Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?

Vierailija
20.09.2025 |

Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.

Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O

Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua saada potkuja sen takia että olen poissa töistä jonkun flunssan takia.

Vierailija
22/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskut ei odota sitä että tervehtyisin. Siinä se yleisin syy luultavasti. 

Etkö ole kuullut palkallisesta sairauslomasta? Vai oletko yrittäjä, joka levittää sitten taudin yksintein koko kaupunkiin? Tollo olet joka tapauksessa.

Voipi olla vaikka vuokramies nollatuntisopparilla. Suomessa on nykyään kahdet työmarkkinat. Jos kuulut pohjimmaiseen niin työpaikalle on parempi tulla ilman tekosyitä jos haluaa jatkossakin tulla töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut palkallisesta sairauslomasta? Vai oletko yrittäjä, joka levittää sitten taudin yksintein koko kaupunkiin? Tollo olet joka tapauksessa.

Ei ole mikään automaatio sen saaminen. Kokemusta on.

Meillä saa palkallista sairaslomaa tai jos vointi sen sallii, voi tehdä etätöitä kotona ja pärskiä siellä ympäriinsä.

Silti oireiset tulevat näihin avokonttoreihin tartuttamaan muut. Ei millään ymmärrä.

Vierailija
24/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiva, kun oma vastustuskyky, immuniteetti, on täysin tuhoutunut. Nyt vain oottelette mitä muuta GMO-kivaa on tulossa ja tiedätte kyllä MIKSI.

Vierailija
25/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs höpäjä paskaa. Kyllä ainakin ennen on työnantja maksanut sairausajalta palkan,

Vierailija
26/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla vaikka vuokramies nollatuntisopparilla. Suomessa on nykyään kahdet työmarkkinat. Jos kuulut pohjimmaiseen niin työpaikalle on parempi tulla ilman tekosyitä jos haluaa jatkossakin tulla töihin.

Ei sairaus ole tekosyy. 

Vierailija
27/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuutonta.

Vierailija
28/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset jopa matkustaa sairaana.

Kun tultiin Kreikasta niin yksi seurueestamme alkoi voida pahoin. Itse oksensin autossa.

Sitten sairastui muutkin. Liekö lentokentältä tarttunut.

Vierailija
29/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää tämä suunnattomasti.

Minulla on alentunut vastustuskyky pysyvän sytostaattilääkityksen vuoksi. Olen tämän avoimesti kertonut niin töissä kuin vapaa-ajalla. Silti osaa tämä ei liikuta tippaakaan. Ihan suvereenisti tulevat viereeni istumaan ja kertovat, että Milo-Olivia meni tänään jo kouluun, kun oksensi koko eilisen, mutta tänään ei enää aamulla oksentanut. Tai tulevat kylään kertomatta, että koko perhe on juuri ollut kuumetaudissa.

Tuo on jo tosi törkeää.

Tällaista käytöstä on valitettavasti todella paljon. Joudun aina ennen kylään menoa kysymään, että olettehan varmasti olleet terveenä. Ihmiset eivät muuten totuutta kertoisi.

T. Tuo aiempi

Jos kertovat silloinkaan!

Vierailija
30/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska MINÄ olen niin ylivertaisen tärkeä töissä. Ilman minua ei pärjätä. Siksi menen tartuttamaan muut. MINÄ MINÄ MINÄ

Sinänsä ihan asiallinen kirjoitus, mutta opettele esittämään asiasi asiallisemmin. Järkyttävää tuollainen huutaminen 

Vierailija
31/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs höpäjä paskaa. Kyllä ainakin ennen on työnantja maksanut sairausajalta palkan,

Niin puolivuotta myöhemmin kuin niiden laskujen eräpäivä.

Vierailija
32/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin  "veetutti" yksi entinen kollega, joka usein tuli töihin selkeästi sairaana. Kun muut kysyivät MIKSI, hän oli niin "uhrautuvainen" sanoen ettei tämä niin paha ole (vaikka vaikutti kuumeiselta)/ajattelin nyt tämän perjantain tehdä vielä kun viikonloppuna saa levätä/ otin Buranan ja ihan ok olo nyt, ymv. 'selityksiä'.

Oli varmaan tässä asiassa niin "hiivatin" typerä (vaikka muuten ihan normaali/kiva) ettei käsittänyt sitä, että jos HÄN tekee puolikuntoisena yhden (tai osa, joskus lähti tai 'pakotettiin' kesken päivän pois) työpäivän --> jonka seurauksena useampi muu sairastuu --> työnantaja HÄVIÄÄ ihan huomattavasti työtunteja tuon yhden "työn sankarin" takia.

Päälle vielä se, että useilla oli pieniä lapsia --> kollega sairastuttaa äidin/isän --> myös lapset sairaana, se "kyllä tässä yhden päivän vielä pystyn tekemään" -tartuttaja aiheuttaa ISOT VAHINGOT kun väki on itse vaikka viikon sairaana ja lapset toisen perään.

Vierailija
33/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaus ole tekosyy. 

Ei tietenkään, mutta kuspäisen pomon mielestä voi olla.

Onneksi olen itse päässyt siihen tilanteeseen että voin haistattaa pitkät tuollaisille, mutta olen nähnyt omin silmin tuota meininkiä mm. rakennusalalla.

Vierailija
34/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaus ole tekosyy. 

Mutta näin se menee. Toinen vuokratyöläinen otetaan paikkaamaan saikuttajan töitä ja sitten välttämättä ei paluuta enää olekaan samalle työpaikalle. Tai sitten sut on tilattu johonkin määrättyyn hommaan vain yhdeksi päiväksi ja just silloin sairastut 

Vierailija
35/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.

Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.

Työnantaja ei ilahdu, kun sairaana töihin tullut sairastuttaa koko tiimin. Meillä tuli koronaan sairastunut töihin. Hänen koko perheensä sairasti, mutta kukaan ei ollut testannut, että kyseessä on korona... Sitten testasivat, mutta vähän myöhässä kun töissäkin jo sairastuttiin. 

Oma työnantajani ei ilahdu siitäkään, että jää kotiin sairastamaan. Pää kainalossa piti tulla töihin, muuten uhkailtiin potkuilla. Yksi saikin, mutta lopulta voitti oikeudessa.

Onneksi joillain harvoilla on vielä työntekijöistä välittäviä pomoja.

Vierailija
36/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin viime vuonna todella vaikean yli kolmen kuukauden koronan. Sen jälkeen olen sairastanut vielä pahemman influenssan, joka ei kestänyt niin kauaa mutta oireet olivat vielä pahemmat kuin koronassa.

Sen jälkeen on oikein suututtanut jos joku tulee meille ja sanoo ohimennen että "Minulla on muuten flunssa" Jotkut ihmiset sairastavat saman taudin eri tavalla. Toiset saattavat päästä helpolla mutta toisille se on jopa kuolemaksi. Siksi en arvosta sitä että ei kerro taudistaan ennenkuin tulee kylään. Ne, jotka eivät koskaan ole sairastaneet todella rajua tautia eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
37/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinäkin, että taudit tarttuvat herkimmin siinä vaiheessa, kun oireita ei vielä ole. Ei silloin tiedä jäädä kotiin.

Ymmärrettävää. Mutta se ei ole ymmärrettävää, että jotkut tunkevat oireisina töihin, busseihin, kauppoihin jne. Vähintäänkin voisi laittaa maskin naamalle eikä köhiä joka suuntaan.

Vierailija
38/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastin viime vuonna todella vaikean yli kolmen kuukauden koronan. Sen jälkeen olen sairastanut vielä pahemman influenssan, joka ei kestänyt niin kauaa mutta oireet olivat vielä pahemmat kuin koronassa.

Sen jälkeen on oikein suututtanut jos joku tulee meille ja sanoo ohimennen että "Minulla on muuten flunssa" Jotkut ihmiset sairastavat saman taudin eri tavalla. Toiset saattavat päästä helpolla mutta toisille se on jopa kuolemaksi. Siksi en arvosta sitä että ei kerro taudistaan ennenkuin tulee kylään. Ne, jotka eivät koskaan ole sairastaneet todella rajua tautia eivät tätä ymmärrä.

Esim. Kiinassa, Japanissa tai Taiwanissa ei todellakaan toimittaisi noin. Tuollaista pidettäisiin moukkamaisena ja ystävyys päättyisi siihen. Monet suomalaiset eivät halunneet oppia mitään edes korona-ajasta - ajattelevat, että sehän on ihan normaalia, että laittaa flunssan kiertämään. Todellakin metsäläiskansaa.

Vierailija
39/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.

Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.

Työnantaja ei ilahdu, kun sairaana töihin tullut sairastuttaa koko tiimin. Meillä tuli koronaan sairastunut töihin. Hänen koko perheensä sairasti, mutta kukaan ei ollut testannut, että kyseessä on korona... Sitten testasivat, mutta vähän myöhässä kun töissäkin jo sairastuttiin. 

Oma työnantajani ei ilahdu siitäkään, että jää kotiin sairastamaan. Pää kainalossa piti tulla töihin, muuten uhkailtiin potkuilla.

Hmm. Jos on lääkäriltä todistus sairauslomasta, työnantaja pitäköön urputuksensa mahassaan.

Vierailija
40/72 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin puolivuotta myöhemmin kuin niiden laskujen eräpäivä.

Tuota nyt ei usko erkkikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan