Miksi se viinin lipittäminen on niin iso asia Tinderin naisille?
Todella monessa profiilissa hehkutetaan viinin juomista tai poseerataan viinilasi kädessä. En sinänsä moralisoi alkoholin puolesta, vaan lähinnä tuo ihmetyttää kliseenä.
... toisaalta puolilla äijistä on jotain salikuvia tai auton vieressä poseeraamista.
Ylipäätään todella kaavoihin kangistunutta menoa.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joit kuukausi sitten, eli se on todella harvinaista elämässäsi, niin miksi ihmeessä sulla ei ole niin paljon sellaista tilannetajua miesten suhteen että esittelisit itsesi arvokkaasti? Siihenkait miehenä pyrin. Kävin viimekesänä karhunkierroksella, en minä ainakaan halua sitä kuviin laittaa, se on satunnainen asia elämässäni, en halua luoda naiselle mielikuvaa metsikössä kulkevasta mörristä. Ne tulevat keskusteluissa esille.
Koska haluan miehen, joka suhtautuu alkoholiin neutraalisti. En mitään ääripään tyyppiä. En juoppoa, mutta en myöskään sellaista joka angstaa tai moralisoi siitä viinilasin kuvasta.
Jatkan, minulla on siellä monenlaisia kuvia. En esim käy patikoimassa viikon reissuja jatkuvasti, vaan kerran tai kaksi vuodessa. Silti siellä minulla on joku kuva telttailemassa ja kuksa kädessä.
Kuvia asioista joista pidän, ja hyvä illallinen kuuluu niihin. Toisaalta taas, siellä ei ole yhtään kuvaa minusta juoksemassa vaikka juoksen 30-50km viikossa. Sen tosin olen kertonut kuvauksessa, ja että toivoisin miestä joka myös tykkäisi lenkkeilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen ja poseeraat viinilasin kanssa, se on sivistynyttä ja positiivista. Jos olet mies ja poseeraat oluen kanssa, se on junttia ja epäterveellistä.
Se menee just näin 😂. Olutta latkiva mies on nolo juntti, mutta viiniä siemaileva nainen on sivistynyt ja kulturelli leidi.
Sehän riippuu täysin miljööstä ja sen oluen/viinin laadusta.
Kuka tahansa näyttää juntilta karjalalippis päässä juomassa mitä tahansa lötkähtäneestä pahvimukista.
Aivan samalta se näyttää hienossa ravintolassa viimeisen päälle laittautuneena miehen silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Profiilikuva tinderissä illallisellä äidin kanssa. :)
Äiti toki ei kuvassa ole, eikä muutkaan mukana olleet. Kuvassa nyt vain näytän iloiselta ja onnelliselta kun oli hyvää seuraa ja ihana tilaisuus. Ja vähän laitettukin kauniissa vaatteissa. Minun mielestäni oikein hyvä kuva, jossa näkyi ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen ja poseeraat viinilasin kanssa, se on sivistynyttä ja positiivista. Jos olet mies ja poseeraat oluen kanssa, se on junttia ja epäterveellistä.
Se menee just näin 😂. Olutta latkiva mies on nolo juntti, mutta viiniä siemaileva nainen on sivistynyt ja kulturelli leidi.
Kuka tahansa näyttää juntilta karjalalippis päässä juomassa mitä tahansa lötkähtäneestä pahvimukista.
Aivan samalta se näyttää hienossa ravintolassa viimeisen päälle laittautuneena miehen silmissä.
No, en haluakaan sellaista miestä joka ei eroa näe. Eli siis tunnen yhä vahvemmin että olen kuvani hyvin valinnut. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Näin feministit muokkasivat mielipidettä.
Pätee moneen muuhunkin asiaan. Naisen seksuaalisuus on kaunista ja voimaannuttavaa, miehen seksuaalisuus on likaista ja sortavaa.
Feminismi on toiseuttanut miehet täysin.
Lesbojen väkivalta kuuluu skeneen, miesten tappelu on toksista ja kamalaa.
Itkuinceli se vaan yksin jaksaa itselleen vastailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä.
mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla onkin kuvia viinitiloilta Ranskasta ja Italiasta. Käyn myös viinifestivaaleilla. Omistan viinikaapissa todellisia aarteita. Joskus merkittävänä päivänä avaan jonkun ja kutsun ystävät ottamaan lasillisen juustotarjottimen kanssa. Ei haittaa yhtään, jos ei tartte jakaa jonkun miehen kanssa.
No sinä olet selkeästi juoppo. Jos niin tuo toki se kuvissa esille. Minä mies joka pidän itsestäni huolta, syön terveellisesti, liikun joka päivä, käyn töissä, on lapsia, oma uusi koti, nautin pienistä kivoista viikonloppureissuista. Haluan naisten kanssa syvällisiä keskusteluja, muutenkin hyvää keskustelu yhteyttä, empaattisuutta, hyvää huumoria ja pilkettä silmäkulmassa en ole sinusta vähääkään kiinnostunut.
Me saatettaisiin muuten olla hyväkin
Ohis, mutta arvokkaasti? Vähentääkö viinilasillinen jotenkin ihmisen arvokkuutta? :D
No anyway, olen huomannut että kaikkia alkoholia käyttäviä ihmisiä juopoiksi nimittävät ihmiset ovat joko a) itse kaappijuoppoja tai b) lapsuudessa juoppovanhempien takia traumatisoituneita raivoabsolutisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä naiset perustelevat kilpaa miksi sellaisia ja tällaisia kuvia on hyvä laittaa. Kertoo harrastuksista ja jne. Jos mies laittaa, dttä ne kuvat ei juuri kiinnosta, sanotaan, että svaippaa vasemmalle. Auta armias mikä huuto on sitten miesten metsästys, kalastus ja olutkuvista. Kaksoisstandardit jyräävät. Viinilasi kädessä olevan nainen, on hienostunut. Olutlasi kädessä oleva mies on ördääjä.
T: nainen itsekin
Ei siinä ole mitään vikaa jos mies haluaa laittaa sen kalastuskuvan, mutta sitten ei pidä ihmetellä miksi kovin moni nainen ei matchaa.
Minä laitan sen viinikuvan, ja joitain muitakin kuvia nimenomaan siksi että harvempi mies kiinnostuisi, ja jäljelle jäisi mahdollisimman pieni joukko miehiä joita kiinnostaa vastaavanlaiset asiat kuin minua. Mielestäni se on järkevä tapa toimia.
En ole etsimässä suurta joukkoa matcheja vaan ainoa
Näinhän tämä aidosti menee, mutta kun... Naiset oikeasti valittavat noista kalakuvista, nyt kun miehet sanovat viinikuvista tai siitä, että.miksi laittaa parhaimmat päälle, aletaan perustella ihan samoilla asioilla, kun se, mitä nämä miesten kuvat edustavat. Oikeasti kaikki voittaa, kun profiilista tekee sen näköisen kuin itseänsä eniten kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä aidosti menee, mutta kun... Naiset oikeasti valittavat noista kalakuvista, nyt kun miehet sanovat viinikuvista tai siitä, että.miksi laittaa parhaimmat päälle, aletaan perustella ihan samoilla asioilla, kun se, mitä nämä miesten kuvat edustavat. Oikeasti kaikki voittaa, kun profiilista tekee sen näköisen kuin itseänsä eniten kuvaa.
En ole koskaan nähnyt että naiset niistä valittaisivat. Usein tosin olen nähnyt tuon tyylisiä vastauksia kun mies on kysellyt että miksi matcheja ei tule.
Naisten ja miesten ero usein näissä appeissa on se, että naiset haluavat karsia miehiä vähemmäksi kun miehet haluavat enemmän niitä kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin tulihan se sieltä. Olut yhdistetään junttiuteen ja viinilasi ei. Mistä siitä naisen kuvastakaan erottaa, onko se halvinta kyykkyviiniä 3 euron lasista. Harvemmin mistään.
Kalastaminen on tekemistä, toimintaa. Viini...no jaa.
Vierailija kirjoitti:
No niin tulihan se sieltä. Olut yhdistetään junttiuteen ja viinilasi ei. Mistä siitä naisen kuvastakaan erottaa, onko se halvinta kyykkyviiniä 3 euron lasista. Harvemmin mistään.
Ei. Nyt tulkitset omiasi. Hyvä olut hyvässä olutbaarissa on ihan fiksun näköistä. Miljööstä kyse. Se on ihan sama mitä se Karjala-lakki päässä juo, oli se viini tai olut, se vain ei yleensä ole puoleensa vetävää. Vaihda tilalle vaikkapa juustokaupan olut- ja juustomaistelu niin näyttää heti aivan eriltä. Fiksu ulkonäkö ja kiva miljöö on se ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Näin feministit muokkasivat mielipidettä.
Pätee moneen muuhunkin asiaan. Naisen seksuaalisuus on kaunista ja voimaannuttavaa, miehen seksuaalisuus on likaista ja sortavaa.
Feminismi on toiseuttanut miehet täysin.
Lesbojen väkivalta kuuluu skeneen, miesten tappelu on toksista ja kamalaa.
Itkuinceli se vaan yksin jaksaa itselleen vastailla.
Suomalaiset naiset ovat jätkiä!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt että naiset niistä valittaisivat. Usein tosin olen nähnyt tuon tyylisiä vastauksia kun mies on kysellyt että miksi matcheja ei tule.
Naisten ja miesten ero usein näissä appeissa on se, että naiset haluavat karsia miehiä vähemmäksi kun miehet haluavat enemmän niitä kiinnostuneita.
Et siis käy paljon täällä vauvalla. Joka kuukausi on vastaavanlainen aloitus siitä, kun joku nainen aloittaa keskustelun siitä, miksi miehillä on kala' ja metsästyskuvia. Saati olut.
Ja joo, mä olen bi, joten molempien profiileja tulee selattua. Kyllä ne aika geneerisiä on. Naisilla viiniä, salia ja matkustelua. Tosiaan "ylihienoja" kuvia "parhaimmilaan" ja miehillä joko sali, vessa tai kalastus/metsästys ja olut kuvia. Mutta sinällään, me ihmiset ollaan kuitenkin laumakansaa, joten tämä on ymmärrettävää. Ihaninta on ne kuvat, jotka saavat hymähtämään tai jopa nauramaan, onneksi niitäkin on. Tiedän toki senkin, että toiset taas ei tykkää tuollaisista ollenkaan.
Ps. Sitä minä naiset mietin, että jos laitatte kuvia vain parhaimmillaan, niin missä vaiheessa te uskallatte näyttää sen, millaisia te luonnostaan olette? Itse en nimittäin laita itsestäni yhtään kuvaa, jossa olen meikattu edustavasti. Ihan juuri siksi, koska en juuri koskaan ole niin ja näytän aivan erilaiselta normaalimmassa arkilookissa.
Välillä on niitä iha
Niin, eli se kyykkyviini tai olut on heti parempaa kun se juodaan ravintolassa ruoan kera, kun on merkitystä idillylliä. Se, että siellä kiskotaan juomaksi halvin, ei olekaan enää junttia. Se tekee juntiksi, jos just sen hyvän paikallisen panimo oluesi kotipihalla auringolta suojattuna.
Ei vaan ymmärrän aidosti kirjoittajan pointin hyvinkin, mutta se totuus noiden takana voi olla kuitenkin valetta.
Itse ainakin koska käytän alkoholia aika vähän, en hyväksy naiselta sellaista kuvissa, koska en halua juoppoa elämääni. Sensijaan sellainen arvokkaasti seurustelujuomana esim treffeillä on aivan eri asia. Kuviin tuominen ei ole millään tavalla kohtuullisen tai arvokkaan käytön merkki. Vaikka se olisi vain kerran kuukaudessa tai harvemmin, silti kuvissa viinin esittely on kaukana sivistyneestä, tuo lähinnä mieleen juopon narkin. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla onkin kuvia viinitiloilta Ranskasta ja Italiasta. Käyn myös viinifestivaaleilla. Omistan viinikaapissa todellisia aarteita. Joskus merkittävänä päivänä avaan jonkun ja kutsun ystävät ottamaan lasillisen juustotarjottimen kanssa. Ei haittaa yhtään, jos ei tartte jakaa jonkun miehen kanssa.
No sinä olet selkeästi juoppo. Jos niin tuo toki se kuvissa esille. Minä mies joka pidän itsestäni huolta, syön terveellisesti, liikun joka päivä, käyn töissä, on lapsia, oma uusi koti, nautin pienistä kivoista viikonloppureissuista. Haluan naisten kanssa syvällisiä keskusteluja, muutenkin hyvää keskustelu yhteyttä, empaattisuutta, hyvää huumoria ja pilkettä silmäkulmassa en ole sinusta vähääkään kiinnostunut.
Mitäpä sitten sellainen välimalli joka käyttää alkoholia säännöllisesti kerran pari kuussa, vain juhlallisissa hetkissä, mutta ei koe tarvetta esitellä sitä kuvissa?
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli se kyykkyviini tai olut on heti parempaa kun se juodaan ravintolassa ruoan kera, kun on merkitystä idillylliä. Se, että siellä kiskotaan juomaksi halvin, ei olekaan enää junttia. Se tekee juntiksi, jos just sen hyvän paikallisen panimo oluesi kotipihalla auringolta suojattuna.
Ei vaan ymmärrän aidosti kirjoittajan pointin hyvinkin, mutta se totuus noiden takana voi olla kuitenkin valetta.
Tietysti alkoholi ravintolassa on fiksumpaa. Tai sitten ystävien kanssa hyvällä koti-illallisella jos kaveripiirissä on harrastelijakokkeja. Ja sen laadukkaan juoman juominen on fiksumpaa kuin jonkun minkätahansa vain.
Alkoholi ruoan kanssa on aivan jees, ja jos siitä oikeasti nauttii muistakin syistä kuin vain siksi että siinä on sitä alkoholia.
Kiljun kittaaminen paskaisissa verkkareissa ja se karjalalippis... Ei kiitos. Se, että se alkoholi on se pääasia on aivan eri kuin hyvin ruoan kanssa paritettu viini tai jonkun erikoisoluen maistelu.
Profiilikuva tinderissä illallisellä äidin kanssa. :)