Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti

Vierailija
16.09.2025 |

Jännittävää, mitenhän päättyy.

Kommentit (11503)

Vierailija
11501/11503 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hurme ei osannut todistuksessaan kertoa, miten väitetyt alapään arvet olivat syntyneet. Oliko niitä arpia edes? Ainakaan iholta ei enää löytynyt valokuvista tai livenä.."

Eihän lääkäri voi koskaan varmaksi sanoa, miten joku hänen näkemänsä arpi on syntynyt, jos ei ole ollut paikalla.

Vierailija
11502/11503 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä et nyt ymmärrä tuota oikeusprosessia. Se yleinen höpinä on erityisen tärkeää asiantuntijan tuoda esiin, jotta sitä vasten voidaan peilata kyseistä keissiä.

Muutenkin sinne mennään vastaamaan siihen mitä kysytään, ei sooloilemaan."

Mikäli oikein muistan, Korkman jorisi yhteensä kolme tuntia. Tunnin luennon jälkeen katselin jo epäuskoisena kelloa, että milloin se yleisluontoinen höpinä loppuu. Olihan se periaatteessa ihan mielenkiintoista asiaa, mutta tuomarit ja syyttäjät tietävät nuo asiat varmaan jo ennestään, samoin kuin minä itse. Vaikutti siltä, että luennointi oli tarkoitettu suurelle yleisölle, jotta syntyy mielikuva, että Aueria ja Ihleä puolustaa lapsia haastatelleita oikeuspsykologeja fiksumpi ihminen. Mutta varmasti nuo lasten haastattelijat ovat koulutuksessaan saaneet tuon saman opin. 

Heräsi myös ajatus, että tässä nyt Fredman opettelee oikeuspsykologien käytäntöjä. Korkman piti moniammatillista tiimiä hyvänä asiana, vaikka Fredman on yrittänyt aiemmin kritisoida sitä ja vaatinut psykologeilta "itsenäisempää" työotetta. 

Suurin floppi Korkmanilta oli nähdäkseni vieraannuttamisteema. Hän suorastaan syytti sijaisisää "pakotetusta kontrollista" pelkkien aikuistuneitten lasten puheitten perusteella. Fredmanin piti keskeyttää hänen puheensa. 

Vasta syyttäjän kysymyksin päästiin itse asiaan. Selvisi, että tutkimustieto tukee yhtä hyvin myös vastakkaista puolta, ja Korkman ei itse asiassa ole perehtynyt koko aineistoon kovinkaan hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11503/11503 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä et nyt ymmärrä tuota oikeusprosessia. Se yleinen höpinä on erityisen tärkeää asiantuntijan tuoda esiin, jotta sitä vasten voidaan peilata kyseistä keissiä.

Muutenkin sinne mennään vastaamaan siihen mitä kysytään, ei sooloilemaan."

Mikäli oikein muistan, Korkman jorisi yhteensä kolme tuntia. Tunnin luennon jälkeen katselin jo epäuskoisena kelloa, että milloin se yleisluontoinen höpinä loppuu. Olihan se periaatteessa ihan mielenkiintoista asiaa, mutta tuomarit ja syyttäjät tietävät nuo asiat varmaan jo ennestään, samoin kuin minä itse. Vaikutti siltä, että luennointi oli tarkoitettu suurelle yleisölle, jotta syntyy mielikuva, että Aueria ja Ihleä puolustaa lapsia haastatelleita oikeuspsykologeja fiksumpi ihminen. Mutta varmasti nuo lasten haastattelijat ovat koulutuksessaan saaneet tuon saman opin. 

Heräsi myös ajatus, että tässä nyt Fredman opettelee oikeuspsykologien käytäntöjä. Korkman piti moniam

Eli siis, et todellakaan ymmärrä miksi siellä on horistu niitä yleisiä. Kiitos varmistuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme