Onko teistä kirjoitettu omakantaan ihan päättömiä tekstejä?
Mulla lukee esim. että en osaa vieläkään päättää omista asioistani. En tiedä mistä tuo päätelmä on revitty.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on. Olin muka käynyt lapseni kanssa lääkärissä. No lasta mulla ei ole enkä ollut käynyt edes missään, joten aika outo merkintä.
Jos oletkin vaan psykoottinen etkä muista lapsiasi?
Ap
:DDD
Lapsen tietoihin oli kirjattu, että äidillä on epilepsia. Ei ole, vaan lapsen mummolla on. En tiedä kannattaako korjauttaa vai antaa olla? Voiko tuollaisesta olla haittaa myöhemmin?
On tietenkin, mutta ei sen jälkeen, kun pääni oli leikattu syövän vuoksi.
Ei Omakantaan, mutta ajalta, jolloin sairaskertomukset oli vielä paperimuodossa. Kävin HYKS:issä Korvaklinikalla ja silloin lääkäri oli kirjoittanut: "Koska potilaalla kuitenkin nenästä selvä hyöty, aloitetaan lääkityksellä...". Vähän jäin miettimään, oisko mun nenä amputoitu vai mitä tehty, jos nenästä ei olisi ollut mitään hyötyä :D
Kävin lääkärissä korva- ja poskiontelotulehduksen vuoksi. Lääkäri kirjoitti omakantaan, että potilas kieltäytyi rintojen tarkastuksesta. Ei tuosta asiasta ollut puhetta ollenkaan. Ihmettelin, että mistähän hän tuollaisen jutun repäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota ei kiinnosta yhtään mitä musta on kirjotettu enkä ole ikinä lukenut niitä tekstejä? En voi olla.
En minäkään niitä lukenut aiemmin, mutta nyt kun joudun asioimaan taas terveyskeskuksessa (n. 2 krt vuodessa), niin aloin ihmetellä miksi jokaista ongelmaa epäillään ensisijaisesti mielenterveyden ongelmaksi. Ja todennäköinen syy selvisi omakannan kirjauksista.
Ap
Ai sen takia, kun sulle on kirjattu, ettet osaa sanoa omaa mielipidettä? Uskoo ken tahtoo. Olisiko ollut muuta viitteitä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota ei kiinnosta yhtään mitä musta on kirjotettu enkä ole ikinä lukenut niitä tekstejä? En voi olla.
En minäkään niitä lukenut aiemmin, mutta nyt kun joudun asioimaan taas terveyskeskuksessa (n. 2 krt vuodessa), niin aloin ihmetellä miksi jokaista ongelmaa epäillään ensisijaisesti mielenterveyden ongelmaksi. Ja todennäköinen syy selvisi omakannan kirjauksista.
Ap
Ai sen takia, kun sulle on kirjattu, ettet osaa sanoa omaa mielipidettä? Uskoo ken tahtoo. Olisiko ollut muuta viitteitä asiasta?
Sen takia, että siellä oli aivan päätön teksti, josta saa sen kuvan, että olen jotenkin avuton ja vakavasti häiriintynyt. "Ei osaa päättää omista asioistaan" on eri asia kuin "ei osaa sanoa omaa mielipidettä", ja senkin osaan ihan mainiosti tehdä.
Muita viitteitä asiasta ei todellakaan ole ollut. Olen kahden lapsen työssäkäyvä ja korkeakoulutettu äiti, käyttäydyn aina asiallisesti ja ystävällisesti, ja huolehdin jopa lähisukulaiseni taloudellisista asioista.
Ap
On kirjotettu virheellisiä ja päättömiä tietoja. En ole muutamaan vuoteen edes käynyt lukemassa enkä mene!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sen takia, että siellä oli aivan päätön teksti, josta saa sen kuvan, että olen jotenkin avuton ja vakavasti häiriintynyt. "Ei osaa päättää omista asioistaan" on eri asia kuin "ei osaa sano
No sä luettelit ne todennäköisemmät syyt epäillä mt-puolta. Elämän tilanteesi voi vaikuttaa ulkopuolisen silmiin stressaavasta. Ja ei nuo myöskään sulle pois sitä, että osaisit tehdä päätöksiä. Minkälaisessa yhteydessä tämä on kirjoitettu? Sillä on toki totta, että välillä kirjoitetaan aivan pöljiä, mutta siihen En usko, että tuo asia vaikutti siihen, että sinulle on ehdotettu mt-puolen ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä kiinnostaa, mitä muut teistä ajattelee? Eikö teillä ole lainkaan itsetuntoa? Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä joku kirjoittaa jonnekin omakantaan.
Jaa ei vai. Joudut tajuttomana sairaalaan niin et pysty edes sanomaan mitään. Kirjattu aijemmin vaikka väärä allergia. Sekin on huono, että kirjataan valikoivasti ja jätetään asiayhteys tai joku tilannetta selittävä asia mainitsematta. Luodaan esim. harhainen tai aggressiivinen vaikutelma. Tai olet juuri laittanut käsidesiä ja kirjataan että kiistää alkoholin käytön, mutta vahva etyylin tuoksu. Tai lukee että terminaalivaiheen syöpä niin ei paljon elvytellä. Eli voi olla vaikutusta esim. etuisuuksiin, lähetteiden käsittelyyn, hoitopäätöksiin ja koko jatkohoitoon.
Kannattaa muistaa, että joskus valitaan väärä potilas, jolle kirjoitetaan ne tekstit. Mä aiemmin työkseni korjailin monestikin näitä tapauksia, joissa lääkäri tai tekstinkäsittelijä oli valinnut väärän potilaan. Olen "palauttanut henkiin" kuolleitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä kiinnostaa, mitä muut teistä ajattelee? Eikö teillä ole lainkaan itsetuntoa? Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä joku kirjoittaa jonnekin omakantaan.
Hoitohenkilökunta sua hoitaessaan näkee nuo ja niitä vääriä tekstejä on muuten aikaa vievää saada pois sieltä. Mun miehelle oli laitettu että tupakoi. Hän ei tupakoi ja se hemmetin teksti oli siellä vuosia vaikka aina vakuutettiin että se poistetaan. Mitä luulet miten tieto potilaan tupakoimisesta vaikuttaa hoitoon? Joka kerta kun kävi lääkärillä sai vakuutella ettei tosiaankaan polta. Hän sai vuosia sitten aivoinfarktin, joten joutui käymään paljon.
Ainakaan Audit-testissä ei saa valittua sellaista vaihtoehtoa, ettei käytä laisinkaan alkoholia. Jos haluaa saada testin tehtyä loppuun, on pakko valita se vaihtoehto, jonka mukaan juo alkoholia. Mielenvikainen systeemi!
Ei. Tuota tapahtuu enemmän sairaaloiden osastoilla jossa ryhmä hoitajia saa luvalla puhua asiakkaista pskaa selän takana. Yksittäinen hoitaja ei niinkään uskalla kirjata omakantaan mitä tahansa, etenkään jos joutuu vielätämän kanssa nokikkain.
Monesti huomaa senkin miten heikko keskittymiskyky hoitajilla on, eikä he eivät sisäistä kuulemaansa. Jos he kysyvät onko sinulla kuumetta ja potilas vastaa ei ole, kirjoitetaan joskus päinvastoin, on kuumetta jne.
Lääkärit on kyllä lauseiden vääristelyn mestareita.
Potilas kertoo, että on selvinpäin kaatunut pyörällä ja käsi on kaatuessa jäänyt potilaan kyljen alle ja vääntynyt.
Omakantakirjaus-> Potilas on kaatunut moottoripyörällä ja käsi on jäänyt kaatuessa pyörän alle (humalatila?)
Joo. Minulla puutui toinen puoli kasvoista ja myös sen puolen käsi meni heikoksi. Nieleminen vaikeutui. Aluesairaalan ensiavusta käskivät tilaamaan ambulanssin, ja sen tilasin. Aluesairaalassa tehtiin pään TT-kuvaus, jossa ei selittävää. Lähettivät minut sieltä ambulanssilla yliopistosairaalaan.
Sieltä neurologi teki muutaman "kosketa sormenpäällä nenää" -testin ja sen jälkeen käski tilaamaan taksikyydin kotiin. Ei muita tutkimuksia. Kirjoitti tietoihin että "potilaalla on voimakas sairauden pelko. Lähete psyk. pkl".
Ja psyk. polilta eivät ymmärtäneet miksi lähete heille, kun psyykkeessäni ei ollut mitään vikaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sen takia, että siellä oli aivan päätön teksti, josta saa sen kuvan, että olen jotenkin avuton ja vakavasti häiriintynyt. "Ei osaa päättää omista
No sä luettelit ne todennäköisemmät syyt epäillä mt-puolta. Elämän tilanteesi voi vaikuttaa ulkopuolisen silmiin stressaavasta. Ja ei nuo myöskään sulle pois sitä, että osaisit tehdä päätöksiä. Minkälaisessa yhteydessä tämä on kirjoitettu? Sillä on toki totta, että välillä kirjoitetaan aivan pöljiä, mutta siihen En usko, että tuo asia vaikutti siihen, että sinulle on ehdotettu mt-puolen ongelmaa.
Aikamoisia meedioita sitten ovat, kun osaavat ilman kertomista päätellä elämäntilanteeni olevan stressaava, samalla kun istun vastaanotolla selkäkivun takia. Ja tuon kummallisen tekstin yhteydessä on tehty mt-diagnoosi, joka ei ole enää vuosiin ollut relevantti, koska "masennus" johtui vaan avioerosta.
Ap
Älkää kertoko lääkärille _mitään_ koska kaikki päätyy omakantaan. Jonka jälkeen kaikki päätyy FinData'aan (www.findata.fi) jonka tiedot myydään aivan _kenelle tahansa_ joka niistä haluaa maksaa. Tämä EI ole vitsi, Findatan ainoa tarkoitus on tehdä rahaa teidän terveystiedoillanne...
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri oli kirjannut merkinnän ulostejäämistä häpyhuulissa vaikkei sanonut vastaanotolla asiasta minulle mitään
Kannattaa pestä se mirri useammin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minulla puutui toinen puoli kasvoista ja myös sen puolen käsi meni heikoksi. Nieleminen vaikeutui. Aluesairaalan ensiavusta käskivät tilaamaan ambulanssin, ja sen tilasin. Aluesairaalassa tehtiin pään TT-kuvaus, jossa ei selittävää. Lähettivät minut sieltä ambulanssilla yliopistosairaalaan.
Sieltä neurologi teki muutaman "kosketa sormenpäällä nenää" -testin ja sen jälkeen käski tilaamaan taksikyydin kotiin. Ei muita tutkimuksia. Kirjoitti tietoihin että "potilaalla on voimakas sairauden pelko. Lähete psyk. pkl".
Ja psyk. polilta eivät ymmärtäneet miksi lähete heille, kun psyykkeessäni ei ollut mitään vikaa..
Uskomatonta toimintaa.
Ap
Joka kerralla tulee virheitä kirjauksiin hieman. Eli pitäisi kai ensi kerralla sanoa pieni korjaus. Aina ei jaksa korjailla ja lukea.