Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhelinmyyjille pitää keljuilla

Vierailija
25.09.2025 |

Panee vaan puhelimen kiinni. Heidän tietokoneensa näyttää että on soitettu ja vastattu.  Kone ei syötä samaa numeroa uudestaan.

Samoin on ihan turha vaatia "poista mun numero".  Myyjällä ei ole mahiksia siihen mitä tietoja lehtitalot antaa toimeksiantoon. Tai mitä luuriin yhdistetty tietpkone heille syöttää numeroita.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse puhelinhäirikkö, koska eihän tuollaista asiaa muuten mieti kukaan.

Vierailija
22/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa sä oot niitten narsistinen PUOLELLA ????????????????? Nykyään onneks mul o puhelin koko ajan äänettömäl, ettei narsistit yms soittele ja jauha PJASKOOOOOOOO !!!!! Tollane o toisen häirintööööööö !!!!!!!!!! Et soitellaan turhaan ja jauhetaan roskooooooooo !!!!! Saisitta HÄVETÄ !!!!!!!!!!! JOKAINE. 

🤪🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, helpoin tapa painaa vain punaista luuria, jos erehtyy vastaamaan ja alkaa mantra kuulumaan, ei tarvitse sanoa mitään. Ei kannata haaskata aikaa tai tehdä yksinkertaisista asioista vaikeita.

Toisille tällaiset yksinkertaiset toimenpiteet vain ovat erinäisistä rajoitteista johtuen suorastaan ylivoimaisia. Sitten pitää raivota ja riehua, niin vauvapalstalla kuin muuallakin.

Vierailija
24/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan samaa mieltä. Toisaalta puhelinmyynti on itselleni sellainen työ mitä kenenkään ei tarvitssi tehdä. Työkkärit tai vastaavatkaan ei taida ketään puhelinmyyjiks pakottaa. Onneks on itsellä salainen numero jota en ole laittanut yhteenkään arpajaiseen tai vastaavaan, niin eivät soittele

Vierailija
25/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kans. Törkeää käytöstä, työtään he tekee.

Totta. Toisaalta myös se puhelinmyyjä voi uskoa hyvällä, kun sanotaan ei kiitos. Jostain syystä se tuputtaminen tahtoo vaan jatkua.

Vierailija
26/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä miksi pitää raivota ja riehua ihmisille, jotka yrittävät vain tehdä työtään. Helpommalla pääsee, kun vaan sanoo "kiitos tarjouksesta, mutta en tarvitse mitään. Hyvää päivänjatkoa, hei hei."

Ihan turhaa lietsoa itseään raivoon ja pahoittaa myyjän mieltä samalla. 

No tämä just. Millainen mentaalitapaus pitää olla, että kiihtyy raivoon jonkun puhelinmyyjän takia. 

Vierailija
27/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan samaa mieltä. Toisaalta puhelinmyynti on itselleni sellainen työ mitä kenenkään ei tarvitssi tehdä. Työkkärit tai vastaavatkaan ei taida ketään puhelinmyyjiks pakottaa. Onneks on itsellä salainen numero jota en ole laittanut yhteenkään arpajaiseen tai vastaavaan, niin eivät soittele

Yrittäjillä numero menee julkiseksi heti, kun yrityksen perustat, ellet erikseen estä sitä YTJ tietopalvelussa. Ellet tajua laittaa sinne julkiseksi jotain 000-0000000 höpönumeroa, kuten itse laitoin. Silti, vaikka esim. oma numeroni ei ole YTJ rekisterissä, yritysten nettisivuilta nuo huijarifirmat farmaavat puhelinnumeroita.

Minulle tulee viikossa noin 3 asiakaspuhelua, ja 20 puhelinmyyntiyritystä. Niitä ei voi estää, koska soittavat aina uudesta numerosta.

Vierailija
28/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä kun tietojani oli kirjattu ylös ilman suostumustani ja alettiin kyselemään hetua "lain vaatimalla tavalla", aloin keljuilemaan ja olemaan hankala. Myyjällä ei ole mitään tarvetta kysellä hetua kuin:

1. asiakkuuden varmentamiseen

2. uuden sopimuksen tekemiseen

Puhelun aikana ei sanallakaan puhuttu sopimuksen tekemisestä ja myyjän puolella pitäisi olla tarpeeksi selvää että en ole heidän asiakkaansa. Soittakaa jos kantti kestää, en aio olla ystävällinen. Ei tule sääliä eikä sympatiaa.

Vierailija
29/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keljuile mutta hankkiudun nopeasti eroon tavalla tai toisella. jos ei ei riitä toiseen kertaan lyön luurin korvaan ja numero estoon.

Vierailija
30/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhelinmyyjät pitää ruoskia ja tuomita 15 vuodeksi uraanikaivoksiin Siperiaan.

Oot pelle.

Vierailija
31/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä päivänä kun tietojani oli kirjattu ylös ilman suostumustani ja alettiin kyselemään hetua "lain vaatimalla tavalla", aloin keljuilemaan ja olemaan hankala. Myyjällä ei ole mitään tarvetta kysellä hetua kuin:

1. asiakkuuden varmentamiseen

2. uuden sopimuksen tekemiseen

Puhelun aikana ei sanallakaan puhuttu sopimuksen tekemisestä ja myyjän puolella pitäisi olla tarpeeksi selvää että en ole heidän asiakkaansa. Soittakaa jos kantti kestää, en aio olla ystävällinen. Ei tule sääliä eikä sympatiaa.

Tämä! Joku vakuutusmyyjä soitti OP pankista (oma pankkini) ja yritti tehdä vakuutustarjousta. Olin tavallaan kiinnostunut, mutta en suostunut kertomaan hetuani puhelimessa, ja hän alkoi uhkailla ettei hän sitten tee sitä tarjousta minulle. Voi HITSIN PIMPULAT. Puhelu päättyi ilman tarjousta.

Hetua ei ikinä kerrota eikä kysytä puhelimessa.

Vierailija
32/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti pitäisi oikeasti lailla kieltää. Viikossa tulee satoja ja joskus tuhansia soittoja. Jos soittajan tietoja ei löydy, niihin puheluihin ei vastata. Soitti vaikka miljoonaa kertaa siitä numerosta. Yrittäjille tuo ei ole lainkaan kivaa, työaikaa kuluu kymmeniä viikkotunteja hukkaan ja vuodessa hukkaan menee monta työpäivää. Puhelinmyyjän pitäisi ymmärtää jos numerosta ei vastata, siihen numeroon ei kannata soittaa satoja kertoja uudelleen.

Vierailija
33/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kielto puhelinmyyjille ja soittavat silti. Luuri korvaan ja esto. En hauku.

Vierailija
34/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne kannattaa perkelöidä oikein urakalla. Nauhallehan ne menee.

Vierailija
35/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yrittäjänä olen pyrkinyt olemaan kohteliaan lyhytsanainen näille työtäni jatkuvasti häiritseville soittelijoille, mutta aina ei vain hermo kestä näitä häiriköitä. Viimeksi kilahdin soittajalle, joka puoliltapäivin yritti tavoitella neljännen kerran sinä aamupäivänä. Numeron alusta 04092 tiesin soittajan olevan puhelinmyyjä, ja sillä kerralla vastasin. Niin rumia sanoja en tiennyt osaavanikaan, eikä se soittaja enää ole yrittänyt.. Ei kaduta pätkän vertaa.

Vierailija
36/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska jos tarvitsen uuden puhelinliittymän, sähköliittymän, vakuutuksen tms niin hoidan sen ihan itse. Ei mulle kaupastakaan kukaan soita tarvinko ruokaa.

Vierailija
37/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen yrittäjä, ja ne perkeleet soittelee joka päivä 5-10 puhelua. En yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta välillä on pakko, jos odotan jotain tärkeää puhelua.

Yrittäjillä ei ole mitään kuluttajansuojaa, jos puhelinmyyjä valehtelee minun puhelimessa tilanneen 699e/vuosi +alv tilauksen, jolla lisäävät yritykseni nimen jollekin nettisivustolle muka mainoksena. Huijareita ne myyjät enimmäkseen on. Minun pitää vetää se huijari oikeuteen, koska he yrittävät periä laskua perintänä.

Joten kyllä, olen 100% ilkeä kaikille puhelinmyyjille. Yhden sain itkemään, kun yritti "varata aikaa vakuutusneuvottelua varten" ja aloin tinkaamaan häneltä laskutusosoitetta mihin laitan sen tunnin työstä laskun heille. Jos varaa minulta ajan, laskutan siitä alkavalta tunnilta, ihan sama ostatko palveluani vai haluatko vaan rupatella.

Kyllä kai yrittäjäkin voi sanoa lyhyesti kiitos ei  , ei kiinnosta tuommoinen.

Olen ap. Tein puhelinmyyntiä vähän aikaa eläkkeelle jäätyäni muutamat tunnit viikossa. ( ei kannattanut, veroon meni vähä ansio) 

Yksi yrittäjä käyttäytyi juuri noin. Tiukkasi nimeni moneen kertaan, nostaa oikeudenkäynnin myös minua vastaan ja yritystä vastaan. Sinä aikana jonka hän raivosi, sätti ja paasasi minulle olisi paljon hoitanut asioita.  Mahtoi olla mielentilassa kun se odotettu puhelu tuli, menikö kauppa ohi vai tarjous hyväksytyksi.

Ehkä myyjänä olisin myös vain voinut sulkea puhelimen. Työkaverille mainihin, oli paikkakunnan pienyritys, hän sanoi "se on semmosessa maineessa." 

Vierailija
38/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä miksi pitää raivota ja riehua ihmisille, jotka yrittävät vain tehdä työtään. Helpommalla pääsee, kun vaan sanoo "kiitos tarjouksesta, mutta en tarvitse mitään. Hyvää päivänjatkoa, hei hei."

Ihan turhaa lietsoa itseään raivoon ja pahoittaa myyjän mieltä samalla. 

"Odota odota, kuuntele nyt.  Et voi ohittaa tarjousta....

Vierailija
39/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhelinmyyjät pitää ruoskia ja tuomita 15 vuodeksi uraanikaivoksiin Siperiaan.

Oot pelle.

joo. 25 vuotta olisi sopivampi aika niille

Vierailija
40/93 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kohtelias niin soittavat uudestaan. Jos taas sanoo tarpeeksi rumasti, niin ei sama myyjä ainakaan enää soittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä