Amk-ystäväni alkoi väittämään, että hänen lopputyönsä vastaa minun graduani
Sanoi, että amk lopputyö jopa haastavampi. Kutsuu myös itseään akateemiseksi. Ei ymmärrä akateemisia perinteitä eikä syvällistä ajattelua. Amk:n taso on matalampi, jopa lukio voi olla amk akateemisempi.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos henkilö ei edes tiedä missä opiskelee. Ei amk:n kautta voi akateemista tutkintoa tai maisteritutkintoa saada. Amk-tutkinto vastaa alempaa korkeakoulututkintoa, mutta ei se yliopistotutkinnoksi muutu.
Ja kuitenkin minulta löytyy maisterin paperit AMK pohjalta. Tarkista faktasi ennenkun lähdet niitä jakamaan.
Kieliasusi paljastaa moukkamaisen pohjakoulutuksesi.
Ja käytöksesi auttamattoman sivistymättömyyden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Pilveä polttava hampuusi sinä olet. Köyhä kuin kirkonrotta ja pukeudet sen vuoksi kirpparivaatteisiin, poltat sätkiä ja pummaat kaljaa.
Heitäkin tarvitaan. Psyk.sh.
Tietenkin tarvitaan jotta sinä saat ostettua itsellesi avoauton k*llisi jatkeeksi.
Minulla on kookas penis, joten luotan Suzukeihin. Auto on minulle ainoastaan kulkuväline. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos henkilö ei edes tiedä missä opiskelee. Ei amk:n kautta voi akateemista tutkintoa tai maisteritutkintoa saada. Amk-tutkinto vastaa alempaa korkeakoulututkintoa, mutta ei se yliopistotutkinnoksi muutu.
Ja kuitenkin minulta löytyy maisterin paperit AMK pohjalta. Tarkista faktasi ennenkun lähdet niitä jakamaan.
Pahoittelut, se on ulkosuomalaisuutta
Aaa. Sitä parempaa väkeä rannikolta?
Miten tämä liittyy ulkosuomalaisuuteen?
Älä höpötä joutavia. Kukaan AMK:n käynyt ei pidä itseään akateemisena eikä yksikään väitä että opinnäytetyö vastaisi millään lailla gradua, vaikka se sitä lapsellisesti yrittää jäljitelläkkin.
Ainoastaan jotkut kaltaisesi heikon itsetunnon omaavat yliopiston nippanappa läpäisseet reppanat pelkäävät sitä, että joku AMKkilainen pitäisi itseään heitä parempana. Normi maisterit ei tuommosia edes ajattele ja tuskin pitävät itseään muita kummempina, ainkaan sen vuoksi, että ovat saaneet gradun tehtyä.
Ehkä sitten jos se gradu jää elämän suurimmaksi saavutukseksi, mikä on hyvin surullista, niin sitten sillä voi olla suuri merkitys. Normaali ihminen unohtaa sen heti kun on saanut tehtyä, eikä kymmenen vuoden kuluttua enää edes muista mistä sen teki.
Eikä normi insinööritkään vaivaudu vertaileen itseään maistereihin, koska se opiskelu on kuitenkin varsin lyhyt pätkä elämää. Auttaa toki sen alkuun, mutta eipä sillä enää myöhemmin ole juuri merkitystä. Lähihoitaja voi elää ihan hyvän ja onnellisen elämän ja lääkäri taas kusta sen täysin, tai toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Pilveä polttava hampuusi sinä olet. Köyhä kuin kirkonrotta ja pukeudet sen vuoksi kirpparivaatteisiin, poltat sätkiä ja pummaat kaljaa.
Tietenkin tarvitaan jotta sinä saat ostettua itsellesi avoauton k*llisi jatkeeksi.
Kiitos ihan hauskasta pikku vittuilusta. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten verbaalinen ulostuksesi sofistikaatiosi tason. Psyk.sh.
Aina ei lempeä puhe auta. Joskus koulutustasosta täytyy muistuttaa suorasukaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Ole hyvä.
Antaa ihmisten elää harhoissaan. Eihän sillä ole mitään merkitystä miksi hän itseään nimittää tai millaisena pitää. Kyllä se elämä sitten opettaa aikanaan. Minä en enää kiinnitä tuollaisiin asioihin huomiota koska kyllä se ihmisestä äkkiä tulee esiin mitä hän tietää ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette muka "bättre folk". "Suomalaisia" suomalaisten seassa. Porukkaa joka luulee olevansa yhtä hyviä kuin ruotsalainen aatelisto, vaikka oikeasti olette heidän silmissään pelkkiä maalaistollukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei lempeä puhe auta. Joskus koulutustasosta täytyy muistuttaa suorasukaisemmin.
Osittain totta. Hauskaahan tämä lempeä piruilu on. Tulee ihan opiskeluajat mieleen. Psyk.sh.
Vaikee sanoa mutta kävin 3 vuotta pääsykokeissa ja luin kuin hullu, yksi kymmenestä pääsi sisään. Kai se AMK- tutkinto on ihan jees. Tein välillä hommia ja kaikenlaisia opiskelusuorituksia. Kaikki turhaa vaikka valmistuinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Ole vaan! Minäpäs olenkin pimppa tieteen maisteri ja paska tieteen tohtori. (Ei väit.)...repikää siittä köyhät!
Nyt olen kateellinen Etenkin tuosta pimppatieteiden tutkinnosta. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Ole hyvä.
Joo oli ihan hauska. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omalla alallani kullin hieronnan-lopputyöt ovat usein vähintään katutasoa. Itse olen MILF.
No nyt tuli sellainen tutkinto ja opiskelija jota voin kunnioittaa. Tulisitko käymään kylässä? M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AMK on entinen opisto. EI yliopisto. Ei merkonomit ole maistereita.
Merkonomeja ei valmistu amk.sta. Voit mennä vaikka ysiluokan jälkeen opiskelemaan merkonomiksi. Kesto 2-3 v.
Sen sijaan valmistuu estenomeja (lue kosmetologi) ja eläintenhoitajia.
Kyllä se sh amk päättötyö tuntui ihan riittävän kamalalta. tieteellinen kirjallisuus katsaus tuli räpellettyä. Toivottavasti ei enää ikinä. Sillä ei edes tee mitään mutta kun AMK tutkintoa edelleen pidetään akateemisena tutkintona joten kirjoituksetkin pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette muka "
Nyt sinulla on kyllä termit hakusessa ja aika suppea näkökanta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika elämämkoululaista menoa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sh amk päättötyö tuntui ihan riittävän kamalalta. tieteellinen kirjallisuus katsaus tuli räpellettyä. Toivottavasti ei enää ikinä. Sillä ei edes tee mitään mutta kun AMK tutkintoa edelleen pidetään akateemisena tutkintona joten kirjoituksetkin pitää olla.
Itselläni helpotti se, että olin jo väitellyt yhteiskuntatieteistä, mutta kyllä minäkin jouduin paneutumaan oppariin kunnolla. Mutta ei, Suomessa AMK-tutkintoa ei pidetä akateemisena. Muualla kyllä pidetään. Kyse on Suomessa vielä niin tuoreesta korkeakoulututkinnosta ilman pitkää traditiota. Psyk.sh.