Epäasiallinen perehdyttäjä
Mitä tällaisen kanssa voi tehdä? Olettaa että osaan suunnilleen lukea ajatuksensa, työtehtävä vaihtuu toiseen liukuhihnalta vaikka olen vasta perehtymässä ja koko ajan on "kiire". Aina kun hänellä on jotain kritisoitavaa tekemisissäni se täytyy kertoa ivallisella äänensävyllä. Hän ei ole mikään esihenkilö edes vaan rivityöntekijä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen itse teollisuudessa perehdyttäjänä, täytyy sanoa että olet saanut täysin tehtäväänsä sopimattoman tapauksen sinua perehdyttämään.
On ilmiselvää, ettei uuden työntekijän oleteta osaavan heti, eikä tietävän oikeastaan mistään mitään. Täytyy olla aikaa ja mahdollisuuksia yrittää ja epäonnistua. Sitäpaitsi kaikki tyrivät joskus, myös ne kokeneimmat työntekijät.
Ja vaikka olisitkin ihan toivoton tapaus, impannut aivosi muusiksi ja mitään ei jäisi mieleen, ei ole missään tapauksessa perehdyttäjän asia ilkeillä siitä, vaan kannustaa yrittämään uudestaan ja osoittaa omaa ammattitaitoaan keksimällä jokin toinen tapa opettaa asia, josko sillä tavoin homma jäisi mieleen. Hän voi sitten esihenkilölle kommentoida viikon parin jälkeen edistymistäsi ja sanoa hänelle, jos työnteosta ei kaikesta huolimatta oikein tule mitään.
Ilkeily ja ivallinen käytös ei missään tapauksessa kuulu asiaan! <
Kiitos, näin minäkin ajattelen. Vielä hakuvaiheessa kerroin haastattelussa etten ole nopein ja tehokkain vaan ennemminkin tarkka ja huolellinen. Siis jopa painotin sitä itse haastattelutilanteessa. Nyt olen sitten jopa venynyt olemaan mahdollisimman nopea. Tuntuu jopa tavallaan siltä, että tulin huijatuksi tähän työhön.
Työpaikalla myös sanottiin, että työ on kevyttä ja sopii naisille kun minä en edes pidä tärkeänä työn keveyttä vaan tykkään raskaammasta työstä (olen lihaksikas ja vahva).
Ja ajattelit pistää vahingon kiertämään? Koska mulla oli vaikeaa, pitää muillakin olla? Päiväkoti-ikäisen logiikkaa.