Miksi puhelinmyyjille pitää keljuilla
Panee vaan puhelimen kiinni. Heidän tietokoneensa näyttää että on soitettu ja vastattu. Kone ei syötä samaa numeroa uudestaan.
Samoin on ihan turha vaatia "poista mun numero". Myyjällä ei ole mahiksia siihen mitä tietoja lehtitalot antaa toimeksiantoon. Tai mitä luuriin yhdistetty tietpkone heille syöttää numeroita.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti pitäisi oikeasti lailla kieltää. Viikossa tulee satoja ja joskus tuhansia soittoja. Jos soittajan tietoja ei löydy, niihin puheluihin ei vastata. Soitti vaikka miljoonaa kertaa siitä numerosta. Yrittäjille tuo ei ole lainkaan kivaa, työaikaa kuluu kymmeniä viikkotunteja hukkaan ja vuodessa hukkaan menee monta työpäivää. Puhelinmyyjän pitäisi ymmärtää jos numerosta ei vastata, siihen numeroon ei kannata soittaa satoja kertoja uudelleen.
Puhelinmyyjä ei välttämättä pysty päättämään mihin soittaa. Tietokoneen näytölle tulee numerot johon seuraava soitto menee. Sitä ei voi ohittaa. Se voi tulla systeemiin uudestaan jos soittoon ei vastata.
Puhelinmyyjistä joka päivältä raportti. Montako soitettua puhelua, montako myyntiä. Puheluihin käytetty aika
Tarvii olla vain keskiverto älykäs osatakseen toimia tarjousten edessä, sitten on nämä, joilla varmasti elämä muutenkin vaikeaa, ei myyjät mitään riehumisia kuuntele, nappaa äänen pois ja antaa tuhlata ääntään, eikä sillä ole tuleviin soittoihin merkitystä sanooko ei kiitos kohteliaasti vai huutaako pää punasena 10 min. Fiksut ihmiset saa myös neuvoja, jos ei halua puheluita, se että huutaa typeryyksiä ei edistä sen huutajan asiaa mitenkään, eikä hetkauta myyjän päivää mitenkään.
Miksi minun pitäisi miellyttää ja arvostaa henkilöä joka lähtokohtaisesti häiriköi ja yrittää tyrkyttää ja kaupata jotain paskaa mitä en edes halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska jos tarvitsen uuden puhelinliittymän, sähköliittymän, vakuutuksen tms niin hoidan sen ihan itse. Ei mulle kaupastakaan kukaan soita tarvinko ruokaa.
Niin niin mutta kun tämä meidän tarjoama liittymä on niin paljon parempi kuin mitä itse löytäisit. Entä miten on, pistetäänkö samaan pakettiin kalliilla hinnalla sukkia, kalsareita ja nenänkaivimia? Saisit edulliseen 100€/paketti hintaan ja uusi paketti lähetetään viikottain. Tilauksen peruutus on naurettavan helppoa, matkustat vain tuonne meidän lähimmälle konttorille täysikuun aikaan ja jos edeltävänä parittomana päivänä on ollut nousuvesi.
Mitenkäs on, kuulostaako hyvältä?
Miksi te kaikki myyntipuheet kuuntelette? Kiitos ei, olen tehnyt vuoden sopimuksen just toiseen.
Näin sanon muille, oman operaattorin soitot kuuntelen koska he soittavat kun sopimisaika päättymässä, tietoni jo edessään.
Ei kai kukaan normaali ihminen kauppaa sohvakalustoaan tai läppäriään soittlemalla random-numeroihin?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Olen aina pystynyt olemaan kohtelias myös työtään tekeville puhelinmyyjille. Luonnehäiriöisillä lienee eri juttu.
Sinulle ei ole sattunut v*ttumaista puhelinmyyjää kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne kannattaa perkelöidä oikein urakalla. Nauhallehan ne menee.
Niitä ei kukaan kuuntele jos nimenomaan ei tee valitusta siihen ja siihen kellonaikaan tulleesta soitosta. Tai esimies toisella korvalla kuuntele myyjän olevan asiaton tai merkkaavan tilauksia vaikka asiakas kieltäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Olen aina pystynyt olemaan kohtelias myös työtään tekeville puhelinmyyjille. Luonnehäiriöisillä lienee eri juttu.
Puhelinmyynti ei ole työtä. Se on rikollistoimintaa, jonka tarkoituksena on huijata muistihäiriöisiä vanhuksia ja muuten puolustuskyvyttömiä ostamaan tavaraa, joita eivät tarvitse tai halua. Mikään, mitä teet puhelinmyyjälle, ei ole riittävän ilkeää.
Jos en itse viitsi muuta tehdä, niin sanon että "odota hetki, maito kiehuu hellalle", ja jätän puhelimen pöydälle tunniksi. Ovat aina poistuneet siihen mennessä, mutta sainpa ainakin kulutettua rikollisen aikaa, joka on pois jonkun vanhuksen huijaamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska jos tarvitsen uuden puhelinliittymän, sähköliittymän, vakuutuksen tms niin hoidan sen ihan itse. Ei mulle kaupastakaan kukaan soita tarvinko ruokaa.
Niin niin mutta kun tämä meidän tarjoama liittymä on niin paljon parempi kuin mitä itse löytäisit. Entä miten on, pistetäänkö samaan pakettiin kalliilla hinnalla sukkia, kalsareita ja nenänkaivimia? Saisit edulliseen 100€/paketti hintaan ja uusi paketti lähetetään viikottain. Tilauksen peruutus on naurettavan helppoa, matkustat vain tuonne meidän lähimmälle konttorille täysikuun aikaan ja jos edeltävänä parittomana päivänä on ollut nousuvesi.
Miksi te kaikki myyntipuheet kuuntelette? Kiitos ei, olen tehnyt vuoden sopimuksen just toiseen.
Näin sanon muille, o
Ei niitä tarvi kuunnella, tuollaisen naurettavan litannian saa koulutusmateriaaliksi jos on edes kerran elämänsä aikana hakenut myyjäksi. On hakijasta itsestää kiinni lähteekö sirkukseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen yrittäjä, ja ne perkeleet soittelee joka päivä 5-10 puhelua. En yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta välillä on pakko, jos odotan jotain tärkeää puhelua.
Yrittäjillä ei ole mitään kuluttajansuojaa, jos puhelinmyyjä valehtelee minun puhelimessa tilanneen 699e/vuosi +alv tilauksen, jolla lisäävät yritykseni nimen jollekin nettisivustolle muka mainoksena. Huijareita ne myyjät enimmäkseen on. Minun pitää vetää se huijari oikeuteen, koska he yrittävät periä laskua perintänä.
Joten kyllä, olen 100% ilkeä kaikille puhelinmyyjille. Yhden sain itkemään, kun yritti "varata aikaa vakuutusneuvottelua varten" ja aloin tinkaamaan häneltä laskutusosoitetta mihin laitan sen tunnin työstä laskun heille. Jos varaa minulta ajan, laskutan siitä alkavalta tunnilta, ihan sama ostatko palveluani vai haluatko vaan rupatella.
Ja edelleen soitatte hänelle? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kans. Törkeää käytöstä, työtään he tekee.
Mitä ihmeen TYÖTÄ se on, että myydään väkisin paskaa muistihäiriöiselle vanhukselle?
Äitini vanha ystävä on muistihäirtiön myötä menettänyt puolustuskykynsä näitä rikollisia kohtaan, ja hänen poikansa joutuu KUUKAUSITTAIN perumaan paskalehtien tilauksia, jotka tälle vanhukselle myydään väkisin, kun ei pysty enää sanomaan ei.
Kerro minulle, mikä tässä RIKOLLISESSA toiminnassa on puolustettavissa?
Siksi koska ne on rasittavia. Mitäpä itse tuumisit jos sinulle jatkuvasti soittelisi joku automyyjä, kiinteistövälittäjä tai huonekalukauppias? Olisiko mukavaa kun aina kauppareissulla joku noista pysäyttäisi sinut ja utelisi, kuinka vanha patja sinulla on ja milloin viimeksi vaihdoit auton?
Minä ostan vain silloin kun on tarvetta ja minä teen aloitteen ostamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näiden puhelinmyyjille raivoavien öykkäreiden omat potentiaaliset asiakkaat kohtelevat heitä itseään vastaavalla tavalla.
Minä en yritäkään myydä paskalehtiä väkisin muistihäiriöisille vanhuksille, jotka kohteliaisuuttaan eivät osaa sanoa ei. Rikollisuudella ja oikealla työllä on vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä miksi pitää raivota ja riehua ihmisille, jotka yrittävät vain tehdä työtään. Helpommalla pääsee, kun vaan sanoo "kiitos tarjouksesta, mutta en tarvitse mitään. Hyvää päivänjatkoa, hei hei."
Ihan turhaa lietsoa itseään raivoon ja pahoittaa myyjän mieltä samalla.
"Odota odota, kuuntele nyt. Et voi ohittaa tarjousta....
Ennen oli luuri joka pantiin puhelimen koukkuihin. Nyt jokaisen kännykässä on punainen nappi.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti pitäisi oikeasti lailla kieltää. Viikossa tulee satoja ja joskus tuhansia soittoja. Jos soittajan tietoja ei löydy, niihin puheluihin ei vastata. Soitti vaikka miljoonaa kertaa siitä numerosta. Yrittäjille tuo ei ole lainkaan kivaa, työaikaa kuluu kymmeniä viikkotunteja hukkaan ja vuodessa hukkaan menee monta työpäivää. Puhelinmyyjän pitäisi ymmärtää jos numerosta ei vastata, siihen numeroon ei kannata soittaa satoja kertoja uudelleen.
Se järjestelmä soittaa kunnes tavoittaa, se ihminen jolle huudat, ei voi tietää monta soittoa kyseiselle henkilölle on mennyt eikä mitkä eri firmat ovat tavotelleet. Miten joku voi vielä tänäpäivänä kuvitella, että tyyliin yhdessä toimistossa 5 myyjää soittelee (aina erikseen numerot naputellen) ja sit kolleegalleenkin kertoo, että hei tää Pertti oli pahantuulinrn, älä sille soita😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi vaikuttaa siihen kuka minulle soittaa ja ja minä en voi vaikuttaa siihen miten häiriköitä kohtelen. Syytä omasta kohtulusta sitä tietokonetta älä sitä ketä sinä häiritset. En ole koskaan halunnut yhdenkään puhelihäirikön puhelua mutta silti te soittelette jatkuvasti niin minä saa kohdella teitä jatkuvasti huonosti
Et voi vaikuttaa omaan käytökseesi? Olet siis ei-oikeustoimikelpoinen henkilö, jolla toivottavasti onkin jo edunvalvoja?
Ilmeisesti ei ole, koska osaa antaa puhelinrikollisille vähän takaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näiden puhelinmyyjille raivoavien öykkäreiden omat potentiaaliset asiakkaat kohtelevat heitä itseään vastaavalla tavalla.
Minä en yritäkään myydä paskalehtiä väkisin muistihäiriöisille vanhuksille, jotka kohteliaisuuttaan eivät osaa sanoa ei. Rikollisuudella ja oikealla työllä on vissi ero.
Pidät esim opiskelijoita rikollisina. Eikö nyt ole joku ikäraja jolloin enää ei myydä puhelinnumeroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kans. Törkeää käytöstä, työtään he tekee.
Totta. Toisaalta myös se puhelinmyyjä voi uskoa hyvällä, kun sanotaan ei kiitos. Jostain syystä se tuputtaminen tahtoo vaan jatkua.
Se jatkuu, koska myyjä tietää, että moni vanhus ei uskalla sanoa ei, etenkään ne jotka ovat jo muistisairaita. Kun jatkuvasti jankuttaa, vanhus ei uskalla sulkea luuria vaan ostaa perselehden tilauksen vain, jotta soittaja lopettaisi. Ja valitettavasti muistisairaalle vanhukselle ei pysty enää opettamaan uusia tapoja, vaan joka kuukausi saa olla lopettamassa milloin minkäkin pellehermannikerhon tilauksia.
Jaa mistäkö tiedän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä miksi pitää raivota ja riehua ihmisille, jotka yrittävät vain tehdä työtään. Helpommalla pääsee, kun vaan sanoo "kiitos tarjouksesta, mutta en tarvitse mitään. Hyvää päivänjatkoa, hei hei."
Ihan turhaa lietsoa itseään raivoon ja pahoittaa myyjän mieltä samalla.
No tämä just. Millainen mentaalitapaus pitää olla, että kiihtyy raivoon jonkun puhelinmyyjän takia.
Miksi nyt suuttua rikollista toimintaa kohdatessaan.
Miksipä?