Minut lynkattiin, koska ei ole mielipidettä Israel/Palestiina-vääntöön
En ole oikeasti tutustunut tilanteeseen lainkaan, koska on niin paljon muutakin murhetta omasta takaa eikä kiinnosta lähteä siihen vääntöön, haluan perustaa oman mielipiteeni faktoille tai omaan ajatusmaailmaan enkä toisten mielipiteille tai sille mitä mieltä yhteiskunnan mielestä pitäisi olla. Siispä en ole kenenkään puolella, eikä aihe totta puhuen kiinnosta vielä niin paljoa, että jaksaisin paneutua juurisyihin.
Nyt sitten koitti se päivä, kun minulta tivattiin töissä mielipidettä asiaan, ja koska sitä ei ollut eikä se täten miellyttänyt kumpaakaan osapuolta, olen nyt milloin hirviö ja milloin osasyyllinen vauvojen kuolemaan!
Kommentit (64)
Kysy niiltä mitä mieltä ne on Sudanin tilanteesta tai Kongosta?
Jos ei ole milipidettä niin kutsu niitä kylmiksi murhaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mediaseksikäs aihe!!!
En voi sietää itseään pyhimyksinä pitäviä omien mielipiteidensä tuputtajia. Ovat todella tekopyhää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuulemma persu, koska en kannata tunnustamista ja vitsailin jossain muussa yhteydessä historian oikealla puolella olemisesta.
Suomalaiset katsoivat sormien läpi mitä saksalaiset tekivät juutalaisille 80-90 vuotta sitten ja nyt mitä israelilaiset tekevät palestiinalaisille. Minä veikkaan, että tätä ei jälkikäteen kuitata historian oikealla puolella olemisena.
Vierailija kirjoitti:
https://www.facebook.com/share/1BfukDif79/
Oletko edelleen puolueeton? Kuinka voit olla?
Hyvin, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Kansanmurhan puolesta vs kansanmurhaa vastaan Ymmärrän, että sinun voi olla vaikea asemoida itsesi.
Olikos se nyt juuri Hamas, joka on julistanut, että eivät aio lopettaa taistelemista, ennenkuin Israel (ja oletettavasti myös ainakin alueella asuvat juutalaiset ellei muutkin) on hävitetty maan päältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanmurhan puolesta vs kansanmurhaa vastaan Ymmärrän, että sinun voi olla vaikea asemoida itsesi.
Eikö tämä juuri ole mielipide- ja arvomaailmakysymys, kumman kantilta se on kansanmurhan puolesta ja kumman vastaan.
Mitä se YK sanoikaan? Sekä monet ihmisoikeusjärjestöt, mukaanlukien ISRAELILAISET.
Niin, ei se muuta tilannetta mitenkään, että kyse on mielipide- ja arvomaailmakysymyksestä. Minun arvomaailmaani ei esimerkiksi kuulu lapsiavioliitot ja YK on myös niitä vastaan, mutta silti se on sallittua siellä missä ne kuuluvat kulttuuriin ja väestön arvomaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mediaseksikäs aihe!!!
Ap voi lukea pikakurssin aiheesta ja valistaa työkavereitaan,että niin monet puhuu vaan israel/palestiinasta niin hän sen sijaan paneutuu näihin kamaliin tilanteisiin.
Yli 12 000 kuollut Sudanissakin arviolta. Ja tuo arvio on alakanttiin.
Olen molempia vastaan, huomionhakuisia ikitappelijoita jotka ei lopeta sotaansa ikinä sanoi ulkopuoliset mitä tahansa. Paras olisi eristää alue kokonaan muusta maailmasta ja lopettaa asiasta uutisointi, se vaan kannustaa noita jatkamaan. Tehkööt keskenään mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä juuri ole mielipide- ja arvomaailmakysymys, kumman kantilta se on kansanmurhan puolesta ja kumman vastaan.
Mitä se YK sanoikaan? Sekä monet ihmisoikeusjärjestöt, mukaanlukien ISRAELILAISET.
Niin, ei se muuta tilannetta mitenkään, että kyse on mielipide- ja arvomaailmakysymyksestä. Minun arvomaailmaani ei esimerkiksi kuulu lapsiavioliitot ja YK on myös niitä vastaan, mutta silti se on sallittua siellä missä ne kuuluvat kulttuuriin ja väestön arvomaailmaan.
Kansanmurha käsitteenä ei ole mielipidekysymys. Kansanmurhan uhrien mielipiteet tai arvot eivät liity tähän mitenkään. Sivistä itseäsi!
Vähän sama, kun n@tsisaksaa pidetään edelleen pahimpina, mutta Japani teki vielä pahemmin. Ketään ei kiinnosta Japanin touhut.
Jos annat heidän antaa pikkuisen piiskaa sinulle seuraavana maanantaina, niin antavat anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäläiset on tappánut toisia tuolla hiekkalaatikolla vuosituhansia taukoamatta. Mitä uutta tässä on ja ketä kiinnostaa? Millä tavalla se vaikuttaa meidän elämään nuo tekee toisella puolella maapalloa?
Juuri näin . 10/10 vastaus . Olen myös samaa mieltä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanmurha käsitteenä ei ole mielipidekysymys. Kansanmurhan uhrien mielipiteet tai a
Kyllähän se tavallaan on mielipidekysymys, kun mietit hieman tarkemmin asiaa. Israelilaiset voivat ihan yhtälailla uskoa palestiinalaisten (tai esimerkiksi Hamasin) tavoittelevan kansanmurhaa ja vastaavasti palestiinalaiset voivat uskoa Israelin yrittävän kansanmurhaa heitä kohtaan.
Näillä median lietsomilla käsityksillä ja "mielipiteillä" ei ole mitään vaikutusta Lähi-idän tilanteeseen.
-Israelissa, Länsirannalla, sekä Gazassa enemmistö vastustaa ns kahden valtion mallia. Siis sekä Israel että "Palestiina" olisivat virallisesti valtioita. Joten demokratian kannalta tälläistä Euroopan väkisin pakottamaa mallia on hieman arveluttavaa kannattaa. Päivänselvää on, ettei se tule ainakaan rauhanomaisesti toteutumaan, vaan vaatisi Euroopan aseelliset turvajoukot.
-Hamasin kannatus sekä Gazassa että Länsirannalla on niin suuri, että gallupkielellä voidaan puhua murskaluvuista ja koko kansan puolueesta. Mitä näille fanaattisille Hamasilaisille pitäisi tehdä, jotta "Palestiinaan" tulisi rauhanomainen hallinto?
Nyt jotkut unohtaneet koko holokaustin jota Palestiina yrittää uusia .
Vierailija kirjoitti:
Jos on vähänkään perehtynyt asiaan, ymmärtää että kumpikin osapuoli tekee kansanmurhaa.
Esihenkilölle ilmoitus, että työkaverit politikoi työpaikalla ja aiheuttaa kismaa. Se on ehdottomasti kiellettyä.
Al kertoo:
Politikointi työpaikalla on periaatteessa sallittua, mutta se on kiellettyä, jos se johtaa syrjintään yhdenvertaisuuslain mukaisella perusteella, kuten iän, sukupuolen, etnisen alkuperän tai mielipiteen vuoksi. Työntekijöiden poliittisten mielipiteiden ilmaisua ei kielletä, mutta se ei saa aiheuttaa syrjintää työntekijöitä kohtaan tai haitata työpaikan normaalia toimintaa.
Minulta ei ole onneksi montaa kertaa kysytty, kumman puolella olen. Aika idiootti kysymyksenasettelu muutenkin, kun asia on aika paljon monimutkaisempi.
Mutta on minulla onneksi rehellinen mielipide: ratkaisua konfliktiin en osaa antaa, koska en tiedä siitä tarpeeksi. Olen kuitenkin sotaa vastaan ja molempien maiden siviilien puolella. Toivon pikaista loppua sodalle. Molempien maiden johtajat ovat selkeästi mulkkuja.
https://www.facebook.com/share/1BfukDif79/
Oletko edelleen puolueeton? Kuinka voit olla?