Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1405)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kylppärissä vika, josta ajan myötä tulee kosteusvaurio. Olen sanonut miehelle, että se pitää korjata. Ei kiinnostusta, joten tulkoon. Asuntoa myydessä se laskee hintaa kymmeniä tuhansia euroja. Minkäs sille voi."
Mitä hittoa, mikset itse tee asialle jotain? Etenkin, jos omistat asunnosta osuuden? 😳
N30
Odotan vielä, jos mies saa jotain aikaan. Tilaa vaikka remppareiskan sitä katsomaan.
Muista maksaa remppareiskalle myös metatöistä.
Tarkoitat, että mies maksaa. En minä ihan kaikkea rupea tekemään. Tietenkin hän maksaa sen verran mitä remppareiska laskuttaa.
Aivan, ethän sinä nyt ihan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kerran lupasi lapsille, että illalla tehdään lettuja. Lapset oli ihan innoissaan. Ei niitä lettuja sitten tullut, kun jauhot oli loppu. Miehelle ei tullut mieleen tarkistaa, onko aineksia, kaupassa hän olisi ehtinyt päivän aikana käydä.
Ja noin ei naisille käy koskaan? Kyllä käy. Esim tälle äipälle. Sitten mennään vaan kauppaan hakemaan jauhoja. Maailma ei kaatunut siihenkään ja saatiin kiva iltalenkki samalla syksyn värejä ihmetellen!
Elämä on valintoja. Asennoituminen on valintoja.
Mitä minä opetin lapsille? Mitä opettaisin, jos jäisin rähjäämään muille metatöistä?
Jostain syystä mies ei alkanut selvittää, mikä kauppa on auki lauantai-iltana. Vaikka olisi ollut lähikauppa, niin en usko, että olisi lähtenyt saunan jälkeen minnek
On täysin inhimillistä unohtaa asioita, ei ihmisen tarvitse olla kone. Lapsien pettyminen silloin tällöin on itse asiassa hyväksi heille. Eivät sitten saa itkupotkuraivareita kun kohtaavat muita epätäydellisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Haistatteluun turvaudutaan yleensä, kun argumentointikyvyissä nousee totaalinen seinä vastaan.
Fun fact. Ei tietenkään liity tämän sivun keskusteluun millään lailla.
Minä turvaudun siinä kohtaa kun toinen osapuoli on näsäviisatelevin pseudoargumentein tehnyt selväksi olevansa ainoastaan provoilemassa ja hakemassa jotain hiekkalaatikkoämpäröinnin viimeistä sanaa. Pulushakkia ei voi voittaa, joten voin antaa sitten sopivasti siimaa ja katsoa räpikköinnin loppuun asti. Asiakeskusteluahan siitä ei enää voi syntyä kun toinen ilmaisee haluttomuutensa ja kyvyttömyytensä aiheesta keskustelemiseen.
Liittyy vahvasti tähän metakeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kylppärissä vika, josta ajan myötä tulee kosteusvaurio. Olen sanonut miehelle, että se pitää korjata. Ei kiinnostusta, joten tulkoon. Asuntoa myydessä se laskee hintaa kymmeniä tuhansia euroja. Minkäs sille voi."
Mitä hittoa, mikset itse tee asialle jotain? Etenkin, jos omistat asunnosta osuuden? 😳
N30
Mitä isompi vahinko, sitä onnellisempi uhriutuva metanisti on. Kokonaisen talon pilaaminen on oikea lottovoittojen hedelmäkori, josta riittää vuosikymmeneksi mehusteltavaa miehen alistamisessa ja pilkkaamisessa.
Kyllä ehdottomasti miehelle pitäisi pystyttää näköispatsas siitä hyvästä, että hän on suoraselkäinen tosimies ja antaa talon pilaantua ennemmin kuin altistuu akan painostukselle. Sehän on vain maallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistatteluun turvaudutaan yleensä, kun argumentointikyvyissä nousee totaalinen seinä vastaan.
Vertautuu hiekkalapiolla lyömiseen itkupotkuraivarin vallassa, kun ei osaa sanoa toiselle enää mitään takaisin.
Tismalleen. Kun toinen menee linjalle: et voi estää mua, nännännää vastineena epäasiallisen keskustelun kritiikkiin, tuo linja on ylitetty.
Varsinaisesta aiheesta viimeisin kommenttini haudattiin perseilyn alle kun siihen ei enää osannut mitään argumentoida, eli siis tämä:
Tiedämme vain sen mitä on kerrottu ja se kielii puhtaasta luonneviasta pahinta laatua. Jokainen normaali ihminen myös mainitsisi että on yrittänyt ensin hyvällä ennen pahaa, mutta tämä meni suorana rehvastelemaan julmalla nöyryytyksellään jonka tietoisesti järjesti opetustarkoituksessa ja sai juuri odottamansa tuloksen.
Tuokin toki oli metakeskustelua mutta liittyi aiempaan varsinaiseen aiheeseen, kun trolli yritti kiistää aloittajan pahansuopaa käytöstä kehittämällä keskustelun ulkopuolelta oletuksia taustoista. Varsinaista aihetta trolli ei olenuskaltanut sivukausiin kajota millään, vaikka olen argumentoinut toistuvasti siitä, miten heikkoa kommunikointia tuollainen ilkeä opetusten juoniminen toiselle on. Siitä ei nyt millään hiekkaämpäröinnillä pääse kukaan muuta sanomaan. Kestäviä perusteluita tuollaiselle käytökselle ei ole vaan moisen ylpeä raportointi kielii vakavista henkisistä puutteista ja tasapainottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Mitä isompi vahinko, sitä onnellisempi uhriutuva metanisti on. Kokonaisen talon pilaaminen on oikea lottovoittojen hedelmäkori, josta riittää vuosikymmeneksi mehusteltavaa miehen alistamisessa ja pilkkaamisessa.
Kyllä ehdottomasti miehelle pitäisi pystyttää näköispatsas siitä hyvästä, että hän on suoraselkäinen tosimies ja antaa talon pilaantua ennemmin kuin altistuu akan painostukselle. Sehän on vain maallista.
Saanko satasella sanoja huumeita, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valvon yöllä, koska mies ei ymmärrä mitään katoista tai putkista tai mistään omakotitalon asioista, ja jos pyydän häntä selvittämään, hän heittäytyy osaamattomaksi. En minäkään osaa, mutta selvitän. Ne rännit pitäisi nyt puhdistaa ennen lumien tuloa. Mies katsoo aamuisin, että jee, kiva ilma, lähdenpä lenkille.
Ja juu, yllätyksenä tuli, kun hänkin oli omakotitalosta lähtöisin.
Ei ole miesten ja naisten töitä. Hilaa se perseesi katolle ja tyhjennä rännit. Henkistä väkivaltaa vaatia toiselta toistuvasti asioita joita ei itse ole valmis tekemään.
Jos ei ole miesten eikä naisten töitä, eikö olisi reilua, että työn tekee se,
"Voin kertoa työni puolesta useita koteja nähneenä, että tässä maassa naiset ei todellakaan ole mitään kodinhengettäriä ja toisaalta miesten kodit on ihan yhtä siistejä. Tätä tukee myös tilastot."
Mitkä tilastot kertovat ihmisten kotien siisteydestä? Ja vieläpä sukupuolittain? Haluaisinpa nähdä.
Ja jos naiset ovat sotkuisia ja miehet siistejä, mitä ne miehet valittaa naisten siisteystandardeista?? Vähän risririitaista tämä.
Mitkä ns. miestenhommat jää kokonaan tekemättä, kun naiset eivät ole ottaneet niitä tehdäkseen? Naiset eivöt siis huollata autojaan? Aja nurmikoita? Tee mitään huoltotöitä taloihinsa? Kaikki jää tekemättä, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä turvaudun siinä kohtaa kun toinen osapuoli on näsäviisatelevin pseudoargumentein tehnyt selväksi olevansa ainoastaan provoilemassa ja hakemassa jotain hiekkalaatikkoämpäröinnin viimeistä sanaa. Pulushakkia ei voi voittaa, joten voin antaa sitten sopivasti siimaa ja katsoa räpikköinnin loppuun asti. Asiakeskusteluahan siitä ei enää voi syntyä kun toinen ilmaisee haluttomuutensa ja kyvyttömyytensä aiheesta keskustelemiseen.
Haistattelu = siiman antaminen? Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kerran lupasi lapsille, että illalla tehdään lettuja. Lapset oli ihan innoissaan. Ei niitä lettuja sitten tullut, kun jauhot oli loppu. Miehelle ei tullut mieleen tarkistaa, onko aineksia, kaupassa hän olisi ehtinyt päivän aikana käydä.
Ja noin ei naisille käy koskaan? Kyllä käy. Esim tälle äipälle. Sitten mennään vaan kauppaan hakemaan jauhoja. Maailma ei kaatunut siihenkään ja saatiin kiva iltalenkki samalla syksyn värejä ihmetellen!
Elämä on valintoja. Asennoituminen on valintoja.
Mitä minä opetin lapsille? Mitä opettaisin, jos jäisin rähjäämään muille metatöistä?
Tietenkin noin voi käydä naiselle, kelle tahansa! Ei kaikkea muista aina. Ei ihmiset ole täydellisiä.
"...rähjännyt yhtään mitään. Projisoit. Onko sinun elämäsi kenties aina rähjäämistä, kun oletat normaalin keskustelun automaattisesti selllaiseksi?"
Taisit ihan itse avautua rähjäyksestä, eli tais projisointi tulla sieltä.
Eri
Jos on pahansuopaa olla laittamatta kotiin joulua, se mieshän oli ollut pahansuopa kaikki ne vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valvon yöllä, koska mies ei ymmärrä mitään katoista tai putkista tai mistään omakotitalon asioista, ja jos pyydän häntä selvittämään, hän heittäytyy osaamattomaksi. En minäkään osaa, mutta selvitän. Ne rännit pitäisi nyt puhdistaa ennen lumien tuloa. Mies katsoo aamuisin, että jee, kiva ilma, lähdenpä lenkille.
Ja juu, yllätyksenä tuli, kun hänkin oli omakotitalosta lähtöisin.
Ei ole miesten ja naisten töitä. Hilaa se perseesi katolle ja tyhjennä rännit. Henkistä väkivaltaa vaatia toiselta toistuvasti asioita joita ei itse ole valmis tekemään.
"En edelleenkään todellakaan usko sua eikä kukaan muukan järkevä usko. On ihan päivänselvää ettet todellakaan ole "kaikkien tuntemiesi naisten" kanssa asiasta jutellut. Siis jotka asuu omakotitalossa. Höpöhöpö.
Ei kannata aina liioitella ja vetää överiksi. Sen jälkeen mitään mitä sanot, ei uskota."
Mitään merkitystä ei ole sinun uskomisilla. Mikä ihme tässä sinua nyt noin kaivaa, et pakko jankkaa asiasta? Tunnen enemmän naisia, kuin miehiä. Minun tuntemat naiset hoitavat oman talonsa kunnostukset. Ihan perusjuttuja. Tekevät myös remontteja. Jotka elävät miehen kanssa, tekevät sit yhdessä. Miten tämä voi olla jollekin noin vaikea asia uskoa? Kertoo enemmän sinusta kuin mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pahansuopaa olla laittamatta kotiin joulua, se mieshän oli ollut pahansuopa kaikki ne vuodet.
Pahansuopaa on rakentaa toiselle ansa päästäkseen moittimaan ja alistamaan, jopa julkisesti häpäisemään, perheenkin kärsiessä.
Sielullisesti terve ihminen ottaa asian vaan keskustelun aiheeksi ja sitten keskustellaan kunnes ratkaisu ja sovinto löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistattelu = siiman antaminen? Hämmentävää.
Vajaaälyinen hämmentyy usein normaalin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahansuopaa on rakentaa toiselle ansa päästäkseen moittimaan ja alistamaan, jopa julkisesti häpäisemään, perheenkin kärsiessä.
Sielullisesti terve ihminen ottaa asian vaan keskustelun aiheeksi ja sitten keskustellaan kunnes ratkaisu ja sovinto löytyy.
Sanoit nojaavasi vain konkreettisesti asiasta kirjoitettuihin faktoihin ilman oletuksia. Jossainko siis luki, että nainen moitti ja alisti, jopa julkisesti häpäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti naiset on kyllä uskomattomia uhriutujia tsiisus mitä pikkulapsia.
Aika kiinnostavaa, että kun naiset puhuu näkymättömästä kuormasta ja epäreilusta työnjaosta, se on "uhriutumista". Mutta kun sä huudat tänne että "naiset on pikkulapsia", se on ilmeisesti rakentavaa osallistumista?
Voimaantunut mies huutelee ruudun turvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne metatyöt ei ole tärkeitä ja/tai jakautuvat perheissä tasaisesti, miksi joulu peruuntui, kun nainen jätti omansa tekemättä?
Nainen ei osannut kommunikoida metatyönsä tuloksia miehelle.
Miksi oli naisen vastuulla kommunikoida tulokset, jotka olivat miehen itsenäisesti havaittavissa olleet koko ajan?
Nainen metatyöskenteli päätöksen, että miehen on hoidettava jouluvalmistelut, vaikka on itse hoitanut ne aina aiemmin. Tämän unohti kuitenkin kertoa miehelle ilmeisenä pahantahtoisena pyrkimyksenään aiheuttaa epäonnistuminen josta voi syyttää miestä. Ei tuollainen käytös ole normaalia. Normaalia on että ensin pyydetään
"No ei, jos nainen on aina suunnitellut ja hoitanut kaiken itsenäisesti osallistumatta miestä edes avustajana valmisteluihin. Eihän kukaan sellaista tee. En minäkään tiedä miten vaikkapa poliisin rikostutkinta käynnistyy ja etenee kun en ole ikinä sellaista tehnyt enkä edes nähnyt. En siis osaisi olla mitenkään aloitteellinen jos mut heitettäisiin poliisikonttorille ja rikoksia tapahtuisi ja ilmoitettaisiin."
Oletus tässä on, et se mies on ollut osallisena joulun vietossa. Kuin idiootteina pidät miehiä, jos ne ovat mitään tajuamattomia daijuja, joilla ei ole aivotoimintaa ollenkaan, tai kykyä kommunikoida aiheesta? Et iha pökkelöinä ovat elämänsä joulut viettäneet, sokeina ja kuuroina. Ja tästä kaikestako on aina NAINEN vastuusta, kun ei ole vastuuttanut miestä osallistumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen metatyöskenteli päätöksen, että miehen on hoidettava jouluvalmistelut, vaikka on itse hoitanut ne aina aiemmin. Tämän unohti kuitenkin kertoa miehelle ilmeisenä pahantahtoisena pyrkimyksenään aiheuttaa epäonnistuminen josta voi syyttää miestä. Ei tuollainen käytös ole normaalia. Normaalia on että ensin pyydetään toista hoitamaan jokin ja mikäli asia on hänelle t
Tarkoittaako tämä sitä, että on jos on vapaaehtoisesti ja sopimatta hoitanut jotain asiaa, ei voi lopettaa sitä samalla tavalla vapaaehtoisesti ja sopimatta? Vaan siitä pitää ilmoittaa ja neuvotella, jos vaikka joku muu sitä tekisi jatkossa?
Noin toimii järkevä ja välittävä ihminen, jos haluaa että homma toimii ja tulee tehdyksi. Ilkeä ja välinpitämätön tekee aina tietysti mitä lystää.
No tuossa tapauksessa mies teki mitä häntä lysti, eli ei valmistellut joulua.
Ai että, seuraava joulukeskustelija lähti uudelle kierrokselle herra (?) logiikan mestarin kanssa justiinsa kun edellinen sai hänet ownattua.
Haen popcornini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Ja mies vaan kyvyttömänä seuraa vierestä, vai? Aika kyvyttömältä kuulostaa.
Tarkoitat, että mies maksaa. En minä ihan kaikkea rupea tekemään. Tietenkin hän maksaa sen verran mitä remppareiska laskuttaa.