Amk-ystäväni alkoi väittämään, että hänen lopputyönsä vastaa minun graduani
Sanoi, että amk lopputyö jopa haastavampi. Kutsuu myös itseään akateemiseksi. Ei ymmärrä akateemisia perinteitä eikä syvällistä ajattelua. Amk:n taso on matalampi, jopa lukio voi olla amk akateemisempi.
Kommentit (140)
AMK- ystävä on oikeassa.
Molemmat on tullut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Otan osaa!
Mahtaako hyväpalkkaista työtä löytyä
Vierailija kirjoitti:
AMK- ystävä on oikeassa.
Molemmat on tullut tehtyä.
Arvatenkaan ei luonnontieteellisessä tiedekunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut yhden niin huonon ja lapsellisen amkin lopputyön, että olin ihan ällistynyt. Olin kuvitellut aina, että korkeakoulu olisi jotenkin haastava, mutta se työ oli kyllä todella huvittava ja nolo.🤭
Olen lukenut monta huvittavaa ja noloa gradua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Otan osaa!
Mahtaako hyväpalkkaista työtä löytyä
Jos palkan suuruus on vain mielessä, kannattaa mennä amikseen. Terveisin yliopistotutkija.
Tulin amk-pohjalta tekemään maisteria yliopistoon. Olen saanut pelkkiä vitosia ja gradukin vaikuttaa yllättävän helpolta... luulin, että olisi ollut vähän korkeampi vaatimustaso.. ja olin todella yllättynyt kun samalla alalla kandiin vaadittiin vain 20 sivuinen työ?? Ei olisi amk:ssa mennyt käytännössä esseen mitta läpi. Mutta toki gradussa on enemmän tieteellistä, oppari oli minullakin melko työelämäorientoitunut.
Kun haen töitä, jätän todnäk koulutuksista maisterin pois. Tällä hetkellä saan amk-tutkinnolla paremmin töitä ja veikkaan, että se maisteri vaan haittaa jos sen ilmoitan :/
Paljon riippuu siitä, mitä tasoa itse pitää. Opparin, kandin tai gradun voi tehdä ihan niin hyvällä tasolla kuin itse vaan haluaa. Ja aikamoinen shitti tuntuu menevän läpi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ripsiteknikko eli olen siis akateeminen 🎩
Pölyteknikkoja valmistuukin Otaniemestä.
Akateemisen henkilön huono itsetuno ilmenee oppiarvoilla lesoamisena. Näitä surkimuksia on niissä ympyröissä paljon.
No jos gradusi on esim. kasvatustieteistä, ystäväsi voi olla oikeassa. Jos olet fyysikko, matemaatikko tai edes biologi, ystäväsi on väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, Suomen talous kyntää jo niin syvällä että lähinnä puolueen jäsenille, salaseuran sukulaisille ja oikeille suvuille on varaa maksaa hyvää palkkaa vain tittelin perusteella- ellei kunnon substanssi osaamista löydy.
Ei ole enää varaa palkata naikkosia meikkejään esittelemään toimistoihin ja partajätkiä käsiä heiluttelemaan neukkareihin fressejä amerikan uutisia kertoen.
Koulutuksella ei ole oikein väliä vaan mitä työtä sillä voi tehdä. Maalata kankaalle mielikuvistustaan käyttäen voi ilman koulutusta mutta hienoja termejä käyttäen maisterisnainen saa oikein palkan ja apurahat.
Olet ikävä kylläkin (toistaiseksi) väärässä koskien julkista palkkausta. Ihan hieman ehkä sekin parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Tulin amk-pohjalta tekemään maisteria yliopistoon. Olen saanut pelkkiä vitosia ja gradukin vaikuttaa yllättävän helpolta... luulin, että olisi ollut vähän korkeampi vaatimustaso.. ja olin todella yllättynyt kun samalla alalla kandiin vaadittiin vain 20 sivuinen työ?? Ei olisi amk:ssa mennyt käytännössä esseen mitta läpi. Mutta toki gradussa on enemmän tieteellistä, oppari oli minullakin melko työelämäorientoitunut.
Kun haen töitä, jätän todnäk koulutuksista maisterin pois. Tällä hetkellä saan amk-tutkinnolla paremmin töitä ja veikkaan, että se maisteri vaan haittaa jos sen ilmoitan :/
Paljon riippuu siitä, mitä tasoa itse pitää. Opparin, kandin tai gradun voi tehdä ihan niin hyvällä tasolla kuin itse vaan haluaa. Ja aikamoinen shitti tuntuu menevän läpi.
Juuri näin. Sama kokemus itsellänikin.
No ei se akateeminen kyllä ole, mutta mikään ei estä sitä olemasta vaativampi. Ei se yliopisto nyt mitenkään vaikea paikka ole, ja helpolla voi päästä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Akateemisen henkilön huono itsetuno ilmenee oppiarvoilla lesoamisena. Näitä surkimuksia on niissä ympyröissä paljon.
Samaa mieltä, joskus tekee mieli jättää oma koulutus kertomatta. En todella halua "kuulua" tähän ylimieliseen joukkoon. Onneksi ei tietenkään kaikki ole.
Vierailija kirjoitti:
AMK-lopputöissä todetaan teoriasta, että on käytetty kvalitatiivista tutkimusta. Piste.
Käytetään siellä myös kvantitatiivisiakin. AMK :n opinnäyte voi olla laadukas ja pro gradu täysin luokaton. En lähde arvottamaan eri tutkintoja. Olen itse YTT sekä sairaanhoitaja AMK. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
No ei se akateeminen kyllä ole, mutta mikään ei estä sitä olemasta vaativampi. Ei se yliopisto nyt mitenkään vaikea paikka ole, ja helpolla voi päästä läpi.
Et taida olla fyysikko.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen uimamaisteri. Se on aivan verrannainen ammattikorkeakoulun todistuksiin.
Itse olen uimakandidaatti. Muut luokatani olivat joko maistereita tai priimusmaistereita uinnin saralla. Olin kohorttini heikoin meidän koulussa. Psyk.sh
Minä olen a.k.a Tee-Mikko. Tykkään eri teelaaduista ja mauista. Makustelen mielellään hunajaa ja kauramaitoa teen seassa.
T. A.k.a Tee-Mikko🍵🍯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölyteknikkoja valmistuukin Otaniemestä.
Ai niitä umpijurrisia mukahauskaa huumoria viljeleviä teekkareita, joita myös inceleiksi kutsutaan? Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Sinun pitäisi olla ripsologi ollaksesi akateeminen ripsitieteilijä. Psyk.sh.