Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajana alkaa loppua kärsivällisyys suomalaisten työnhakutaitoihin: ei ole video-CV:tä, LinkedIn-profiilia eikä suosittelijalistaa

Vierailija
21.09.2025 |

Taas jäi firmamme paikka täyttämättä huonolaatuisten hakemusten vuoksi.

Emme voi kutsua sinua haastatteluun, jos emme tiedä sinusta mitään.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä, koskaan mitään noista tehnyt ja aina on ollut töitä. Peräti 3 työpaikkaa työhistoriani aikana

Vierailija
2/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä lähetät suosittelijat, kun nekin jotka olivat läheisiä töissä ja tiesivät työtehtäväni onkin hiljattain kuolleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää kehtaa mitään LinkedIn-sivustoa käyttää? Se on kuin joku Tinder, jossa elvistellään.

Vierailija
4/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä lähetät suosittelijat, kun nekin jotka olivat läheisiä töissä ja tiesivät työtehtäväni onkin hiljattain kuolleet.

Seance sessio?

Vierailija
5/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imekää herkkuanne! Työntäkään linkkarinne, videoceeveenne ja suosittelijanne hanuriinne.

Vierailija
6/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten olette varmaan ilman työntekijää. Harmin loista.

Vierailija
7/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne hakemukset kaikki on huonolaatuisia. 

Vierailija
8/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 

Sulla mitään firmaa ole, senkin sairaseläkkeellä pienellä tukirahalla kitkutteleva katkera paska! 

Mene uuniin!

Vierailija
9/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan hullu laita kaupan hyllyttäjän tehtäviin mitään videoita.

Vierailija
10/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surkea firma, ettkö käytä edes head huntereita vaan teette jotain LINKKARI-RKRYJÄ? Ei ihmekään ettei tule laatuhakemuksia kun elätte jossain aatamin ajalla toinen jalka haudassa linkkari-twitter-rääkyjien kanssa. Huh huh

Vierailija
11/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Suomessa huono työhakemus on tyyliin "Haluaisin tulla töihin" piste. Jolloin päättelen, ettei kyseinen henkilö todennäköisesti edes halua meille töihin. 

Suurin osa työhakemuksista mitä tulee meille on ainakin ihan ok. Osa ihmisistä on vakuuttavampia kuin toiset. 

Vierailija
12/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Teillä mitään paikkaa ole. Haluatte vain nähdä epätoivoisten ihmisten tekemiä video-CV:tä. Ilkeyttä on kaikenlaista.

Vierailija
13/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn on työnvaihtajille, ei työttömille sopiva kanava.

Vierailija
14/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saat odottaa, ei tule.

Vierailija
15/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut hyviä suosittelijoita, joilla oletettavasti ollut vaikutusta, että töitä olen saanut, mutta vaikka vanhassa työpaikassa asiat ovat hoituneet hienosti, niin uudessa paikassa ei välttämättä, jonka vuoksi olen asettanut suosittelijana häpeään. En viitsi enää käyttää suosittelijoita, koska harmittaa, jos pilaan heidän maineensa.

Vierailija
16/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi provo trolli. Ainakun olen etsinyt töitä olen laittanut CV:n omalla kuvalla, ansioluettelon, niissä lukee kuka olen, koulutus, työhistoria yms yhteystiedot ja jos tarvitsee niin myös harrastukset ja suosittelijat, aina olen töitä saanut. Ja jos ap on oikeasti työnantaja niin en ihmettele ettei saa työntekijöitä. 

Vierailija
17/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö rekryäjien sitten opetella lukemaan? Siitä tavallisesta hakemuksesta ja CV:stä varmasti löytyy ne oleelliset tiedot. 

Vierailija
18/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan hullu laita kaupan hyllyttäjän tehtäviin mitään videoita.

Jotkut työnantajat todellakin tuntuvat etsivän esiintyjiä eli ekstriverttejä adhd seinille hyppiviä yltiöpositiivisia pellejä. 

Vierailija
19/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

APlle, mene töihin!🖕

Vierailija
20/71 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videot on naurettavia, mutta voin hyvin uskoa, että Suomessa niitä tosissaan pitää tehtailla  johonkin myyjän hommiinkin. Mautonta, mutta sopii tyyliin.

T. myötistä maailmalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän