Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koira ei tykkää uudesta miehestä

Vierailija
17.09.2025 |

Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?

N26

Kommentit (319)

Vierailija
261/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen koira on ollut perheessäsi laumanjohtaja ja nyt selkeä tunkeileva alfauros häiritsee tätä. Valitse siis mies ja anna koiran mennä. Vaihtoehtoisesti ulkoista kaikki tulevat päätökset elämässäsi koiran aivoille. 

Vierailija
262/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella koirarakas. Meidän oma koira kuoli vanhuuteen muutama vuosi sitten ja uuden ottamista suunnitellaan.

Silti olen aina uusia koiria kohtaan varautunut. Kun en tunne, ja mitä isompi, sitä varautuneempi. Koirat eivät koskaan rakastu heti minuun, aina vaan mieheeni, joka ei ole yhtään varautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran epäluuloisuutta ei pidä sivuuttaa. Voipi olla, että miehessä ei ole kaikki niin hyvää kuin näyttää. 

Kannattaa kuitenkin miettiä mistä johtuu. Voiko olla kyse ihan mustasukkaisuudesta. Koirat ei ole ihan tyhmiä. Saattaa olla, että se on ollut tyytyväinen, kun olette viihtyneet kaksistaan. Voi hyvin vaistota, että tilanne on muuttumassa, eikä mielellään jaa saamaansa huomiota.

Minkä ikäinen koira on? Vanhemmiten koirat saattavat muuttua vähemmän avoimiksi uusille tuttavuuksille.

Katso miten tilanne kehittyy. Koiran huonoa käytöstä ei pidä sallia missään tilanteessa.

Vierailija
264/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia tuli naisena aiemmin Tinderissä mieleen, kun matchasin miehen kanssa jolla on koira. Jos mulla ja koiralla ei synkkaisi, niin ihan sama miten ihana mies olisi, väistäisin tottakai. Mies on ottanut koirastaan aikanaan vastuun, ne on asuneet yhdessä ennen minua ja minä olisin se väliintulija. Eihän se mullekaan olisi kivaa tietää, että koira jostain syystä stressaa takiani.

Ja jos mies laittaisi koiransa kiertoon tai kuoppaan mun, uuden tuttavuuden, takia, ei se olis mun mies ollenkaan.

Vierailija
265/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja koira ollut kotona melkein aina, nytkin vieressä makoilee 13 vuotias koirani. Koirani ei ole koskaan päästänyt vieraita ihmisiä heti silittämään, on vain poistunut tilanteesta, mutta kun on useammin nähnyt näitä ihmisiä saavat silittää. Ei siis ole heti ystävä, joten mitä voi päätellä tästä käytöksestä, minä olen päätellyt että koirani on hitaampi lämpenemään ihmisille ja sillä hyvä, koiralleni muut asiat esim omat ihmiset ja ulkona hajut ovat se ykkös asia 

Siskoni edesmennyt puudeli oli samanlainen ei lämmennyt heti vieraille, ei pitänyt pahanakaan jos meni silittämään mutta ei yleensä tullut vapaaehtoisesti luokse. 

Vierailija
266/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta!

Ei koiranaista ikinä.

Pidän itse koirista ja kissoista, mutta lemmikkieläimen palvominen saa epäterveitä piirteitä kun koira nähdään jonkinlaisena miehenkorvikkeen, sylilapsen ja meedion yhdistelmänä.

Vierailija
267/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jännitti koiria koska pelkäsi niitä, ja suhtautui varauksella kissoihin mutta silti kaikki koirat ja kissat hakeutuivat heti hänen seuraansa. Eli jännitys ei ainakaan meidän tapauksessa selitä sitä, että eläin kammoaisi.

Vierailija
268/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän erilaisia vastaukset olisivat, jos aloituksessa sukupuolet olisivat toisinpäin?

🤔

Naiset on harvemmin hulluja raiskareita ja stalkkereita, joten koirat eivät reagoi heihin

Vierailija
269/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirat on ollut oikeassa ihmisten suhteen. Kyllä mä niihin luotan enemmän kuin ihmisiin 

Jos mun koirat ei millään hyväksy ihmistä, niin silloin siinä ihmisessä on jotakin mikä saa koirien hälytyskellot soimaan. 

Vierailija
270/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n koira on kultainen noutaja, niin luottaisin sen arvioon miehestä. Kultsit on yleensä aina ystävällisiä ja ihmisrakkaita, jos ei niin jotain on pielessä.

Vierailija
271/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan ensiksi miettisit kumpi on tärkeämpi koira vai mies.

Itse valitsisin ensimmäisen vaihtoehdon.

Vierailija
272/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koirat on ollut oikeassa ihmisten suhteen. Kyllä mä niihin luotan enemmän kuin ihmisiin 

Jos mun koirat ei millään hyväksy ihmistä, niin silloin siinä ihmisessä on jotakin mikä saa koirien hälytyskellot soimaan. 

Minulla hälytyskellot soivat silloin, jos normaalisti kaikkien ihmisten perään oleva koira välttelee jotain tiettyä henkilöä tai suhtautuu tähän vihamielisesti.

On melko paljon koiria, jotka vierastavat tai välttelevät jotain tiettyä ihmisryhmää, esimerkiksi äänekkäitä pikkulapsia. Mutta jos koira tervehtii ja ottaa kaverikseen kaikki tapaamansa miehet, naiset, lapset, nuoret, eläkeläiset, ulkomaalaiset ja vammaiset PAITSI karsastaa tätä yhtä tiettyä henkilöä, niin kyllä silloin kannattaa pysähtyä kuulostelemaan, mitä "asiaa" koiralla oikein on. 

Vierailija
273/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija. Mutta itse tarjoaisin  tohon tilanteeseen lähinnä mustasukkaisuutta koiran osalta. Ja jotain tutkailua sen suhteen mihin asemaan tuo uusi tulokas on laumassa pyrkimässä.

Mitä itse oot mieltä? Yleensähän ne Epäilyttävät asiat näkyy kun kattoo vähän tarkemmin jos on näkyäkseen. 

Vierailija
274/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat poikkeuksetta pitävät minusta, enkä pelkää niitä. Kerran kuitenkin olin kylässä juhlissa puolituttujen luona, ja siellä oli paljon muitakin ihmisiä. Perheen koira tuli eteeni istumaan, tuijotti ja murisi minulle. Omistaja ihmetteli sen käytöstä kuten kaikki muutkin. Kaikille muille se koira oli ystävällinen. Ei mitään käsitystä, miksi se ei pitänyt minusta, etenkin kun muut koirat viihtyvät seurassani.

En tekisi kumppanivalintaa koiran käytöksen perusteella, mutta eihän sellainen suhde kovin helppo ja kiva ole, jos koira inhoaa kumppania. 

Olitko humalassa ja käyttäydyit omituisesti?

Selvä olin, niin kuin kaikki muutkin. Ei ollut kyse bileistä. Ihan normaalisti käyttäydyin, istuin 2 muun kanssa sohvalla juttelemassa. 

Vierailija
275/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies matalaääninen ja jykeväleukainen alfauros? Ja koira myös uros. Tällä palastalla on paljon tietotaitoa ja näkemyksiä siitä aiheesta.. :D

Vierailija
276/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat yleensä pitää minusta, mutta jotkut harvat alkavat hätäillä jo siinä vaiheessa, kun olen hädin tuskin näkökentässä. En siis hajunkantaman tai minkään "energiakentän" sisällä.

Ihan kuin ihmisetkin, koiratkin voivat pitää jonkun ulkonäköä pelottavana.

Vierailija
277/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin koirasta ja tilanteesta, mutta en ohittaisi havaintoa. Minulla on ollut useita koiria. Niistä kolmen kohdalla tuo olisi ollut varma merkki siitä, että miehessä on jotain vikaa. Tai oikeastaan vain yksi olisi voinut vältellä ilman että miehessä on muuta vikaa kuin elekieli.

Yksi (tai ehkä kaksi) on ollut epäluuloisempi sellaista kohtaan, joka on pelännyt koiraa, mutta tällaista henkilöä koirani eivät ole vältelleet. Toiset koirat ovat ängenneet yliystävällisinä kesyttämään pelokasta ihmistä ja sitten 1-2 puolestaan ovat suhtautuneet pelkoon epäilyttävänä asiana ja haukkuneet ja vahtineet enemmän. Vain yksi koiristani on toisinaan vältellyt vieraita ja sekin yleensä vain villejä lapsia.

Jos miehen elekieli on arvaamatonta tai jos hänellä on hyvin dominoiva olemus, koira voisi alussa reagoida tähän, vaikka mies olisi sinänsä ihan ok. Mutta kannattaa olla hereillä, varsinkin jos koira jatkaa epäluuloaan. 

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko koirasi uros vai narttu? Ja onko se ennemmin dominoiva vai alistuva? Tällä voi olla vaikutusta tulkintaan. Vaikka mies olisi ok, mutta dominoiva luonne, niin mieti pärjäätkö hänen kanssaan. Toisaalta jos olet ihastunut ja jännität tapaamisia, niin koira saattaa reagoida siihenkin. Tosin luulisi, että se ennemmin villiintyisi kuin välttelisi. 

Vierailija
278/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, mutta älä koiraa.

Vierailija
279/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on erikoisia,itse tykkään todella paljon koirista mutta huomaan että osa koirista mulkoilee ja jopa murisee kun taas osa heti ryntää luokse ja on innoissaan,,ei ole mulle rikostaustaa enkä harrastele mitään hämäräpuuhia sanoisin että koiran luonteesta kiinni ja koulutuksesta,uskon kyllä siihen että koirat aistii asioita mutta mussa ei pitäis olla mitään sellaista mikä ärsyttäisi koiria joten en ihan 100% varmasti luota koiran vaistoihin,,pelkään isoja koiria ja jännitän. Entisen kaverin vanhemmilla oli ihan mielipuoli pystykorva joka olis käynyt vaikka kenen kurkkuun kiinni jos olis ollut vapaana,paljastui myöhemmin aivokasvain eli eläin tietenkin sairaana käyttäytyy miten sattuu.

Vierailija
280/319 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin miestä tarvitsee itsellinen nainen, jos on koira kumppanina? Remonttiin ja renkaan vaihtoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme