Minut lynkattiin, koska ei ole mielipidettä Israel/Palestiina-vääntöön
En ole oikeasti tutustunut tilanteeseen lainkaan, koska on niin paljon muutakin murhetta omasta takaa eikä kiinnosta lähteä siihen vääntöön, haluan perustaa oman mielipiteeni faktoille tai omaan ajatusmaailmaan enkä toisten mielipiteille tai sille mitä mieltä yhteiskunnan mielestä pitäisi olla. Siispä en ole kenenkään puolella, eikä aihe totta puhuen kiinnosta vielä niin paljoa, että jaksaisin paneutua juurisyihin.
Nyt sitten koitti se päivä, kun minulta tivattiin töissä mielipidettä asiaan, ja koska sitä ei ollut eikä se täten miellyttänyt kumpaakaan osapuolta, olen nyt milloin hirviö ja milloin osasyyllinen vauvojen kuolemaan!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä mitä mieltä ne on Sudanin tilanteesta tai Kongosta?
Jos ei ole milipidettä niin kutsu niitä kylmiksi murhaajiksi.
Ei se ole mediaseksikäs aihe!!!
Miksi ei?
Ihan yleisenä huomautuksena muuten.. välillä ihmettelen uutisointia ja fiksaantumista vain tiettyihin asioihin. Esim.jenkeistä uutisoidaan paljon enemmän kuin muista Euroopan maista. Välillä suorastaan hävettää miten vähän tiedän jostain Euroopan politiikasta tai tapahtumista kun vertaa yhdysvaltojen politiikkaan.
Minäkään en ole kummankaan puolella. Olen rauhanprosessin puolella ja se edellyttää etten osallistu konfliktiin.
Nämä ovat amerikkalaisten vastakkainasetteluja. Se joka meuhkaa niistä Suomessa - edustipa sitten kumpaa ääripäätä tahansa - on mukana hajottamassa meidän maatamme. Tulevaisuus tulee tuomitsemaan nämä ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanmurhan puolesta vs kansanmurhaa vastaan Ymmärrän, että sinun voi olla vaikea asemoida itsesi.
Eikö tämä juuri ole mielipide- ja arvomaailmakysymys, kumman kantilta se on kansanmurhan puolesta ja kumman vastaan.
Mitä se YK sanoikaan? Sekä monet ihmisoikeusjärjestöt, mukaanlukien ISRAELILAISET.
Niin, ei se muuta tilannetta mitenkään, että kyse on mielipide- ja arvomaailmakysymyksestä. Minun arvomaailmaani ei esimerkiksi kuulu lapsiavioliitot ja YK on myös niitä vastaan, mutta silti se on sallittua siellä missä ne kuuluvat kulttuuriin ja väestön arvomaailmaan.
Kansanmurha käsitteenä ei ole mielipide
Kyse ei ole palestiinalaisten tai israelilaisten mielipiteistä. Kyse on faktoista. Kansainväliset toimijat, kuten YK ja Kansainvälinen oikeus tutkivat faktoja, ja ovat niiden perusteella todenneet kansanmurhan merkistön täyttymisen.
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäläiset on tappánut toisia tuolla hiekkalaatikolla vuosituhansia taukoamatta. Mitä uutta tässä on ja ketä kiinnostaa? Millä tavalla se vaikuttaa meidän elämään nuo tekee toisella puolella maapalloa?
Juuri näin. Kaikki valtiot lähi-idässä on enemmän tai vähemmän rosvovaltioita, joten yhtäkään
valtiota tuolla suunnalla ei olisi koskaan pitänyt kenenkään tunnustaa.
Miten siihen edes voisi perehtyä objektiivisesti, vaikka haluaisi? Tiedotusvälineet pursuaa ylikiihottuneita kannanottoja. Tilanne näyttää huonolta Israelille. Mutta kuka sen todistaa, ettei k.ansanm.urha (v:ittu kun ohranan takia ei voi edes kirjoittaa suomea) väitteet ja muu ole pelkkää hamasin lavastusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuulemma persu, koska en kannata tunnustamista ja vitsailin jossain muussa yhteydessä historian oikealla puolella olemisesta.
Suomalaiset katsoivat sormien läpi mitä saksalaiset tekivät juutalaisille 80-90 vuotta sitten ja nyt mitä israelilaiset tekevät palestiinalaisille. Minä veikkaan, että tätä ei jälkikäteen kuitata historian oikealla puolella olemisena.
Koko Eurooppa katsoi läpi sormien sitä.
Ei pidäkään muodostaa mielipidettä muuten kuin tutustumalla aiheeseen ja faktoihin. Pitäisi olla hyväksyttävää sanoa en kommentoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuulemma persu, koska en kannata tunnustamista ja vitsailin jossain muussa yhteydessä historian oikealla puolella olemisesta.
Suomalaiset katsoivat sormien läpi mitä saksalaiset tekivät juutalaisille 80-90 vuotta sitten ja nyt mitä israelilaiset tekevät palestiinalaisille. Minä veikkaan, että tätä ei jälkikäteen kuitata historian oikealla puolella olemisena.
Ei suomen mielipide auta mitään kumpaankaan suuntaan. Eikä muuta historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Itsekään en sano mielipidettäni asiaan,koska en omaa vahvaa sellaista. Molemmat puolet tuuttaa sellaista propagandaa. Mielestäni on viisautta myös myöntää,jos ei koe tietävänsä asiasta tarpeeksi.
Toki olen yleensäkin tappamista vastaan. Se nyt on helppo sanoa.
Mutta Ukrainan sodassa on helppoa olla Ukrainan puolella.
On kai se helppoa kun siitä on tehty ainoa sallittu mielipide :D
Mikä on saanutkin uteliaammat tonkimaan asiaa ja näkemään mutkikkaamman kuvan. Sama on suositeltavaa muuallakin.
Esihenkilölle ilmoitus asiasta. Ei kuulu työpaikalle tuollaiset jutut ollenkaan.
onpas sulla tyhmiä kollegoita. äo alle sata. ei tuollaisissa asioissa ainakaan töissä tarvitse valita puoliaan, vaikka sanna vaatisikin. junttia meininkiä.
Aina voi sanoa: "en osallistu sotaan, en osallistu sodanlietsontaan." Ja sitten rec-nappula päälle puhelimesta ja hr-osastolle jos menee asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään muodostaa mielipidettä muuten kuin tutustumalla aiheeseen ja faktoihin. Pitäisi olla hyväksyttävää sanoa en kommentoi
Noin täytyy voida sanoa. Jos toinen tuosta sekoaa niin siinähän sekoaa. Ja jos leimaa minut tuosta joksikin niin häivyn mieluusti tälläisen ihmisen seurapiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat amerikkalaisten vastakkainasetteluja. Se joka meuhkaa niistä Suomessa - edustipa sitten kumpaa ääripäätä tahansa - on mukana hajottamassa meidän maatamme. Tulevaisuus tulee tuomitsemaan nämä ihmiset.
No en nyt sanoisi amerikkalaisten syyksi tätä, mutta samaa mieltä olen siitä, että kyseessä on osittain ulkopuolelta demokraattisiin maihin johdettu eripura. Valitettavasti onnistuu erittäin hyvin. Suomen somessakin on mustavalkoinen äärijaottelu ja vihapuhe "uskiksia", "persuja", "vauvojen tappajia" tai "terroristien fanittajia" kohtaan kiristymään päin. Tätä menoa tehdään kohta Euroopassakin bussiräjäytyksiä ja muita terroristi-iskuja "kansanmurhan vastustamisen" nimissä. Kun maalailtu viholliskuva onkin omien joukossa.
Hybridisotaa parhaimmillaan! Nyt pitäisi Euroopan ennemminkin yhdistyä ja puolustaa demokraattisia arvoja, eli oikeutta olla myös turvallisesti eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilölle ilmoitus, että työkaverit politikoi työpaikalla ja aiheuttaa kismaa. Se on ehdottomasti kiellettyä.
Al kertoo:
Politikointi työpaikalla on periaatteessa sallittua, mutta se on kiellettyä, jos se johtaa syrjintään yhdenvertaisuuslain mukaisella perusteella, kuten iän, sukupuolen, etnisen alkuperän tai mielipiteen vuoksi. Työntekijöiden poliittisten mielipiteiden ilmaisua ei kielletä, mutta se ei saa aiheuttaa syrjintää työntekijöitä kohtaan tai haitata työpaikan normaalia toimintaa.
Onko se syrjintää, jos haukkuu toista mielipiteetömäksi ameebaksi?
Omalla työpaikallani on ehdoton kielto epäasialliselle käytökselle jota nimittely ja leimaaminen varmasti ovat.
Kyllä tästä voisi huomautuksen saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomen mielipide auta mitään kumpaankaan suuntaan. Eikä muuta historiaa.
Eikä tuo asia edes kuulu meille - typerää osallistua väkisin.
Polygamisen Abrahamin eri vaimoille synnyttämät pojat tappavat siellä tiosiaan. MITÄ MUUTA ODOTIT, APINA-ABRAHAM? Eikö tuo ole jokaisen meninistin unelma, lisääntyä ja sitten tappaa kaikki muut miehet ja heidän jälkeläiset. Oikeasti - mitä muuta voi odottaa siitoskeskeisten kulttien kohtalon olevan? Kirjaimellisesti on saatu sitä mitä on vuosituhansia tilattu sotia manaamalla ja raamatun vihakohtia toistelemalla. Niin miksi se nyt sitten on ongelma, kun se tapahtuu?
Ja miksi tämä on ongelma muille? Muslimit ja juutalaiset MOLEMMAT rukoilevat sotia ja molempien teksteihin kuuluvat sodat, tappelut, polygamiat, sikiämiset, lastentappamiset. He ovat kirjaimellisesti molemmat tilanneet tätä tuhansia vuosia.
Se mitä muut voivat tehdä on ottaa opiksi ja lopettaa sotamantrojen hokeminen, sekä antaa abrahamin selvittää poikiensa tappelu. Jos se johtaa toisen lopulliseen kuolemaan niin so what? Mitä muuta polygamiaukko odotti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Eurooppa katsoi läpi sormien sitä.
Eihän katsonut. Liitoutuneethan pistivät saksalaiset natzit sileäksi täysin siviiliuhreista piittaamatta! Eli nyt sitten ollaan "historian oikealla puolella"?
Kyseiseen toimintaan verrattuna Israel kohtelee Gazan siviilejä äärimmäisen kiltisti ja kunnioittavasti.
Antaa rättipäiden pommittaa vaan toisiaan...
Onko se syrjintää, jos haukkuu toista mielipiteetömäksi ameebaksi?