Äiti ostanut 180 euroa maksaneen takin
Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä. Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle jonka tuet pieniä.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin 3 vuotta sitten Tokmannin alesta 15 e maksavan toppatakin. Se on vieläkin kuin uusi, vaikka olen käyttänyt sitä ahkerasti.
Onko tuo miten tavallista? Siis oletko ostanut tuollaisia halpoja takkeja ennenkin.
Mitä mahdat tarkoittaa? Olen ostanut halpoja vaatteita niin kaupasta kuin kirppareiltakin.
Opiskelijan on hyvä oppia ettei saa valmiina kaikkea vaan käydä läpi se vaihe elämässä kun joutuu miettiin miten pärjää. Hyvää oppia tulevaisuuteen rahan käytön suhteen. Näitä joita vanhemmat aina auttanu on suvussa ja nyt kun vanhempia ei enää ole niin eivät taho pärjätä millään vaan yrittävät meiltä muilta sukulaisilta lainata rahaa. Ei onnistu.
Ostin 700e kuoritakin ulkomaisesta verkkokaupasta enkä antanut edes verorahoja sun lapsilles.
On se vaan outoa kun nykyajan opiskelijan pitäisi saada kaiken ilmaiseksi, itse ei laittaisi edes tikkua ristiin. Niin ja vanhemmilta kynitään vielä viimeisetkin roposet.
Jos käyttää puolet vuodesta yhtä ja samaa takkia kymmenen vuotta niin kyllä laadulla on väliä ja sillä että se myös tuntuu hyvältä. Hyvää laatua ei saa halvalla kuin joskus onnenpotkuna kirppikseltä. En puhu nyt merkkivaatteista. En välitä merkistä, enkä välittäisi niiden näkyvän.
Kyllä halpa takkikin saattaa kestää pari vuotta ennen kuin joku kohta siinä prakaa. Mutta yleensä se takki on jo ennen sitä hiostava, huonosti leikattu ja vain yhden kauden trendien mukainen, eikä sen teossa ole ollut etiikka tai ekologia vaan ainoastaan rahankiilto mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi jäi eläkkeelle 65 vuotiaana. Vihjaistiin hienovaraisesti, että voisi ostaa uuden talvitakin kulahtaneen pompan tilalle. Kauhistui ja kieltäytyi, koska uskoi kuolevansa pian. Ihan turha ostos siis. Eli vielä 31 vuotta ja osti sitten vielä uuden takinkin.
Tämä on ihana!😍
Äitini 88 v. osti uudet talvikengät ongelmajalkoihin, joten hinta 320 e. Nyt on lämpimät ja ehjät eivätkä linttaan astutut, repeilevät popot. Minä ainakin olin ihan onnellinen hänen puolestaan! Btw, enkä ole kiinnostunut perinnöstä.
Mä oisin iloinen, jos mun äiti 70v ostaisi laadukkaan takin. Äiti on aina ollut vaatimaton ja raha oli tiukalla lapsuuteni aikana. Kuitenkin äidillä on nyt erittäin hyvin raha-asiat, kun perintöä on vuosien varrella tullut isovanhempieni kautta. Olisin todella iloinen, jos äiti raaskisi käyttää noita rahoja itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin äsken noin 400€:n takin Marimekon -30% alesta. Normaali hinta 550€. Nyt on talveksi lämmin takki. 🥳
Itse olisin käyttänyt talvesta monikkoa... Noh, mutta toiset tosiaan ostaa joka talvi uuden. Mitään järkeähän siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Äiti ostanut 180 euroa maksaneen takin
Vierailija
21.09.2025 | 22:55
Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä. Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle jonka tuet pieniä."
Tiedätkö: "Ahneella on paskanen loppu"
Äiti onkin tuota ahnetta sukupolvea, ahnehtii vaatteita ja meille kuuluvat rahat. Muka muillakin mummuilla hyvät takit, ei kehtaa mennä eläkekerhoon nuhraisissa vaatteissa.
Perustele tuo "meille kuuluvat rahat"? Onko se nyt niin hirvittävän vaikeaa ymmärtää että ne ovat äitisi rahoja, eivät sinun. Sinun ja kakarasi pitäisi tienata omansa ja äitisi voi tehdä omillaan aivan mitä itse tahtoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä. Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle jonka tuet pieniä."
Äiti onkin tuota ahnetta sukupolvea, ahnehtii vaatteita ja meille kuuluvat rahat. Muka muillakin mummuilla hyvät takit, ei kehtaa mennä eläkekerhoon nuhraisissa vaatteissa.
Perustele tuo "meille kuuluvat rahat"? Onko se nyt niin hirvittävän vaikeaa ymmärtää että ne ovat äitisi rahoja, eivät sinun. Sinun ja kakarasi pitäisi tienata omansa ja äitisi voi tehdä omillaan aivan mitä itse tahtoo
Mehän perimme isän. Eikö siis tuo isän eläke kuulu meille eikä äidin tuhlattavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" meille kuuluvat rahat. "
Johan pomppas! EI ne rahat sulle kuulu, ne ovat *ITISI rahoja, ne eivät "kuulu" sulle millään lailla!
.
Kyllä ne kuuluu. Äiti saa leskeneläkettä ja asuu kuolinpesän asunnossa, tosin väittää että puolet on hänen nimissään. Hänellä ei mitään oikeutta käyttää rahaa kuin perustarpeisiinsa.
Arvaapa uudelleen! Äitisi on oikeassa. Kuolinpesästä puolet kuuluu leskelle, kakarat jakavat sen toisen puolen keskenään, riippumatta siitä montako kakaroita on. Leskeneläke kuuluu kokonaan leskelle ja hänellä on oikeus käyttää sitä aivan kuten haluaa. Sinun oikeuksiisi kuuluu vain pitää kitusesi kiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet perinnön kärkkyjä
Niin? Laillinen oikeuteni.
ap
Ei muuten ole. Äitisi saa pistää omat rahat menemään ja jättää sinut ilman, ei ole pakko edes arkkurahoja säästää. Lain mukaan ei ole pakko jättää perintöä, eikä auttaisi vaikka olisi laissa kun ei sitä kuollutta voi rangaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet perinnön kärkkyjä
Mutta rahathan kuuluvat meille. Olemme perikunta kun isä kuoli.
Äidillenne kuuluu vähintään puolet
Hänen pitäisi ainakin pärjätä omalla eläkkeellään ja ainakin leskeneläke jättää käyttämättä. Nehän ovat isälle kuuluneita rahoja
Leskeneläke maksetaan leskelle, jos on alaikäisiä lapsia saavat orvoneläkettä. Lesken eläke kuuluu leskelle
Vierailija kirjoitti:
Anoppi jäi eläkkeelle 65 vuotiaana. Vihjaistiin hienovaraisesti, että voisi ostaa uuden talvitakin kulahtaneen pompan tilalle. Kauhistui ja kieltäytyi, koska uskoi kuolevansa pian. Ihan turha ostos siis. Eli vielä 31 vuotta ja osti sitten vielä uuden takinkin.
Meillä on äiti tehnyt kuolemaa ihan just kohta 63 vuotiaasta, no on 85 vuotias nykyisin edelleen kuolee ihan just kohta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet perinnön kärkkyjä
Äitisi eläke ei kuulu kuolinpesään eikä ole perikunnnalle kuuluvaa omaisuutta. Yritä nyt edes vähän hillitä sitä ahneuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet perinnön kärkkyjä
Äidillenne kuuluu vähintään puolet
Hänen pitäisi ainakin pärjätä omalla eläkkeellään ja ainakin leskeneläke jättää käyttämättä. Nehän ovat isälle kuuluneita rahoja
Isäsi ei ole leski? Eikä hänelle enää makseta eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Ei tosiaankaan kuulu ahneille kakaroille leskeneläke vaan se kuuluu nimenomaan LESKELLE.
Tänä päivänä ainakin hyvälaatuisten useamman vuoden käyttöä kestävien huokeimpienkin talvitakkien hinnat ovat vähintään 100-200 euroa.