HS: Ylipaino on lisääntynyt Suomessa voimakkaammin naisilla kuin miehillä
Viime aikoina ovat lihoneet erityisesti työikäiset naiset.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi arvellaan alkoholin käytön lisääntymistä. Nythän ovat kosteat sukupolvet päälle nelikymppisiä.
Ja me todellinen juopposukupolvi ollaan 55 tienoilla.
Ei vaan boomerit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmaan harmittaa naisia kun eivät enää kelpaa miehille.
Miehet ovat haudassa, kun naiset vielä porskuttavat. Kylä kylä mahtaa harmittaa...
Vierailija kirjoitti:
Syyksi arvellaan alkoholin käytön lisääntymistä. Nythän ovat kosteat sukupolvet päälle nelikymppisiä.
Viinaksien juonti on vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemykseni on, että se meitä edeltävä sukupolvi tinttaa huolella. Moni nelikymppinen elää kiireistä arkea eikä ehdi juoda ja myös huolehtii terveydestään. Se osa, joka ei huolehdi, taitaa myös enemmän herkutella kuin juoda. Sitten on meitä, jotka nauttivat hyvästä ruoasta, sekin lihottaa kun syö liikaa ihan tavallista ruokaa ja vieläpä yllättävän nopeasti. Herkkuja ei tarvita yhtään.
Mitä on "ihan tavallinen ruoka"? Aika paljon saat laihaa karjalanpaistia vihanneksilla syödä, että kovasti lihot. Jos "tavallinen ruoka" on sen sijaan tortillaa viidellä majoneesilla ja kastikkeella, juustolla ja rasvaisella jauhelihalla niin se kyllä lihottaa. Päälle vähän kaloriviiniä ja lapsill
Huomaa, ettei ole kokemuspohjaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemykseni on, että se meitä edeltävä sukupolvi tinttaa huolella. Moni nelikymppinen elää kiireistä arkea eikä ehdi juoda ja myös huolehtii terveydestään. Se osa, joka ei huolehdi, taitaa myös enemmän herkutella kuin juoda. Sitten on meitä, jotka nauttivat hyvästä ruoasta, sekin lihottaa kun syö liikaa ihan tavallista ruokaa ja vieläpä yllättävän nopeasti. Herkkuja ei tarvita yhtään.
1970-1990-luvuilla aikuistuneet ja ajan alkoholinkäyttökultturin omaksuneet Sarit ja Jarit mielletään noloiksi muutkin juomaanpakottajiksi ja nelivetoörveltäjiksi, joita omat lapsetkin häpeävät. Jos pääsevät eläkkeelle, jolla saa muunkin kuin minimin, voi kertyä niitä viininmaisteluiltoja useampi joka viikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Etätöissä koko ajan napostelevat pulskat sosiaalitädit.
Just nämä saatanan demarimummot ne vituttaa niin kosmisesti. Kun näiden verovaroilla tapahtuva hyysääminen loppuisi kuin seinään, kukaan ei huomaisi niiden puuttumista mistään. Ainoastaan ajan kuluessa se huomattaisi, kun nämä suomea sisäisesti mädättävät paskakasat puuttuisivat eivätkä olisi verovarojen rasitteena.
Mitä, onko ne evänneet sulta jonkun tuen kun noin kiukuttelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmaan harmittaa naisia kun eivät enää kelpaa miehille.
Miehet ovat haudassa, kun naiset vielä porskuttavat. Kylä kylä mahtaa harmittaa...
Joo, vuodosastolla vedetään volttia vaipoissa. Ähäkutti!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen paksu ja juon todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinaksien juonti on vähentynyt.
Nuorilla aikuisilla. Ei keski-ikäisillä (35-65-vuotiaat).
Outoa että noin käy vaikka nykyään naiset eivät ole edes raskaana kuin harvat. Mistähän on kyse?
Naiset saa rasvamahan piiloon niihin housuihin jotka vedetään rintoihin asti. Pömppis piilossa niin näyttää 20kg hoikemmalta
Vierailija kirjoitti:
Naiset saa rasvamahan piiloon niihin housuihin jotka vedetään rintoihin asti. Pömppis piilossa niin näyttää 20kg hoikemmalta
Naisilla se ei muutenkaan mene mahaan, vaan pyllyn alueelle se läski.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko koskaan olemaan mahdollista keskustella esim naisten ylipainosta ilman, että joku akka kaivamalla kaivaa jonkun tilaston joissa miehet ovat naisia sairaampia?
Miksi juuri naisten ylipainosta pitäisi keskustella? Tilastojen valossa ylipaino ja sen yleistyminen ei ole Suomessa mikään erityisen sukupuolittunut ongelma, vaan ihan yleinen ongelma, joten ei ole mitään syytä nostaa naisia tikun nokkaan tässä asiassa.
Tieto siitä, että miehet ovat sairaampia kuin naiset perustuu aloituksessa linkattuun artikkeliin, joten eipä tarvinnut hirveästi kaivella. Luitko koko edes juttua vai haluatko vaan avautua täällä Suomen huonoista naisista?
Vierailija kirjoitti:
väärin tutkittu, miehet on lihavempia.
Kun ihan arkielämässä katsoo niin todella iso naisista on ihan hirveitä tankkeja, oikein oksetta katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Korkea vyötärö on klassinen valinta myös miehen housuissa.
Minä olen lihava 45 vuotias yh. Olen työtön ja se ahdistaa. Usein en poistu kotoa kuon viemään roskat. Ei ole ystäviä ollut vuosiin. Kotona auka menee lasten asioihin ja kotitöihin töitä haen aktiivisesti. Olemme todella köyhiä ja elämme toimeentulotuella.
Alkoholia en ole juonut 13 vuoteen pisaraakaan enkä ole koskaan tupakoinut. Syön paljon karkkia ja lihon siitä. Syömishäiriö on olkmit lapsesta asti
En usko eläväni pitkään mutta ei se haittaa. Yritän saada lapsrt aikuisiksi jotenkin. Töitä tuskin enää saan. Parisuhteesta en ole haaveillut 10 vuoteen enkä ajattele miehiä millään tavalla, yksinäni pärjään hyvin. En ikimaailmassa haluaisi ketään miestä enää elämääni. Niitä on riittänyt aiemmin
T: lihava yh
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihava 45 vuotias yh. Olen työtön ja se ahdistaa. Usein en poistu kotoa kuon viemään roskat. Ei ole ystäviä ollut vuosiin. Kotona auka menee lasten asioihin ja kotitöihin töitä haen aktiivisesti. Olemme todella köyhiä ja elämme toimeentulotuella.
Alkoholia en ole juonut 13 vuoteen pisaraakaan enkä ole koskaan tupakoinut. Syön paljon karkkia ja lihon siitä. Syömishäiriö on olkmit lapsesta asti
En usko eläväni pitkään mutta ei se haittaa. Yritän saada lapsrt aikuisiksi jotenkin. Töitä tuskin enää saan. Parisuhteesta en ole haaveillut 10 vuoteen enkä ajattele miehiä millään tavalla, yksinäni pärjään hyvin. En ikimaailmassa haluaisi ketään miestä enää elämääni. Niitä on riittänyt aiemmin
T: lihava yh
Sulla sentään ollut mies ja vielä lapsia,minä hoikka,itsestäni huolta pitävä ja kaunis nainen en saa tykkäyksiä deittisivustolla ja treffeilläkään kukaan ei ole osoittanut kiinnostusta. Niin että miehet valittaa aina naisista ja haukkuu mutta eipä kelpaa myöskään kaunis,hoikka, urheilullinen nainen.
Ei ole. Turhaan yrität vänkätä mustaa valkoiseksi.