vielä pahemmin. Ketään ei kiinnosta Japanin touhut.
Hyvin sanottu . Myös Neuvostoliiton sotarikoksista ei puhuta . Nyt Palestiinan puolesta puhujat eivät todennäköisesti edes tiedä minkä puolesta huutavat , pitäisi ensin tietää mistä puhuu eikä olla samaa mieltä kuin tietämättömät .
Ei minullakaan.
Ne on sotineet siellä viimeiset 2025 vuotta joten tapelkoon keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Siellä mitään kansanmurhaa ole. Terot vain lähettää kakaroita eturintamaan ja itse piileskelee niiden takana. Tunnettu asia.
Ylilaudalla varmasti tunnettu. Siellä ei onneksi päätetä kansanmurhan määritelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat amerikkalaisten vastakkainasetteluja. Se joka meuhkaa niistä Suomessa - edustipa sitten kumpaa ääripäätä tahansa - on mukana hajottamassa meidän maatamme. Tulevaisuus tulee tuomitsemaan nämä ihmiset.
No en nyt sanoisi amerikkalaisten syyksi tätä, mutta samaa mieltä olen siitä, että kyseessä on osittain ulkopuolelta demokraattisiin maihin johdettu eripura. Valitettavasti onnistuu erittäin hyvin. Suomen somessakin on mustavalkoinen äärijaottelu ja vihapuhe "uskiksia", "persuja", "vauvojen tappajia" tai "terroristien fanittajia" kohtaan kiristymään päin. Tätä menoa tehdään kohta Euroopassakin bussiräjäytyksiä ja muita terroristi-iskuja "kansanmurhan vastustamisen" nimissä. Kun maalailtu viholliskuva onkin omien joukossa.
Hybridisotaa parhaimmillaan! Nyt pitäisi Euroopan ennemminkin yhdistyä ja puolustaa demokraattisia arvoja, eli oikeutta olla
Sanojen alkuperäisten merkitysten kunnianpalautus ja suojelu. Demokratia tarkoittaa nimenomaan erilaisten näkemysten, mielipiteiden ja jopa elämäntapojen kunnioittamista. Tämän ymmärtäminen taas edellyttää sivistystä, koska barbariassa määrää vain vahvimman/äänekkäimmän/härskeimmän laki ja tätä seuraaava vaientamisen halu. Sota käydään siis ennenmuuta ihmisten mielistä ja alistumista mykkyyteen palkitaan. Näkyykö tälläistä ajassamme? Kyllä näkyy ja vahvasti. Keinot ovat hyvinkin hienostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Justjoo. Ei muuta kuin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Helpommin sanottu kuin tehty, jos jostain sulta mielipidettä tivataan. En ole ap, mutta kokemusta on kyllä työyhteisöstä, jossa porukka pyörittelee hysterian partaalla ajankohtaisia poliittisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan.
Ne on sotineet siellä viimeiset 2025 vuotta joten tapelkoon keskenään.
Tappeliskin vaan keskenään, mutta siitähän ei ole kyse, kun USAn kaltainen valtio on yksiselitteisesti toisen puolella ja tukee sitä aktiivisesti. Jos lapset tappelee, niin yleensä isompi on niskan päällä - tätä vertausta käyttäen sitten vielä se korkeimman auktoriteetin aikuinen tukee sitä isompaa kakaraa.
Olisin sanonut, en kommentoi. Oikeastihan kannatan Israelia, mutta silloin olisin tullut vielä pahemmin lynkatuksi.
En ymmärrä mitä nuo Palestiinan tunnustamista vastivat kuvittelevat tunnustamisella saavutettavan. Olisi toista jos olisi osoittaa jokin maa-alue palestiinalaisille, joks ei olisi Israelin rajanaapurissa. Luulisi jo hitaamipienkin tajuavan, että nämä kaksi kansaa eivät tule koskaan elämään sovussa keskenään jos on mahdollisuus kiusata toista.
Miksi pitäisi työpaikalla olla, vai toimiko politiikassa?
On ihan fiksua olla kommentoimatta asiaan johon ei ole paneutunut/josta ei tiedä tarpeeksi.
Siellä mitään kansanmurhaa ole. Terot vain lähettää kakaroita eturintamaan ja itse piileskelee niiden takana. Tunnettu asia.