Uuni savuttaa ihan valtavasti - mitä voi vaatia Lumolta?
Muutin Lumon asuntoon ja vasta nyt kokeilin uunia. On ilmeisesti AEG vuodelta 2015 jolloin talo rempattiin.
Edellinen asukas/asukkaat ovat ilmeisesti täysin laiminlyöneet uunin puhdistuksen, sillä se ryhtyy heti savuttamaan viidessä minuutissa niin paljon, että asunto täyttyy savusta ja palohälytin alkaa ulvoa.
Olen laittanut Lumolle vikailmoituksen ja pessyt uunin jo kaksi kertaa, mutta ainakaan pesu ei ole auttanut, koko uuni vaikuttaa olevan täynnä kiinnipalanutta rasvaa.
Soitan vielä huomenna Lumolle, mutta mitä voin vaatia heiltä? Kyllähän uunia pitää voida käyttää. Eli heiltä siivoaja vai uusi uuni jos tätä ei saa puhdistettua enää? Vuokranalennusta siksi ajaksi kun uunia voi käyttää?
Kiukuttaa ja harmittaa, ei voi laittaa ruokaa ja ensimmäisenä uudessa asunnossa jouduin siivoushommiin. Eihän tämän näin pidä mennä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ne vaihtoehdot perustelluiksi vaatimuksiksi aikalailla tulikin luetelluksi avausviestissä. Käytännössä varmaan vuokranantaja tilaa uunin puhdistuksen ja yrittää sitten laskuttaa edellistä asukasta tai ottaa vuoravakuudesta, jos ei ole ehtinyt palauttaa.
Mutta kannattaako minun edes yrittää vielä putsata sitä vai odottaa vain kunnes Lumo hoitaa asian? (Jos hoitaa)
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ne vaihtoehdot perustelluiksi vaatimuksiksi aikalailla tulikin luetelluksi avausviestissä. Käytännössä varmaan vuokranantaja tilaa uunin puhdistuksen ja yrittää sitten laskuttaa edellistä asukasta tai ottaa vuoravakuudesta, jos ei ole ehtinyt palauttaa.
Mutta kannattaako minun edes yrittää vielä putsata sitä vai odottaa vain kunnes Lumo hoitaa asian? (Jos hoitaa)
- ap
Ja kiukuttaa, ettei tuota tarkastettu lopputarkastuksessa ennen asunnon luovuttamista eteenpäin. Sehän pitäisi vuokranantajan tsekata että kaikki on kunnossa ja hoidettu.
- ap
Ei se uunin peseminen mitään rakettitiedettä ole.
Jos olet sen jo kaksi kertaa pessyt, niin pakko olla pesijässä vikaa.
Mitä ohjeita antaa alan liike. Pitääkö uuni uusia?
Lumo on niin p ka pulju, että ihmettelen jos edes vastaavat vikailmoitukseen mitään. Me asuttiin vuosi, mitään edellisten asukkaiden jälkiä ei koko aikana korjattu, mikään ei toiminut ja esim. isännöitsijää oli käytössä mahdoton saada kiinni. Muuta pois heti kun voit on mun neuvoni.
Vierailija kirjoitti:
Ei se uunin peseminen mitään rakettitiedettä ole.
Jos olet sen jo kaksi kertaa pessyt, niin pakko olla pesijässä vikaa.
Tottakai on ollut pesijässä vikaa, eli siinä edellisessä asukkaassa joka on täysin laiminlyönyt uunin pesun. Siinä vaiheessa kun uuni on kauttaaltaan pinttyneen, kiinnipalaneen lian peitteessä joka ei lähde edes esim. ritilöiden vuorokauden liottamisella ja usealla jynssäyksellä, niin se on niin iso homma ettei sitä minun todellakaan pitäisi edes yrittää tehdä koska se kuului edellisen asukkaan vastuulle. Kaikkia ritilöitä ei edes saa irti niin että ne pääsisi kunnolla jynssäämään. Uunin seinistä ei myös suostu lika lähtemään, on pitkän ajan mennessä kiinnipalanutta.
- ap
Jes, Lumo tilasi uuden uunin ja antoi vuokranalennusta.
- ap