Äiti ostanut 180 euroa maksaneen takin
Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä. Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle jonka tuet pieniä.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" meille kuuluvat rahat. "
Johan pomppas! EI ne rahat sulle kuulu, ne ovat *ITISI rahoja, ne eivät "kuulu" sulle millään lailla!
Kyllä ne kuuluu. Äiti saa leskeneläkettä ja asuu kuolinpesän asunnossa, tosin väittää että puolet on hänen nimissään. Hänellä ei mitään oikeutta käyttää rahaa kuin perustarpeisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti osti 1350 euroa maksavan takin. Ei siinä sinänsä mitään, mutta on pahasti muistisairas ja ei "selvin päin" näin olisi tehnyt.
Omaisuutta on kyllä eli ei iso juttu. Nyttemmin on linnotautunut kotiinsa, joten ei pääse käymään näin.
Opettele hahmottamaan ja kirjoittamaan käyttämäsi sanat tai käytä simppelimpiä sanoja, jotka oikeasti osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin toimeentuleva akateeminen nainen, joka pitää vaatteista, mutten koskaan ole ostanut noin kallista takkia. Edullisemmat toimivat ja kestävät hyvin.
Miksi alapeukkuja? Kaikki muut ostavat monen sadan euron takkeja?
Takkeja, monikossa? Kun ostaa laadukkaan ja ajattoman talvitakin niin se kestää aikaa eikä tarvitse ostella tämän tästä, joka vasta kalliiksi tuleekin. Toki pitää olla myös joku perustakki joka käy ulkoiluun ja lasten kanssa pihalla oloon mutta muuten yksi siisti talvitakki riittää.
Jaa, mulla on kyllä kaksi. Yli 20 vuottaa vanha paksu ja uudempi ja ohuempi, säästyy se paksu siihen, jos tulee kunnon pakkaset.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löysi noin halvan?
Oiskohan netiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla Helly Hansenia, Peak Performancea, Didriksonia, Haglöfsiä, Canada Goosea, Joutsenta, Marimekkoa, Andiataa, mitä näitä nyt on?
Miten niin pitää? Pitäiisikö jättää ostamatta, jos löytää laadukkaan ja mieleisen takin, jos se on hyvää merkkiä?
Mulla on Ralph Laurenin, halusin ostaa kunnon takin ,joka kestää vuosia. Olen tyytyväinen, maksoi alle 300 alennuksessa.
Miten voi maksaa Lauren alta 300 alessa kun alkuperäinen hinta on päältä 1000.
Minä ostin 3 vuotta sitten Tokmannin alesta 15 e maksavan toppatakin. Se on vieläkin kuin uusi, vaikka olen käyttänyt sitä ahkerasti.
No mulla on ainakin eri keleille eri takkeja niin töihin kuin vapaa-aikaankin. Syksyksikin on farkkutakki, jakkuja, trenssi ja mokkatakki. Ulkoiluun tuulitakki, parkatakki, paksumpi softshelltakki ja vettähylkivä takki. Talveksi toppatakki, villakangastakki (pitkä ja lyhyt) ja untuvatakki koville pakkasille. Vain yksi näistä on maksanut yli 100€. Kaikki kestävät käytössä parikin vuosikymnentä, ellen liho/laihdu radikaalisti.
Mulla on Mil-Tecin kuoritakki, ei "tuulipuku", ohut, hengittää hyvin, piti uutena pienen sateen "ulkona". Hintaa oli jotain 40-60e. Ostin sitten toisen samanlaisen, ei ole yhtä hyvä, leikkaus on mennyt jotenkin pieleen, "ahistaa". M-T:llä kyllä laatu mennyt alaspäin kuin lehmänhäntä. En tarkalleen tiedä ovatko valmistettu Kiinassa vai jossain muussa Aasian maassa.
Niin: jos/kun ostatte, niin katsokaa, minkälainen vetoketju on: jos muovinen ja pienihampainen, niin se luultavasti särkyy ensimmäisenä. Metallinen ja isohampainen kestää pitempään.
Hakusana on "ykk vetoketju" tai "ykk zipper".
Vierailija kirjoitti:
Äitisi saa käyttää rahansa mihin haluaa
Ööh? Jokainen tuhlattu euro on pois perinnöstä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla Helly Hansenia, Peak Performancea, Didriksonia, Haglöfsiä, Canada Goosea, Joutsenta, Marimekkoa, Andiataa, mitä näitä nyt on?
Miten niin pitää? Pitäiisikö jättää ostamatta, jos löytää laadukkaan ja mieleisen takin, jos se on hyvää merkkiä?
Mulla on Ralph Laurenin, halusin ostaa kunnon takin ,joka kestää vuosia. Olen tyytyväinen, maksoi alle 300 alennuksessa.
Miten voi maksaa Lauren alta 300 alessa kun alkuperäinen hinta on päältä 1000.
Normaalihinta alkoi muistaakseni kolmosella, sellainen hupullinen syystakki, joka kestää vähän sadettakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin 3 vuotta sitten Tokmannin alesta 15 e maksavan toppatakin. Se on vieläkin kuin uusi, vaikka olen käyttänyt sitä ahkerasti.
Onko tuo miten tavallista? Siis oletko ostanut tuollaisia halpoja takkeja ennenkin.
Äiti saa käyttää rahansa mihin huvittaa, tee kakara töitä, ehkä sinullakin on varaa ostaa uusi takki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löysi noin halvan?
Temusta.
Ei siellä mikään maksa noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti osti 1350 euroa maksavan takin. Ei siinä sinänsä mitään, mutta on pahasti muistisairas ja ei "selvin päin" näin olisi tehnyt.
Omaisuutta on kyllä eli ei iso juttu. Nyttemmin on linnotautunut kotiinsa, joten ei pääse käymään näin.
Opettele hahmottamaan ja kirjoittamaan käyttämäsi sanat tai käytä simppelimpiä sanoja, jotka oikeasti osaat.
No nyt tuli asiaa! 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Äiti ostanut 180 euroa maksaneen takin
Vierailija
21.09.2025 | 22:55
Mitä ihmettä vanha ihminen, hyviä takkeja kaapit täynnä. Olisi antanut vaikka meidän opiskelijalle jonka tuet pieniä."
Tiedätkö: "Ahneella on paskanen loppu"
hän ei käytä teidän-sinun rahaa, vaan omaa rahaansa. sä käytät vaan sun omia hiluja. mummon rahat eivät ole sinun. tykkäisitkö ite kun joku pitkäkyntinen veisi sun fyrkkaa itelleen. et sie ootki tyhmäää
Äiti onkin tuota ahnetta sukupolvea, ahnehtii vaatteita ja meille kuuluvat rahat. Muka muillakin mummuilla hyvät takit, ei kehtaa mennä eläkekerhoon nuhraisissa vaatteissa.
Samaa "made in Vinkuintia" -kamaa nämä ns. merkkitakitkin ovat kuin halpistakit. Ja samaa materiaaliakin. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että maksetaan merkistä.
Merkkien ja logojen näkyminenhän on ollut junttia jo vuosikymmenet.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin toimeentuleva akateeminen nainen, joka pitää vaatteista, mutten koskaan ole ostanut noin kallista takkia. Edullisemmat toimivat ja kestävät hyvin.
😂😂😂😂
Ei kannata puskea niitä plussapallerosinappikoneita jos vallan muiden pitäisi maksaa sinun pentutehtailusi.
Kasvua pelkän kasvun vuoksi = syöpäsolun toimintastrategia. Äitisi on jo maksanut virheestään eli sinusta, joten nyt onkin sitten sinun vuorosi maksaa omastasi. Jos olisit ollut fiksumpi olisit ottanut oppia äidistäsi, mutta käänteisesti (lapsiluku n0lla) niin sinulla olisi varaa ostaa kaikki omat takkisi ja muutkin juttusi - muilta kerjäämättä ja muita (syyttä) syyllistämättä.