Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhelinmyyjille pitää keljuilla

Vierailija
25.09.2025 |

Panee vaan puhelimen kiinni. Heidän tietokoneensa näyttää että on soitettu ja vastattu.  Kone ei syötä samaa numeroa uudestaan.

Samoin on ihan turha vaatia "poista mun numero".  Myyjällä ei ole mahiksia siihen mitä tietoja lehtitalot antaa toimeksiantoon. Tai mitä luuriin yhdistetty tietpkone heille syöttää numeroita.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynti pitäisi oikeasti lailla kieltää. Viikossa tulee satoja ja joskus tuhansia soittoja. Jos soittajan tietoja ei löydy, niihin puheluihin ei vastata. Soitti vaikka miljoonaa kertaa siitä numerosta. Yrittäjille tuo ei ole lainkaan kivaa, työaikaa kuluu kymmeniä viikkotunteja hukkaan ja vuodessa hukkaan menee monta työpäivää. Puhelinmyyjän pitäisi ymmärtää jos numerosta ei vastata, siihen numeroon ei kannata soittaa satoja kertoja uudelleen.

Se järjestelmä soittaa kunnes tavoittaa, se ihminen jolle huudat, ei voi tietää monta soittoa kyseiselle henkilölle on mennyt eikä mitkä eri firmat ovat tavotelleet. Miten joku voi vielä tänäpäivänä kuvitella, että tyyliin yhdessä toimistossa 5 myyjää soittelee (aina erikseen numerot naputellen) ja sit kolleegalleenkin kertoo, että hei tää Pertti oli pahantuulinrn, älä sille soita😂😂😂😂

Tavallaan helpommin pääsee jos niinko vastaa ja sitte nappaa puhelimen kiinni puhumatta mitään.  Järjestelmä ei enää soita.

Vierailija
62/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä miksi pitää raivota ja riehua ihmisille, jotka yrittävät vain tehdä työtään. Helpommalla pääsee, kun vaan sanoo "kiitos tarjouksesta, mutta en tarvitse mitään. Hyvää päivänjatkoa, hei hei."

Ihan turhaa lietsoa itseään raivoon ja pahoittaa myyjän mieltä samalla. 

No tämä just. Millainen mentaalitapaus pitää olla, että kiihtyy raivoon jonkun puhelinmyyjän takia. 

Tavallisena ihmisenä puhelu on siedettävä, mutta yrittäjille noita tulee paljon ja osa niistä on törkeitä huijausyrityksiä, joiden korjaaminen vie valtavasti aikaa ja rahaa.

Jos pitää joka puhelussa kuunnella haukkana, että onko kyseessä jonkinlainen huijaus vai ei, alkaa tuo tympimään aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottipuhelinmyynnissä ei kannata sanoa mitään, vaan sulkea puhelin. Ne kyllä erottaa. Jos toisessa päässä on oikea ihminen olen kyllä kohtelias, koska usein ovat minuun nähden kovin nuoria ja ehkä vähän kokemusta työelämästä. Jos nuori kuulostaa reippaalta ja kohteliaalta annan siitä palautetta, vaikka en mitään osta, koska kuulen miten se ilahduttaa heitä kaikesta huolimatta.

Vierailija
64/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kuka se hesasen pelle on joka soittaa mulle ?

Vierailija
65/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai yrittäjäkin voi sanoa lyhyesti kiitos ei  , ei kiinnosta tuommoinen.

Olen ap. Tein puhelinmyyntiä vähän aikaa eläkkeelle jäätyäni muutamat tunnit viikossa. ( ei kannattanut, veroon meni vähä ansio) 

Miltä tuntui olla rikollisten leivissä?

Yksi yrittäjä käyttäytyi juuri noin. Tiukkasi nimeni moneen kertaan, nostaa oikeudenkäynnin myös minua vastaan ja yritystä vastaan. Sinä aikana jonka hän raivosi, sätti ja paasasi minulle olisi paljon hoitanut asioita.  Mahtoi olla mielentilassa kun se odotettu puhelu tuli, menikö kauppa ohi vai tarjous hyväksytyksi.

Yrittäjä sai tuhlattua aikaasi ja esti näin sinua soittamasta jollekulle toiselle viattomalle uhrille puhelun aikana.

Ehkä myyjänä olisin myös vain voinut sulkea puhelimen. Työkaverille mainihin, oli paikkakunnan pienyritys, hän sanoi "se on semmosessa maineessa." 

Ehkä olisit. Muttet sulkenut. Räntti siis toimi.

Vierailija
66/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kans. Törkeää käytöstä, työtään he tekee.

Mitä ihmeen TYÖTÄ se on, että myydään väkisin paskaa muistihäiriöiselle vanhukselle?

Äitini vanha ystävä on muistihäirtiön myötä menettänyt puolustuskykynsä näitä rikollisia kohtaan, ja hänen poikansa joutuu KUUKAUSITTAIN perumaan paskalehtien tilauksia, jotka tälle vanhukselle myydään väkisin, kun ei pysty enää sanomaan ei.

Kerro minulle, mikä tässä RIKOLLISESSA toiminnassa on puolustettavissa?

Vuodesta 2022 alkaen Suomessa on myös voimassa sääntö, että puhelinmyynnissä sopimus ei synny heti puhelimessa, vaan se on vahvistettava kirjallisesti (esim. sähköpostitse tai paperilla). Tämä lisää suojaa juuri heikommassa asemassa oleville.

Ja tärkeintä: Tehdä puhelinmyynnin kielto.

Vierailija
67/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen yrittäjä, ja ne perkeleet soittelee joka päivä 5-10 puhelua. En yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta välillä on pakko, jos odotan jotain tärkeää puhelua.

Yrittäjillä ei ole mitään kuluttajansuojaa, jos puhelinmyyjä valehtelee minun puhelimessa tilanneen 699e/vuosi +alv tilauksen, jolla lisäävät yritykseni nimen jollekin nettisivustolle muka mainoksena. Huijareita ne myyjät enimmäkseen on. Minun pitää vetää se huijari oikeuteen, koska he yrittävät periä laskua perintänä.

Joten kyllä, olen 100% ilkeä kaikille puhelinmyyjille. Yhden sain itkemään, kun yritti "varata aikaa vakuutusneuvottelua varten" ja aloin tinkaamaan häneltä laskutusosoitetta mihin laitan sen tunnin työstä laskun heille. Jos varaa minulta ajan, laskutan siitä alkavalta tunnilta, ihan sama ostatko palveluani vai haluatko vaan rupatella.<

Suomessa on tosiaan tämä yksi huijarifirma, joka antaa ymmärtää olevansa "virallinen" ja pakollinen kaikille yrittäjille, jonkin sortin yritysrekisteri. Soittaa kaikille uusille yrittäjille ja laittaa laskun aina perään, tilasi palvelua tai ei.

Tämän huijarifirman takia ei kuitenkaan pidä ottaa asiakseen saada kaikki muutkin puhelinmyyjät itkemään. Näistä varmasti suurin osa ei sitä työtä muutenkaan haluaisi tehdä, muttei ole vaihtoehtoja. 

Vierailija
68/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynti pitäisi oikeasti lailla kieltää. Viikossa tulee satoja ja joskus tuhansia soittoja. Jos soittajan tietoja ei löydy, niihin puheluihin ei vastata. Soitti vaikka miljoonaa kertaa siitä numerosta. Yrittäjille tuo ei ole lainkaan kivaa, työaikaa kuluu kymmeniä viikkotunteja hukkaan ja vuodessa hukkaan menee monta työpäivää. Puhelinmyyjän pitäisi ymmärtää jos numerosta ei vastata, siihen numeroon ei kannata soittaa satoja kertoja uudelleen.

Puhelinmyyjä ei välttämättä pysty päättämään mihin soittaa. Tietokoneen näytölle tulee numerot johon seuraava soitto menee.  Sitä ei voi ohittaa.  Se voi tulla systeemiin uudestaan jos soittoon ei vastata.  

Puhelinmyyjä on "ammattinsa" valinnut. Minua ei säälitä rikolliseen puuhaan ryhtyneet.

Puhelinmyyjistä joka päivältä raportti.  Montako soitettua puhelua, montako myyntiä. Puheluihin käytetty aika 

Kyllä. Hyvä puhelinmyyjä petkuttaa yhden työpäivän aikana monta puolustuskyvytöntä, muistisairasta vanhusta. Sinne meni ET-lehti, kolmas tilaus Seuraa ja askartelukerhon kuukauden erikoinen.

Vierailija
69/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robottipuhelinmyynnissä ei kannata sanoa mitään, vaan sulkea puhelin. Ne kyllä erottaa. Jos toisessa päässä on oikea ihminen olen kyllä kohtelias, koska usein ovat minuun nähden kovin nuoria ja ehkä vähän kokemusta työelämästä. Jos nuori kuulostaa reippaalta ja kohteliaalta annan siitä palautetta, vaikka en mitään osta, koska kuulen miten se ilahduttaa heitä kaikesta huolimatta.

Minäkin kerran kehuin yhden nuoren joka soitti myyden lehteä jota joskus olen tilannut.  Hän ei lopottanut, vaan kuunteli, keskusteli, otti huomioon kun kerroin ettei enää 80 v kotivinkki kiinnosta.   En nyt kauan vienyt hänen aikaansa mutta toivottelin hyviä kauppoja ja että sulla on hyvä myyntiote ja miellyttävä tapa.

Vierailija
70/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan CIA johan menee luuri toisessa päässä äkkiä hiljaiseksi.

Vierailija
71/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä miksi pitää raivota ja riehua ihmisille, jotka yrittävät vain tehdä työtään. Helpommalla pääsee, kun vaan sanoo "kiitos tarjouksesta, mutta en tarvitse mitään. Hyvää päivänjatkoa, hei hei."

Ihan turhaa lietsoa itseään raivoon ja pahoittaa myyjän mieltä samalla. 

"Odota odota, kuuntele nyt.  Et voi ohittaa tarjousta....

Ennen oli luuri joka pantiin puhelimen koukkuihin.  Nyt jokaisen kännykässä on punainen nappi. 

Valitettavasti moni muistisairas ja nuorena kohteliaaksi opetettu vanhus on täysin kyvytön painamaan sitä. He ovat koulutuksensa vankeja, ja heitä käytetään surutta hyväksi.

Puhelinmyynti ei ole työtä. Se on hyväksikäyttöä ja pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
72/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kiireisellä yrittäjällä on aikaa tuhlata aikaansa täällä vauvapalstalla?   Eikö mene kauppoja sivu suun? 

Vierailija
73/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se järjestelmä soittaa kunnes tavoittaa, se ihminen jolle huudat, ei voi tietää monta soittoa kyseiselle henkilölle on mennyt eikä mitkä eri firmat ovat tavotelleet. Miten joku voi vielä tänäpäivänä kuvitella, että tyyliin yhdessä toimistossa 5 myyjää soittelee (aina erikseen numerot naputellen) ja sit kolleegalleenkin kertoo, että hei tää Pertti oli pahantuulinrn, älä sille soita😂😂😂😂

Oikein huonotuulinen vastaaja saattaa laittaa harkitsemaan omaa "ura"valintaa, että pitäisikö sittenkin mennä rehelliseen työhön.

Vierailija
74/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työta jolla on jonkinlainen tarkoituskin.

Se katkeaa kun joku jonninjoutava pelle soittaa tarjoten milloin mitäkin paskaa.

Jos haluan ostaa tai tilata jotain , katson vaikka googlesta mistä hankin sen.

Vierailija
75/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti näiden puhelinmyyjille raivoavien öykkäreiden omat potentiaaliset asiakkaat kohtelevat heitä itseään vastaavalla tavalla.

Minä en yritäkään myydä paskalehtiä väkisin muistihäiriöisille vanhuksille, jotka kohteliaisuuttaan eivät osaa sanoa ei. Rikollisuudella ja oikealla työllä on vissi ero.

Pidät esim opiskelijoita rikollisina.   Eikö nyt ole joku ikäraja  jolloin enää ei myydä puhelinnumeroita?

Eri. Kyllä, mikäli opiskelijalla ei ole moraalia.

Vierailija
76/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta sillä ei tuhlaa puhelinrikollisen aikaa.

Sitä paitsi puhelinrikollisen kurmuuttaminen tai edes näennäiskohtelias hyppyyttäminen on paljon hauskempaa. Rikollisia hyysätään tässä maassa ihan liian paljon lain puolesta, mutta minun ei henkilökohtaisesti tarvitse tehdä niin.

Vierailija
77/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo vanhusten numeroiden myynti on vähentynyt kosken muista koska olisi lehdistä tai vitamiineista  puhelinmyyjä soittanut.  Joku soitti:  teemme pintaremonttia talossanne, olisiko teillä tarvetta kun siellä työskentelemme.  Kiitos ei, se riitti.

Vierailija
78/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustat siis jatkamaan muistisairaiden vanhusten petkuttamista.

Ehdotan, että mietit vähän omaa elämääsi tämän asian suhteen.

Vierailija
79/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen TYÖTÄ se on, että myydään väkisin paskaa muistihäiriöiselle vanhukselle?

Äitini vanha ystävä on muistihäirtiön myötä menettänyt puolustuskykynsä näitä rikollisia kohtaan, ja hänen poikansa joutuu KUUKAUSITTAIN perumaan paskalehtien tilauksia, jotka tälle vanhukselle myydään väkisin, kun ei pysty enää sanomaan ei.

Kerro minulle, mikä tässä RIKOLLISESSA toiminnassa on puolustettavissa?

Vuodesta 2022 alkaen Suomessa on myös voimassa sääntö, että puhelinmyynnissä sopimus ei synny heti puhelimessa, vaan se on vahvistettava kirjallisesti (esim. sähköpostitse tai paperilla). Tämä lisää suojaa juuri heikommassa asemassa oleville.

Ja tärkeintä: Tehdä puhelinmyynnin kielto.

Puhelinmyyntikielti ei vaikuta tirin taria rikollisiin aineksiin.

Oikea ratkaisu olisi tehdä puhelinmyynnistä laitonta. Eihän meillä tekstiviestimainontakaan ole laillista. Paitsi (HUOH!) jos olet jo Elisan asiakas, niin Elisa katsoo asiakseen pistää spämmitekstiviestejä vähän väliä. Jos Suomessa olisi operaattori, joka ei käyttäytyisi yhtä kusipäisesti, vaihtaisin siihen.

Vierailija
80/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa puhelinliittymän ja -laitteen kuluja sen takia että sitä käytetään kanavana tunkea minulle ei-toivottua markkinointia, ja vielä usein juuri silloin kun sitä vähiten haluaisi. 

Erinäisistä syistä en voi olla vastaamatta tuntemattomien numeroiden puheluihin ja vaikka olen tehnyt suoramarkkinointikiellon niin jatkuvasti tulee puheluja missä myydään tai halutaan sitä sun tätä. Milloin lehteä, milloin rahankeräystä jne. 

Jos soittaja sanoo heti puhelun alussa oman nimensä, mistä firmasta soittaa ja millä asialla, niin sanon kohteliaasti että en ole kiinnostunut. Mutta jos jää jankkaamaan, aloittaa sillä että puhelu vielä nauhoitetaan tai ei suostu alkuun sanomaan mistä on kyse vaan alkaa höpisemään jostain palkinnosta tms niin silloin en ole ystävällinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi