Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko olet ollut työttömänä?

Vierailija
25.09.2025 |

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Olen itse himpun alle 50 v. Asun pohjanmaalla. Töissä olen ollut viimeksi kesällä 2023.  Koulutukseltani merkonomi. Viimeisin työpaikka päiväkoti. 

Olen hakenut töitä aktiivisesti yli 2 vuotta.  

Mikä minussa on vikana? Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa työtä josta maksetaan tessin mukaisesti palkkaa. 

Kauanko sinä olet ollut työtön? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk ja töitä hakenut jokaisesta paikasta mihin omat rahkeet riittäisi. En ole päässyt edes haastatteluihin, vaikka sellaisiakin luvanneet. 

Vierailija
22/26 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

62v ja 5kk työttömänä ja viimeisin vajaa vuoden määräaikainen. En tule enää saamaan enkä toisaalta edes vakavissakaan etsi työtä, 1 hakemus kk:ssa velvoiteena.

Onko siis eri hakuvelvoite iästä riippuen? Ok.

Ei ole ilmeisesti iästä riippuvainen vaan paikkakunnalla ei ole tämän alan töitä tarjolla juurikaan tarjolla. Tämä ehdotus tuli ihan työkkärin tädin suusta ja vähän kyllä ihmettelin "tarjousta" mutta kyllä se minulle kelpasi 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

62v ja 5kk työttömänä ja viimeisin vajaa vuoden määräaikainen. En tule enää saamaan enkä toisaalta edes vakavissakaan etsi työtä, 1 hakemus kk:ssa velvoiteena.

Onko siis eri hakuvelvoite iästä riippuen? Ok.

Ei ole ilmeisesti iästä riippuvainen vaan paikkakunnalla ei ole tämän alan töitä tarjolla juurikaan tarjolla. Tämä ehdotus tuli ihan työkkärin tädin suusta ja vähän kyllä ihmettelin "tarjousta" mutta kyllä se minulle kelpasi 😁

Luin asiasta: on tapauskohtaista ja riippuu siitä, mitä työllistymissuunnitelmaan on kirjattu.

Ja se raas riippuu alkukeskustelusta ja virkailijasta.

Vierailija
24/26 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lamassa melkein ehdin kirjautua työttömäksi. Menin työvoimatoimistoon hoitamaan ko asiaa kun sieltä saman tein tarjottiin työtä firmasta, jossa olin jo ollut samaa työtä työtä tekemässä aiemmin henkilöstövuokrausfirman kautta. Soitin firmaan siitä työkkärin neuvojan huoneesta ja sovin haastatteluajan. Olin ko firmassa 2,5v ennen kuin lähdin sit opiskelemaan. 

Vierailija
25/26 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän pariskunnan, joka on ollut työttömänä about 90 luvun alusta asti. Oma päätös. Ihan ok elämän taso niillä on ollut ja koskaan ei ole tarvinnut huolehtia, että onko rahaa vai ei. 

#mahdollistavainsuomessa

Vierailija
26/26 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vielä ollut, saattaa olla, että tässä lähiaikoina sekin tulee koettua. 44-vuotias olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi