Eläinten syömisessä on kaikki murhan tunnusmerkit.
Kuinka puolustelet lihan syömistäsi? Ainoa perustelu mielestäni on syödä eläin tai ihminen on jos on ajanut tämän yli vahingossa.
Kommentit (87)
Jaahastaas yksi näitä ruhonleikkuujätteen syöjiä. Ap on näitä tyypillisiä marmattajia ja minä kun olen aina luullut että hipit on leppoisia otuksia mutta ei ne kyllä näemmä ole.
Itse olen enemmän sekäsyöjä menee ruohonleikkuujäte, kuin myös eläimenraadot.
Tänään syötiin murhatun sian kyljyksiä, kaltattujen uuniperunien päällä. Leivällä oli himomurhattua broilerinlihaa. Juomana lehmävasikan äidiltä riistettyä maitoa piimän muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään syötiin murhatun sian kyljyksiä, kaltattujen uuniperunien päällä. Leivällä oli himomurhattua broilerinlihaa. Juomana lehmävasikan äidiltä riistettyä maitoa piimän muodossa.
Nyt niitä mur hattuja sikoja saa myös paahdettuna sieltä navettapalosta jossa paloi 300 sikaa elävältä! Se on sitä parempaa ja eettisempää eläintuotantoa jota kuulemma Suomessa ainoastaan harrastetaan!
Ihmisellä on vienyt satojatuhansia vuosia saavuttaa tällainen yltäkylläisyys, jossa kaikki ravintoaineet ovat helposti saatavilla. Tietenkin nyt on ihan pakko yrittää kusta omiin muroihin.
N58
Ap sellaisen vinkin annan ettei kannata kannibalismista ryhtyä puhumaan silloin kun puhutaan eläinten syömisestä. En oikein usko että ihmisten keittäminen ravinnoksi olisi tässä tai missään muussakaan maassa hyvällä katsottava asia.
Tosin mitäpä Ap:n kaltainen idiootti voisikaan tietää eettisyydestä. Että mistä voi ja mistä ei voi puhua, kun on noin typerä tapaus olentona jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin, joka syö muita eläimiä. Siis peto. Näin puolustelen ajoittaista lihan syömistäni.
Joo, ihan helvetinmoinen peto, kun käy kaupasta hakemassa jonkun muun tappamaan, teurastaman ja pakkaamaan ruhonpalan, heh! Tämä siis kaikille niille 98:lle prosentille sekasyöjistä, jotka EIVÄT kalasta/metsästä lihaansa itse.
Marmati marmati ja jäkäti jäkäti. Lopeta jo tuollainen marina ja syö lihaa niinkuin ihmisen kuuluu. Ihan sama se on mistä sen hankkii onko kaupasta vai luonnosta.
Koska minulla on vapaus syödä lihaa ja se kuuluu pitkäaikaiseen ruokavalioon. En koskaan pystyisi tai haluaisi vaihtaa kaikkea kasvisperäiseen. Varsinkin miehenä.
Minusta Afrikan Leijonat pitäisi opettaa syömään monipuolisesti kasviksia.
Toivoisin myös Korkeasaareen kasvispäiviä eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Hirvien metsästys pitäisi kieltää. Hirvikanta on nyt noin 70 000. Kiellon jälkeen se voisi jo seuraavana vuonna lähes tuplaantua. Neljässä vuodessa hirviä olisi yli 250 000.
Miten noi karhut. Eikö niitä kuitenkin voisi metsästää, kun kohta ei voi missään liikkua ettei tulisi karhu vastaan. Mutta eihän se käy kehä3 asukille. Teillä siellä etelässä kun ei noita karhun edes taida olla. Pitäisi viedä osa muun Suomen karhuista etelän asukille niin saattaisi mieli alkaa muuttumaan kun olisi Helsinki täynnä karhuja.
Liha on HYVÄÄ!
Etenkin itse ammuttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuontantosika tai broileri edes maistu hyvältä. Sen lihasta maistuu, että eläin ei ole päässyt liikkumaan luontaisesti.
Ja sinusta taitaa huomata myös ettet ole päässyt liikkumaan tarpeeksi kun olet pyöristynyt sitten viime näkemän. Kannattaisi vähän jaloitella pallero pullero.
Söin äsken itse tekemääni kebabia, jossa liha koostui lampaan, naudan ja hirven lihoista. Näistä nauta ostettu kaupasta. Kastike itse tehtyä väkevää soosia. Ranskikset, salaattia ja eri chilejä (jalapeno, pepperonia). Lihaan ei kulunut yhtään kokonaista eläintä. Muihin sen sijaan on käytetty useita kokonaisia kasveja tai niiden jälkeläisiä. Ateriallani murhasin huomattavan määrän kasviksia joita kiiluvin silmin ahmimme nauraen ravintoketjuasemallemme. Murhattujen eläinten lukumäärä pyöristyy nollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvien metsästys pitäisi kieltää. Hirvikanta on nyt noin 70 000. Kiellon jälkeen se voisi jo seuraavana vuonna lähes tuplaantua. Neljässä vuodessa hirviä olisi yli 250 000.
Haluat siis kuolla hirvikolarissa, ok.
Juu koska mitään muita toimiahan hirvikolarin ehkäisemiseksi ei esim. nykytekniikka mahdollista. Tappaminen on ihan ainut mahdollisuus, koska muuten kuollaan kaikki.
No ei ainakaan tällä hetkellä ole. Jos olisi, eiköhän se otettaisi käyttöön. Olet vapaa kehittämään sellaisen systeemin.
Itse olen usein pohtinut, että metsästysharrastuksessa voisivat esim. maalata/ampua (tai jollain tavalla) sarviin heijastavaa väriä metsästyskauden jälkeen. En usko, että petoeläimet tunnistaisivat saalista sen perusteella. Mutta pimeässä näkyisi edes pieni heijastus metsän reunasta. Voisi vaikka olla, ettei merkittyä hirveä saisi ampua. Eli metsästäjät eivät voisi käyttää sitä väärin.
Samoin tekoälyä voitaisiin hyödyntää yleisimpien kolareita aiheuttaneiden eläinten tunnistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon paisti, kyljys tai pihvi ovat kyllä hyviä, mutta tieto siitä, että jokin eläin on tapettu, jotta minä saisin syödä itseni kylläiseksi, tekee nautinnosta täydellisen.
Tässä taas oikein hyväksyttävä vastaus. Kiitos siitä. Samoin joku toinenkin ilmoitti lihan olevan yksinkertaisesti niin hyvää. Näihin ei ole mitään lisättävää. Lihan syönti on aivan laillista, eikä sitä voi sitä haluavalta kieltää. Mutta se, että tekemistään selittelee ties millä lillukanvarsiin tarttuvilla vertauksilla tai syytöksillä, on vain noloa.
Fakta kuitenkin on, että kenenkään täällä ei ole mikään pakko lihaa syödä. Ei sen enempää luonnon, muiden ihmisten kuin oman terveytensäkään tähden. Toinen fakta on, että lihaa syödäkseen tulee ainakin välillisesti tappaneeksi eläimiä. Enemmän tai vähemmän, tavalla tai toisella.
Tee mitä tykkäät mutta seiso sen takana.
Alkiot on eläimiä joten abortti on murha. Päivi Räsänen on lääkäri. Raune Luukanen oli lääkäri.
Aborrti on murha. Rokotteet heikentää rodun puhtautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on kuitenkin sillä lailla järjestetty, että ihminen selviää vain syömällä muita eliöitä. Varmaan ne jauhoksi jauhetut jyvät ja säilötyt pavutkin olisivat halunneet kasvaa isoiksi. Syömällä eettisesti kasvatettua lihaa tai mieluiten riistaa ja villiä kalaa voi auttaa asiaa. Myös kenguru on eläin, jota ei voi tehokasvattaa.
Ei ole olemassa eettisesti kasvatettua lihaa.
Ei se eläin teurastuksen hetkellä noin ajattele.
Suakin tuetaan täällä huoltovarmuuden takia hirveillä summilla.
Jännää, että Afrikassa on sen savimajan takana eläin hyvissä oloissa, ja Suomessa tälläistä. Siis yhdessä maailman rikkaimmista maista.
Afrikassa se sika syö ihmisulostetta ja sitten se kakkamajan asukas syö innolla sitä sikaa. Nam nam
Ihmisellä on raateluhampaat. Toki lihan syönnin rajoittaminen tässä teollisessa mittakaavassa olisi hyväksi luonnolle ja meille kaikille.
Joo, ihan helvetinmoinen peto, kun käy kaupasta hakemassa jonkun muun tappamaan, teurastaman ja pakkaamaan ruhonpalan, heh! Tämä siis kaikille niille 98:lle prosentille sekasyöjistä, jotka EIVÄT kalasta/metsästä lihaansa itse.