Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti
Kommentit (9513)
"Gummeruksen mukaan kyse on vuodesta 2018. Hän pyytää todistajaa tarkentamaan.
Sijaisäiti aloittaa pitkän kertomuksen. Hänen mukaansa lapsia houkuteltiin jo tuolloin rahaa vastaan muuttamaan aiempia hyväksikäyttökertomuksiaan. Näin tapahtui hänen mukaansa muun muassa suomi24-sivustolla. Hän mainitsee summan 50 000 euroa.
- Selvä, Gummerus sanoo."
Siis tämä nainenhan on aivan pöpi.
"Gummerus palaa vielä siihen, mikseivät sijaisvanhemmat voineet poistua kotoa ilman lapsia.
- En ymmärrä! Mihin minun olisi pitänyt mennä. Ei minulla ollut mitään paikkaa, mihin mennä? Olisiko teillä ollut joku paikka minulle, mihin mennä? Sijaisäidin tuoli liikahtaa, ja hetkellisesti hän lähes huutaa.
Erikoissyyttäjät Leena Koivuniemi ja Outi Pyykkönen hymyilevät toisilleen."
Auer joutui tuomionsa yhteydessä maksamaan lapsille 160 000 euroa. Milloin lapset saivat nämä rahat käyttöönsä vai menivätkö nekin sijaisvanhemmille?
Aikooko ne nyt heittää Arin ja Minnan bussin alle ja kuitenkin pelastaa Santaojan?
Vierailija kirjoitti:
"Gummerus palaa vielä siihen, mikseivät sijaisvanhemmat voineet poistua kotoa ilman lapsia.
- En ymmärrä! Mihin minun olisi pitänyt mennä. Ei minulla ollut mitään paikkaa, mihin mennä? Olisiko teillä ollut joku paikka minulle, mihin mennä? Sijaisäidin tuoli liikahtaa, ja hetkellisesti hän lähes huutaa.
Erikoissyyttäjät Leena Koivuniemi ja Outi Pyykkönen hymyilevät toisilleen."
Ostoksille, ystävän luo kahvittelemaan, lääkärikäynti, kirjasto, pankki, kirpparit, harrastukset yms. Mutta kun piti OCDnä vahtia ettei lapset sotke mitään niin ei poistunut kotoa ja siitähän se pää vasta levisikin?
Tämä oikeudenkäynti on sairasta seurattavaa. Istuuko kivinaama Anneli seuraamassa Minnan alennustilaa? Jos olisin Minna niin en yhtään säälisi Anneli tai ajattelisi miten hänen käy vaan kertoisin ihan kaikki ketään säästämättä ja lähtisin sen jälkeen pitkälle lomalle ja unohtaisin koko jutun.
Tää Minna on ihan täys kokovartalokjyrpa. Omaa etua tavoiteltu, että elelis isoilla rahoilla mitä lapsien avulla sais nyhdettyä. Tyypillinen patalaiska kusnapää. Jos töissä on joskus ollu ni työ on ollu pelkkää puurtamista eikä ole pahemmin napannut työnteko, nooh, eipä se yleensä ketään nappaa, mut nyt on sit koitettu väärin keinoin saada itselle hyvinvointia muiden kustannuksella.
Sijaisisältä kysyttiin viime viikolla, että mikä työ-/elämäntilanne puolisolla (siis tuleva sijaisäiti) oli siinä vaiheessa kun lapset muuttivat heille. Mies vastasi oudosti, että "Luulen että opiskeli". Mitä tuokin tarkoitti, siis meinasiko että vaimo bluffasi opiskelevansa, vai esittikö että ei muista? Tänään nainen itse sanoi, että opiskeli ja kävi töissä kun lapset muuttivat, ja että joutui lopettamaan työnsä sossujen pyynnöstä.
Kauankohan tänään vielä menee asian kanssa..sijaisäidin kuulemisessa siis.. Seuraavaksi kai Ihlen pojat (mut ei tosin tänään tietenkään)
Voi kamala, mikä myötähäpeä näistä sijaisvanhempien jutuista ja kaikesta mitä ei yhtäkkiä voi muistaa ollenkaan.
Ymmärrän, että heillä on ollut vaikeaa, mutta paras olisi kun myöntäisivät virheensä ja osoittaisivat olevansa niin hyviä ja rakastavia sijaisvanhempia, kun ovat antaneet ymmärtää. Ei he kuitenkaan mistään syytteeseen joutuisi.
Onko näillä sijaisvanhemmilla jokin vihanhallintaongelma?
Fredman kommentoi, ettei kysynyt mitään tästä. Nainen hikeentyy ja vastaa, että ei pitäisi sitten kysellä niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Agenda selvä tällä foorumilla, palsta annelit paikalla :) :)
Myönnätkö sinä olevasi palsta-Leena? :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
"Gummeruksen mukaan kyse on vuodesta 2018. Hän pyytää todistajaa tarkentamaan.
Sijaisäiti aloittaa pitkän kertomuksen. Hänen mukaansa lapsia houkuteltiin jo tuolloin rahaa vastaan muuttamaan aiempia hyväksikäyttökertomuksiaan. Näin tapahtui hänen mukaansa muun muassa suomi24-sivustolla. Hän mainitsee summan 50 000 euroa.
- Selvä, Gummerus sanoo."
Siis tämä nainenhan on aivan pöpi.
Okei, eli annelit ja jensit ovat olleet sielläkin, hyvä tieto, sähköinen jälki jää, IP osoite.... Jeah
Aika huono muisti on 57-vuotiaalla naisella, jonka elämäntehtävä oli sijaisvanhemmuusvuosina huolehtia 3(4) lapsesta niin omistautuneesti, ettei edes talon ulkopuolella pistäytynyt kuin häthätää kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Fredman kommentoi, ettei kysynyt mitään tästä. Nainen hikeentyy ja vastaa, että ei pitäisi sitten kysellä niin paljoa.
Mistä tämä? Ainakaan iltalehden seurannassa ei tuota ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä? Ainakaan iltalehden seurannassa ei tuota ollut
Mtv
Siis iten voi olla, että puolustus sai noin vähän aikaa verrattuna syyttäjään?
Onko missään kuvaa tästä sijaisäidistä ? En vaan googlella löydä ?
Ei täältä kannata mitään agendan vastaista tietoa kysellä. Muutama luo legendaa, ja peukuttaa omia juttujansa.
Viikkoraha puheeksi: Toi ei pidä paikkaansa
Gummerus kysyy lasten saamasta viikko- tai kuukausirahasta.
Todistaja vastaa lasten saaneen mahdollisesti 50 euroa kuukaudessa. Hän viittaa sijaisisän muistikuviin aiheesta. Hän myös muistaa, miten yhdelle tyttäristä haluttiin ostaa älypuhelin.
Nyt Gummerus siteeraa sijaisisän esitutkintakuulemista, jonka mukaan kuukausirahaa maksettiin aluksi, mutta siitä luovuttiin. Tämän jälkeen rahaa maksettiin sijaisisän kuulustelukertomuksen mukaan tarpeen mukaan.
Gummeruksen mukaan keskimmäinen tytär on sanonut saaneensa 50 euroa kuukaudessa vain kolmena viimeisenä kuukautena sijaiskodissa olleessaan.
No toi ei pidä paikkaansa. Ton mä tiedän varmasti, sijaisäiti korottaa ääntään.
https://yle.fi/a/74-20198620