Keitä ihmisiä pitää teititellä? Tunnetteko ketään jota ette kehtaa sinutella?
Teitittelisin itse ehkä jotain vanhusta. En muita. En edes Suomen presidenttiä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin? Töitäni tein ja teen edelleen.
Niin eli olit sattumalta päässyt johonkin hienompaan porukkaan ja käyttäydyit siellä täysin protokollien vastaisesti. Mikä tässä nyt oli se tarina
Hienompaan. 😆 En arvota porukoita enkä ihmisiä.
Presidentti on silti sinua hienompaa väkeä. Voit olla pölvästi, joka ei sitä tajua ja leikkiä yksinäsi että asia ei ole näin.
Ei ole. Sinä ja minä olemme yhtä hienoja kuin Alex. Titteli ei tee kenestäkään hienompaa tai parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli olit sattumalta päässyt johonkin hienompaan porukkaan ja käyttäydyit siellä täysin protokollien vastaisesti. Mikä tässä nyt oli se tarina
Presidentti on silti sinua hienompaa väkeä. Voit olla pölvästi, joka ei sitä tajua ja leikkiä yksinäsi että asia ei ole näin.
Ei ole. Sinä ja minä olemme yhtä hienoja kuin Alex. Titteli ei tee kenestäkään hienompaa tai parempaa.
Ei se tee hänestä ihmisenä hienompaa tai parempaa. Mutta hierarkiassa hän on sinua ylempänä. Elät ihmisten muodostamassa yhteiskunnassa, et satumaailmassa. Täällä on hierarkia.
Olen teititellyt vain kerran elämässäni, tapasin tilanteessa tasavallan presidentin.
N40
Vierailija kirjoitti:
Olen teititellyt vain kerran elämässäni, tapasin tilanteessa tasavallan presidentin.
N40
Hyvä, että edes silloin hoksasit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee hänestä ihmisenä hienompaa tai parempaa. Mutta hierarkiassa hän on sinua ylempänä. Elät ih
Vain jos sen tunnustaa. En tunnusta hierarkioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee hänestä ihmisenä hienompaa tai parempaa. M
Vain jos sen tunnustaa. En tunnusta hierarkioita.
Se on omaa typeryyttäsi, ei ole tunnustuksistasi kiinni. Voit elää silmät kiinni jos et kykene myöntämään ettet ole hierarkiassa mikään presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä teititellyt ketään, en edes presidenttiä. Olen kaksi heistä tavannutkin. Olemme kaikki yhdenvertaisia, ei hierargioita.
Sama! Viimeksi kun hostasin tapahtuman, Stubb sanoi Kiitos Anne ja minä kiitos Alex. Sinunkauppoja ei ole tehty, mutta vastaan kuten minulla vastataan. 😁
Mikä v un hostasin?🙂 Se on ISÄNNÖIN koska olet suomalainen.
Itse ihmettelin vähän tätä Iltalehden mekkojuttua, jossa Suzanne Innes-Stubbiin viitattiin koko ajan Suzannena. Eikö tuossa jo pitäisi puhua rouva Suzanne Innes-Stubbista? Tuntuu todella tuttavalliselta puhua maan ykkösladysta ihan vain Suzannena.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/cf7f10de-e066-44f8-8b13-dd8903a65e96
Joillekin on kamalan tärkeää pitää kiinni hierarkioista. Koska muu on anarkiaa. Parhaiten kuitenkin menestyy firmat joissa on hyvin matala hierarkia.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on kamalan tärkeää pitää kiinni hierarkioista. Koska muu on anarkiaa. Parhaiten kuitenkin menestyy firmat joissa on hyvin matala hierarkia.
Matala hierarkia sisältää tiedon siitä, että firmassa on hierarkia. Ei hierarkioiden olemassaolo ole myöskään kiinni siitä HALUAAKO yksittäinen ihminen että niitä on tai ei ole, se ei ole mikään yksilön mielipidekysymys vaan fakta ympäröivästä maailmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee hänestä ihmisenä hienompaa tai parempaa. Mutta hierarkiassa hän on sinua ylempänä. Elät ih
Vain diktatuurissa on hierarkiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee hänestä ihmisenä hienompaa tai parempaa. M
Vain diktatuurissa on hierarkiat.
Ymmärrätköhän nyt mitä hierarkia tarkoittaa?
Teitittelen itse vanhempia ihmisiä, tulee ihan automaattisesti. Toki, se että mua teititellään saa tuntemaan itseni vanhaksi, mutta olen jo alkanut tottua siihen. 50 v. olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko teititellään kaikkia tai ei ketään. Teitittely arvottaa.
Harvemmin kyse on ihmisestä, vaan asemasta. Asiakaspalvelija voi teititellä asiakasta jne
Asemat on historiaa. Ihmisiä kaikki.
Elät illuusiossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on hyvin kasvatettu eli teitittelen kaikkia iästä ja asemasta riippumatta , jos ei nyt ihan lapsia sentään mutta kuitenkin. En nyt jossain rennossa tilanteessa mutta vaikka töissä tai ihan vaan jos vaikka kysyisin jotain tuntemattomalta neuvoa missä jokin paikka on jne niin aloitan "anteeksi saanko kysyä teiltä.." jne tuohon tyyliin
Tämä on ihan pöljää ja tarpeetonta. Jopa kiusallista.
On se mielenkiintoista, että se mikä on lähes kaikkialla muualla Euroopassa normaalia hyvää kytöstä, on Suomessa joidenkin mielestä pöljää. Kertoo kyllä paljon.
Eri kulttuureissa on erilaisia tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Ei kai tää nykypelleily oon menossa,seuraavaksi tuohon. 🙄
Mä jotenkin tykkään brittikulttuurissa tästä muodollisuudesta.
Olis hauskaa päästä puhuttelemaan jotain tahoa nimityksellä: Sir.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Ei kai tää nykypelleily oon menossa,seuraavaksi tuohon. 🙄
"nykypelleily", eli ennen oli kunnollista ja nytten ei ole kunnollista
MINÄ haluan että MINUA teititellään. Asiakaspalvelutöissä olevien ihmisten en haluaisi sinuttelevan MINUA.