Eläinten syömisessä on kaikki murhan tunnusmerkit.
Kuinka puolustelet lihan syömistäsi? Ainoa perustelu mielestäni on syödä eläin tai ihminen on jos on ajanut tämän yli vahingossa.
Kommentit (87)
En minä ainakaan eläimiä syö. Lihaa tietenkin syön samoin kuin muita eläinperäisiä tuotteita.
Olen vähentänyt viimeisen vuoden aikana punaisen lihan syöntiä todella paljon ja tuskailen sen kanssa pitäisikö jättää se kokonaan pois. Moraali käskee ettei pitäisi lihaa syödä ollenkaan, mutta omat valinnat tuntuvat niin pieniltä pisaroilta valtavassa meressä. Välillä on sitten tullut valittua se lihavaihtoehto jos sitä on tarjolla ollut, kotiin ei juurikaan tule ostettua.
Etenkin sikojen ja lehmien kohtalo surettaa, älykkäitä eläimiä kohdellaan niin julmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin, joka syö muita eläimiä. Siis peto. Näin puolustelen ajoittaista lihan syömistäni.
niin mutta ihmisellä on kehittynyt aivoihin etuotsalohko, jonka avulla ihminen pystyy ajattelemaan moraalisesti ja eettisesti. Meidän ei tarvitse ajatella pelkkien liskoaivojen avulla saalista-pakene -tyyppisesti.
Ei toimi noin kaikilla. Kyllä se ainakin minulla on ihan alkukantainen vaisto kuten petoeläimilläkin, joka pakottaa minut syömään lihaa. Kun se vaisto kutsuu, reaktio on sellainen että tänne se pihvi ja heti, eikä minulla ole mitään mahdollisuutta tuota kutsua vastustaa. Pihvi on mennyt kurkusta alas kauan ennen kuin mitään moraalisia tai eettisiä ajatuksia herää. Vaikka eipä niitä toisaalta minulla koskaan herääkään.
En puolustele enkä perustele millään tavalla. En koe moiseen mitään tarvetta. Mä kun syön just mitä haluan enkä todellakaan selittele yhtään kenellekkään miksi.
Kasveilla on tunteet. Jos mietin asiaa, kuolen ravinnonpuutteeseen.