Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk-ystäväni alkoi väittämään, että hänen lopputyönsä vastaa minun graduani

Vierailija
17.09.2025 |

Sanoi, että amk lopputyö jopa haastavampi. Kutsuu myös itseään akateemiseksi. Ei ymmärrä akateemisia perinteitä eikä syvällistä ajattelua. Amk:n taso on matalampi, jopa lukio voi olla amk akateemisempi.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK-lopputöissä todetaan teoriasta, että on käytetty kvalitatiivista tutkimusta. Piste. 

Käytetään siellä myös kvantitatiivisiakin.  AMK :n opinnäyte voi olla laadukas ja pro gradu täysin luokaton. En lähde arvottamaan eri tutkintoja. Olen itse YTT sekä sairaanhoitaja AMK. Psyk.sh.

Mikä on ytt? T. putkimies

Vierailija
82/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taiteen maisteri!!

Repikää siitä köyhät!

Ole vaan! Minäpäs olenkin pimppa tieteen maisteri ja paska tieteen tohtori. (Ei väit.)...repikää siittä köyhät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vastaa.

terveisin molemmat tehnyt. 

Vierailija
84/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa. Heti lukiessa huomaa eron.

T: sekä AMK että yliopisto käyty

Vierailija
85/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uimamaisteri. Se on aivan verrannainen ammattikorkeakoulun todistuksiin.

Ja kuinka tärkeä! Pysyy pinnalla, samaa suoritusta vois suositella monelle Suomalaiselle rap-artistille...että pysyis pinnalla!

Vierailija
86/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut yhden niin huonon ja lapsellisen amkin lopputyön, että olin ihan ällistynyt. Olin kuvitellut aina, että korkeakoulu olisi jotenkin haastava, mutta se työ oli kyllä todella huvittava ja nolo.🤭

Ei kysymyksessä olekaan korkeakoulu vaan ammattikorkeakoulu. Oikeasta korkeakoulusta valmistunut on akateemisesti oppinut ja AMK:sta vähän parempi (?) kuin opistosta valmistunut ehkä. Ylioppilastutkinto välissä, niin on vähän enemmän yleissivistystä, kuin pelkästä AMK:sta valmistuneella. AMK:ta ei pidä sanoa korkeakouluksi.

Vierailija
87/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään käytetystä kielestä huomaa AMK:n olevan huonompi tasoltaan.

Vierailija
88/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis verrataanko tässä nyt YAMKia maisterin tutkintoon? 

Vai AMK-tutkintoa? Jälkimmäinen vertautuu kandiin.

Vierailija
89/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ruma, pottunenäinen ja reilusti obeesi putkiäijä, mutta vaimo on vaimo on kaunis baltiasta kotoisin oleva juristi. 

Vierailija
90/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK-lopputöissä todetaan teoriasta, että on käytetty kvalitatiivista tutkimusta. Piste. 

Käytetään siellä myös kvantitatiivisiakin.  AMK :n opinnäyte voi olla laadukas ja pro gradu täysin luokaton. En lähde arvottamaan eri tutkintoja. Olen itse YTT sekä sairaanhoitaja AMK. Psyk.sh.

Mikä on ytt? T. putkimies

Yhteiskuntatieteiden tohtori. Ensimmäinen tutkintoni oli muuten putkiasentaja. Jonkin aikaa kerkesin minäkin Uponalia vetämään liukkarin kanssa. Sitten tuli 1990- luvun lama. Psyk.sh.

Vierailija
91/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko amk todistuksella hakea tohtorikoulutukseen, eli tehdä väitöskirjan?

Vierailija
92/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut yhden niin huonon ja lapsellisen amkin lopputyön, että olin ihan ällistynyt. Olin kuvitellut aina, että korkeakoulu olisi jotenkin haastava, mutta se työ oli kyllä todella huvittava ja nolo.🤭

Ei kysymyksessä olekaan korkeakoulu vaan ammattikorkeakoulu. Oikeasta korkeakoulusta valmistunut on akateemisesti oppinut ja AMK:sta vähän parempi (?) kuin opistosta valmistunut ehkä. Ylioppilastutkinto välissä, niin on vähän enemmän yleissivistystä, kuin pelkästä AMK:sta valmistuneella. AMK:ta ei pidä sanoa korkeakouluksi.

Laki korkeakouluista määrittää ammattikorkeakoulut korkeakouluiksi, joten ne ovat korkeakouluja. Mielipiteelläsi ei siis ole merkitystä. Psyk.sh.

Vierailija
93/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään.

Vierailija
94/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ripsiteknikko eli olen siis akateeminen 🎩

Pölyteknikkoja valmistuukin Otaniemestä.

Ai niitä umpijurrisia mukahauskaa huumoria viljeleviä teekkareita, joita myös inceleiksi kutsutaan? Psyk.sh.

Alapeukuttajalle tiedoksi, että oli pakko näpäyttää inssejä. Veljeni on insinööri AMK sekä DI, johtuu myös siitä. Piruilemme aika usein toisillemme tutkinnoistamme. Hyväntahtoista pikku piruilua siis. Psyk.sh.

Vierailija
95/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk-oppari on lähellä yliopiston kandityötä. Ei tosin yhtä vaativa.

Omalla alallani amk-lopputyöt ovat usein satasivuisia. Ei yliopiston kandityössä ole mitään vaativaa - heppoinen harjoitustyö, jonka kirjoittaa helposti parissa viikossa.

Hurjia nämä nimettömät ja tuntemattomat "omat alat"😂 Satasivuisia oppareita ja paaaaljon gradua vaativampia, huh huijaa huijaa😜 

Mullakin ihan perus amk-ala ja yksinään tehty oppari oli 60 sivua. Se on sitten eri juttu kuinka hyvä se sitten oli tai tarjosiko alalle yhtään mitään. 

Vierailija
96/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatteritaiteen maisteri. Mistä kirjoittaa gradun? Siitä mitä tiede sanoo peruukin ja pellenenän valitsemisesta?

Tämä oli hauska. Anteeksi teatteritieteilijät, rakastan teatteria reaalielämässä ja käyn säännöllisesti teatterissa. Psyk.sh.

Vierailija
97/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani yliopiston käynyt ei tiennyt edes sitä mikä on ALV. 

Vierailija
98/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viinamaisteri. Olen tehnyt gradun omassa pontikankeittämössäni havaitsemistani salaisuuksista. 

Suorita vielä Jägermaister-tutkinto, niin olet akateemisten aatelia. Psyk.sh.

Vierailija
99/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK-todistuksella voi hakea maisterikoulutukseen

Vierailija
100/140 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään.

Juu ei. Psyk.sh.