Suunnittelen jo ulkomaanmatkaa vaikka en ole vielä varma onko mulla varaa lähteä tuonne ensi vuonna
Haave on siis päästä Skotlantiin. Lentäisin Edinburghiin jossa olisin 2-3 yötä. Sieltä sitten pääasiassa junalla eri paikkakunnille jotka liittyy mm. Braveheartiin, Outlanderiin ja Harry Potteriin. Toki Skotlannissa muutenkin historiallisia kiinnostavia kohteita. Tekisin ringin kiertäen eri paikoissa ja lopulta takaisin Edinburghiin josta sitten lento takaisin Suomeen.
Ajattelin, että otan rinkan koska se helpompi kuljettaa julkisissa. Matkan olisi tarkoitus kestää n.14 päivää, että ehtii joka kohteessa olla 1-2 yötä. Tarkkaan saa siis miettiä mitä rinkkaan pakkaa mukaan. Mietin, että lenkkareilla menee tuollainen reissu. Yhdet jalkaan ja toiset rinkkaan. Yhdet vettä jonkun verran hylkivät lenkkarit jo löytyy. Mietin helposti kuivuvia ja rypistymättömiä materiaaleja. Voi pestä käsin ja kuivuu nopeasti. Ehkä useammat puuvillaiset halvat alushousut ja voi sitten heittää pois kun on käyttänyt. Sama sukkien kanssa. Osa vaatteista toki rypistyviä, mutta kun laittaa rullalle niin pysyy siistimpänä.
Tarkoitus on majoittua pienissä hotelleissa joista osa vähän hintavia, mutta on esim. Outlanderiin liittyvä hotelli. Ja on idyllisiä nuo pienet hotellit. Ruokaa saa sitten hotellien lisäksi vaikka pubeissa. Rahaa reissu vaatii enemmän juuri noiden hotellien vuoksi. Lennot voi saada melko kohtuullisella hinnalla. Toki myös junalippuihin menee rahaa.
Tiedän kyllä sen, että Briteissä junaliikenne takkuaa välillä, mutta se on asia johon pitää varautua.
Otan myös vinkkejä vastaan liittyen Skotlantiin!
Kommentit (68)
Vaelluskengät toki löytyisi, mutta jos onkin lämmintä niin onko ne liikaa. Ajankohta on siis heinäkuu.
Ap
Ilmeisesti tylsä aihe kun ei tule vastauksia. No haaveilen ja suunnittelen yksin. Netistä löytyy kaikenlaista ja yllättävän paljon vinkkejä löytyy Tiktokista.
Ap
Me oltiin perheen kanssa Espanjassa kesän alussa, ja olisko mennyt pari päivää kun oltiin oltu kotona, niin olin pyöritellyt päässäni kaikenmaailman vaihtoehdot että ensi kesänä! Se on se kun reissukärpänen on puraissut. Meillä nämä kesän etelänmatkat mieleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin perheen kanssa Espanjassa kesän alussa, ja olisko mennyt pari päivää kun oltiin oltu kotona, niin olin pyöritellyt päässäni kaikenmaailman vaihtoehdot että ensi kesänä! Se on se kun reissukärpänen on puraissut. Meillä nämä kesän etelänmatkat mieleisiä.
Mulla ei ole tänä vuonna varaa lähteä yhtään mihinkään. Kovasti pitää kiristää vyötä ja tehdä töitä, jos haluan ensi kesänä tuon reissun toteuttaa.
Ap
Aina voi haaveilla ja matkojen suunnittelu on kivaa, toteutui matka tai ei
Kahden viikon reissua varten saa säästellä. Ehkä jos vähän lyhentäisi niin voisi olla edullisempaa? Tuli mieleen kun itse olin nuorena 2 vko rinkan kanssa reissussa niin kyllä toivoin jo muutaman päivän jälkeen, että olisin jättänyt turhia vaatteita kotiin. Se rinkka rupee painaa eli kannattaa miettiä tarkkaan mitä ottaa mukaan, ja mitä tarkoitus vielä ostaa reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon reissua varten saa säästellä. Ehkä jos vähän lyhentäisi niin voisi olla edullisempaa? Tuli mieleen kun itse olin nuorena 2 vko rinkan kanssa reissussa niin kyllä toivoin jo muutaman päivän jälkeen, että olisin jättänyt turhia vaatteita kotiin. Se rinkka rupee painaa eli kannattaa miettiä tarkkaan mitä ottaa mukaan, ja mitä tarkoitus vielä ostaa reissusta.
En ala lyhentämään reissu vaan kohteet on jo katsottuna. 14 päivää riittä siihen ettei tarvitse kauheasti hosua. Enkä mä sitä rinkkaa joka paikassa kanssa vaan rinkka sen vuoksi, että helpompi kuljettaa julkisissa.
Ap
Terveiset Monacosta! Tuota rinkkaa miettisin myös muutamaan otteeseen kuitenkin oletko jo aloittanut kuntoilun jaksaaksesi kantaa sitä?
Ja muista että Skotlantiin tarvitset UK sim-kortin käyttääksesi nettiä aktiivisesti siellä aikataulujen ym hakuun kun ei mene EU roamingilla ilmaiseksi
Ei rinkkaa voi selässä pitää täpö täydessä junassa tai bussissa
No suunnittelu on just parasta. Ja kun aikaisin aloittaa niin muistaa ottaa kaiken huomioon ja säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveiset Monacosta! Tuota rinkkaa miettisin myös muutamaan otteeseen kuitenkin oletko jo aloittanut kuntoilun jaksaaksesi kantaa sitä?
No en ole mikään heikkokuntoinen joka ei jaksa rinkkaa kantaa. Kyllä mulla on rinkan kantamisesta kokemusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja muista että Skotlantiin tarvitset UK sim-kortin käyttääksesi nettiä aktiivisesti siellä aikataulujen ym hakuun kun ei mene EU roamingilla ilmaiseksi
Kiitos vinkistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä oikein selität? Missä mä kirjoitin, että pitäisin rinkkaa selässä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä oikein selität? Missä mä kirjoitin, että pitäisin rinkkaa selässä?
Ap
Kirjoitit että rinkkaa olisi helpompi kuljettaa julkisissa. Niin miten?
Hanki sellainen iso reppu, joka menee vielä lentokoneen käsimatkatavarana, niin on halvempi lento ja kätevämpi kuljettaa muutenkin. Esim. Zeeksackilla on tällainen malli, 30 litrainen, mulla on sellainen ja voin suositella. Mukava selässä ja mahtuu kaikki olennainen mukaan.
Kannattaa kurkata myös hostellitarjonta jos rahasta on puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kurkata myös hostellitarjonta jos rahasta on puutetta.
Enkä kurkkaa vaan haluan hotelleihin. Mielummin siirrän reissua kuin menen hostelliin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kirjoitit että rinkkaa olisi helpompi kuljettaa julkisissa. Niin miten?
Niin saan sen kannettua selässä eikä ole mitään perässä vedettävää tai kannettavaa matkalaukkua.
Ap
Unohtui aloituksesta mainita, että toki vedenpitävät vaatteet tulisi myös matkaan koska Skotlannista kyse. Toki sää voi suosia, mutta pitääs varautua. Lisäksi joku kevyt neulepaita varmuuden vuoksi.
Ap