Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
-yh isä
Sama juttu. Ei voi kuin vain nauraa näille jutuille!
Ja jos parisuhteessa olevat naiset eivät saa miestään motivoitua auttamaan, niin on kyllä onnetonta.No sieltä se taas tuli! Oletus, et naisen tehtävä on motivoida (kasvattaa) mies tekemään, mikä miehen on tehtävä. Ja se jos mikä, on onnetonta!
Huonosti tän keskustelun perusteella ne ukotkaan on onnistuneet motivoimaan akkoja "miesten hommiin". 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen metatyöskenteli päätöksen, että miehen on hoidettava jouluvalmistelut, vaikka on itse hoitanut ne aina aiemmin. Tämän unohti kuitenkin kertoa miehelle ilmeisenä pahantahtoisena pyrkimyksenään aiheuttaa epäonnistuminen josta voi syyttää miestä. Ei tuollainen käytös ole normaalia. Normaalia on että ensin pyydetään toista hoitamaan jokin ja mikäli asia on hänelle t
Tarkoittaako tämä sitä, että on jos on vapaaehtoisesti ja sopimatta hoitanut jotain asiaa, ei voi lopettaa sitä samalla tavalla vapaaehtoisesti ja sopimatta? Vaan siitä pitää ilmoittaa ja neuvotella, jos vaikka joku muu sitä tekisi jatkossa?
Noin toimii järkevä ja välittävä ihminen, jos haluaa että homma toimii ja tulee tehdyksi. Ilkeä ja välinpitämätön tekee aina tietysti mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtana metatyöpaasauksessa, kuten feminismissä yleensäkin, että nainen ja naisen näkökulma ja toimintatapa on oikein, joten sitä ei kyseenalaisteta. Yritetään saada miehet muuttumaan naisten kaltaisiksi, eli "oikeanlaisiksi".
Tuon voisi helposti kyseenalaistaa. Miksi aina ns naisen tapa olisi ainoa oikea? Olisiko naisillakin jotain opittavaa miehiltä? Onko naiset todella niin ylivertaisia verrattuna miehiin??
Tämähän se on.
Kuka määrittää kuinka siistiä kotona pitää olla, miten paljon ruuanlaittoon pitää panostaa maun ja vaihtelun takia, miten paljon lahjoja pitää miettiä, mitä kaikkea illanistujaisissa/juhlissa/tapahtumissa pitää olla, kuinka nopeasti kodin kosmeettiset korjaukset pitää hoitaa, mihin kaikkeen pitää osallistua, kuinka paljon mukavuus-hemmottelua reissussa tarvitaan, jne.
Nainen tietysti. Koska nainen on oikeassa. Koti on
Meillä mies nostaa riman korkeammalle, kuin minä....
Pölyä ei saa olla missään eikä yhtäkään vaatekappaletta väärässä paikassa. Nurmikon reunat pitää olla trimmattu. Auto ei saa olla likainen. Jne.
"Meillä on kylppärissä vika, josta ajan myötä tulee kosteusvaurio. Olen sanonut miehelle, että se pitää korjata. Ei kiinnostusta, joten tulkoon. Asuntoa myydessä se laskee hintaa kymmeniä tuhansia euroja. Minkäs sille voi."
Mitä hittoa, mikset itse tee asialle jotain? Etenkin, jos omistat asunnosta osuuden? 😳
N30
1308 jatkaa..
Minulle sopis kyllä vallan mainiosti, että minä saisin määrätä riman korkeuden, koska minulla se on matalammalla. 🤣
Yritän yltää miehen asettamaan rimaan, mutta se on kyllä vaikeaa minulle. En ole yhtä neuroottinen siitä, onko ne tiskiharjat nyt värijärjestyksessä vai ei. Mulle riittää, että on perussiistiä, eikä mua häiritse yksi kahvikuppi tiskialtaan reunalla. Mies taas ei siedä edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa naiset valittamaan aivan kaikesta? Eihän tuollaisia lapsia jaksa kukaan, eikä ihme ettei edes lesbosuhteet kestä kun valitwtaan ja valitetaan. Mikä helkutti nykynaisia vaivaa kun ruokalistan tekeminenkin on liikaa. Miksi länsimaissa naiset on niin onnettomia räksyttäjiä?
Ruokien suunnittelu on ikävää hommaa, kun se jatkuu vuodesta toiseen ja jos siinä ottaa muidenkin mieltymykset huomioon. Myönnän kyllä, että siinä ajattelen itseä ihan liian vähän vaikka minä ne ruuat olen joutunut laittamaan. Teenpä sitten jatkossa tofu-kasvis-wokkia, jossa on paljon chiliä ja unohdan miehen toivoman nakkikastikkeen. Mies nyt vihaa tofua ja chiliä, mutta ei ole pakko syödä.
Makuasia tai asennekysymys. Minä suunnittelen ja teen mielelläni ruoat ja hoidan niihin liittyvät kauppareissut ja muutkin ruokatäydennykset samalla ja teen nämä hyvin verrattuna avovaimoon, joka ei näistä pidä niinkään. Olen tehnyt vuosia, perhetilanteesya riippumatta. Nykytilanne on haastava, kun on suurperhe ja siinä hieman ruplarajoituksia ja osalla lapsista hyvin valikoivat mieltymykset. Mutta koska se sopii mulle kiinteän silti ihan mielelläni ja kannan näistä päävastuun. En edes toivo muuta järjestelyä, koska en kuvittele, että jos luopuisin tästä niin pääsisin vaan helpommalla. Ei, sitten tulisi jotain muuta tilalle jos puoliso alkaisi hoitaa nuo asiat eli hänen aikansa tehdä muuta hupenisi siihen. Harvoin jos koskaan omia mieliruokia voi tehdä, mutta miksi pitäisikään, kun jokaisen perheenjäsenen tarpeista on tarkoitus huolehtia eikä vain oman nautinnon maksimoinnista.
-mies
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kylppärissä vika, josta ajan myötä tulee kosteusvaurio. Olen sanonut miehelle, että se pitää korjata. Ei kiinnostusta, joten tulkoon. Asuntoa myydessä se laskee hintaa kymmeniä tuhansia euroja. Minkäs sille voi."
Mitä hittoa, mikset itse tee asialle jotain? Etenkin, jos omistat asunnosta osuuden? 😳
N30
Mitä isompi vahinko, sitä onnellisempi uhriutuva metanisti on. Kokonaisen talon pilaaminen on oikea lottovoittojen hedelmäkori, josta riittää vuosikymmeneksi mehusteltavaa miehen alistamisessa ja pilkkaamisessa.
Herranen aika, ei jouluvalmistelut ole mitään mystistä koulutuksen vaativaa työtä, johon tarvitaan perehdytys!
Eikö koko pointti ole kritisoijilla ollut, että metatyöt ovat helppoja, lähes itsestään hoituvia? Nytkö ne ovatkin jotain salatiedettä, josta miesparka on aivan pihalla, kun ei vaimo perehdytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, ei jouluvalmistelut ole mitään mystistä koulutuksen vaativaa työtä, johon tarvitaan perehdytys!
Eikö koko pointti ole kritisoijilla ollut, että metatyöt ovat helppoja, lähes itsestään hoituvia? Nytkö ne ovatkin jotain salatiedettä, josta miesparka on aivan pihalla, kun ei vaimo perehdytä?
Eikä edes kerro että miehen pitäisi hoitaa. Se oli mun pointtini tuota joulun pelannutta vihaemakkoa vastaan.
Vielä kerran, jos mies ei edes lähellä joulua huomaa, että eikö tässä pitäisiä jo jotain valmisteluja näkyä, edes sen vertaa, että KYSYISI asiasta, vastuu menee kyllä miehelle.
Oletan vahvasti, että nainen olisi vastannut, että mä en tänä vuonna tee, tee sinä jos haluat. Eikä alkanut mitään sumuttaa. Ehkä ihan odotti, että mies huomaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes kerro että miehen pitäisi hoitaa. Se oli mun pointtini tuota joulun pelannutta vihaemakkoa vastaan.
Vielä kerran, jos mies ei edes lähellä joulua huomaa, että eikö tässä pitäisiä jo jotain valmisteluja näkyä, edes sen vertaa, että KYSYISI asiasta, vastuu menee kyllä miehelle.
Oletan vahvasti, että nainen olisi vastannut, että mä en tänä vuonna tee, tee sinä jos haluat. Eikä alkanut mitään sumuttaa. Ehkä ihan odotti, että mies huomaisi.
Mistä miehen pitäisi se huomata jos ei ole ikinä ennen kiinnittänyt mitään huomiota jouluvalmisteluihin?
Normaali ihminen sanoo oma-aloitteisesti kumppanille jos toivoo tältä jotain, eikä rakenna passiivis-aggressiivista ansaa pilaten kaikilta kaiken. Tuo on täysin sairaan mielen keitoksia tuollainen.
Se on koko se idea siinä: metatyöt ovat näkymättömiä niille, jotka eivät niitä tee ja luulevat asioiden vain maagisesti ilmestyvän. Se on se opetus.
Nainenhan ei pohjimmiltaan halunnut miehen tekevän muuta kuin huomaavan, että jotain tarttis ehkä tehdä. Se toive ei voi toteutua, jos siitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Se on koko se idea siinä: metatyöt ovat näkymättömiä niille, jotka eivät niitä tee ja luulevat asioiden vain maagisesti ilmestyvän. Se on se opetus.
Nainenhan ei pohjimmiltaan halunnut miehen tekevän muuta kuin huomaavan, että jotain tarttis ehkä tehdä. Se toive ei voi toteutua, jos siitä sanoo.
Tuollaiset mielisairaat opetusten jakelijat kuuluisivat hoidon piiriin, eivät parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset mielisairaat opetusten jakelijat kuuluisivat hoidon piiriin, eivät parisuhteeseen.
Mielestäni ihan luova keino, jos haluaa asioiden muuttuvan mieluummin kuin että joutuu eroamaan. Olisko se ero ollut parempi vaan ottaa suoraan sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihan luova keino, jos haluaa asioiden muuttuvan mieluummin kuin että joutuu eroamaan. Olisko se ero ollut parempi vaan ottaa suoraan sitten?
Mikä sieni sun aivot on syönyt? Miten vaikeaa on käsittää keskustelun konsepti ylivoimaisena informaation välittäjänä ja yhteistyön mekanismia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sieni sun aivot on syönyt? Miten vaikeaa on käsittää keskustelun konsepti ylivoimaisena informaation välittäjänä ja yhteistyön mekanismia?
Miten vaikeaa on käsittää, että eiköhän ennen tuollaisiin keinoihin turvautumista ole yritetty keskustella useaan kertaan ja useasta kulmasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sieni sun aivot on syönyt? Miten vaikeaa on käsittää keskustelun konsepti ylivoimaisena informaation välittäjänä ja yhteistyön me
Miten vaikeaa on käsittää, että eiköhän ennen tuollaisiin keinoihin turvautumista ole yritetty keskustella useaan kertaan ja useasta kulmasta?
Merkityksetöntä spekulointia. Tiedämme vain sen mitä on kerrottu ja se kielii puhtaasta luonneviasta pahinta laatua. Jokainen normaali ihminen myös mainitsisi että on yrittänyt ensin hyvällä ennen pahaa, mutta tämä meni suorana rehvastelemaan julmalla nöyryytyksellään jonka tietoisesti järjesti opetustarkoituksessa ja sai juuri odottamansa tuloksen.
Mutta lopputulos oli tämä: "Noiden jälkeen mies on alkanut kiinnittää huomiota siihen, ettei arki pyöri ellei sitä pyöritä."
Ei heille tullut eroa, vaan mies oppi kiinnittämään huomiota metatyöhön.
Miksi on sallittua olettaa asioita (ei ole keskusteltu vaan suoraan hypätty jekutteluun) mutta samalla ei kuitenkaan ole sallittua olettaa asioita (kuka hullu muka ei yrittäisi ensin keskustella)?
Vierailija kirjoitti:
Mutta lopputulos oli tämä: "Noiden jälkeen mies on alkanut kiinnittää huomiota siihen, ettei arki pyöri ellei sitä pyöritä."
Ei heille tullut eroa, vaan mies oppi kiinnittämään huomiota metatyöhön.
Niin? Ei se tee asiasta yhtään sen hyväksyttävämpää. Hirviö mikä hirviö tämä eukko siltikin.
Toisaalta tää vaikuttaa niinkipäin, että mies loukkaantuu, kun muut ihmiset stereotyyppisesti olettavat naisen olevan siistin kodin takana ja olevan enemmän vastuussa lapsista. 😊