Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain osa-aikatyötä ja uudessa työssä työkaveri sanoi

Vierailija
18.09.2025 |

että tuossa työssä ei oikein arvosteta jos pitää vapaapäiviä. Mietin mitä ihmettä, minulla on lapsi ja hain työhön juuri niillä spekseillä että voin olla lapsen kanssa enemmän kotona ettei pienen tarvitse olla koko aikaa päiväkodissa. 

Työssä siis tarjotaan nyt sesonkiaikana vuoroja 5 krt/vko ja ei ole hyvä jos kieltäytyy. Ööh. Meillä on muutto vasta edessä eikä lapsella ole vielä päiväkotipaikkaakaan. Olen nyt ottanut joka päivä vuoroja kun se vielä on ollut mahdollista, mutta kohta ei ehkä enää ole (enkä tähän nyt jokaista asiaa kerro). 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ei katsota hyvällä jos kieltäytyy jostain työvuoroista. Älytöntä kun ihan tarkoituksella hain osa-aikaiseksi ja se ei sitten onnistukaan. ap

Vierailija
2/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä aika hyvä työssä, joustava ja tehokas niin tarjotaan reilusti vuoroja. Noinkohan sitten lakataan tarjoamasta jos kieltäydyn? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sitten työhön tullessa sopinut, ettet voi tehdä töitä joka päivä? 

Ja ovatko nuo päivät siis osa-vai kokoaikaisia? 

Vierailija
4/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä taitaa olla niin, että jousto noissa on yksipuolista.

Vierailija
5/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööö ok. 

Vierailija
6/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä lienee työttömiä.

Vierailija
7/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun työsopimuksessa lukee? Siinä on varmaan jokin tuntimäärä, ja sillä sopimuksella sinut on palkattu, eikä sen yli tarvitse tehdä. Jätä työkaverin jutut omaan arvoonsa. 

Vierailija
8/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri voi sanoa mitä tahansa. Merkitystä on sillä, mitä olet työnantajan kanssa sopinut. Jos olet kertonut totuudenmukaisesti käytettävyydestäsi ja se on työnantajalle OK, niin sitten se on OK.

Vierailija
9/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on sesonki ja enemmän töitä? Milloin vähemmän? Minä ehdottelen työnantajalle että siirtyisin osa-aikaiseksi, ei onnistu. Kaipaan vapaata ja leppoisaa tahtia. 

Vierailija
10/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun työsopimuksessa lukee? Siinä on varmaan jokin tuntimäärä, ja sillä sopimuksella sinut on palkattu, eikä sen yli tarvitse tehdä. Jätä työkaverin jutut omaan arvoonsa. 

Vaikka 5pv/vko 5h/pv on edelleen osa-aikainen, eli pelkk sopparin tuntimäärä ei tarkoita, etteikö vuoroja voisi olla vaikka ma-pe

Vierailija
11/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla 0-tuntisopimus vai onko minimimäärä tunteja merkattu työsopimukseen?

Jos on esim. 15h/vko, niin silloin työnantajan on pakko tarjota tuo 15h viikossa tai jos työtä ei ole, niin ne tunnit on joka tapauksessa maksettava.

Vierailija
12/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt on sesonki ja enemmän töitä? Milloin vähemmän? Minä ehdottelen työnantajalle että siirtyisin osa-aikaiseksi, ei onnistu. Kaipaan vapaata ja leppoisaa tahtia. 

Eli olisit työtön, ja siihen vähän rahaa päälle "leppoisalla työnteolla".

Hyvä, että tämä venkoilu on pistetty nyt kuriin.

Vierailija
13/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo päivät ovat kokoaikaisia ja se on ihan ok. Olisin vain halunnut tehdä viikoittain jatkossa 2-4 vuoroa mahdollisuuksien mukaan. Sanottiin kuitenkin jo perehdytyksessä, että vuoroista kieltäytyminen voi heikentää mahdollisuuksia saada niitä jatkossa ja nyt työkaverikin sanoi näin. Että hyvin toimii...ap

Vierailija
14/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on outoja. Työkaveri saattaa haastella lämpimikseen höpöjä. Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Teet työsi sen mukaan mitä työsopimukseen on kirjattu ja mitä olet esimiehen kanssa sopinut. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.

Vierailija
15/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimi on 0, sen verran on siis välttämätöntä tehdä eli ei mitään muita vuoroja kuin ne jotka olen hyväksynyt. Kuitenkin mitä useammin kieltäytyy sitä vähemmän niitä vuoroja tarjotaankaan. ap

Vierailija
16/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit työtön, ja siihen vähän rahaa päälle "leppoisalla työnteolla".

Hyvä, että tämä venkoilu on pistetty nyt kuriin.

Tuskinpa tuo kirjoittaja työttömyystukea saisi, varmaan puoliso elättäisi.

Vierailija
17/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaisia sopimuksia muutamakin, ja otan vuoron vastaan jos voin. Muussa tapauksessa kieltäydyn kohteliaasti. Ihan sama, mitä siellä tykätään. Jos haluavat aina valmiina olevan työntekijän, maksavat sitten myös varallaolosta ja se sovitaan etukäteen.

Vierailija
18/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä taitaa olla niin, että jousto noissa on yksipuolista.

Juuri näin. Mun oletettiin olevan käytettävissä 40 tuntia viikossa ja jäävän vielä ylitöihinkin kysymättä. Käytännössä siis viikkolistaan merkittiin tietyn tehtävän kohdalle mun nimi sillä ajatuksella, että teen täyttä työpäivää joka päivä mikäli sellaista on tarjolla. Sopimuksessa luki 0-40 h..

Vierailija
19/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo päivät ovat kokoaikaisia ja se on ihan ok. Olisin vain halunnut tehdä viikoittain jatkossa 2-4 vuoroa mahdollisuuksien mukaan. Sanottiin kuitenkin jo perehdytyksessä, että vuoroista kieltäytyminen voi heikentää mahdollisuuksia saada niitä jatkossa ja nyt työkaverikin sanoi näin. Että hyvin toimii...ap

No sitten se heikentää. Ei niiden tarvitse tarjota yhtään vuoroa nollasopparilla. Sinun ei myöskään tarvitse tehdä niitä.

Vierailija
20/48 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisit tuosta karenssin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi