Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pystyä kertomaan toiselle, että minulla on lapsi?

Vierailija
22.09.2025 |

Sain hänet nuorena, 17-vuotiaana. Lapsi on kasvanut vanhempieni luona erinäisistä syistä. Ystäväni (poislukien kaverit) ja sukulaiset tietenkin tietävät, mutta en ole uskaltanut kertoa henkilölle jonka kanssa saattaa tulla jotain vakavaa.

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt ensin HENKILÖLTÄ  onko henkilöllä lapsia miten monen kanssa !  Ja maksaako elatusmaksuja. Kysy myös onko henkilö avoliitossa vai naimisissa. Milloin eronnut.  Ettei nyt ihan yksipuoliseksi mene.   Äläkä kerro mitään ennenkuin hän on kertonut.  Itsesuojeluvaisto toiminnassa. 

Vierailija
82/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsi on elämässäsi niin kerro siinä vaiheessa kun siitä olisi tosiaan tulossa jotain vakavaa. Siis seurusteletteko, virallisesti? Jos mies ei ole vielä kysynyt "oletko mun tyttöystävä" ei ole velvollisuutta jakaa kaikkia asioita elämästä. Koska lapsi kuitenkin kuuluu elämääsi ja näet häntä yms. niin se vaikuttaa tottakai kumppaniisi myös. Mutta jos olette vasta tapailuasteella, niin asialla ei ole kiire ennenkuin sinä haluat.

Ei ole virallista vielä. Pari kuukautta tapailtu ja ollaan juteltu tulevaisuudesta ja mitä haluamme. Ap.

Todellakin erittäin kiire kertoa miehelle tämä. Mies voi tuntea itsensä jo nyt petetyksi kun olet salannut asian noin pitkään, itse ainakin tuntisin jos minulle kävisi noin. Mutta ehkä pystyt selittämään miehelle miksi et ole vielä kertonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsi on elämässäsi niin kerro siinä vaiheessa kun siitä olisi tosiaan tulossa jotain vakavaa. Siis seurusteletteko, virallisesti? Jos mies ei ole vielä kysynyt "oletko mun tyttöystävä" ei ole velvollisuutta jakaa kaikkia asioita elämästä. Koska lapsi kuitenkin kuuluu elämääsi ja näet häntä yms. niin se vaikuttaa tottakai kumppaniisi myös. Mutta jos olette vasta tapailuasteella, niin asialla ei ole kiire ennenkuin sinä haluat.

Ei ole virallista vielä. Pari kuukautta tapailtu ja ollaan juteltu tulevaisuudesta ja mitä haluamme. Ap.

Todellakin erittäin kiire kertoa miehelle tämä. Mies voi tuntea itsensä jo nyt petetyksi kun olet salannut asian noin pitkään, itse ainakin tuntisin jos minulle kävisi noin. Mutta ehkä pystyt selittämään miehelle miksi et ole vielä kertonut.

Mies sen sitten saa itse päättää hyväksyykö selityksen. Mutta tässä nyt vatvotaan asiaa toisen puolesta.

Vierailija
84/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just sellainen lapsi. Ajattelin aina, että äiti ei rakastanut minua , vaikka mulla oli isovanhempien loona  kaikki oikein hyvin. Tulimme ja tulemme hyvin toimeen, mutta on ollut vaikea antaa anteeksi.sitä. Ja siitä on jäänut sisäinen epävarmuus, mikä on  vaikuttanut läpi koko elämäni.

Tulisi vähintään tarjota lapsele  vaihtoehtoa asua luonasi, saa sitten itse päättää, mutta jos hän ei halua, sanoo sekin paljon suhteestanne. Lpset kun ei välita siitä missä on paremmat oltavat, vain olla rakastettuja.

Mitä mies ajattelisi asiasta? Riippuu täysin miehestä. 

Sehän juuri on rakkautta että pitää lapsen hoidosta huolen . Mutta missä lapsen isä on . Nimittäin monen lapsen isät ei hoida lapsia ollenkaan mutta on myös isän isovanhemmat hoitanut pojan pojan lapset. 

Vierailija
85/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taas joku mies luistanut elatusmaksuista .  Miehet tekee noin. 

Vierailija
86/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PARI KUUKAUTTA TAPAILLUT . OMPA PIIIITKÄ AIKA KOKONAISTA 8 VIIKKOA ELÄMÄSTÄ . HUI.   Aloittaja ei edes tiedä varmaan koko nimeä saati onko miehellä lapsia. ( 2 kuukautta ei nyt oikeasti riitä mihinkään vakavaan ! )  Ota nyt selvää edes miehen sosiaaliturva tunnuksesta onko Suomesta . 

Vierailija
87/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö kertomista lapsesta? Itselle se on suuri ylpeyden aihe? Onko kyse miehestä? Lapsi ensin, sitten mies. Hiiteen sellainen joka moista vieroksuu.

En tietenkään. Tyttö on mulle rakkainta, tekisin kaikkeni hänen vuoksi. Tietenkin ajatellen järkevästi hänen parastaan mitä olemme yrittäneetkin. Mietin miestä, kuinka tällaisen asian ottaa. Pidän hänestä, mutta tiedostan että jos ei asiaa hyväksy, niin ei ole oikea minulle. Ap.

Et saa tuota selville, ennen kuin kysyt häneltä....

Vierailija
88/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on jo kerran hyväksikäytetty ja jäänyt yksin lapsen kanssa . Tässä on menossa toinen kierros. Jäät taas yksinhuoltajaksi ilman elatusmaksuja. 

Vierailija
89/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt ensin onko ehkäisy kunnossa . Onko työssä ja varaa maksaa ELATUSMAKSUT.  Ota hänen syntymä aika ylös kun taas tulet raskaaksi tuskin isovanhemmat enää toista haluaa hoitaa vai mitä. ????  Maksatko itse isovanhemmillesi elatusmaksuja lapsesi hoidosta ???   Käytkö työssä saat palkkaa maksat itse vuokran ???   Käykö uusi miesystävä työssä ja onko hänellä rahaa ??   Oletko kehitysvammainen onko mies vammainen ??  

Vierailija
90/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tytär ruskeaihoinen? Jos on, parempi olla kertomatta, ennenkuin toinen on itämässä.

Vierailija
91/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ole valevela ja esitä jotain muuta mitä olet. Kerro totuus heti. Toisella on oikeus tietää.

Toinen voi myös kysyä: onko sinulla lapsia? Ihan peruskysymys eka tapaamisella. Tuosta on helppo jatkaa vastaamalla. 

Noin se toimii täydellisessä maailmassa. Valitettavasti monet valevelat salaavat lapsensa seuranhaussa koska etsivät lapsetonta sinkkua josta tulisi bonuslapsen ilmaishoitaja..

Aika monet miehet huijaa naisia . Heillä on jo vaimo jossain ja lapset . 

Vierailija
92/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään mitään lyhyille seksi suhteilla tarvi kertoa edes kuka ole saati missä asut . Ei edes oikeaa nimeä. Miehellä voi olla lapsia jo muiden kanssa. Käytä ehkäisyä.   Mitä järkeä on kuukauden pikasuhteille mitään kertoa .  SYYTTÄMINEN ON SYYLLISTÄMISTÄ . MISSÄ SUN LAPSEN ISÄ ON ????  EIKÖ SILLÄ OLE VASTUUTA MISTÄÄN ???  

Vierailija
93/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jopa suht kokematon mies näkee pimpistä jo ulkoa käsin, että nainen on synnyttänyt joskus. Nuorena ja hoikkana jos on synnyttänyt, niin ei välttämättä vatsassa näkyviä jälkiä. Mutta ei se pimpin suuaukko ole synnyttäneellä entisensä.

Vierailija
94/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs mies kertoi, että hän oli Tinderissä tavannut naisen, joka vast a2kk tapilun jälkeen kertoi, että hänellä on kaksi pientä lasta ja on yh.

Vierailija
95/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan on parasta, mitä kellään voi olla. Mutta lapsi on myös lahjomaton peili. Kohdallasi näkyy että sinä et ole pitänyt lapsestasi huolta.

Oletko myöhemminkään kantanut vastuutasi, jos et vielä 17-vuotiaana sitä tehnytkään? Ongelma ei ole lapsi, vaan se, mitä lapsen olemassaolo paljastaa sinusta. 

Ja siksihän hänestä kertominen tuntuukin vaikealta. 

Olen tehnyt parhaani ja 3-vuotiaana olisi voinut muuttaa luokseni, mutta näimme parhaimmaksi että hän asuu isovanhemmillaan. Hekin nuoria ja saanut maalla paremman elämän kuin olisin pystynyt aikoinaan tarjoamaan. Ap

Turhaan täällä selität, että teit parhaasi. Et tehnyt ja se on aika vaikea myöntää. Varsinkin uudelle puolisolle. Kerro hänelle niin pian kuin mahdollista,

Fiksua??! Antaa oma lapsi pois?? Eikä vielä 12 v ota hoitaakseen??kyllähän tässä nyt mt- ja päihdeongelmat haisee!! Olisi varmaan muutakin kerrottavaa tapailumiehelle!??

Vierailija
96/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan on parasta, mitä kellään voi olla. Mutta lapsi on myös lahjomaton peili. Kohdallasi näkyy että sinä et ole pitänyt lapsestasi huolta.

Oletko myöhemminkään kantanut vastuutasi, jos et vielä 17-vuotiaana sitä tehnytkään? Ongelma ei ole lapsi, vaan se, mitä lapsen olemassaolo paljastaa sinusta. 

Ja siksihän hänestä kertominen tuntuukin vaikealta. 

Olen tehnyt parhaani ja 3-vuotiaana olisi voinut muuttaa luokseni, mutta näimme parhaimmaksi että hän asuu isovanhemmillaan. Hekin nuoria ja saanut maalla paremman elämän kuin olisin pystynyt aikoinaan tarjoamaan. Ap

Turhaan täällä selität, että teit parhaasi. Et tehnyt ja se on aika vaikea myöntää. Varsinkin uudelle puolisolle. Kerro hänelle niin pian kuin mahdollista,

:D :D

Puhut lapsista kuin karjasta.

Vierailija
97/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kertoo jotain ap:n elämänhallinnasta, jos lapsi asuu isovanhemmilla ja ei saa uudelle miesystävälle kerrottua olevansa äiti. Mieleen tulee, että onko ap jonkinlaisessa kuntoutuksessa.

On ihan yleistä, että 30-vuotiaalla sinkkunaisella on lapsi ja näillä lapsilla on erilaisia asumisjärjestelyjä. Eli ap:n lähtötilanne ei ole sinällään mitenkään outo.

T. Deittaileva sinkkumies

Vierailija
98/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapailumies ei halua tapailla äiti-ihmistä, se siitä sitten. Jos tapailumies toivoo joskus lapsia itselleen, niin toivoa on. Mutta onko sinusta äidiksi? Ja miltä siitä lapsesta tuntuisi kun hänet annettiin pois, mutta toinen lapsi pidetään. Tai sitten mies on asian kanssa ok, mutta lapsi vierastaa häntä. Miten vietät lomasi sitten?

Hyviä miehiä on, mutta häviävän vähän. Aika ymmärtäväinen saa olla jos asian ottaa neutraalisti. Naisena en voi ymmärtää että omaa lasta ei halua luokseen asumaan. Tai no, onhan se elämä toki rennompaa. Miten paljon huonommat olot sinulla muka on? Saat tilanteesi kuulostamaan siltä, että asut jossain sossuluukussa. 

Benajmin
99/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ymmärrettävää, että jonkun niin henkilökohtaisen asian jakaminen tuntuu pelottavalta. Oikea ihminen kunnioittaa rehellisyyttäsi ja näkee sen osana tarinaasi, ei jonain, josta sinua tuomita. Käytä aikaa ja luota siihen, että kun olet valmis, ihmiset, jotka todella välittävät sinusta, arvostavat rohkeuttasi ja rakastavat sinua sen vuoksi entistä enemmän.

Vierailija
100/171 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin ap:n lasta ja vanhempia.