Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti

Vierailija
16.09.2025 |

Jännittävää, mitenhän päättyy.

Kommentit (10954)

Vierailija
10781/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas alkoi vaivihkainen viestien poistattaminen. Poissa silmistä, poissa mielestä, annelisti? 

Mahtaa olla rankkaa henkisesti. Päivystää palstalla klo 7-23 poistosormi vireänä ja hermot kireänä. Onhan tuo poistopaniikki sen verran hysteeristä, että syyllisyydestähän tuollainen kielii. Muka julkinen oikeudenkäynti. Olkoonkin näytösluontoisesti julkinen, mutta keskustelua asian ympärillä sensuroidaan.

Se ei ole sensurointia, että joku random tyyppi vauvapalstalla ilmiantaa viestejä. 

Kyllä täällä joka päivä joku poistatuttaa juuri tietynlaisia, Annelin kannalta epäedullisia viestejä. Ei vaikuta enää miltään random tyypiltä. Tätä on ollut koko oikeudenkäynn

Tältä palstalta joka päivä ilmiannetaan ja poistetaan viestejä sellaista tahtia, ettei perässä pysy. Jos joku valittaa viestien poistosta, niin siitä seuraa aina, että joku toinen alkaa kiusallaan niitä poistattaa. 

Ethän sinä itsekään paheksunut viestien poistatusta toisin päin, vaan päätit olla uskomatta sellaista tapahtuneen lainkaan, vaikka sulle siitä kerrottiin 😃. 

Vierailija
10782/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas alkoi vaivihkainen viestien poistattaminen. Poissa silmistä, poissa mielestä, annelisti? 

Täällä on tätä mielipiteen muokkausta. Poistattajalle tai jos teitä on useampi, voin sanoa, että mielipiteeni ei muutu murhaajasta, se on Anneli-rouva. Ja myös lastensa hyväksikäyttäjä. Sorry vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10783/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla rankkaa henkisesti. Päivystää palstalla klo 7-23 poistosormi vireänä ja hermot kireänä. Onhan tuo poistopaniikki sen verran hysteeristä, että syyllisyydestähän tuollainen kielii. Muka julkinen oikeudenkäynti. Olkoonkin näytösluontoisesti julkinen, mutta keskustelua asian ympärillä sensuroidaan.

Se ei ole sensurointia, että joku random tyyppi vauvapalstalla ilmiantaa viestejä. 

Kyllä se on sensurointia, jos nimenomaan ja ainoastaan Aueriin kriittisesti suhtautuvia kommentteja poistetaan. Systemaattisesti. Jos annelistit olisivat valtio, se olisi Pohjois-Korea.

Vierailija
10784/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustanauhajankkaaja kirjoittelee suljetulta.

Taustanauha-askartelijako se itse siellä? Monta kuukautta on tuota samaa manipuloivaa metodia yritetty käyttää: kriittisten kommentoijien mielenterveyteen vetoamista, on heitetty psykopaattisyytöksiä, huudeltu lääkkeistä jne. Ette huomaa, kuinka kulunutta tuo jo on. Ja läpinäkyvää.

Vierailija
10785/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen jutussa kerrotaan ihan pokkana, että Amanda oli kuullut riitelyä. Ei. Amanda nimenomaan sanoi jokaisessa kuulustelussa, että hän ei kuullut riitelyä. Amanda oli sietämätön riesa poliisille juuri sen takia, kun mikään manipulaatio ei tehonnut häneen.

Amandan mentyä ensimmäisen kerran katsomaan rikotun ikkunalasin helinää, näki hän molemmat vanhempansa seisovan keskellä lattiaa ja kehottavan tyttöä menevän huoneeseensa. Molemmat vanhemmat siinä. Ja lasi rikki.

Seuraavilla kerroilla, kun tytär tuli katsomaan, oli isä jo vainaa.

Vierailija
10786/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ethän sinä itsekään paheksunut viestien poistatusta toisin päin, vaan päätit olla uskomatta sellaista tapahtuneen lainkaan, vaikka sulle siitä kerrottiin 😃. "

Kerroin tuolloin selkeästi, etten ollut huomannut tuollaisia kadonneita viestejä. Kommenttiani ei tuolloin alapeukuttanut kukaan merkiksi siitä, että olisin ollut väärässä. Vasta illalla ketjuun ilmestyi joku kirjoitus, jossa sanottiin, että hän oli muka nähnyt sellaisen viestin. Koko hommasta sai päinvastoin vaikutelman, että annelistit hämäävät väittäessään tuollaista. 

Vierailija
10787/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No siten, että he ovat tienneet nuo lasten kertomukset valheellisiksi. "

Eivät isovanhemmat voineet "tietää" mitään varmaksi, koska he eivät olleet olleet paikalla silloin, kun Jens kävi Halisissa. Mummi väitti, että hän käy yllätyskäynneillä milloin tahansa ja vie lämmintä leipää ja hedelmiä. Pikemminkin on välittynyt sellainen kuva, että lapset kävivät heillä. Lasten kertoman mukaan he olivat yrittäneet kertoa mummille Jensistä. Arikin oli kysynyt äidiltään, miksei tämä ollut kuunnellut. 

Joka tapauksessa isovanhemmat eivät välittäneet pitkistä tuomioista, vaan pysyivät Annelin ja Amandan puolella hyläten nuoremmat lapset ja poikansa. 

Vierailija
10788/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö itse yritä tietoisesti vaikuttaa julkisuuteen, kun kirjoittelet kuvitelmiasi taustanauhasta jne.? "

Minä en sentään ole poistattanut kaikkia muita viestejä niin, että ketjuun jäisi vain taustanauhajutut. Otan avoimesti vastaan myös vastapuolen perustellut näkemykset, mutta ei se ole minunkaan käsitystäni muuttanut Annelista murhaajana ja hyväksikäyttäjänä. Lapsiaan hän on tunnustanut pahoinpidelleensä. Ja Jensin poikien mukaan jopa Jens häkeltyi Annelin antamista litsareista. 

Vierailija
10789/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut joskus työharjoittelussa suljetulla, eikä se ole ollenkaan psykiatrisen sairaalan pahimpia osastoja. 

Vierailija
10790/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/20-104688

"Surmaaja tiesi missä Lahti nukkui."

Mä en itse asiassa usko tuohon. Luulen, että se tuli hänelle yllätyksenä.

Kyllä hän tiesi....

Vierailija
10791/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-ovi on loogisin sisäänmeno riippumatta missä tyyppi nukkuu.

Vierailija
10792/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut joskus työharjoittelussa suljetulla, eikä se ole ollenkaan psykiatrisen sairaalan pahimpia osastoja. 

Psykiatrilla ovat kaikki osastot suljettuja.

Vierailija
10793/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hieman outoa, että suunnitellusti tullaan kilisten ja rämisten juuri siihen huoneeseen, missä ollaan ja henkilöllä/henkilöillä on aikaa reagoida ja paeta. 3-kerroksisen ikkunan säpäleiksi hakkaamiseen kuluu kuitenkin aikaa. 

Vierailija
10794/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hieman outoa, että suunnitellusti tullaan kilisten ja rämisten juuri siihen huoneeseen, missä ollaan ja henkilöllä/henkilöillä on aikaa reagoida ja paeta. 3-kerroksisen ikkunan säpäleiksi hakkaamiseen kuluu kuitenkin aikaa. 

Outoa on sekin, että tyypillä on sorkkarauta mukana, eikä edes yritä avata sillä ovea.

Vierailija
10795/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa on sekin, että tyypillä on sorkkarauta mukana, eikä edes yritä avata sillä ovea.

Eikö se ovi ollut sellainen pitkäsalpaperiaatteella toimiva, joten sorkkaraudallakaan ei ilmeisesti helpolla pysty vääntämällä saamaan sellaista auki. 

Vierailija
10796/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ovi ollut sellainen pitkäsalpaperiaatteella toimiva, joten sorkkaraudallakaan ei ilmeisesti helpolla pysty vääntämällä saamaan sellaista auki. 

Niin tietysti. Ja huppumieshän tietysti tämänkin ehti päätellä siinä pimeällä terassilla ennen kuin edes yritti vääntää sorkkaraudalla. Olihan hän fiksu mies. Niin fiksu, että lähti puukottamaan ihmisen fileerausveitsellä.

Vierailija
10797/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loogisin reitti on juuri terassin ovesta, kuvitteli pääsevänsä suht. helpolla sisään kun tekee reiän lasiin ja vääntää kahvasta vaan oven auki. Eipä tiennyt Annelin virittäneen lasin eteen hankalaa lenkkiverhoa paksusta kankaasta. Tässä kohden impulsiivisella tyypillä menikin hermot ja änkyränä tyyppinä päätti mennä sisään vaikka väkisin, meni syteen tai saveen. En usko, että tiesi isäntäväen makoile

Ja hänen onnekseen isäntäväki oli niinkin tyhmää, että vain istui ja odotti kunnes pääsee hän pääsee sisään ja aloittaa tappamisen.

Vierailija
10798/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"---Eipä tiennyt Annelin virittäneen lasin eteen hankalaa lenkkiverhoa paksusta kankaasta.---"

Verho ei ollut ollenkaan "hankala". Se oli kiinnitetty vain kulmistaan sellaisilla lenkkiruuveilla, jotka irtoavat helposti. Annelistit vain ovat väittäneet verhoa tiukemmaksi kuin se olikaan selityksenä sille, miksi kättä ei muka saanut avaamaan lukkoa. 

Vierailija
10799/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"---Eipä tiennyt Annelin virittäneen lasin eteen hankalaa lenkkiverhoa paksusta kankaasta.---"

Verho ei ollut ollenkaan "hankala". Se oli kiinnitetty vain kulmistaan sellaisilla lenkkiruuveilla, jotka irtoavat helposti. Annelistit vain ovat väittäneet verhoa tiukemmaksi kuin se olikaan selityksenä sille, miksi kättä ei muka saanut avaamaan lukkoa. 

Niin miksipä siten ei pistäisi ukkoon insuliinia? Ei kun helpompi on järjestää näyttävä lavastusshowt aataminaikuisilla sanelukoneilla ja tallentamattomilla mikrofoneilla kyhäten eloisaa kuunnelmaa häkenauhan taustalle tanssahdellen n. 55 kg hentona naisena kolme numeroa isoilla kengillä veriläikkiä maalaillen ja 9 v tyttöä rikoskumppaniksi houkutellen. Siinä sivussa isketään huvin vuoksi  20 kg froteekilvillä varustettuna yhtään vastaansanomaton reilusti painavampi rotevaharteinen puoliso tajuttomaksi. Sitten isketään kolminkertainen turvalasiovi ihan vaan rekvisiitaksi rikki ja välillä puhutaan häneen ja käydään moukaroimassa kiltisti sängyssä maannut puoliso kuoliaaksi jollain mystisillä astalolla joka hups vaan piilotetaan niin hyvin taloon ettei poliisitkaan löydä. Onhan tämä juttu paljon uskottavampi perheenemännän tekemäksi. Paljon helpompi keino päästä puolisosta eroon kun otta ero tai myrkyttää ja tosi kätevää ja fiksua ja helppoa sekä mukavaa näin joulua ennen järjestää kivoja yllätyksiä koko perheelle.

Vierailija
10800/10954 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelet joka lauseessa. Tarkastele asioita realistisesti, niin ymmärrät, miksi Anneli päätyi tekemään murhan omalla tyylillään. 

Realismi on väärä sana tässä yhteydessä käytettäväksi. Sille sanalle ei tässä kontekstissa ole käyttöä, koska sitä ei voi käyttää harrastelijadekkaristimaiseen ja epäloogiseen juonikyhäelmään. Nainen ei sovi tämän surmateon profiiliin eikä motiiviin.