Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ostanut 180 euroa maksaneen takin

Vierailija
21.09.2025 |

Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä.  Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle  jonka tuet pieniä.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha.  Ajattelin loppuikäni pärjätä joskus 2017 ostetuilla talvikengillä, mukaviksi muotoutuneet.  Pohja irtosi sivusaumasta.  Mietin olenko lopputalven sisällä ja tilaan k-ruuasta ostokset. Jos en vaikka nyt tulevana talvena enää ole elossa.   Menin kuitenkin cittarariin syyskengillä palvelubussilla ja ostin uudet, 50 euroa alennuksessa.  Halvempia olisi ollut mutta minulla leveä jalka, pitää olla 41.  Ja sivuvetoketjut, ei nouse jalka kenkään muuten.

Ehkä vielä joulun yli elän, saa nähdä.  Tulis edes vähän käytettyä.

Vierailija
82/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä on myös kaapit täynnä vaatteita ja on nyt palvelukodissa, kysyin kerran miksi olet ostanut noin paljon vaatteita, on takkeja ja juhlavaatteita, vastasi no kun oli rahaa, jäi leskeksi 40v.

Ostin yhtenä vuonna monta kymmentä uudenveroista vaatetta käytettynä, yht. muutama sata euroa. Et ei välttämättä kallista ellei ole uutena ostanut.

Joillekin on harrastus se, että mihin voisi kuluttaa, kun rahaa tulee tilille. Ei tavallaan kestetä sitä rahan painoa siellä, vaan siitä on päästävä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki on eräässä mielessä tärkein vaate. Se on suoja ulkomaailmaa vastaan ja kertoo ihmisestä paljon. 

Ostan hyviä klassisia merkkejä, koska takkia käytän vähintään kymmenen vuotta. Parhaat merkit on myös eettisiä ja tarjoaa joskus korjauspalveluakin. Ostan kuitenkin lähes aina ne alesta. Viimeksi Fjällräven parka 40% alesta. Viileään vuodenaikaan käytän sitä aina. Maksoi ehkä 300. Yksi talvi käytetty ja on kuin uusi.

Pyydäpä ap siltä äidltäsi vanhaa takkia opiskelijallesi, jos on tyttö. Nuoret tykkää vintagesta.

Vierailija
84/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä on myös kaapit täynnä vaatteita ja on nyt palvelukodissa, kysyin kerran miksi olet ostanut noin paljon vaatteita, on takkeja ja juhlavaatteita, vastasi no kun oli rahaa, jäi leskeksi 40v.

Ostin yhtenä vuonna monta kymmentä uudenveroista vaatetta käytettynä, yht. muutama sata euroa. Et ei välttämättä kallista ellei ole uutena ostanut.

Joillekin on harrastus se, että mihin voisi kuluttaa, kun ra

haa tulee tilille. Ei tavallaan kestetä sitä rahan painoa siellä, vaan siitä on päästävä eroon.

Nelikymppinen on vielä nuori, miettikääs, ettekö kaikki panosta vaatteisiin, meikkeihin, kynsiin jne.

Mutta miksi on 40 vuotta vanhoja vaatteita kaapissa, hoitokoti-ikäinen on  noin 80 kun sinne pääsee.

Se minua kummastutti. Olen vanha mutta ei enää ole 40 vuotta vanhoja kaapissa, muutama mummovaate. Hautajaissu, talvinen ykkösjakkupuku, kesäinen juhla-asu muunneltava mitä siihen yhdistää arkivaatteiden lisäksi.  Joita muutamat pitkät housut ja 40 asteessa pestäviä yläosia.

Vierailija
85/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi jäi eläkkeelle 65 vuotiaana. Vihjaistiin hienovaraisesti, että voisi ostaa uuden talvitakin kulahtaneen pompan tilalle. Kauhistui ja kieltäytyi, koska uskoi kuolevansa pian. Ihan turha ostos siis. Eli vielä 31 vuotta ja osti sitten vielä uuden takinkin.

Vierailija
86/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet perinnön kärkkyjä 

Niin? Laillinen oikeuteni.

ap

Samaa mieltä olen  kun ap, meidän huolehdittava äitiemme asioista kun vanhenevat.

Perinnön kärkkyminen ei ole mitään äidin asioista huolehtimista.

Vierailija
87/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on harrastus se, että mihin voisi kuluttaa, kun ra

haa tulee tilille. Ei tavallaan kestetä sitä rahan painoa siellä, vaan siitä on päästävä eroon.

Nelikymppinen on vielä nuori, miettikääs, ettekö kaikki panosta vaatteisiin, meikkeihin, kynsiin jne.

Mutta miksi on 40 vuotta vanhoja vaatteita kaapissa, hoitokoti-ikäinen on  noin 80 kun sinne pääsee.

Se minua kummastutti. Olen

No en kyllä panosta kynsiin, meikkeihin ja hiuksiin, ja tänä vuonna en osta yhtään vaatekappaletta itselleni, on jo tarpeeksi. 

Vierailija
88/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas isäni ei auttanut minua opiskelijana toisin kuin yleensä muiden opiskelijoiden vanhemmat. Hän osti itselleen 500 euron takin. Ajattelin, että jokainen saa päättää omien rahojensa käytöstä. Minäkin päätin omasta ajan käytöstä. Isä on nyt vanha ja tarvitsee apua. Silmä silmästä 😉

Vierailija
89/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Jos hän ei ole holhottava eikä edunvalvonnassa, hän saa omilla rahoillaan tehdä ihan mitä haluaa. Miksi sinä et itse kykene auttamaan omaa lastasi taloudellisesti?

Vierailija
90/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden kuluttua äiti saattaa tarvita hoivapalveluja ja silloin lähtee tuhkatkin pesästä.

Vierailija
91/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ostaa mitä haluaa, sinä ostat mitä haluat, se opiskelija on sinun tekemä joten sinä pidät huolen ei äitisi 

Vierailija
92/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rangaistus tulee identiteetin varkauksista ja salakuvaamisesta?  Entä väärentämisestä ?  No aloittaja on selvästi kyllä JUUDAS VARAS .  AINA MUIDEN KUKKAROLLA. VAATTEISSA. 

Vierailija
93/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas isäni ei auttanut minua opiskelijana toisin kuin yleensä muiden opiskelijoiden vanhemmat. Hän osti itselleen 500 euron takin. Ajattelin, että jokainen saa päättää omien rahojensa käytöstä. Minäkin päätin omasta ajan käytöstä. Isä on nyt vanha ja tarvitsee apua. Silmä silmästä 😉

Silmä silmästä hammashampaata vene veneestä mäkki mökistä Mooses !!!  Yhwh JAHVE kostaa ihan itse. 

Vierailija
94/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista Mooses sun pahat teot kostetaan sun pojalle eikä muiden.  Toora oppi. 

Vierailija
95/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teetätin juuri villakangastakin, 3000€.

Vierailija
96/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin toimeentuleva akateeminen nainen, joka pitää vaatteista, mutten koskaan ole ostanut noin kallista takkia. Edullisemmat toimivat ja kestävät hyvin.

Joo, jos löydät esim. käytettynä merkkitakin. Minusta tiettyihin tuotteisiin kannattaa satsata 150+€ , ne sitten kestääkin 10-20v ja näyttää koko sen ajan paremmalle kuin ne edulliset tuotteet. Luontokin kiittää kun ei tarvetta jatkuvasti uusia.

Vierailija
97/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFFilla on taas euron päivät, opiskelijahan voi käydä vaikka siellä kuten muutkin opiskelijat. :)

Vierailija
98/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin toimeentuleva akateeminen nainen, joka pitää vaatteista, mutten koskaan ole ostanut noin kallista takkia. Edullisemmat toimivat ja kestävät hyvin.

Joo, jos löydät esim. käytettynä merkkitakin. Minusta tiettyihin tuotteisiin kannattaa satsata 150+€ , ne sitten kestääkin 10-20v ja näyttää koko sen ajan paremmalle kuin ne edulliset tuotteet. Luontokin kiittää kun ei tarvetta jatkuvasti uusia.

Miksi joillakuilla on se kuva, että edulliset takit näyttävät hölmöiltä? Olen tuo sama akateeminen ja jatkuvasti saan kehuja pukeutumisestani. Samoin ne kestävät yhtä lailla tuon 10-20v.

Vierailija
99/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillakuilla on se kuva, että edulliset takit näyttävät hölmöiltä? Olen tuo sama akateeminen ja jatkuvasti saan kehuja pukeutumisestani. Samoin ne kestävät yhtä lailla tuon 10-20v.

Ne kalliithan näyttävät yleensä mitäänsanomattomilta. Just sitä perusmustaa massaa, joksi suomalaiset muuttuvat talvisin. 

Vierailija
100/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä se sinulle kuuluu mitä äitis ostelee? Pidä huoli omista asioistasi ja lakkaa laskemasta toisten rahoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme