Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti
Kommentit (8672)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten jotkut esimerkiksi voivat iloita, ettei arpia nyt havaittu. Ajatelkaa nyt niin päin, että oikeasti on ollut viiltelyä yms. Eikö silloin ole kauheaa, että tehdyt teot jäisivät nyt todistamatta. Toisille, ilmeisesti itse vinoutuneille, on niin tärkeää saada esimerkiksi lääkäri nolattua, että lapsille tehdyt teot ovat vähäpätöisempiä ja sivuseikka.
Minun mielestäni pitäisi kääntää jokainen kivi, että jos lapsille on tehty pahaa niin se selvitettäisiin. Eikä niinpäin, että hyvä hyvä kun taaskin meni metsään tämäkin todistus. Mikä ihmisiä oikein vaivaa.
Täällä on kyseenalaistettu Joki-Erkkilän UV-menetelmää, joka on itse kehitetty eikä ole käytössä muissa maissa. Arpia ei löytynyt tänään. Ja nyt, kun lapset ovat vielä peruneet kertomuksensa, niiden olemassaolo on kyseen
Miksi sitten sijaisäiti kertoi nähneensä veneellä tytön olkapäässä arven, ja selässä vyöllä lyömisestä tulleita jälkiä, niin että meni tkemään? On näitä muutkin nähneet kuin vain lääkäri.
Jos se sijaisäiti on nähnyt siellä veneellä lapsen selässä vyöllä lyömisen jälkiä, hän valehtelee tai he ovat itse hakanneet niitä lapsia, koska Auerin tai Jensin tekeminä tuossa tapauksessa ne roimimisten jäljet näkyisivät vielä tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Jäipä gynegologi Joki-Erkkilä housut kintuissa kiinni valehtelusta todistajana, kun lapsia ei oltukaan tutkittu huonevalossa vaan pelkästään UV-valossa. Videot todistivat tämän juuri.
Niin siis mitä ihmettä. Koko ajan on väitetty, että ensin on tutkittu normaalissa valossa ja sitten vasta UV-valolla, ja nyt on selkeä videotodiste, että näin ei ole toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäipä gynegologi Joki-Erkkilä housut kintuissa kiinni valehtelusta todistajana, kun lapsia ei oltukaan tutkittu huonevalossa vaan pelkästään UV-valossa. Videot todistivat tämän juuri.
Niin siis mitä ihmettä. Koko ajan on väitetty, että ensin on tutkittu normaalissa valossa ja sitten vasta UV-valolla, ja nyt on selkeä videotodiste, että näin ei ole toimittu.
Joki-Erkkilän lausunto oli painavin syy, miksi Auer sai 7,5 ja Kukka 10 vuotta linnaa. Että tällainen oikeusvaltio Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten jotkut esimerkiksi voivat iloita, ettei arpia nyt havaittu. Ajatelkaa nyt niin päin, että oikeasti on ollut viiltelyä yms. Eikö silloin ole kauheaa, että tehdyt teot jäisivät nyt todistamatta. Toisille, ilmeisesti itse vinoutuneille, on niin tärkeää saada esimerkiksi lääkäri nolattua, että lapsille tehdyt teot ovat vähäpätöisempiä ja sivuseikka.
Minun mielestäni pitäisi kääntää jokainen kivi, että jos lapsille on tehty pahaa niin se selvitettäisiin. Eikä niinpäin, että hyvä hyvä kun taaskin meni metsään tämäkin todistus. Mikä ihmisiä oikein vaivaa.
Enkä minä käsitä, miksi joku toivoo lasten joutuneen vaikean viiltelyyn kohteeksi. Lapset ovat sanoneet valehdelleensa että heidät olisi viillelty. Haluatko toisiaan, että heidät olisi viillelty. Haluat lasten kokeneen kipua ja kärsimystä?
Nimenomaan en halua, tietenkään. Mutta sen haluan, että jos on kuitenkin totta, että heille on tehty pahoja tekoja kotonaan niin se selvitetään. Sehän olisi aivan kamalaa saada nyt vapauttava tuomio jos olisi aihetta muuhun. On tullut ilmi niin paljon pahoja juttuja, että nämä arvet ovat nyt vain yksi, mitä ei pystytty selkeästi enää näkemään. Vaikka niitä ei nyt löytyisi voisi silti olla olleet olemassa.
Kun minusta nyt tuntuu, että lapset ovat sivuseikka mitä todellisuudessa heillä on ollut kun halutaan uskotella ettei heille ole tapahtunut mitään rangaistavaa Annelin ja Jensin toimesta. Koska tämän jälkeen ei asiaa kai voida enää taas uudelleen ottaa käsittelyyn. Ei saisi jäädä mitään epäselvää siihen suuntaan, että jotain on kuitenkin tehty. Ja sitä vihjettä on nyt kuitenki paljon, että on tehty. Mutta jostain syystä nyt aikuisena ovat muuttaneet puheitaan - miksi? Vaihtoehtoja on useitakin, kuten on ollutkin jossain lueteltuna. Onko tämä ajatus niin vaikeaa käsittää.
Lyhyesti: kukaan ei toivo, että lapsille on tehty pahoja rangaistavia tekoja. Mutta jokainen toivottavasti toivoo, että asia selvittetään juurta jaksain, että jos kuitenkin niin se kaivetaan esille.
hyvä, että asia selvitetääön juurta jaksain, mutta pahaa tekee, että tämä yksi tytär saa nyt taas sitten kärsiä. uutisissa oli, että koko oikeus oli kerääntynyt tutkimaan tytön olkapäätä, jossa lääkäri sanoi nähneensä arven. hyvä siis tosiaan, että tuokin tutkitaan uudelleen, mutta hmetellä täytyy miten tuo tytär jaksaa käydä tämän läpi uudelleen, vaikka täysi-ikäinen onkin, silti.
teki mieli kirjoittaa, että toivottavasti syyllinen saadaan joskus selville, mutta tuskin se enää tapahtuu. liian pitkä aika kulunut
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: kukaan ei toivo, että lapsille on tehty pahoja rangaistavia tekoja. Mutta jokainen toivottavasti toivoo, että asia selvittetään juurta jaksain, että jos kuitenkin niin se kaivetaan esille.
Mitähän käräjäoikeudessa on tehty marras- ja joulukuu, mitäpä luulet???
Kaikki syyttäjän todistajat sijaisvanhemmista ja Joki-Erkkilästä lähtien ovat jääneet kiinni totuuden vastaisista puheista, lausunnoista ja todisteista oikeudessa. Lapset ovat nyt aikuisina vapaita sijaisvanhempien painostuksesta, manipuloinnista, henkisestä väkivallasta ja nujertamisesta.
Tänä syksynä koko Suomi on saanut kuulla totuuden.
Ja nyt jäi syyttäjä kiinni siitä, että on nostanut syytteen fistelistä, jota ei kuitenkaan löydetty jatkotutkimuksissa.
Syyttäjä on nostanut yhdeksi syytekohdaksi vamman eli fistelin, jota ei ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen saattanut tämän kokemukseni tähän ketjuun jo kertoa, mutta olen lapsena joutunut toistuvan väkivallan uhriksi ja toinen vanhempani on tästä aikoinaan saanut tuomion. Tapaukseni on kuitenkin päinvastainen mitä tämä Auerin lasten tapaus. Siinä missä tässä on lasten kertomus vs. heikko muu näyttö, omassa tapauksessani oli minun totaalinen vaikeneminen asiasta vs. vahva muu näyttö.
Lääkärin lausunnoissa on otettu huomioon olisivatko vammani voinut aiheutua jostain muusta kuin väkivallasta ja useimpien vammojen kohdalla todetaan yksiselitteisesti, ettei vammojen synnylle ole muuta selitystä kuin toisen henkilön tahalliset teot. Toki tapaukseni on siinä mielessä helpompi, että huostaanoton hetkellä kehostani löytyi tuoreita väkivallan jälkiä. Kuitenkin, myös vanhojen jälkien ja murtumien kohdalla on arvioitu niiden aiheutumishetkiä ja ne ovat näkyneet kehossani selkeästi. Monet arvet näkyvät vieläkin selvästi, vaikka ikää min
Kiitos tästä avaavasta vertailusta. Saanko kysyä miten vanhempasi tuomio vertautuu Auerin ja Ihlen saamiin tuomiohin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syyttäjän todistajat sijaisvanhemmista ja Joki-Erkkilästä lähtien ovat jääneet kiinni totuuden vastaisista puheista, lausunnoista ja todisteista oikeudessa. Lapset ovat nyt aikuisina vapaita sijaisvanhempien painostuksesta, manipuloinnista, henkisestä väkivallasta ja nujertamisesta.
Eikö tämä käsittely ole vielä kesken oikeudessa? Eimitään päätöstä ole vielä julistettu. Eihän sijaisvanmmistakaan ole mitään lausuntoa tullut puoleen eikä toiseen, vain lasten puheet. Menee ensi vuoden puolelle koko asia.
Voihan ne olla tutkittu eri kerralla kuin mikä videossa näkyy.
Puolustuksen asiamiehet nostelee yksittäisiä asioita irti asiayhteyksistä, minkä vuoksi lehtijuttujen perusteella on mahdoton muodostaa kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta tuo iho on uv-valon alla aivan kirjava", Fredman huomauttaa.
"Minä en tiedä, mitä te näette", Joki-Erkkilä sanoo.
Syyttäjä Koivuniemi ilmoittaa, että hän näkee selvästi sydämen muodon.
"Tuoltahan voi nähdä vaikka mitä muotoja, vaikka Joulupukin kassin", Fredman jatkaa.
Eikö tämä ala mene jo huumorin puolelle?
Asiamies käyttäytyy moukkamaisesti jatkuvasti. Tietyillä asiamiehille on tuollainen provosoiva tyyli, kun ei asiaosaaminen riitä.
Gummerus kyselee lasten kertomuksista, joissa puhutaan väkivaltateosta, joista olisi todennäköisesti syntynyt vammoja. Näistä teoista oli kuvauksia lääkärin esitiedoissa.
"On ihan normaalia, ettei naarmuja välttämättä löydy. Ehkä niitä ei syntynyt."
Ihan normaalia, ettei välttämättä löydy jälkiä siitä kun taapero paiskataan seinään niin, että veri lentää tai kun 7-vuotiasta hakataan pesismailalla päähän täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Puolustuksen asiamiehet nostelee yksittäisiä asioita irti asiayhteyksistä, minkä vuoksi lehtijuttujen perusteella on mahdoton muodostaa kokonaiskuvaa.
Eikö tänään tuolla ollut osa myös salaisena? Ei näytetty yleisölle kaikkea. Olen samaa mieltä, kokonaiskuvaa katsotaan. Jokainen vähänkään oikeudessa ollut tietää, että syytettyjen puolustaja juuri haluaa nostaa yksittäisiä asioita irti asiayhteyksistä, hämmentää ja jopa nolata. Kuten tuossa kun näkyi sydämenmuotoinen arpi ja naureskeli jotain joulupukin kontista tms. Oli epäasiallista ja tarkoitus väheksyä ja sekoittaa ja hämätä asiaa sekä vastapuolta. Kyllä nämä on niin nähtyjä keinoja oikeudessa. Ammattinsa osaavat tuomarit näkevät läpi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa asiaa täällä käsitellään tänään eli Joki-Erkkilän tutkimusta, hänen mentelmiä ja lausuntoa.Ei tod. ole kyse mistään irrallisista asioista. Eipä kestä oikein päivänvalossa Joki-Erkkilän touhut ja puheet, kun on jäänyt monesta totuudenvastaisesta asiasta kiinni.
Eikö ne osaa paremmin arvioida, pitkäänkö näihin kuulemisiin menee? Nytkin se THL:n lääkäri odottanut tuntikausia omaa todistusvuoroaan tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tänään tuolla ollut osa myös salaisena? Ei näytetty yleisölle kaikkea. Olen samaa mieltä, kokonaiskuvaa katsotaan. Jokainen vähänkään oikeudessa ollut tietää, että syytettyjen puolustaja juuri haluaa nostaa yksittäisiä asioita irti asiayhteyksistä, hämmentää ja jopa nolata. Kuten tuossa kun näkyi sydämenmuotoinen arpi ja naureskeli jotain joulupukin kontista tms. Oli epäasiallista ja tarkoitus väheksyä ja sekoittaa ja hämätä asiaa sekä vastapuolta. Kyllä nämä on niin nähtyjä keinoja oikeudessa. Ammattinsa osaavat tuomarit näkevät läpi.
Mikä hätä sulla on? Johan esim. intiimialueen väitettyäfisteliä on käsitellyt julkisesti niin syyttäjä kuin puolustus. Vain intiimikuvat on salaisia, ei asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä käsittely ole vielä kesken oikeudessa? Eimitään päätöstä ole vielä julistettu. Eihän sijaisvanmmistakaan ole mitään lausuntoa tullut puoleen eikä
Siis meinaatko, että me ei voida itse noista asioista päätellä mitään ennen oikeuden virallista päätöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ymmärsin niin että lapsi ITSE osoitti että tuossa on arpi, ja tuossa ja tuossa. Miksi sen enempää tutkia. Lapsi siis osoittaa arven, viiltojäljen. Kai hän itse tietää mitä näyttää. Ja, he itse nyt aikuisina jopa todisti tehneensä näitä viiltojälkiä, raapineensa , valheittensa "todisteeksi"...Joten summa summaarum, tässä nyt yritetään väkisin syyttää Joki-Erkkilää josatin mitä lapset sanoo kahdesti olevan/olleen.