Amk-ystäväni alkoi väittämään, että hänen lopputyönsä vastaa minun graduani
Sanoi, että amk lopputyö jopa haastavampi. Kutsuu myös itseään akateemiseksi. Ei ymmärrä akateemisia perinteitä eikä syvällistä ajattelua. Amk:n taso on matalampi, jopa lukio voi olla amk akateemisempi.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amk-oppari on lähellä yliopiston kandityötä. Ei tosin yhtä vaativa.
Omalla alallani amk-lopputyöt ovat usein satasivuisia. Ei yliopiston kandityössä ole mitään vaativaa - heppoinen harjoitustyö, jonka kirjoittaa helposti parissa viikossa.
Hurjia nämä nimettömät ja tuntemattomat "omat alat"😂 Satasivuisia oppareita ja paaaaljon gradua vaativampia, huh huijaa huijaa😜
En tunne kummankaan työtä, mutta se, että esität asian näin, kertoo jotain epämiellyttävää sinusta.
Varmaan suurinpiirtein vastaavat toisiaan? Molemmat ovat muutaman kymmenen sivun mittaisia kirjoitelmia ja leikkitutkimuksia, jotka mittaa lähinnä sitä, onko opintojen sisältö ymmärretty. Olen lukenut näitä amk lopputöitä ja myös diplomitöitä siinä odotuksessa, jos niistä löytyisi jokin tiedonjyvä. Mutta ei niillä tee paskaakaan. Lähinnä niihin on copypeistattu kaiken maailman taulukoita ja luetteloita lähdekirjallisuudesta, tavoitteena saada sivuntäytettä.
Teatteritaiteen maisteri. Mistä kirjoittaa gradun? Siitä mitä tiede sanoo peruukin ja pellenenän valitsemisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amk-oppari on lähellä yliopiston kandityötä. Ei tosin yhtä vaativa.
Omalla alallani amk-lopputyöt ovat usein satasivuisia. Ei yliopiston kandityössä ole mitään vaativaa - heppoinen harjoitustyö, jonka kirjoittaa helposti parissa viikossa.
Hurjia nämä nimettömät ja tuntemattomat "omat alat"😂 Satasivuisia oppareita ja paaaaljon gradua vaativampia, huh huijaa huijaa😜
Ja sinä se et edes ymmärrä kandityön ja gradun eroa.
Vierailija kirjoitti:
AMK-oppariin oli ainakin meillä varattu vähemmän aikaa, siksi ei periaatteessa ole yhtä laaja kuin kandi. Mutta veikkaan että huono kandi ja hyvä oppari kun ovat vertailussa, on selkeää kumpi on vaatinut enemmän työtä ja pään käyttöä. AMK-opparin saa toisaalta joillain aloilla tehdä hyvin käytännönläheisenä jolloin ei ole lähelläkään tieteellistä raporttia.
"Yhtä laaja kuin kandi"? Itselläni oli kandissa kolmisenkymmentä sivua. Sain korkeimman arvosanan.
Kyllä sinun pitäisi hävetä, että sinulla on AMK tasoisia ystäviä jos olet oikein yliopistossa. Dumppaa nopeasti tuollaiset "ystävät", he eivät ole sinulle riittävän tasoisia ystäväksi. Mitä nopeammin toimit, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteen maisteri!!
Repikää siitä köyhät!
Eli olet työtön !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AMK-oppariin oli ainakin meillä varattu vähemmän aikaa, siksi ei periaatteessa ole yhtä laaja kuin kandi. Mutta veikkaan että huono kandi ja hyvä oppari kun ovat vertailussa, on selkeää kumpi on vaatinut enemmän työtä ja pään käyttöä. AMK-opparin saa toisaalta joillain aloilla tehdä hyvin käytännönläheisenä jolloin ei ole lähelläkään tieteellistä raporttia.
"Yhtä laaja kuin kandi"? Itselläni oli kandissa kolmisenkymmentä sivua. Sain korkeimman arvosanan.
Gradussa oli sitten toistasataa ja väitöskirjassa yli 300. Kaikista korkein arvosana.
Olen lukenut yhden niin huonon ja lapsellisen amkin lopputyön, että olin ihan ällistynyt. Olin kuvitellut aina, että korkeakoulu olisi jotenkin haastava, mutta se työ oli kyllä todella huvittava ja nolo.🤭
Minä olen viinamaisteri. Olen tehnyt gradun omassa pontikankeittämössäni havaitsemistani salaisuuksista.
Ööh, Suomen talous kyntää jo niin syvällä että lähinnä puolueen jäsenille, salaseuran sukulaisille ja oikeille suvuille on varaa maksaa hyvää palkkaa vain tittelin perusteella- ellei kunnon substanssi osaamista löydy.
Ei ole enää varaa palkata naikkosia meikkejään esittelemään toimistoihin ja partajätkiä käsiä heiluttelemaan neukkareihin fressejä amerikan uutisia kertoen.
Koulutuksella ei ole oikein väliä vaan mitä työtä sillä voi tehdä. Maalata kankaalle mielikuvistustaan käyttäen voi ilman koulutusta mutta hienoja termejä käyttäen maisterisnainen saa oikein palkan ja apurahat.
Taas av:n akateemiset vauhdissa. Jumankettu kuinka moni paljastaa oman tyhmyytensä.
Vierailija kirjoitti:
AMK on entinen opisto. EI yliopisto. Ei merkonomit ole maistereita.
Merkonomi on ammattikoulusta. Ammattikorkeakoulu on korkeampi- tratenomeja.
Veikkaanpa, että näiden pelle-akateemikoiden työttömyysaste tulee selkeästi jatkossa ylittämään ammattikorkean käyneiden.
Kirjallisten töiden merkkimäärät ja palkat?
Sivumäärällä ei ole mitään tekemistä vaativuuden kanssa. Ei tekstin suoltaminen ole vaikeaa.
Riippuu varmaan alasta. Olen tehnyt hyvillä arvosanoilla molemmat. Aikaa meni melkolailla yhtä paljon. Amk- lopputyö pohjasi enemmän käytäntöön, kehittämiseen ja kokeilemiseen. Gradu on enemmän teoriapohjainen. Työt olivat ihan erilaisia.
Mietin vaan, että millainen ystävä olet, kun olet moisesta pöyristynyt.
Vierailija kirjoitti:
On niitä sen verran paskoja gradujakin nähty, että enpä yhtään epäilisi "ystävääsi".
Esim Huhtasaaren varastama gradu. Kun ei itse osaa...
Tuo onneton tyhjänpäiväisyysmaisteri se jaksaa näitä aloituksia tehdä. Yritä etsiä vaikka taksikuskin töitä, niin omanarvontunto kohenee ihan oikean palkan myötä.