Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auerin lasten olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa

Vierailija
27.09.2025 |

Olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa, eivät saaneet omaa puhelinta, eivät saaneet katsoa telkkaria, eivät saaneet käydä kotona suihkussa koska sijaisvanhemmat pelkäsivät syyliä, eivät saaneet syödä kaapista omin päin, eivät saaneet tulla yläkerrasta alakertaan ilman lupaa jne. Omassa huoneessa piti olla klo 18, hiljaa. Ei tietenkään internettiä etteivät olisi päässeet jyvälle asioista.

Jääkaappi oli kielletty näky Auerin lapsilta

Anneli Auerin lapset avaavat näkemyksiään karusta arjesta sijaisperheessä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5a165337-03d0-4fa8-84fa-71ce6f4d3d14…

Kommentit (5995)

Vierailija
4061/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin pikaisen arvion että tämä oikeudenkäynti tulee maksamaan valtiolle n. 1,5 miljoona euroa, eli sen verran mitä Jensille pitäisi maksaa koppikorvauksia. Summa koostuu puolustuksen asianajajista ja molempien osapuolten todistajista. Asianajajat ja asiantuntijatodistajat veloittavat vähentään 300 e/tunti, ja oikeutta käydään lähes kolme kuukautta, 16.1.26 on viimeinen päivä mutta saattaa venyä siitäkin. Vastaajat ovat todennäköisesti vähävaraisia ja saavat ilmaisen oikeusavun joka maksetaan valtion pussista.

Vierailija
4062/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin pikaisen arvion että tämä oikeudenkäynti tulee maksamaan valtiolle n. 1,5 miljoona euroa, eli sen verran mitä Jensille pitäisi maksaa koppikorvauksia. Summa koostuu puolustuksen asianajajista ja molempien osapuolten todistajista. Asianajajat ja asiantuntijatodistajat veloittavat vähentään 300 e/tunti, ja oikeutta käydään lähes kolme kuukautta, 16.1.26 on viimeinen päivä mutta saattaa venyä siitäkin. Vastaajat ovat todennäköisesti vähävaraisia ja saavat ilmaisen oikeusavun joka maksetaan valtion pussista.

Ja sitten maksetaan vielä ne koppikorvaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä on annelistit päässeet oikein vauhtiin. Oikein kunnon oksennusketju.

Mä olen miettinyt, että onko heillä oikein päivystysvuorot palstalle, vai kirjoitteleeko täällä yksi henkilö valtion avustusten turvin joka päivä koko päivän.

Vierailija
4064/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt tuomitsemasta ja ootellaan ihan rauhassa et mitä sieltä nyt oikeesti löytyy tai löytyykö yhtään mitään. Keskustelupalstat ei oo kovin luotettavia lähteitä kuitenkaan ja syyttäjän todistajilla on nyt ollut sekä tässä, että murha casessa sellasta settiä että ei voi kun ihmetellä. Mitä tahansa näköjään voi väittää ja kun jää muunnellusta totuudesta kiinni ni vähän vaan muokkaa lausuntoja ja sanoo että sorit siitä!

Syyttäjällä on samat syytemateriaalit kuin viimeksikin, eli ei löytynyt lapoa, ei uutta eikä vanhaa kuten tutkinnanjohtaja Erik Salonsaari on myöntänyt, ja se uutinen löytyy netistä. Ei tullut viimeksikään tuomiota lapon hallussapidosta, koska sellaista ei löytynyt eikä löydy nytkään koska materiaali on sama kuin yli kymmenen vuotta sitten.

Tuo hejacci-vajacci voisi lopettaa myös tuon jankkauksen tätä asiaa koskien.

"Erik Salonsaari on myöntänyt, ja se uutinen löytyy netistä"

Yllättävää, että Anneli-fani väittää jotakin ja sanoo sen löytyvän netistä. :) 

Vierailija
4065/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listataan, mitkä asiat hätäpuhelussa kummastuttaa.

- ulkopuolisen ääntä ei kuulu

- tytöllä ei tunnu olevan mitään hätää, hän vaan haahuilee talossa murhan ollessa käynnissä 

- miksi Anneli sanoo sanan Heti. Mihin se liittyy? Ei kuulu jotenkin siihen yhteyteen.

- Annelin kysymys, onks tänne ambulanssi tulis kans. Miksi vasta tässä vaiheessa tämä kysymys, melko lopussa puhelua? 

Annelin Muaki o hakattu. Sanamuoto on outo. Psssiivissa? 

Vierailija
4066/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin perehtyä keitä nämä Kekki ja Kaarto olivat. Minusta heistä on puhuttu minfossakin.

Ilmiannoin tuon aiemman tekstin ja sitä uudelleenjakaneet. Siinä syyllistytään kunnianloukkaukseen, toinen katosi ulkomailla ja toisen kuolemassa ei ollut mitään epäilyttävää. Aivan älytöntä rienaamista.

Saattoivat olla saman murhaajan uhreja kuin Lahti ja Puputti. Kaikki kuolivat syksyn aikana noin kuukauden välein, ja Puputti seuraavana päivänä Lahdesta.

Eli tämä huppis loikki ketterästi Ulvilasta Lahteen ja sieltä sitten syksyn mittaan minne milloinkin kadoten tekojensa jälkeen kuin pieru Saharaan. 

Vierailija
4067/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tytöllä ei tunnu olevan mitään hätää, hän vaan haahuilee talossa murhan ollessa käynnissä 

- miksi Anneli sanoo sanan Heti. Mihin se liittyy? Ei kuulu jotenkin siihen yhteyteen.

- Annelin kysymys, onks tänne ambulanssi tulis kans. Miksi vasta tässä vaiheessa tämä kysymys, melko lopussa puhelua? 

Kummallista preesensin ja imperfektin vaihtelua on myös tässä alibiksi kerrotussa "pakojuoksun" selostuksessa:

"Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengissä." 

Auer tietää huppiksen aikomuksen tappaa, ja seuraavaksi hän toteaakin, että "nyt hiljeni". 

Jukka ei ollut missään välissä osoittanut puhettaan kenellekään ulkopuoliselle, vain Annelille. 

Vierailija
4068/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista preesensin ja imperfektin vaihtelua on myös tässä alibiksi kerrotussa "pakojuoksun" selostuksessa:

"Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengissä." 

Auer ti

Siis Anneli juoksi ulos huppista pakoon, sitten huppis meni jatkamaan murhaamista, ja Anneli soitti häkeen? Siinähän on tapahtunut vaikka mitä ennen häkeen soittoa. Kävikö Anneli ulkona vielä puhelun aikanakin?

Vierailija
4069/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa on linnanruunilla olot kuin Hotelli Hiltonissa, joten eipä noilla kersoillakaan kaiketi asiat niin huonosti olleet kuin voi ap:n väitteistä päätellä...

Vierailija
4070/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa on linnanruunilla olot kuin Hotelli Hiltonissa, joten eipä noilla kersoillakaan kaiketi asiat niin huonosti olleet kuin voi ap:n väitteistä päätellä...

Ap ei ole väittänyt mitään vaan kirjoittanut uutisesta jossa lapset kertoivat oloistaan. Vangit saavat monipuolisen aterian monta kertaa päivässä. Lapset saivat rangaistuksena tottelemattomuudesta pelkkää riisiä, puuroa tai makaroonia viikkotolkulla.

Vierailija
4071/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahden ja Puputin kuolemien yhteys Kekin ja Kaarron kuolemiin on ilmeisesti totta. Ei tämä yksi keskustelija muuten menisi niin tolaltaan heitä koskevista viesteistä.

Ei ole, tässä on nyt perustavaa laatua oleva salaliittolaisten harha, jossa mikä tahansa omaan toimintaan osuva kritiikki otetaan merkkinä oikeassa olemisesta. Poistatin nuo viestit, koska kirjallisuudentutkijana tuollainen edesmenneiden kollegoiden julkinen rienaaminen ja kunnianloukkausta muistuttava syyttely tuntuu todella järkyttävältä, etenkin kun tunnen useita heille vielä läheisempiä ihmisiä, joiden en halua joutuvan koskaan törmäämään tällaiseen laitapuolen sekoiluun. Joskus todellisuus on vain ihan todella tylsää.

Vierailija
4072/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auer ti

Samoin Lahden ääntely kertoo vain siitä, miten yrittää tuskissaan liikkua anellen apua vaimoltaan. Ei niin, että joku olisi kimpussaan. 

Vierailija
4073/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Keneltä muultakaan Jukka olisi voinut apua pyytää kuolemankielissä kuin Annelilta? Niin suuressa hädässä se oli ainoa mahdollisuus.

Vierailija
4074/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole väittänyt mitään vaan kirjoittanut uutisesta jossa lapset kertoivat oloistaan. Vangit saavat monipuolisen aterian monta kertaa päivässä. Lapset saivat rangaistuksena tottelemattomuudesta pelkkää riisiä, puuroa tai makaroonia viikkotolkulla.

Ja mitä olivat ne ruhtinaalliset palkinnot, minkä vuoksi lapset olivat valmiita kertomaan mitä huikeimpia juttuja äidistään ja Kukasta? Niistä ei ole ollut mainintaa. 

Vierailija
4075/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen. Ne viestit mitä näin näistä kirjallisuustutkijoista olivat täysin neutraaleja. Annelista ja Jensistä täällä puhutaan törkeästi.

Vierailija
4076/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"julkinen rienaaminen ja kunnianloukkausta muistuttava syyttely"

Mistä ihmeestä sinä puhut?

Vierailija
4077/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää sinne minfoon jatkamaan tuota juttua. Tämän pitäisi käsitellä Auerin lasten oloja sijaisperheessä ja vankilatuomioihin johtaneiden syytösten perumista.

Vierailija
4078/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkonen. Ne viestit mitä näin näistä kirjallisuustutkijoista olivat täysin neutraaleja. Annelista ja Jensistä täällä puhutaan törkeästi.

Joo. Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
4079/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin sakeaa menoa. Jos poistattaa palstan sääntöjen mukaan väärää tietoa ja syytöksiä, joka ei edes liity ketjun aiheeseen, sitä pidetään merkkinä siitä, että jotain epäilyttävää on tekeillä. Kun kommentteja ei ole näkyvissä valitetaan, että jotain epäilyttävää täytyy olla, koska kaikki muu keskusteluhan on ollut vielä hölmömpää, miksi juuri nämä poistetaan. Sitten keksitään salaliitto, että koska edes jotain älyttömyyksiä poistetaan, se on merkki siitä, että juuri ne ovat totta. Voi huh huh.

Vierailija
4080/5995 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä logiikalla jokainen Mitä sinulle tänään kuuluu -ketjusta poistettu railakas kuvaus miesten aamuisista seksihaluista liittyy johonkin mahdolliseen salaliittoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä