Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1405)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuon mies on varsinaisesti mielisairas. Ymmärsi kuitenkin yskän, vaikka vähän hitaalla kävikin.
Aivan. Se nainen on mielisairas. Taidat itsekin käydä aika hitaalla. Siinä ei ole mitään pahaa, vaikka se ympäristöä ärsyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletushullu on nyt tästä lähtien hiljaa muiden olettamisista. Siihen meni oikeus, kun kirjoitit tämän oletuksen:
"Pahansuopaa on rakentaa toiselle ansa päästäkseen moittimaan ja alistamaan, jopa julkisesti häpäisemään, perheenkin kärsiessä."
Joko kaikki saavat olettaa tai sinäkään et saa olettaa.
Eihän se mikään oletus ollut. Kirjoittaja itse kuvaili kyseisen toimintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletushullu on nyt tästä lähtien hiljaa muiden olettamisista. Siihen meni oikeus, kun kirjoitit tämän oletuksen:
"Pahansuopaa on rakentaa toiselle ansa päästäkseen moittimaan ja alistamaan, jopa julkisesti häpäisemään, perheenkin kärsiessä."
Missä kohtaa kirjoittaja kuvaili toimintansa motiivit?
Jos päättelet kirjoittajan motiivit hänen toiminnaan, se on... mikäpä muukaan kuin ystävämme OLETUS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa kirjoittaja kuvaili toimintansa motiivit?
Jos päättelet kirjoittajan motiivit hänen toiminnaan, se on... mikäpä muukaan kuin ystävämme OLETUS!
En minä mistään motioiveista puhunut, vaan havaitusta lopputuloksesta. Motiivi voi sairaassa mielessä olla vaikka kuinka ylevä tuollaiselle väkivaltakäytökselle, kuten opettaminen ja arjen sujumisen parantaminen. Se ei silti muuta tapahtuneen luonnetta ja kuvauksen oikeellisuutta miksikään.
Älä kiemurtele, motiivihullu. Kirjoitit tämän:
"Pahansuopaa on rakentaa toiselle ansa PÄÄSTÄKSEEN MOITTIMAAN JA ALISTAMAAN, jopa julkisesti häpäisemään, perheenkin kärsiessä."
Missään ei lukenut mitään naisen halusta päästä moittimaan alistamaan, joten OLETAT hänen halunneen päästä moittimaan ja alistamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Paras aiheeseen liittyvä oli kerran tällä palstalla, että kun minä ajan aina autoa ja vaimo istuu kyydissä, niin sitä ei kuulemma lasketa miksikään työksi. En ymmärtänyt logiikkaa, vaan kai se ei miehelle voi auetakaan.
Tässä metatyöuhriutumisessa on osittain kyse paskoista miehista ja niitä haukkuvista naisista ja osittain myös siitä, että ei arvosteta toisen työpanosta.
Ja kyllä. Se 6 tunnin siivu autolla käy ihan työstä. Ja ei, ei meillä ole sitä lasta jonka huolehtimiseen vaimon aika menisi."
No jollekin voi pitkän matkan ajo käydä työstä, itse rakastan ajamista. Mutta miten liittyy metatöihin autolla ajaminen?
Joku toinenkin kysyi samaa asiaa. Kertoo vain siitä, että otatte autolla ajamisen ihan konkreettisesti vain ratin takana istumisena. Enemmän kommenttini toki liittyi siihen, että ei arvosteta toisen työpanosta. Jos edes ihan konkreettista tekemistä ei pidetä työnä, niin miten ihmeessä työnä voi pitää jotain näkymätöntä?
Esim. ennen viimeisintä reissua mun ajamiseen kuului myös pissapojan täyttö, pyyhkijän sulkien alla olevien neulasten poisto ennen lähtöä ja öljyn tarkistus, sekä tankkaaminen sopivassa kohdassa matkaa. Ja taas kun mieleesi tulee kertoa jotain noita hommia väheksyvää, niin alleviivaat vain entistä paksummalla tussilla mun pointtia: Toisen työpanosta ei arvosteta. Ja ihan tarkennuksena, se kulkee ihan molempiin suuntiin, toisen työpanosta on helppo aliarvioida.
Eli lopulta siihen autolla ajamiseenkin liittyi oikeasti metatöitä kun oikein aloin ajattelemaan, ihan samalla kuin niihin lastenkutsuihin yms. Ei se ole se pelkkä hetkessä näkyvä suoritus, vaan kaikki vaatii jonkin verran valmistelua.
En itse puolestani ymmärrä miten mihinkään liittyy rakastaako työtä mitä tekee vai ei. Vai onko tosiaan niin, että jos rakastaa siivousta/pyykkäystä/ruuanlaittoa/lastenjuhlia/lapsen vaattettamista jne. normaalia arkeen kuuluvaa työtä tai niihin liittyvää organisointia ja suunnittelua, sitä ei lasketa työksi?
Tietenkin kannattaa kotityöt jakaa sen mukaan, mihin kukin kykenee tai mistä kukin tykkää, mutta ei se nyt ihan niinkään mene, että työksi lasketaan vain vastenmieliset hommat.
Vierailija kirjoitti:
"Pahansuopaa on rakentaa toiselle ansa PÄÄSTÄKSEEN MOITTIMAAN JA ALISTAMAAN, jopa julkisesti häpäisemään, perheenkin kärsiessä."
Missään ei lukenut mitään naisen halusta päästä moittimaan alistamaan, joten OLETAT hänen halunneen päästä moittimaan ja alistamaan.
Miksi kukaan moittisi ja alistaisi vastoin tahtoaan ja tarkoitustaan? Kyllähän hän itse kertoi laatineensa ansan ihan tarkoituksella. Hän ei vain vahingossa unoihtanut kertoa miehelle, että olisi tämän vuoro hoitaa jouluvalmistelut vaan nimenomaan pimitti aikeensa tietoisesti. Ja sitten moitti kun arvattavissa oleva tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan moittisi ja alistaisi vastoin tahtoaan ja tarkoitustaan? Kyllähän hän itse kertoi laatineensa ansan ihan tarkoituksella. Hän ei vain vahingossa unoihtanut kertoa miehelle, että olisi tämän vuoro hoitaa jouluvalmistelut vaan nimenomaan pimitti aikeensa tietoisesti. Ja sitten moitti kun arvattavissa oleva tapahtui.
Sinähän nojaat VAIN siihen, mitä asiasta on kirjoitettu. Missä luki, että nainen moitti miestä?
Minä luulen, että oletushullu on unohtanut, mitä siitä joulusta oikeasti kirjoitettiin. Tässä ei nimittäin ole yhtään moitteen sanaa. Yksinkertaisesti todetaan, mitä nainen jätti tekemättä ja että mies sitten rupesi arvostamaan metatyötä. Miehestä ei käytetä MITÄÄN negatiivisia ilmauksia. Jos silti oletat, että jossain kohtaa tarinaa nainen moitti miestä, se on sataprosenttinen oletus eikä se muuksi muutu, vaikka miten mustaa selittäisi valkoiseksi.
"Meillä mies rupesi arvostamaan "turhaa" metatyötä kun jätin kaiken tekemättä mikä ennen oli tapahtunut mieheltä huomaamatta. Mies oli työmatkalle lähtiessä yllättynyt kun ei ollut vaatteita puhtaana, eikä pukua ollut käytetty pesulassa. Jouluaattona oli mies ihmeissään kun ei tuoksu kinkku, ei ollut kotia siivottu eikä lahjoja hankittu. Eihän kukaan ollut kertonut mulle että niin pitää tehdä. Keskimmäisen synttäreistäkään ei ollut kukaan minulle kertonut että ne pitää järjestää. Eipä ollut kakkua, lahjoja tai mitään saati vieraitakaan kutsuttu. (hyvitin lapselle kyllä myöhemmin, käytiin kahdelleen viikko ulkomailla)
Noiden jälkeen mies on alkanut kiinnittää huomiota siihen, ettei arki pyöri ellei sitä pyöritä."
Metatyö vaatii naiselta mega uhriutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän nojaat VAIN siihen, mitä asiasta on kirjoitettu. Missä luki, että nainen moitti miestä?
Nainen moitti miestä jumlaauta tässä samaisessa ketjussa sinä stanan hidasälyinen juustonuppi! Lopeta jo typerä jankutuksesi, sulla ei ole mitään päässäsi mitä voisit kenellekään hyödyksi antaa.
Se joulunainenko moitti miestä? Kuten ylle toistettu lainaus todistaa, ei moittinut.
Huomaan, että alkaa mennä taas hiekkalaatikkotasolle sinulla. Isoja tunteita voi tulla pienelle ihmiselle, kun kokee joutuvansa alakynteen. Älä moiti itseäsi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja sitä kuvaa täällä luodaan ja levitetään ihan tarkoituksella jasystemaattisesti. Kuten sinäkin yllä."
Ai et normaaleja miehiä löytyy? Kyllä, mielelläni kerron siitä. Koska palstatotuus (palstamiehet?) antaa niin kamalan kuvan miehistä.
Tässä ketjussa nimenomaan naiset on maalanneet miehistä mitä ihmeellisintä ja luotaantyöntävintä kuvaa. Ihan avausviestistä alkaen.
Sinä osallistuit samaan hysteriaan korostamalla sitä, että normaaleja miehiäkin löytyy, jolla siis pyrit poikkeuksella vahvistamaan ketjun konsensuksen säännöksi.
Et kun miehet haukkuu naiset metatöihin liittyen, naiset haukkuu miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuon mies on varsinaisesti mielisairas. Ymmärsi kuitenkin yskän, vaikka vähän hitaalla kävikin.
Aivan. Se nainen on mielisairas. Taidat itsekin käydä aika hitaalla. Siinä ei ole mitään pahaa, vaikka se ympäristöä ärsyttääkin.
Nainen järjestää joulut ja synttärit, ei tod. näk. ole mielisairas. Jätti vain kerran välistä. Monetko mies jätti väliin? Tosin typerää tässä kohtaa puhua ollenkaan mielisairaudesta. Laiskuutta ja välinpitämättömyyttä miehen taholta ollut. Ilmeisesti siihen sit tuli muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pahansuopuus -olettama oli kyllä sinun keksimä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paras aiheeseen liittyvä oli kerran tällä palstalla, että kun minä ajan aina autoa ja vaimo istuu kyydissä, niin sitä ei kuulemma lasketa miksikään työksi. En ymmärtänyt logiikkaa, vaan kai se ei miehelle voi auetakaan.
Tässä metatyöuhriutumisessa on osittain kyse paskoista miehista ja niitä haukkuvista naisista ja osittain myös siitä, että ei arvosteta toisen työpanosta.
Ja kyllä. Se 6 tunnin siivu autolla käy ihan työstä. Ja ei, ei meillä ole sitä lasta jonka huolehtimiseen vaimon aika menisi."
No jollekin voi pitkän matkan ajo käydä työstä, itse rakastan ajamista. Mutta miten liittyy metatöihin autolla ajaminen?
Joku toinenkin kysyi samaa asiaa. Kertoo vain siitä, että otatte autolla ajamisen ihan konkreettisesti vain ratin takana istumisena. Enemmän kommenttini toki liittyi si
Ei tietenkään tarkoita, että työtä on vain se, mitä ei rakasta. Mutta edelleen pelkkä ajaminen itsessään ei ole vielä sitä metatyötä. Tuo autonhuolto itsessään, riippumatta ajomatkan pituudesta, tietty sitä suunnittelua ja organisointia vaatii. Mutta itse toimintaa ei sellaiseksi lasketa. Edes sen pissapojan täyttö. Sen muistaminen etukäteen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän nojaat VAIN siihen, mitä asiasta on kirjoitettu. Missä luki, että nainen moitti mies
"Nainen moitti miestä jumlaauta tässä samaisessa ketjussa sinä stanan hidasälyinen juustonuppi! Lopeta jo typerä jankutuksesi, sulla ei ole mitään päässäsi mitä voisit kenellekään hyödyksi antaa."
Nyt on kiukkuiset projisoinnit jollakin😂 Aika hyödytöntä kiukkua.
Eri
Jotenkin hyvä fiilis, että ihan oikeesti päihitin oletushullun ja hän totaalisesti menetti malttinsa ja häipyi.
Ketju oli kyllä muutenkin hyvä ennen sitä vaihetta. Mutta nyt taitaa tämä ketju olla taputeltu, vai vieläköhän se tästä herää?
T. Ei eri
Vaikka jouluvalmistelut ja joulun vietto miten passiivisaggressiivista miestä ja naista ketuttaisivat, lapsiperheessä tuollainen käytös ei ole oikein hyväksyttävää. Jonkinlainen joulu lapsille pitää saada aikaiseksi. Pitäisi pystyä yhdessä keskustelemaan, miten vähimmällä vaivalla sellainen saadaan yhdessä aikaan. Molempien työpanosta valitettavasti tarvitaan.
Ei niin kuin meillä aikanaan, että kotonakin pitkiä aikoja ollut mies keksi joulun alla aina muuta puuhaa itselleen ja minä kolmivuorotyöläisenä huolehdin siivouksen, lahjat suurperheelle, ruuat, kuuset, koristelut, suvun muistamiset. Jouluna miehelle kelpasi hyvin tulla valmiiseen pöytään ja katsella lasten lahjailoa. Ja odottaa illan päätteeksi seksiä. Ja olla naama nyttyrällä, jos se ei toteutunut.
Aikuisparit voivatkin olla joulun rauhassa miten lystäävät. Niin minäkin nykyään teen, kun lapset aikuisia. Meillä ei enää vietetä joulua.
Tässä ketjussa nimenomaan naiset on maalanneet miehistä mitä ihmeellisintä ja luotaantyöntävintä kuvaa. Ihan avausviestistä alkaen.
Sinä osallistuit samaan hysteriaan korostamalla sitä, että normaaleja miehiäkin löytyy, jolla siis pyrit poikkeuksella vahvistamaan ketjun konsensuksen säännöksi.