Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ylipaino on lisääntynyt Suomessa voimakkaammin naisilla kuin miehillä

Vierailija
19.09.2025 |

Viime aikoina ovat lihoneet erityisesti työikäiset naiset.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011495795.html

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasosa sumopainijoita

Vierailija
62/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa kerrotaan että naiset ovat yhä huomattavasti terveempiä kuin miehet. Miehet eivät vain ole enää aivan yhtä kaukana takana. 

Naisten mielenterveyshän on täysin mennyttä kalua todellisuudessa.

Uskon että pystyn juttelemaan pidempään lihavan naisen kuin yhdenkään miehen kanssa ilman että paljastuu käytöshäiriöitä. Miehet eivät vaan myönnä omiaan. He pitävät yltiöaggressiivista, negatiivista, vihamielistä ja sotaisaa asennetaan, jopa naisvihamielistä sellaista, "terveenä". 

Eläimellisiä miehiä jotka päräyttävät tuntemattomalle naiseen Hyi s""tana  tms teinimeininkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tai toissapäivänä tuli maikkarilta pätkä jostain oktoberfest-ravintolasta. Oli muuten varsin hyvinsyöneen näköisiä daameja jokunen paikalla. Tai hyvinjuoneen. Näytti ohrapirtelökin uppoavan kuin jorma vanhaan naiseen. 

Vierailija
64/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmasosa sumopainijoita

Mitä sitten? Ei kiinnosta miesten mielipiteet. Hoitoa ei sairauksiin saa hoikatkaan. Ehkä Suomessa naisia ei vaan enää kiinnosta pitää huolta itsestään? Ei se ole kenenkään  syy tai seuraus mistään, itse en jaksa enää yrittää kun selvitä iltaan asti taloudellisten  ongelmien ja lasten asioiden ja kasvattamisen kanssa.

T: lihava yh

Vierailija
65/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lihominen on suomalaisten miessikojen vika!

Vierailija
66/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on lisääntynyt muttei vielä yhtä yleistä kuin miehillä. Mutta mitäpä se muille kuin itselle kuuluu? Ei mitään.

Vierailija
67/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lihava 45 vuotias yh. Olen työtön ja se ahdistaa. Usein en poistu kotoa kuon viemään roskat. Ei ole ystäviä ollut vuosiin. Kotona auka menee lasten asioihin ja kotitöihin töitä haen aktiivisesti. Olemme todella köyhiä ja elämme toimeentulotuella. 

Alkoholia en ole juonut 13 vuoteen pisaraakaan enkä ole koskaan tupakoinut. Syön paljon karkkia ja lihon siitä. Syömishäiriö on olkmit lapsesta asti

En usko eläväni pitkään mutta ei se haittaa. Yritän saada lapsrt aikuisiksi jotenkin. Töitä tuskin enää saan. Parisuhteesta en ole haaveillut 10 vuoteen enkä ajattele miehiä millään  tavalla, yksinäni pärjään hyvin. En ikimaailmassa haluaisi ketään miestä enää elämääni. Niitä on riittänyt aiemmin

Sulla sentään ollut mies ja vielä lapsia,minä hoikka,itsestäni huolta p

Suosittelen muita Euroopan maita deittailuun.

Vierailija
68/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä, kahvitauot, pullat jne, miehet ja naiset molemmat hakee kaupasta eineksiä ja sokeria evääks ja ihmettelee kun painoa tulee. Tehkää itse eväät ihmiset, se ei vie kauaa aikaa

Kaupasta saa myös terveellistä valmisevästä, jos ei laiskuuttaan jaksa tehdä. Jopa munakas on tehty sulle pakettiin, sen kun heität mikroon.

On vaikka mitä tarjolla, karjalanpiirakka ja hedelmiä, proteiinipitoisia jugurtteja ja juomia, reissumies/kanamuna-leipää, wrappeja, marjaisia smoothieita, salaatteja, joissa savukalaa, broileria jne. kasviskeittoa voi syödä kylmänäkin jne.

Vierailija
69/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh

hyh hyh

Vierailija
70/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lihava 45 vuotias yh. Olen työtön ja se ahdistaa. Usein en poistu kotoa kuon viemään roskat. Ei ole ystäviä ollut vuosiin. Kotona auka menee lasten asioihin ja kotitöihin töitä haen aktiivisesti. Olemme todella köyhiä ja elämme toimeentulotuella. 

Alkoholia en ole juonut 13 vuoteen pisaraakaan enkä ole koskaan tupakoinut. Syön paljon karkkia ja lihon siitä. Syömishäiriö on olkmit lapsesta asti

En usko eläväni pitkään mutta ei se haittaa. Yritän saada lapsrt aikuisiksi jotenkin. Töitä tuskin enää saan. Parisuhteesta en ole haaveillut 10 vuoteen enkä ajattele miehiä millään  tavalla, yksinäni pärjään hyvin. En ikimaailmassa haluaisi ketään miestä enää elämääni. Niitä on riittänyt aiemmin

Mä ymmärrän sun pointin, mutta entäs jos elätkin tosi iäkkääksi, diabetes vie näkökyvyn ja liikkuminen käy mahdottomaksi, päädyt kotisi seinien sisälle pysyvästi ja joku käy heittämässä pillerit hetulaan ja pyyhkäisee alapään, jos yleensä enää kukaan käy?

Mä sairastuin, ei auttanut, vaikka laihdutin 55 kiloa. Tässä mennään päivä kerrallaan, vielä pystyn itse hoitamaan kotona asioita, autolla ajan, mies siivoaa ja kantaa kauppakasseja. Hullusti käy jos ero tulee tai hän menehtyy.

Itsemurha voi olla teoriassa helppo ratkaisu, käytännössä ei välttämättä onnistukaan. 

Vierailija
71/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja tyttöjä

Vierailija
72/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta jutusta:

"Suomen miesten kuolleisuus ennen 80:tä ikävuotta väheni kuitenkin entistä nopeammin. Muita vauhdikkaampi paraneminen johtuu Laatikaisen mukaan käytännössä siitä, että Suomen miehet ovat olleet muita sairaampia.

Suomen naiset eivät ole pitkään aikaan juuri hävinneet elinajanodotteessa ruotsalaisille, mutta miehet ovat tulleet paljon perässä."

Huh. Aika hurjaa. Mites saatais Suomen miehet urheilemaan ja syömään terveemmin? Ideoita?

Vierailija
73/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu on lisääntynyt muttei vielä yhtä yleistä kuin miehillä. Mutta mitäpä se muille kuin itselle kuuluu? Ei mitään.

Tämä. Ei tämä kilpailu ole. Turha haukkua muita.

Vierailija
74/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

isoja tyttöjä

No kyllä noita timojutiloita on ihan yhtä lailla liikenteessä. Ei kannata vielä torille mennä riekkumaan parin prosenttiyksikön takia :D Jos tuo tutkimus yleensä paikkansa pitää.

Vierailija
75/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja ei pysty kaikki hetkessä tiputtamaan. Se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Ja tasapainoinen ruokavalio, vaikka täydellistä ei ole.

Vierailija
76/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin. Testosteroni kiihdyttää aineenvaihduntaa ja estrogeeni hidastaa. Itse asiassa tuo on huolestuttavaa, että miehet tulevat noin lähellä naisia.

Miestenhän pitäisi olla selvästi naisia painavampia, koska miehillä painoa tulee suuremmista lihaksista. Huolestuttavaa, että silti naiset ovat miehiä lihavampia.

Asiantuntija

Vierailija
77/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sun pointin, mutta entäs jos elätkin tosi iäkkääksi, dia

Kuule en jaksa ajatella niin pitkälle. Huomiseen korkeintaan. On vain tämä hetki ja päivä meillä kaikilla.

Vierailija
78/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa rasvamahan piiloon niihin housuihin jotka vedetään rintoihin asti. Pömppis piilossa niin näyttää 20kg hoikemmalta 

Naisilla se ei muutenkaan mene mahaan, vaan pyllyn alueelle se läski.

Riippuu naisesta. Minulla on sutjakat raajat ja timmi takapuoli, mutta iso maha ja rinnat. Ehkä harvinaisempaa, muttei lainkaan tavatonta. Eihän terveyden kannalta mitään ongelmaa olisikaan, jos maha ei paisuisi ja sitä mukaa sisäelimet rasvoittuisi. Ja kyllähän se ulkoisestikin miellyttävämpää olisi, että rasva tulisi takapuoleen.

Vierailija
79/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sun point

------------

Ymmärrän tämänkin, jos on vaikeaa, niin silloin on. Mutta mietipä asiaa lastesi kannalta. Vaikka heillä ei ole sinusta vastuuta, voivat he tuntea itse niin. Ovat surullisia puolestasi. Olet heille myös esimerkki. Tietty se, että yleensä jaksat päivästä toiseen, on jo iso asia. 

Ehkä yksi pieni juttu kerrallaan? Mä huomasin, että niin kannattaa tehdä. Kymmenen minuutin kävely iltamyöhällä, kun kukaan ei ole näkemässä, tai se yksi karkkipussi jääkin kauppaan, tai joka toisen tilalle hedelmäsalaattia jne...

Tulevaisuudessa lapsillasi olisi pitemmän aikaa terveempi äiti elämässään. 

Vierailija
80/121 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehillä enää paljon varaa lisääntyä. Nyt jo oli 70 % miehistä on ylipainoisia.