Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti

Vierailija
16.09.2025 |

Jännittävää, mitenhän päättyy.

Kommentit (8949)

Vierailija
8501/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä veto Fredmanilta kuvata nyt se tyttären olkapää, niin saadaan asiaan selvyys. Eikä vain väitteitä siitä, että arpia on ollut. Ehkä hän lähettää kuvan jollekin oikealle asiantuntijalle analysoitavaksi. Fredman on rautaa! 

Vierailija
8502/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tuon pseudolääkärin tytär murhattu? Ja hukkuneen teinitytön pyörä löytyi heidän kotipihalta. Jotain kylmäävää tuossa tyypissä on?

Joki-Erkkilän poika on rikollinen.

Tässäpä pojasta lisää

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009702895.html

Tarkoittaa että pelkäät todisteita, kun tuot asian vierestä asioita.

Mitä vttua nyt taas 😂😂😂

Joki-Erkkilä on tänään julkisesti nolannut itsensä, Suomen oikeuslääketieteen tason ja syyttäjien ammattitaidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8503/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä kunnioitus ja myötätunto Auerin lapsia kohtaan, kun jaksoivat vaatia tämän oikeudenkäynnin  julkiseksi kaiken vuosia kestäneen piinan jälkeen, mitä tälläkin foorumilla on heidän niskaan heitetty.

Vierailija
8504/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten jotkut esimerkiksi voivat iloita, ettei arpia nyt havaittu. Ajatelkaa nyt niin päin, että oikeasti on ollut viiltelyä yms. Eikö silloin ole kauheaa, että tehdyt teot jäisivät nyt todistamatta. Toisille, ilmeisesti itse vinoutuneille, on niin tärkeää saada esimerkiksi lääkäri nolattua, että lapsille tehdyt teot ovat vähäpätöisempiä ja sivuseikka. 

Minun mielestäni pitäisi kääntää jokainen kivi, että jos lapsille on tehty pahaa niin se selvitettäisiin. Eikä niinpäin, että hyvä hyvä kun taaskin meni metsään tämäkin todistus. Mikä ihmisiä oikein vaivaa. 

Siis mitä ihmettä? Lapsethan itse sanovat, ettei heitä ole ikinä viillelty. Sehän on hyvä asia, ettei noita kauheita tekoja ole oikeasti tehty lapsille. 

Vierailija
8505/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten jotkut esimerkiksi voivat iloita, ettei arpia nyt havaittu. Ajatelkaa nyt niin päin, että oikeasti on ollut viiltelyä yms. Eikö silloin ole kauheaa, että tehdyt teot jäisivät nyt todistamatta. Toisille, ilmeisesti itse vinoutuneille, on niin tärkeää saada esimerkiksi lääkäri nolattua, että lapsille tehdyt teot ovat vähäpätöisempiä ja sivuseikka. 

Minun mielestäni pitäisi kääntää jokainen kivi, että jos lapsille on tehty pahaa niin se selvitettäisiin. Eikä niinpäin, että hyvä hyvä kun taaskin meni metsään tämäkin todistus. Mikä ihmisiä oikein vaivaa. 

Täällä on kyseenalaistettu Joki-Erkkilän UV-menetelmää, joka on itse kehitetty eikä ole käytössä muissa maissa. Arpia ei löytynyt tänään. Ja nyt, kun lapset ovat vielä peruneet kertomuksensa, niiden olemassaolo on kyseenalaista alunperinkin. Totuutta tässä yritetään s

Jokainen jolla esim. on ollut kissa lemmikkinä, ja on peuhannut ja leikkinyt sen kanssa, tietää miten paljon esim. kissat raapii omistajan kättä. Käsi on naarmuilla, viiltojäljillä, ja ne puree myös. Joskus tosi pahastikin. No, kattokaas käsiänne. NÄKYYKÖ 10 v myöhemmin mitään?? ei. Siksi, koska ne paranee ja katoaa. Itelläni on yksi tosi pitkä kynnen viiltojälki, joka on vaalea kapea pitkä viilto, kukaan ei sitä taatusti enää huomaa, vaikka muistan että se oli verinen ja punoittava raapaisu, se tuli 35 v sitten, kissan kynnestä. Aika rajusti leikittiin teininä. 

Aivan naurettavaa vuosia myöhemmin tutkia jos jotain näkyy enää.

Vierailija
8506/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Lapsethan itse sanovat, ettei heitä ole ikinä viillelty. Sehän on hyvä asia, ettei noita kauheita tekoja ole oikeasti tehty lapsille. 

Joki-Erkkilällä on ollut pakkomielle kehitellä tavalla tai toisella arpia. Yksi keino oli UV-valo ja toinen sairas mielikuvitus keksiä iholle arpia, myös naapurin lapsille.

Vierailija
8507/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa veitsellä viilletty jälki näkyy ikuisesti, lääkärin pitäisi tietää se. 

Vierailija
8508/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä käsitä, miksi joku toivoo lasten joutuneen vaikean viiltelyyn kohteeksi. Lapset ovat sanoneet valehdelleensa että heidät olisi viillelty. Haluatko toisiaan, että heidät olisi viillelty. Haluat lasten kokeneen kipua ja kärsimystä?

Vierailija
8509/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tuon pseudolääkärin tytär murhattu? Ja hukkuneen teinitytön pyörä löytyi heidän kotipihalta. Jotain kylmäävää tuossa tyypissä on?

Siis kenen pyörä? Kestin?

Joki-Erkkilä ei ole ollut työkykyinen, se on ihan selvää. Gummerus suoraan sanottuna teurasti hänet. 

Vierailija
8510/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitta olisi hyvin tärkeä, mutta siinä huoneessa ei ollut mittatikkua, mitä olisi voinut käyttää".

Siis ihan oikeasti nyt, mitä helvettiä? Kamera ei toiminut, mittatikkua ei ollut. Näinkö Suomessa hoidetaan vavavissa rikostapauksissa tutkintaa? Eihän tää voi enää olla mahdollista? 

Jos kolme lääkäriä toteaa saman asian, niin sen on katsottu riittävän.

Mun vaimoni kohdalla parikyt vuotta sitte kaks lekuria tuumas että migreeni se on mutta eipä ollukkaan vaan aivoverenvuoto ja tapahtu peruuttamattomia asioita ja vaimo rullatuolissa osittain halvaantunut eikä puhu kunnolla. 

Vierailija
8511/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset sanoivat että heitä oli viillelty. Aikuisena ovat muuttaneet tarinaansa. Eivätkä vieläkään ole kertoneet kuka keksi ajatuksen. Mitä piilottelevat nyt?

Vierailija
8512/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puutaheinää nuo Joki-Erkkilän löydökset ja lausunnot. Osittain jopa itse joutuu sen nyt tosipaikan edessä myöntämään. 

Vierailija
8513/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa veitsellä viilletty jälki näkyy ikuisesti, lääkärin pitäisi tietää se. 

Ei tosiaan näy. Ainakaan silmämääräisesti. 

Iso arpi todennäköisesti näkyy jonkinlaisena "epäjärjestyksenä" mikroskoopilla histologisessa tutkimuksessa.

Vierailija
8514/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyseenalaistettu Joki-Erkkilän UV-menetelmää, joka on itse kehitetty eikä ole käytössä muissa maissa. Arpia ei löytynyt tänään. Ja nyt, kun lapset ovat vielä peruneet kertomuksensa, niiden olemassaolo on kyseenalaista alunperinkin. Totuutta tässä yritetään s

Miksi sitten sijaisäiti kertoi nähneensä veneellä tytön olkapäässä arven, ja selässä vyöllä lyömisestä tulleita jälkiä, niin että meni tkemään? On näitä muutkin nähneet kuin vain lääkäri. 

Vierailija
8515/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puutaheinää nuo Joki-Erkkilän löydökset ja lausunnot. Osittain jopa itse joutuu sen nyt tosipaikan edessä myöntämään. 

Kyllä. Ja muistetaan vielä, että THL myös tyrmäsi menetelmän. 

Vierailija
8516/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan näy. Ainakaan silmämääräisesti. 

Iso arpi todennäköisesti näkyy jonkinlaisena "epäjärjestyksenä" mikroskoopilla histologisessa tutkimuksessa.

Minulla näkyy lapsena saatu puukonhaava kädessä, olen päälle 50, myös vauvana saatu arpi otsassa näkyy. Myös sormileikkauksen arvet näkyy, aikaa noin 10 v. Ihmisillä voi olla erilaiset iho- ja kudostyypit.

Vierailija
8517/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Muistappa monestiko olet viiltänyt veitsellä sormeesi vahingossa,leikatessasi jotain, koko elämäsi aikana, niin että verta on tullut? Ite ainakin monesti, lapsena, nuorena etenkin. Ja mitään ei näy ainakaan nyt. Tosin olen keski-ikäinen jo.

Vierailija
8518/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeuden päätettäväksi jää aikanaan, puhuivatko lapset totta lapsuudessaan vai nyt"

Vierailija
8519/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut tämän kokemukseni tähän ketjuun jo kertoa, mutta olen lapsena joutunut toistuvan väkivallan uhriksi ja toinen vanhempani on tästä aikoinaan saanut tuomion. Tapaukseni on kuitenkin päinvastainen mitä tämä Auerin lasten tapaus. Siinä missä tässä on lasten kertomus vs. heikko muu näyttö, omassa tapauksessani oli minun totaalinen vaikeneminen asiasta vs. vahva muu näyttö.

Lääkärin lausunnoissa on otettu huomioon olisivatko vammani voinut aiheutua jostain muusta kuin väkivallasta ja useimpien vammojen kohdalla todetaan yksiselitteisesti, ettei vammojen synnylle ole muuta selitystä kuin toisen henkilön tahalliset teot. Toki tapaukseni on siinä mielessä helpompi, että huostaanoton hetkellä kehostani löytyi tuoreita väkivallan jälkiä. Kuitenkin, myös vanhojen jälkien ja murtumien kohdalla on arvioitu niiden aiheutumishetkiä ja ne ovat näkyneet kehossani selkeästi. Monet arvet näkyvät vieläkin selvästi, vaikka ikää minulla on jo liki 40 vuotta. Lisäksi esim. oikeuspsykologin haastattelua pidettiin vahvana näyttönä vanhempaani vastaan, vaikka en jostain syystä häntä suostunutkaan silloin nimeämään.

Mielestäni on hyvin outoa, että lasten monissa kohtaa epärealistiset ja jopa täysin mahdottomat kertomukset ovat painaneet tuomioiden suhteen huomattavasti enemmän kuin muu näyttö, joka vaikuttaa tämän päivän perusteella entistä olemattomammalta. Vaikka taustani takia minun on vaikea säilyttää objektiivisuuteni varsinkin Ihleä kohtaan olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tässä tapauksessa ole aikoinaan tapahtunut oikeus.

Vierailija
8520/8949 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäipä gynegologi Joki-Erkkilä housut kintuissa kiinni valehtelusta todistajana, kun lapsia ei oltukaan tutkittu huonevalossa vaan pelkästään UV-valossa.  Videot todistivat tämän juuri.