Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajana alkaa loppua kärsivällisyys suomalaisten työnhakutaitoihin: ei ole video-CV:tä, LinkedIn-profiilia eikä suosittelijalistaa

Vierailija
21.09.2025 |

Taas jäi firmamme paikka täyttämättä huonolaatuisten hakemusten vuoksi.

Emme voi kutsua sinua haastatteluun, jos emme tiedä sinusta mitään.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole video-CV:tä, ei Linkdln-profiilia eikä suosittelijalistaa. Töitä kyllä olen saanut vain hakemalla paikkaa ja käymällä haastattelussa. Siellä ne asiat ja ihmisen persoona tulevat keskustelemalla ilmi jos oikeasti haluat siitä hakijasta jotakin tietää.

Vierailija
62/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän turhan aloituksen voisi poistaa. Samaa jankkausta on nähty ennenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palkkaa sitten ulkomaalaisen, jos heillä on homma hallussa.

Oletko miettinyt omalle kohdallesi esim. johtamistaitoja opettavaa kurssia tms.?

Vaikutat "kaikki mulle heti nyt" -nuorisolta. On ihan normaalia, että joka haussa ei tärppää, silloin ilmoituksessa on voinut olla vikaa ja houkutellut tyyppejä, jotka ei paikkaa halua.

Itse olen ollut pariin paikkaan rekryämässä, toiseen todettiin, että ei ole oikeasti aikaa niitä videoita katsella. Kaikki aika samalla formaatilla tehtyjä "elikkä moooi, mä oon Jannika Riihimäeltä, oon plaaplaaplaa". Ei niistä ollut hyötyä. Ennemmin haastatteluun muutama tyyppi enemmän. 

Vierailija
64/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivousfirmassa pomolla pakkomielle palkata kielitaidottomia siis sellaisia joilla edes Englanti ei ole niiin hanskassa, kun tästä olemme rivityöntekijöinä sanoneet niin pomo kuittaa sanomalla että pitää olla avoin ja ymmärtää kuinka vaikea Suomen kieli on,, mutta kun osa heistä on ollut Suomessa jo vuosia peräti kohta 20 vuotta ja siltikään eivät edes välttävästi puhu tai edes ymmärrä Suomea. Suomalaisia ei tunnuta enää palkkaavan tietyille aloille enää ollenkaan tai tosi harvoin, ulkomaalaiset ihan oikeasti kirjaimellisesti vievät ne loputkin duunarialan työt,, joo pitää antaa kaikille mahdollisuus muttakun suomalaisia on yhä enemmän ja ennemmin työttöminä ja nekin työsopparit mitkä tehdään niin on osa-aikaisia 5-15 h/vko, määräaikaisia tai tarvittaessa töihin kutsuttavia. Tietyistä maista tulevat eivät myöskään omaa samanlaista hygienitason tuntemusta kuin me länsimaalaiset. 

Ei se mikään pakkomielle ole palkata suomea osaamattomia ja kehitys maalaisia. Se on palkanmaksupula mikä ohjaa palkkaamaan ammattitaidottomia. He saavat palkkatukea eli valtio maksaa ainakin osan heidän palkastaan. Näin suomalaisista tehdään tarpeettomia ja työttömiä. Samalla saadaan huudella työvoimapulaaaaaaa...

Vierailija
65/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan hae töihin, joissa vaaditaan näitä. Täyttä pelleilyä. 

Vierailija
66/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut hakemuksia ja kenties myös cv:t. Lue ne. Sen enempää sinun ei tarvitse siinä kohtaa tietääkään.

Haastattele ne joista haluat tietää enemmän. Kysy mitä haluat tietää. Sitten palkkaat jonkun töihin. Siinäpä se.

Tämä kaikki hoituu myös ilman pelleilyjä.

Vierailija
67/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole työnantaja, vaan trolli, jolla on pakkomielle tähän aiheeseen. 

Vierailija
68/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä joku runkkausvideo, jos sitten vaikka lähtis.

Cum tribuutti ja hakemuksia pukkaa ovista ja ikkunoista.

Vierailija
69/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoihin firmoihin hakee huonoja työntekijöitä. Ne osaavat työntekijät hakevat muualle.

Vierailija
70/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin aloitus.

Vierailija
71/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän hakematta kaikki työt joihin vaaditaan jotain videoita. Jos haen jotain saakelin myyjän paikkaa, on silkkaa pelleilyä että pyydetään kuvaamaan video. 

Yhteen simppeliin työhön pyydettiin kahta suosittelijaa että pääsi seuraavaan vaiheeseen. Miten vasta aloittelevien työntekijöiden pitäisi koskaan päästä työelämään tällä menolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan