Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pystyä kertomaan toiselle, että minulla on lapsi?

Vierailija
22.09.2025 |

Sain hänet nuorena, 17-vuotiaana. Lapsi on kasvanut vanhempieni luona erinäisistä syistä. Ystäväni (poislukien kaverit) ja sukulaiset tietenkin tietävät, mutta en ole uskaltanut kertoa henkilölle jonka kanssa saattaa tulla jotain vakavaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot niin kuin asia on.

Vierailija
2/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pikemmin kakistat ulos, sen parempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pikemmin kakistat ulos, sen parempi

Oli kakistanut jo 17vuotiaana

Vierailija
4/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on lapsi." 

Vierailija
5/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu ettet uskalla kertoa hänelle, niin kannattaa miettiä onko hän se jonka kanssa haluaa/voisi tulla vakavaa.

Vierailija
6/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on lapsi, mutta hän ei asu mun luona. Voin kertoa meidän tilanteesta enemmän, jos haluat kuunnella."

Normaali empaattinen ihminen on tukenasi, eikä jätä sinua tämän takia. 

Vierailija
7/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin asian kertomista kannattaa pitkittää.

Vierailija
8/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on nyt ja kuinka paljon olet hänen kanssaan tekemisissä?

Vierailija
9/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan on parasta, mitä kellään voi olla. Mutta lapsi on myös lahjomaton peili. Kohdallasi näkyy että sinä et ole pitänyt lapsestasi huolta.

Oletko myöhemminkään kantanut vastuutasi, jos et vielä 17-vuotiaana sitä tehnytkään? Ongelma ei ole lapsi, vaan se, mitä lapsen olemassaolo paljastaa sinusta. 

Ja siksihän hänestä kertominen tuntuukin vaikealta. 

Vierailija
10/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on nyt ja kuinka paljon olet hänen kanssaan tekemisissä?

12-vuotias. Ollaan tekemisissä usein. Ap

Vierailija
11/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan on parasta, mitä kellään voi olla. Mutta lapsi on myös lahjomaton peili. Kohdallasi näkyy että sinä et ole pitänyt lapsestasi huolta.

Oletko myöhemminkään kantanut vastuutasi, jos et vielä 17-vuotiaana sitä tehnytkään? Ongelma ei ole lapsi, vaan se, mitä lapsen olemassaolo paljastaa sinusta. 

Olen tehnyt parhaani ja 3-vuotiaana olisi voinut muuttaa luokseni, mutta näimme parhaimmaksi että hän asuu isovanhemmillaan. Hekin nuoria ja saanut maalla paremman elämän kuin olisin pystynyt aikoinaan tarjoamaan. Ap

Vierailija
12/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt parhaani ja 3-vuotiaana olisi voinut muuttaa luokseni, mutta näimme parhaimmaksi että hän asuu isovanhemmillaan. Hekin nuoria ja saanut maalla paremman elämän kuin olisin pystynyt aikoinaan tarjoamaan. Ap

Turhaan täällä selität, että teit parhaasi. Et tehnyt ja se on aika vaikea myöntää. Varsinkin uudelle puolisolle. Kerro hänelle niin pian kuin mahdollista, siis totuus.

Vierailija
13/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä vakavampi suhde,

vaiko yksittäinen touhukerta festariteltassa? 

Voisitko nyt kolmekymppisenä, 12 vuotta 

kypsempänä ja viisaampana, integroida 

hänet elämääsi vastuullisemmin? Voisiko

lapsesi asua luonasi esimerkiksi pari

viikonloppua kuukaudessa.. tai osan

kesälomastaan? 

Vierailija
14/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan täällä selität, että teit parhaasi. Et tehnyt ja se on aika vaikea myöntää. Varsinkin uudelle puolisolle. Kerro hänelle niin pian kuin mahdollista, siis totuus.

Entä lapsen isä? Onko hän kantanut vastuunsa lapsesta?

Vierailija
15/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä vakavampi suhde,

vaiko yksittäinen touhukerta festariteltassa? 

Voisitko nyt kolmekymppisenä, 12 vuotta 

kypsempänä ja viisaampana, integroida 

hänet elämääsi vastuullisemmin? Voisiko

lapsesi asua luonasi esimerkiksi pari

viikonloppua kuukaudessa.. tai osan

kesälomastaan? 

Hän on usein yli puolet kesälomasta luonani tai minä olen pitkään vanhemmillani. Käyn siellä vähintään kerran kuukauteen, soittelemme päivittäin. Käydään paikoissa yhdessä. Ap

Vierailija
16/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö kertomista lapsesta? Itselle se on suuri ylpeyden aihe? Onko kyse miehestä? Lapsi ensin, sitten mies. Hiiteen sellainen joka moista vieroksuu.

Vierailija
17/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ole valevela ja esitä jotain muuta mitä olet. Kerro totuus heti. Toisella on oikeus tietää.

Vierailija
18/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan täällä selität, että teit parhaasi. Et tehnyt ja se on aika vaikea myöntää. Varsinkin uudelle puolisolle. Kerro hänelle niin pian kuin mahdollista,

Ei ole. Olisin jäänyt yksinhuoltajaksi aikoinaan. Ap.

Vierailija
19/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö kertomista lapsesta? Itselle se on suuri ylpeyden aihe? Onko kyse miehestä? Lapsi ensin, sitten mies. Hiiteen sellainen joka moista vieroksuu.

Ap on dumpannut lapsensa muiden hoteisiin jo aikaa sitten. Ei hän voi enää mitenkään selittää edes itselleen että lapsi menisi yhtään minkään ohi.

Vierailija
20/45 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Tyttö on mulle rakkainta, tekisin kaikkeni hänen vuoksi. Tietenkin ajatellen järkevästi hänen parastaan mitä olemme yrittäneetkin. Mietin miestä, kuinka tällaisen asian ottaa. Pidän hänestä, mutta tiedostan että jos ei asiaa hyväksy, niin ei ole oikea minulle. Ap.