Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä kirjoitettu omakantaan ihan päättömiä tekstejä?

Vierailija
19.09.2025 |

Mulla lukee esim. että en osaa vieläkään päättää omista asioistani. En tiedä mistä tuo päätelmä on revitty.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on kyllä lauseiden vääristelyn mestareita. 

Potilas kertoo, että on selvinpäin kaatunut pyörällä ja käsi on kaatuessa jäänyt potilaan kyljen alle ja vääntynyt.

Omakantakirjaus-> Potilas on kaatunut moottoripyörällä ja käsi on jäänyt kaatuessa pyörän alle (humalatila?)

Jep. Itse kerroin tehneeni 10 vuotta hoitoalan työtä, jonka jälkeen sain uudelleenkoulutuksen terveyssyistä nykyiseen työhöni, jota olen tehnyt vuoden. Niin eikös korjauksessa kerrottu minun olleen nykyisessä työtehtävässäni 10 vuotta. 

Vierailija
42/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on kyllä lauseiden vääristelyn mestareita. 

Potilas kertoo, että on selvinpäin kaatunut pyörällä ja käsi on kaatuessa jäänyt potilaan kyljen alle ja vääntynyt.

Omakantakirjaus-> Potilas on kaatunut moottoripyörällä ja käsi on jäänyt kaatuessa pyörän alle (humalatila?)

Jep. Itse kerroin tehneeni 10 vuotta hoitoalan työtä, jonka jälkeen sain uudelleenkoulutuksen terveyssyistä nykyiseen työhöni, jota olen tehnyt vuoden. Niin eikös korjauksessa kerrottu minun olleen nykyisessä työtehtävässäni 10 vuotta. 

*kirjauksessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jota ei kiinnosta yhtään mitä musta on kirjotettu enkä ole ikinä lukenut niitä tekstejä? En voi olla.

En minäkään niitä lukenut aiemmin, mutta nyt kun joudun asioimaan taas terveyskeskuksessa (n. 2 krt vuodessa), niin aloin ihmetellä miksi jokaista ongelmaa epäillään ensisijaisesti mielenterveyden ongelmaksi. Ja todennäköinen syy selvisi omakannan kirjauksista.

Ap

Ai sen takia, kun sulle on kirjattu, ettet osaa sanoa omaa mielipidettä? Uskoo ken tahtoo. Olisiko ollut muuta viitteitä asiasta? 

Sen takia, että siellä oli aivan päätön teksti, josta saa sen kuvan, että olen jotenkin avuton ja vakavasti hä

Eli kyse ei ollut siitä tekstistä, vaan diagnoosista. Minä sanoin, ettei tuo teksti selitä epäilyä, vaan luonnollisesti se, että sinne oli virheellisesti kirjoitettu masentunut. Ja en minä ainakaan avioeroni jälkeen osannut "päättää" mitään, vaikka olin itse jättäjä. Aivan kammottavaa tilanne se oli minullekin, vaikka elämäni muuten onkin järjestyksessä. 

Vierailija
44/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa, mitä muut teistä ajattelee? Eikö teillä ole lainkaan itsetuntoa? Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä joku kirjoittaa jonnekin omakantaan.

Hoitohenkilökunta sua hoitaessaan näkee nuo ja niitä vääriä tekstejä on muuten aikaa vievää saada pois sieltä. Mun miehelle oli laitettu että tupakoi. Hän ei tupakoi ja se hemmetin teksti oli siellä vuosia vaikka aina vakuutettiin että se poistetaan. Mitä luulet miten tieto potilaan tupakoimisesta vaikuttaa hoitoon? Joka kerta kun kävi lääkärillä sai vakuutella ettei tosiaankaan polta. Hän sai vuosia sitten aivoinfarktin, joten joutui käymään paljon. 

Ketään lääkäriä ei kiinnosta kenenkään tupakointi ellei ole jotain uusia keuhkoja hakemassa, kuvittelette itsestänne aivan liikoja.

Vierailija
45/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa, mitä muut teistä ajattelee? Eikö teillä ole lainkaan itsetuntoa? Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä joku kirjoittaa jonnekin omakantaan.

Hoitohenkilökunta sua hoitaessaan näkee nuo ja niitä vääriä tekstejä on muuten aikaa vievää saada pois sieltä. Mun miehelle oli laitettu että tupakoi. Hän ei tupakoi ja se hemmetin teksti oli siellä vuosia vaikka aina vakuutettiin että se poistetaan. Mitä luulet miten tieto potilaan tupakoimisesta vaikuttaa hoitoon? Joka kerta kun kävi lääkärillä sai vakuutella ettei tosiaankaan polta. Hän sai vuosia sitten aivoinfarktin, joten joutui käymään paljon. 

Ainakaan Audit-testissä ei saa valittua sellaista vaihtoehtoa, ettei käytä laisinkaan alkoholia. Jos haluaa saada testin tehtyä loppuun, on pakko valita se vaihtoeht

Miksi tällaista testiä teetetään alunperinkään jos potilas ei juo alkoholia? Joskus nuorena joku innokas terveydenhoitaja halusi teetättää virtsatietulehduksen vuoksi sukupuolitestit, vaikken ollut ikinä edes harrastanut seksiä. Potilasta ei aina uskota. 

Vierailija
46/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitesti? Ei uskonut sun olevan nainen??? 😯

Vierailija
47/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin sormesta vahingossa pikku palaisen. Jossain luki, että potilas tulee vastaanotolle ilman päätä...

Vierailija
48/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Audit-testissä ei saa valittua sellaista vaihtoehtoa, ettei käytä laisinkaan alkoholia. Jos haluaa saada

Siis sukupuolitautitesti :D :D :D

Vierailija
49/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään lääkäriä ei kiinnosta kenenkään tupakointi ellei ole jotain uusia keuhkoja hakemassa, kuvittelette itsestänne aivan liikoja.

Niitä juurikin kiinnostaa kaikki todella oudot yksityiskohdat ja ikivanhat kirjaukset, mutta harvemmin tuoreet ja voimassaolevat. En tiedä mikä juttu sekin on. Mullakin teksteihin otetaan mieluusti vanha mt-diagnoosi, mutta ei koskaan esim. tuoretta crps-diagnoosia vaikka tuo oireyhtymä vaikuttaa koko elimistöön.

Vierailija
50/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ainakaan Audit-testissä ei saa valittua sellaista vaihtoehtoa, ettei käytä laisinkaan alkoholia. Jos haluaa saada testin tehtyä loppuun, on pakko valita se vaihtoehto, jonka mukaan juo alkoholia. Mielenvikainen systeemi!

En tiedä millainen tuo on, mutta paperisissa on helppo jättää raksikohdat tyhjiksi ja kirjoittaa viereen, ettei käytä lainkaan.

Vierailija
51/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään päätöntä, kaikki on niin kuin asiat ovat olleet, ainoa hankaluus ovat lääkärin käyttämät lyhenteet, niitä ei saisi käyttää tai sitten latinankieliset sanat. 

Vierailija
52/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kirjattu etten halua hoitoa. Kysellessäni tuon kirjauksen perään sanottiin että on tullut toisen potilaan kirjaukset minulle. Eikä sitä ole vieläkään korjattu. 

Vierailija
53/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin jotain hassunhauskaa, mutta kun on niin usein sellaista, että kirjataan aivan tulkinnanvaraisia asioita, siis mielipiteitä olemuksesta, jotka vielä vaihtuvat laidasta laitaan riippuen lääkäristä. Ja ei sitten millään kirjata poikkeavia löydöksiä ja oireita, vaan asiat jotka on kunnossa: pvk, crp viitearvoissa, omatoiminen, kävelee ongelmitta huoneeseen... Niin ei tarvitse sitten lisätutkimuksia ja lähetteitä, joita ilmeisesti onkin kielletty tekemästä. Tämä näennäishoito se vasta onkin kallista. Mutta onpahan joillekin suojatöitä.

Vierailija
54/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, monenlaista. Jos olisin itse tehnyt muistiinpanoja omista lääkärikäynneistäni, niin ne olisivat varmasti täysin erilaisia kuin lääkärin merkinnät.

Vierailija
55/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketään lääkäriä ei kiinnosta kenenkään tupakointi ellei ole jotain uusia keuhkoja hakemassa, kuvittelette itsestänne aivan liikoja."

No miksi noita sitten huvikseen kysellään? Säästäisi siinäkin aikaa, kun jätettäisiin turhat kyselyt, kun on kerran niin kiirekin ja raskasta.

Vierailija
56/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen omituisuus oli, että päivystyksessä näytettiin tulostetta ja tiedusteltiin, mitkä lääkkeet ovat käytössä. Listassa oli lääkkeitä, joita en ole koskaan käyttänyt enkä tarvitse niitä. Onneksi osasin luetella käytössä olevat. Vähän mietitytti, että jos olisin ollut niin sekava, etten muistaisi lääkkeitäni, niin mitä olisi arvottu annettaviksi. Jäin nimittäin osastolle tarkkailtavaksi parin yön yli.

Vierailija
57/57 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin että työterveyden asiakirjat siirrettiin julkiselle puolelle eläköitymisen yhteydessä. Olin työterveyslääkärin kanssa käynyt salattua sähköpostikeskustelua josta jäi kopiot omalle tikulle. Kun jälkeenpäin vertailin OmaKantaan kirjattuja tietoja lääkärin kanssa käytyyn sähköpostikirjeenvaihdon kopioihin niin hiffasin että lääkäri oli kirjoittanut sinne asiat aivan toisella tavalla. Olin kertonut sähköpostissa että minulle määrätty noretrin-pregabaliini-lääkitys aiheutti black-outin keskellä päivää toimistolla ja lopetan lääkityksen sillä hetkellä ja palaan vanhaan, ja OmaKantaan oli lääkäri kirjoittanut että lääkitys aiheutti sekaannusta. Olin vielä painottanut lääkärille että onneksi ei tapahtunut kun olin auton ratissa.

Kyllä OmaKantaa on hyvä seurata, oli tosiaan vaikea löytää / kaivautua pohjalle saakka niissä eläköitymisen tiedostosiirroissa.

Sinänsä en voi pääkaupunkiseudulla asuvana  moittia sotea, minusta on pidetty, ja pidetään parast'aikaa hyvää huolta. Maisan kautta tulee viestit vastaanottoajoista ja niihin liittyvistä asiakirjoista. Kesällä tuli ilmoitus marraskuulle varatusta magneettikuvausajasta haimakystaseurantaan. Keväällä peruslabrassa löytyi romahtanut hemoglobiini ja epäiltiin sisäistä verenvuotoa / vastasaa helikobakteria, meni viikko niin tutkimusyksikkö vahvisti lähetteen saapuneen ja heti perään sain ajan ylä- ja alatähystykseen noin kolmen viikon päähän. Kiitokset vielä sotelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi