Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa taas pitkä, pimeä syksy?

Vierailija
21.09.2025 |

Mitkä ovat selviytymiskeino ne?

Itse yritän järjestää joka viikolle edes jonkinlaisen kivan tapahtuman. Oli se sitten vaikka vain lounas tai kahvittelu ystävän kanssa. 

1-2 krt/kk on mukavaa käydä teatterissa tai konsertissa.

Pääasia on, että on jotain kivaa odotettavaa. 

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vuodelta huonommin sitä kestää pimeää ja kylmää.

Ei jaksa nauttia edes pimeistä öistä.

Vierailija
42/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tämä syksy ainakaan vielä ole ollut mitenkään pimeä. Päinvastoin, kauniita ja lämpimiä päiviä on riittänyt. Itse asiassa odotan sitä kunnon syksyä alkavaksi.

Tylsää, kun nykyään ei ole enää kunnon vuodenaikoja Suomessa. Suoraan mennään kesästä talveen ja talvesta kesään. Rasittava trendi.

Kolmisen viikkoa on vasta syksyä ollut,nythän ne kelit on jo hyvin syksyisiä,mitä muuta vielä odotat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään ongelmia, joulua odottelen ja helmikuun matkaa lämpimään. Syksy on ihan kivaa aikaa. 

Vierailija
44/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on loppujen lopuksi vain loka-marraskuu sitä pimeämpää aikaa.Jos vain päiväsaikaan pystyy olemaan ulkosalla,se luonnon vähäinenkin valo auttaa.Syksyisin suunnittelen asioita,joita voi sit toteuttaa myöhemmin,niin ettei mieli takerru jauhamaan pimeää ja tylsää-ajatusta,vaan suuntautuu johonkin mielekkääseen.Mutta joillekin se on toki raskas aika,jos on tapumusta masentua,jolloin joutuu paneutumaan kunnolla omaan hyvinvointiin.

Vierailija
45/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla, se pitää mut henkisesti ja fyysisesti hyvässä vireessä. Lisäksi d-vitamiinia, aamuisin kirkasvalolamppu. Sitten toki just jotain kivoja menoja, joiden avulla jaksaa taaplata pimeyden läpi. Itse inhoan marraskuuta ja tammikuuta, joulukuussa sentään on kaikkea mukavaa. Vuosi vuodelta talvi ryydyttää enemmän, jossian kohtaa on haaveissa oma talo jostain lämpimästä jonne pääsee talvea pakoon

Vierailija
46/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valot päälle niin ei ole pimeää. 

Vierailija
47/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainakin nautin pimeydestä. Nukkuukin paremmin. Virittelin jo kausivalot ja kaivoin kynttilät esiin. Jouluakin jo suunnittelin.

Vierailija
48/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on paistanut tänäänkin, sitten hetki sadetta ja myrskytuulta ja taas paistetta.

Sateessa on ihanaa ulkoilla - sadevesi tekee iholle hyvää ja on helppo hengittää. :)

Vierailija
49/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitseva ruoka, monipuolisesti kasviksia, vihreät, proteiinia ja hyviä rasvoja. 

Ulkoilu valoisaan aikaan jos mahdollista, vaikuttaa melatoniinin eritykseen. Se on harmillista, jos päivän ainoa valoisa aika menee sisätiloissa töissä.

Mielekäs tekeminen kuten palapelit, käsityöt, neulominen, virkkaus, lukeminen, ehkä ristikot, kukkien hoito ja leipominen. Jumppa, voimistelu vaikka hula vanteen pyörittely, kuminauha ja painot.

Valoisaa, virkistävää syksyä 🍃🍁

Vierailija
50/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini on nyt tärkeä. Ainakin Suomessa.

Vierailija
51/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Eli itse se on tiedettävä, mistä tykkää ja sitä, mistä tykkää, sitten on lisättävä elämään, että voisi ja jaksaisi paremmin.

Tässä kysyttiinkin kunkin omia juttuja! Kerro itsestäsi. 

Olen kertonut. Se ei silti auta muita, jos se toinen ei nosta sitä häntää itse.

Vierailija
52/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini on nyt tärkeä. Ainakin Suomessa.

😂 Yksinasuvana tylsistyn välillä ja joskus tunnen yksinäisyyttäkin. Vakuutan, ettei se auta kumpaankaan, vaikka nielaisen D-vitamiinikapselin. Vitamiinit auttaa pysymään kunnossa, että jaksaa paremmin tarttua asioihin, siinä se apu.

Vierailija
53/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin jo viime perjantaina Espanjaan. Aurinko paistaa ja on lämmintä, kyllä täällä jaksaa, ei tarvitse kärsiä pimeydestä eikä rospuutosta.

Vierailija
54/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde etelään marraskuun lopulla. Kolme viikkoa tekee ihanan katkon ja kun tulee takaisin, on jo oikea talvi ja Joulun jälkeen voikin taas lähteä matkoille lämpimään.

Kai teitä revakkaitakin johonkin tarvitaan. 

Vierailija
55/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on ihaninta aikaa. Ei kuumuutta eikä kirkasta aurinkoa.

Vierailija
56/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilän valoa, tuli takkaan, meditointia hämärässä huoneessa. Sateenropinaa ja tuulenhuminaa kuunnellen. Piirtelen, maalailen, teen käsitöitä, kuuntelen podcasteja, katson Areenasta leffoja, seurustelen lemmikkieläimieni kanssa, nukun hyvin kun ei kuuma. Syksy on ihanaa aikaa. Voi käpertyä sisäänpäin ja nauttia rauhasta kun ei niin paljon menoja kuin kesällä. 

Ihanaa pimeyttä, ei ole mikään tarvis mennä ulos. Kisun kanssa peiton alla 🍂🍁

Vierailija
57/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pimeään vuoden aikaan on helpompi asettautua, kausivalot ja kynttilät tuovat lohtua. Voi pukeutua pörröisiin, lämpimiin puseroihin ja takassa polttaa puuta. Taasen kun kevät koittaa ja yhtäkkiä valon määrä maksimoituu, väsähdän totaalisesti ja ahdistun kun olen kuin olmi raakalaismaisessa kevätvalossa. 

Vierailija
58/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti kahvilla 

Vierailija
59/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä psilosybiinipitoisia sieniä, sinä viikonloppuna kun kelloja käännetään syön kourallisen (n. 7-10 grammaa) kuivattuja sieniä vanukkaan seassa ja makoilen pimeässä makuuhuoneessa ja kuuntelen pink floydin the wall- albumia ja muuta sopivaa musiikkia. Ihmeellisen katarttinen kokemus, sisäinen valo se loistaa ja kantaa synkän talven yli. 

Vierailija
60/152 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy ! Mikä ihana pimeys ja viileys kesäkidutuksen jälkeen. Eivätkä kamalat taphtumatkaan tanhuesityksineen, kesäteattereineen ja hikisine turisteineen vaani ympäri kyliä. Mikö taivaallinen rauha ! Eikä potkupallokäninääkään. Kesä, henkisesti vajavaisten vuodenaika..." Sitte kesällä..." O temora, o mores...O sancta simplicitaes :(  Toisaalta, hapansilakkakin on valinnainen herkku ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi