Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä ihmisiä pitää teititellä? Tunnetteko ketään jota ette kehtaa sinutella?

Vierailija
26.09.2025 |

Teitittelisin itse ehkä jotain vanhusta. En muita. En edes Suomen presidenttiä.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tavannut presidenttiä sellaisessa tilanteessa jossa hierarkia merkitsisi. Tavallaanhan presidentti on kansan valitsema ja työskentelee kansalle, joten tavalliselta kansalaiselta on hankala odottaa pokkurointia presidenttiä kohtaan. Toimittajilta, tai ainakin yleisradion toimittajilta odottaisin teitittelyä presidenttiä kohtaan, koska yleisradion työntekijät työskentelee valtiolle ja puhuttelevat valtiopäämiestä. Muiltakin toimittajilta pitäisin tätä hyvänä tapana, mutta toisaalta esim yksityisellä medialla ei ole sinällään mitään pakkoa noudattaa hyviä tapoja

Vaikea sanoa. Johtajat ja ministeri oli siinä jotenkin hullun jäykkiä ja minä vaan jutustelin rennosti mukavia. Kaikkia ei hierargiat pelota. Rennosti pääsee paremmin eteenpäin. 

Uutta kutsua ei sitten ole tullut?

Vierailija
62/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kontaktin saa paremmin kun asettuu samalle tasolle. Teitittely ja tittelien käyttö asettaa eri asemaan. Silloin kontakti on heikompi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tavannut presidenttiä sellaisessa tilanteessa jossa hierarkia merkitsisi. Tavallaanhan presidentti on kansan valitsema ja työskentelee kansalle, joten tavalliselta kansalaiselta on hankala odottaa pokkurointia presidenttiä kohtaan. Toimittajilta, tai ainakin yleisradion toimittajilta odottaisin teitittelyä presidenttiä kohtaan, koska yleisradion työntekijät työskentelee valtiolle ja puhuttelevat valtiopäämiestä. Muiltakin toimittajilta pitäisin tätä hyvänä tapana, mutta toisaalta esim yksityisellä medialla ei ole sinällään mitään pakkoa noudattaa hyviä tapoja

Vaikea sanoa. Johtajat ja ministeri oli siinä jotenkin hullun jäykkiä ja minä vaan jutustelin rennosti mukavia. Kaikkia ei hierargiat pelota. Rennosti pääsee paremmin eteenpäin. 

Uutta kutsua ei sitten ole tullut?

Mihin? Töitäni tein ja teen edelleen. 

Vierailija
64/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että kovin moni 35-45-vuotias ei tykkää, jos/kun 20-25-vuotiaat asiakaspalvelijat teitittelevät. 

Miten niin? Itsestä oli hauskaa kun kolmenkympin kieppeillä juuri parikymppiset asiakaspalvelijat alkoivat teitittelemään. Sitä ennen tuntui että katsottiin aina vähän alaspäin

Hui kamala! 

Itselläni taas se, että teitittelyn lisäksi kauppojen myyjät alkoivat tervehtiä minua kaupan hyllyillä, kun olin 40+. Ihan kuin olisin joku päällikkö tms siellä yrityksessä.

t. sama

Tässähän toisaalta kulttuuri on samalla ollut muutoksessa. Asiakaspalvelulta odotetaan nykyisin hieman enemmän kuin vielä ehkä 15 vuotta sitten, jolloin se myyjä oli enemmän ns. paikan pomo

Vierailija
65/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä teititellyt ketään, en edes presidenttiä. Olen kaksi heistä tavannutkin. Olemme kaikki yhdenvertaisia, ei hierargioita. 

Sama! Viimeksi kun hostasin tapahtuman, Stubb sanoi Kiitos Anne ja minä kiitos Alex. Sinunkauppoja ei ole tehty, mutta vastaan kuten minulla vastataan. 😁

Jos vertaa Stubbia ja Niinistöä niin Ei olisi tullut mieleenkään sinutella Niinistöä, oli sen verran arvokkaamman oloinen kuin Stubb.

Vierailija
66/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli olit sattumalta päässyt johonkin hienompaan porukkaan ja käyttäydyit siellä täysin protokollien vastaisesti. Mikä tässä nyt oli se tarina

Vierailija
67/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ikäihminen, mutta minua saa sinutella, niin kuin useimmat pitkään asiakaspalvelussa samassa kaupassa olleet tekevätkin. Minä teitittelen sekä itseäni vanhempia että nuorempia, ellen tunne heitä. Ei teitittely ole ilkeilyä tai naljailua, vaan se osoittaa arvostusta. Esim. maamme presidenttiä minulla ei tulisi pieneen mieleenkään sinutella. En halua leimautua moukaksi!

Vierailija
68/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kontaktin saa paremmin kun asettuu samalle tasolle. Teitittely ja tittelien käyttö asettaa eri asemaan. Silloin kontakti on heikompi. 

Ehkä se voi olla joissain tilanteissa se tarkoituskin

Vierailija
69/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa jokaista ihmistä pitäis teititellä. Ihminen on liha, sekä henki. Vähä niinku kaksi. Ja sitte joillain on persoonia vähä enemmän...

Vierailija
70/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa jokaista ihmistä pitäis teititellä. Ihminen on liha, sekä henki. Vähä niinku kaksi. Ja sitte joillain on persoonia vähä enemmän...

Hauska näkökulma aiheeseen!

Vierailija
71/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä teititellyt ketään, en edes presidenttiä. Olen kaksi heistä tavannutkin. Olemme kaikki yhdenvertaisia, ei hierargioita. 

Sama! Viimeksi kun hostasin tapahtuman, Stubb sanoi Kiitos Anne ja minä kiitos Alex. Sinunkauppoja ei ole tehty, mutta vastaan kuten minulla vastataan. 😁

Jos vertaa Stubbia ja Niinistöä niin Ei olisi tullut mieleenkään sinutella Niinistöä, oli sen verran arvokkaamman oloinen kuin Stubb.

Kokemuksesta. Niinistö ei edes kiittänyt, ei ottanut kontaktia ja oli muutenkin pökkelö ja vaikeaselkoinen. En äänestänyt toki kumpaakaan, ei siinä mitään. 

Vierailija
72/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin hauskan asian: ennen lääkärit sinuttelivat minua ja minä teitittelin heitä. Nyt asia on toiste päin. Lääkärit ovat alkaneet teititellä minua ja minä sinutella heitä:D

Koska olet vanha.

Juuri niin! Siitä huomasin tulleeni vanhaksi kun lääkärit alkoivat teititellä.

Vierailija
73/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi, kun kotona ei ole pahemmin teititelty, mutta teitittely tulee minulle automaattisesti tietyissä tilanteissa.

- Olen asiakaspalvelija ja henkilö on minua 20+ vuotta vanhempi

- Olen asiakaspalvelija ja joskus teitittely vaan tulee suusta vaikka henkilö olisi minkä ikäinen

- Olen siviilissä ja puhun vanhukselle

- Puhun presidentille, kuninkaalliselle tms. korkea-arvoiselle henkilölle

Kuinka usein puhut kuninkaalisille

Lähinnä se oli esimerkki siitä, missä tilanteessa teitittely tulisi luontevasti. Riittäisi vähemmänkin korkea arvo :D

Vierailija
74/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä teitittele, jos se ei tunnu luontevalta. Itse teitittelen joissain tilanteissa kaikkia, joita en tunne. Ei siis riipu siitä, kenelle puhun, vaan tilanteesta.

Armeijassa kaikki teitittelivät toisiaan. Mikä lienee nykyinen käytäntö?

Vierailija
75/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli olit sattumalta päässyt johonkin hienompaan porukkaan ja käyttäydyit siellä täysin protokollien vastaisesti. Mikä tässä nyt oli se tarina

Ei. Tein töitä mitä olen tehnyt jo vuosikausia. Ei ollut protokollaa. Välillä töihin liittyy ties ketä henkilöitä. Ketään heistä ei tarvitse teititellä. Se on se pointti. He tekee työtänsä, minä omaani. Punkt. 

Vierailija
76/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se voi olla joissain tilanteissa se tarkoituskin

Jep. Parempana itseään pitävä ei rahvasta halua kontaktoida. 

Vierailija
77/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitittelyn yksi tarkoitushan on vältellä liiallista tunkeilevuutta. Miksi haluat ottaa kaikkiin läheistä kontaktia? Tungetko myös fyysisesti iholle?

Vierailija
78/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein puhut kuninkaalisille

Lähinnä se oli esimerkki siitä, missä tilanteessa teitittely tulisi luontevasti. Riittäisi vähemmänkin korkea arvo :D

Nojoo, toisaalta jotkut ruotsin kuninkaallisethan täällä on joskus muistaakseni käyneet jossain kahviloissa niin ettei ne myyjät oo meinanneet edes tajuta että kuninkaallisista kyse

Vierailija
79/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen itseäni vanhempia ja presidenttiä tietysti.

Toivon asiakaspalvelijoilta teitittelyä. Sinuttelu tuntuu jotenkin liian tuttavalliselta. Jopa vähättelevältä. Tulee fiilis, että en ole vakavasti otettava asiakas ollenkaan.

Vierailija
80/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannun verisesti jos minua teititellään, auts!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi