Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinten syömisessä on kaikki murhan tunnusmerkit.

Vierailija
27.09.2025 |

Kuinka puolustelet lihan syömistäsi? Ainoa perustelu mielestäni on syödä eläin tai ihminen on jos on ajanut tämän yli vahingossa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ap pystyy elämään itsensä kanssa, kun murhaa lukemattomia muurahaisia ja muita ötököitä kävellessään kadulla? 

No, maailmaan mahtuu yhtä paljon mielipiteitä kuin on persholejakin.

Itse syön lihaa varmaankin päivittäin, mutta en ole syyllistämässä vegaaneja heidän ruokavaliostaan; sellainen ero

meissä sekasyöjissä ja vegaaneissa tuntuu olevan.

Vierailija
42/45 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön lihaa varmaankin päivittäin, mutta en ole syyllistämässä vegaaneja heidän ruokavaliostaan; sellainen ero

meissä sekasyöjissä ja vegaaneissa tuntuu olevan.

Tuskin rikollisetkaan syyllistävät heitä jotka eivät harrastele samaa, vaikka moni syyllistää heitä. Sama vinha ero on siis rikollisten ja rehellistenkin välillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on kuitenkin sillä lailla järjestetty, että ihminen selviää vain syömällä muita eliöitä. Varmaan ne jauhoksi jauhetut jyvät ja säilötyt pavutkin olisivat halunneet kasvaa isoiksi. Syömällä eettisesti kasvatettua lihaa tai mieluiten riistaa ja villiä kalaa voi auttaa asiaa. Myös kenguru on eläin, jota ei voi tehokasvattaa.

Ei ole olemassa eettisesti kasvatettua lihaa.

Ei se eläin teurastuksen hetkellä noin ajattele.

Suakin tuetaan täällä huoltovarmuuden takia hirveillä summilla.

Jännää, että Afrikassa on sen savimajan takana eläin hyvissä oloissa, ja Suomessa tälläistä. Siis yhdessä maailman rikkaimmista maista.

Ehkä sinun kannattaisi sitten muuttaa sinne Afrikkaan. Oletko ihan varma, että se kärpästen kiusaama luurankomaisen laiha eläin on Afrikassa hyvissä oloissa? Oletko koskaan käynyt kehitysmaassa? Voisi vähän silmäsi avautua, jos kävisit, sillä tuo on aika romantisoitu kuva elämästä kehitysmaassa.

Vierailija
44/45 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on huippusaalistaja, kuten leijona tai valkohai. Mene ap. kertomaan valkohaille, että se ei saa syödä muita kaloja. :-D

Vierailija
45/45 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse päädyttiin teurastamaan omia kukkoja tulin tulokseen että kasvatan mieluummin papuja proteiinin lähteeksi kuin eläimiä. 

Ei niissä linnuissa ole ensinnäkään juur syötävää ellei ole joku tehobroileri,  kanalasta lautaselle saakka on monta ikävää vaihetta jotka vaatii kanttia ja tottumusta.

Sitten kun olisi pitänyt ne kuikaleet syödä niin eipä vaan pystynyt. Tämä herätteli minua lihansyönnin tiimoilta.

Metsästettyä(hillitysti ja harkitusti ja harvoin) ja villiä kalaa voisin syödä hyvällä omalla tunnolla, muut mietityttää aina jonkin verran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi