Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ylipaino on lisääntynyt Suomessa voimakkaammin naisilla kuin miehillä

Vierailija
19.09.2025 |

Viime aikoina ovat lihoneet erityisesti työikäiset naiset.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011495795.html

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin. Testosteroni kiihdyttää aineenvaihduntaa ja estrogeeni hidastaa. Itse asiassa tuo on huolestuttavaa, että miehet tulevat noin lähellä naisia.

Miestenhän pitäisi olla selvästi naisia painavampia, koska miehillä painoa tulee suuremmista lihaksista. Huolestuttavaa, että silti naiset ovat miehiä lihavampia.

Asiantuntija

Tutustupa nyt perusasioihin miesten ja naisten eroista ennen kuin tulet hölmöyksiä laukomaan. Naisen kehossa kuuluukin olla enemmän rasvaa, hormonitoiminta tyssää muuten.

Vierailija
82/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko koskaan olemaan mahdollista keskustella esim naisten ylipainosta ilman, että joku akka kaivamalla kaivaa jonkun tilaston joissa miehet ovat naisia sairaampia? 

Miksi juuri naisten ylipainosta pitäisi keskustella? Tilastojen valossa ylipaino ja sen yleistyminen ei ole Suomessa mikään erityisen sukupuolittunut ongelma, vaan ihan yleinen ongelma, joten ei ole mitään syytä nostaa naisia tikun nokkaan tässä asiassa. 

Tieto siitä, että miehet ovat sairaampia kuin naiset perustuu aloituksessa linkattuun artikkeliin, joten eipä tarvinnut hirveästi kaivella. Luitko koko edes juttua vai haluatko vaan avautua täällä Suomen huonoista naisista?

Olen eri tyyppi jolle vastasit, mutta naisethan nostetaan vuosikaudet nostettu tikunnokkaan joka asiassa. Sama kait se on nostaa naiset nyt välillä negatiivisestikin tikunnokkaan kun miehet on nostettu vuosikaudet negatiivisesti tikunnokkaan, ties mitkä toksiset maskuniilisuudet yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin. Testosteroni kiihdyttää aineenvaihduntaa ja estrogeeni hidastaa. Itse asiassa tuo on huolestuttavaa, että miehet tulevat noin lähellä naisia.

Miestenhän pitäisi olla selvästi naisia painavampia, koska miehillä painoa tulee suuremmista lihaksista. Huolestuttavaa, että silti naiset ovat miehiä lihavampia.

Asiantuntija

Tutustupa nyt perusasioihin miesten ja naisten eroista ennen kuin tulet hölmöyksiä laukomaan. Naisen kehossa kuuluukin olla enemmän rasvaa, hormonitoiminta tyssää muuten.

Tutustuppa itse. Normaalipainoisella naisella on 100% varmasti tarpeeksi rasvaa kehossaan hormoonitoiminnan tarpeeseen. Sen vuoksi ei tarvitse olla lihava.

Vierailija
84/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-> Etätöissä koko ajan napostelevat pulskat sosiaalitädit. 

Mikä on sosiaalitäti?

Vierailija
85/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin voi olla kun kuulemma hallitus "köyhdyttää" suomalaisia mutta silti vaan ylipaino kasvaa? Mitä köyhyys edes tarkoittaa Suomessa? Minusta sitä että viimeksi varmaan 1800-luvulla Suomessa kuoltiin nälkään, 1900-luvulla jo pakkosyötettiin. 1800-luvun meno oli köyhää, ei nykyinen jatkuva ylipainon kasvu. Kaikki ovat nähneet kouluissa kuinka paljon ruokaakin heitettiin roskiin, mene mihin tahansa laitokseen Suomessa niin näet kuinka paljon ruokaa heitetään roskiin. Kerran näin eräässä kodittomien paikassa kuinka eräs narkomaani sanoi keittiön tädille että "laita vaikka kolme kauhallista (puuroa)". Noh, sen jälkeen narkomaani söi 3 lusikallista puuroa ja loput roskiin. Itse kun sairaalassa olen ollut potilaana niin ärsyttää kun en halua koskaan ruokaa heittää roskiin ja tulee isot annokset niin vastataan vaan "no tälleen valmiina tulee valmiit annokset et saa vähemmän".

Vierailija
86/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei läski sovi koskaan. Miehen sen sijaan pitää olla miehen kokoinen.

Vierailija
87/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisilla on  geenit ja hormoonit vaihtuneet ja lihoneet, miehet lihoo koska syövät liikaa.

Vierailija
88/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin voi olla kun kuulemma hallitus "köyhdyttää" suomalaisia mutta silti vaan ylipaino kasvaa? Mitä köyhyys edes tarkoittaa Suomessa? Minusta sitä että viimeksi varmaan 1800-luvulla Suomessa kuoltiin nälkään, 1900-luvulla jo pakkosyötettiin. 1800-luvun meno oli köyhää, ei nykyinen jatkuva ylipainon kasvu. Kaikki ovat nähneet kouluissa kuinka paljon ruokaakin heitettiin roskiin, mene mihin tahansa laitokseen Suomessa niin näet kuinka paljon ruokaa heitetään roskiin. Kerran näin eräässä kodittomien paikassa kuinka eräs narkomaani sanoi keittiön tädille että "laita vaikka kolme kauhallista (puuroa)". Noh, sen jälkeen narkomaani söi 3 lusikallista puuroa ja loput roskiin. Itse kun sairaalassa olen ollut potilaana niin ärsyttää kun en halua koskaan ruokaa heittää roskiin ja tulee isot annokset niin vastataan vaan "no tälleen valmiina tulee valmiit annokset et saa vähemmän".

Minä syön paljon halpaa karkkia ja mm keksejä. 

T: lihava yh

Vierailija
89/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-> Etätöissä koko ajan napostelevat pulskat sosiaalitädit. 

Mikä on sosiaalitäti?

Sosiaalitäti on tuikitärkeä asia, johon nettitrollit ja -vihaajat voivat kohdistaa kaiken katkeruuden ja naisvihan. Ja toivoa näiden katoamista.  Onneksi nämä tämän mukaan tekevät vain etätöitä kodeissaan, niin eivät ole rumentamassa katukuvaa kuitenkaan.

Vierailija
90/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta jutusta:

"Suomen miesten kuolleisuus ennen 80:tä ikävuotta väheni kuitenkin entistä nopeammin. Muita vauhdikkaampi paraneminen johtuu Laatikaisen mukaan käytännössä siitä, että Suomen miehet ovat olleet muita sairaampia.

Suomen naiset eivät ole pitkään aikaan juuri hävinneet elinajanodotteessa ruotsalaisille, mutta miehet ovat tulleet paljon perässä."

Huh. Aika hurjaa. Mites saatais Suomen miehet urheilemaan ja syömään terveemmin? Ideoita?

Ihan hyvään suuntaanhan tuo on koko ajan menossa, kuten artikkelissa kerrottiin. 

"Suomen miesten kuolleisuus ennen 80:tä ikävuotta väheni kuitenkin entistä nopeammin."

Vierailija
91/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastamisen jälkeen( vai mikä hitto tauti  lie) on iskenyt ihan armoton makeanhimo, halu ahmia, samaan aikaan nivelkivut ja  haluttomuus liikkumiseen, eli paino on noussut.:( 

Vierailija
92/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija

Eiqun pakho olla läskiäh!! Pakho pakho!! 

Vierailija
93/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko koskaan olemaan mahdollista keskustella esim naisten ylipainosta ilman, että joku akka kaivamalla kaivaa jonkun tilaston joissa miehet ovat naisia sairaampia? 

Miksi juuri naisten ylipainosta pitäisi keskustella? Tilastojen valossa ylipaino ja sen yleistyminen ei ole Suomessa mikään erityisen sukupuolittunut ongelma, vaan ihan yleinen ongelma, joten ei ole mitään syytä nostaa naisia tikun nokkaan tässä asiassa. 

Tieto siitä, että miehet ovat sairaampia kuin naiset perustuu aloituksessa linkattuun artikkeliin, joten eipä tarvinnut hirveästi kaivella. Luitko koko edes juttua vai haluatko vaan avautua täällä Suomen huonoista naisista?

Olen eri tyyppi jolle vastasit, mutta naisethan nostetaan vuosikaudet nostettu tikunnokkaan joka asiassa. Sama kait se on nostaa naiset nyt välillä negatiivi

Eli koska miehiltä vaaditaan, että naisia tulisi kohdella sellaisella samalla peruskunnioituksella, joka kanssaihmisille yleisesti suodaan, niin vastavuoroisesti miesten tulee saada vähintään läskitellä naisia? Ookoo, mikäs siinä sitten. Lihavuusongelmaa se tietenkään pienennä eikä kenenkään terveyttä edistä, mutta saapahan ainakin käydä sukupuolten välistä sotaa! Ootte te kyllä aika velikultia... :D

Vierailija
94/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

väärin tutkittu, miehet on lihavempia.

Tämä ei ole ristiriidassa uutisen kanssa. Naisten ylipaino voi kasvaa enemmän kuin miesten ja miehet voivat yhä silti olla lihavampia kuin naiset.

Vierailija
95/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5+/5

Naisista 30 prosentilla ja miehistä 27 prosentilla on lihavuutta.

https://thl.fi/-/terve-suomi-tutkimus-suomalaisten-lihominen-aiheuttaa-…

Entä ylipainoa?

Ylipaino on lihavuutta.

Ei ole. Ylipaino on BMI yli 25, lihavuus on BMI yli 30. Lihavuus on ylipainoa, mutta ylipaino ei ole lihavuutta.

Vierailija
96/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa rasvamahan piiloon niihin housuihin jotka vedetään rintoihin asti. Pömppis piilossa niin näyttää 20kg hoikemmalta 

Ei mahaa noin saa piiloon ellei ole isoja tissejä.

Vierailija
97/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Lisäksi naisilla kuuluukin olla enemmän rasvaa kuin miehillä. Biologia.

Vierailija
98/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä nämä painotiedot tutkimuksiin saadaan? Ei sairaalassa punnita vainajia eikä minua ole 20 vuoteen sairaalassa punnittu, vaikka takana on 4 leikkausta. Ihan on riittänyt, että olen kertonut painoni.

Vierailija
99/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet käyttää nikotiinia enemmän, itse olen sähkösavukkeen avulla laihduttanut jonkin verran. Naisilla monilla e-pillerit ja mielialalääkitys hankaloittaa painonhallintaa. 

Vierailija
100/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi, kun katsoo läskimahamiehiä, joilla on hehtaariahteri.