Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ostanut 180 euroa maksaneen takin

Vierailija
21.09.2025 |

Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä.  Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle  jonka tuet pieniä.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin äsken noin 400€:n takin Marimekon -30% alesta. Normaali hinta 550€. Nyt on talveksi lämmin takki. 🥳

Oletko miljonääri vai ihan vaan tyhmä? 

Vierailija
102/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi ollut hyvätuloinen aina ja sinä toisin sanoen helppoon tottunut. Toivottavasti rakastat äitiäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi ollut hyvätuloinen aina ja sinä toisin sanoen helppoon tottunut. Toivottavasti rakastat äitiäsi.

Sellainen kuva syntyy aloituksesta että kiinnostaa vain hänen onnensa huolettomaan elämään. Olen varmasti väärässä 🙏

Sama

Vierailija
104/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas isäni ei auttanut minua opiskelijana toisin kuin yleensä muiden opiskelijoiden vanhemmat. Hän osti itselleen 500 euron takin. Ajattelin, että jokainen saa päättää omien rahojensa käytöstä. Minäkin päätin omasta ajan käytöstä. Isä on nyt vanha ja tarvitsee apua. Silmä silmästä 😉

Eli isäsi elätti ja kasvatti sinua (n20v?) ja kun et saanut yhtä kallista takkia, olet jotenkin kostonhimoinen? Aika säälittävällä tasolla olet elämän opeissa. 

Vierailija
105/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä se sinulle kuuluu mitä äitis ostelee? Pidä huoli omista asioistasi ja lakkaa laskemasta toisten rahoja. 

Johan se on monesti sanottu? Jokainen sentti on pois minun perinnöstäni! Ymmärrätkö?!

ap

Vierailija
106/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri Schottin nahkatakin hintaa 1165 euroa. Jostain luin että pitää kuluttaa ja onneksi löysin tuon kiinnostavan takin. 

Vierailija
107/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ajattelua, sillä olen itse ollut pienituloinen ja ihmetellyt muiden rahankäyttöä. Jopa suututti,  miten turhiin juttuihin jotkut käyttivät isoja summia ja saattoivat seuraavassa lauseessa päivitellä omaa köyhyyttään. Samaan aikaan itse mietti, millä rahalla saisi lapset ruokittua. Raha on niin suhteellista, vaikka jokainen saakin omat rahansa käyttää niin kuin haluaa.

Vierailija
108/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n ajattelua, sillä olen itse ollut pienituloinen ja ihmetellyt muiden rahankäyttöä. Jopa suututti,  miten turhiin juttuihin jotkut käyttivät isoja summia ja saattoivat seuraavassa lauseessa päivitellä omaa köyhyyttään. Samaan aikaan itse mietti, millä rahalla saisi lapset ruokittua. Raha on niin suhteellista, vaikka jokainen saakin omat rahansa käyttää niin kuin haluaa.

Vai että suututti oikein, kun joku osti talvitakin? No mitäpä sillä kahdenkymmenen asteen pakkasella tekisikään 

Vierailija
109/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että suututti oikein, kun joku osti talvitakin? No mitäpä sillä kahdenkymmenen asteen pakkasella tekisikään 

Ei puhuttu talvitakeista lainkaan

Vierailija
110/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä se sinulle kuuluu mitä äitis ostelee? Pidä huoli omista asioistasi ja lakkaa laskemasta toisten rahoja. 

Johan se on monesti sanottu? Jokainen sentti on pois minun perinnöstäni! Ymmärrätkö?!

ap

Äitisi saa käyttää sinun tulevan perintösi miten mielii. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta jättää sinulle yhtään mitään. 

Vierailija
111/142 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löysi noin halvan?

Temusta.

Maksaa. 

https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html?subj=goods-un&_bg_fs=1&_p_jump_…

Vierailija
112/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi sanoa jos se muulta perheeltä pois.  Tämä vain yksi mielipide.

Vierailija
113/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ikäihminen toimi esimerkillisesti, kun tuki Suomen taloutta ja laittoi rahojaan kiertoon ostamalla itselleen tarvitsemansa kunnon takin. Ikäihmisen rahojen kiertoon laittamisesta hyötyy talouskasvun myötä myös nuorempi sukupolvi.  

Vierailija
114/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma lahjoita ylimääräiset pois niin muutkin tykkää heh.

Vierailija
115/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaks vuotta sitten tuulitakin joka maksoi 98 euroa.  Torstai.  Ollut hyvä takki.

Minä käytän työvaatetakkia,on paras kaikista mitä olen koskaan ostanut,Snickers on talvitakki,loisto hankinta.

Vierailija
116/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miljoonat saa 1 ainoa kultanassu vain mmmmmmm tietty hupsis.

Vierailija
117/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan kierrättäminen eli siis kulutus lisää talouskasvua ja sen kautta myös tuo turvaa ja mahdollisuuksia myös pienituloisten elämään. 

Vierailija
118/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin toimeentuleva akateeminen nainen, joka pitää vaatteista, mutten koskaan ole ostanut noin kallista takkia. Edullisemmat toimivat ja kestävät hyvin.

Anna mun kaikki kestää, nämä viestit. 

Vierailija
119/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Itse ostin äsken noin 400€:n takin Marimekon -30% alesta. Normaali hinta 550€. Nyt on talveksi lämmin takki. 🥳'

Ei minulta.

Vaikka en mäkään

tsainarättejä takikseni osta.

Ap rahoittaa oman kakaransa

omistaan, eiksni. 🥳👋

Vierailija
120/142 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä fiksut lapset ja lastenlapset. Ovat selkeästi sanoneet, että käyttäkää rahanne omiin menoihinne, he hoitavat omansa. Toki muistamme opiskelevia lapsenlapsia pienellä  avustuksella, ja aikoinaan auttaneet lapsiammekin, mutta täysin oman mielen mukaan. Olen kauhulla kuullut noista vanhempiensa rahoja ahnehtivista lapsista. Tosi paikoissa asioista neuvotellaan yhdessä, ei painostaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi