Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäasiallinen perehdyttäjä

Vierailija
16.09.2025 |

Mitä tällaisen kanssa voi tehdä? Olettaa että osaan suunnilleen lukea ajatuksensa, työtehtävä vaihtuu toiseen liukuhihnalta vaikka olen vasta perehtymässä ja koko ajan on "kiire". Aina kun hänellä on jotain kritisoitavaa tekemisissäni se täytyy kertoa ivallisella äänensävyllä. Hän ei ole mikään esihenkilö edes vaan rivityöntekijä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toista päivää työssä ja on ollut tänäänkin hirveä olo työpäivän jälkeen. Olen pysytellyt hänestä etäällä. Olen työpaikassa tuleva keikkatyöntekijä itsekin eli en mikään vakituinen edes.

Vierailija
2/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä yhtään ymmärrä miksi pitää olla ivallinen. En ole ikinä kokenut missään NÄIN outoa kohtelua. Ihan kuin hän testailisi ja odottaisi minulta valtavasti ja samalla pitää lähtökohtaisesti ihan luuserina. En ymmärrä tällaista ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen työpaikasta

Vierailija
4/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taidat olla niitä jotka tulee töihin vähän harrastamaan työskentely ja oletat että sinun ei tarvi osata/tehdä mitään mutta kuitenkin odotat täyttä palkkaa? Sinulla ei taida olla vielä kertynyt kauheasti kokemusta työelämästä?

Kouluissa kun annetaan työelämästä todella ruusuinen ja helppo kuva jossa ei juuri mitään tarvi osata kun totuus on se että työelämä on raadollista ja rankkaa ja sinulta vaaditaan osaamista. Työelämässä virheet maksaa niin se on taloudellisesti todella kannattamatonta pitää sinun kaltaista virheiden tekijää joka kuvittelee että eihän niissä virheistä mitään haittaa ole. 

Valehteletko työhakemuksessa olevasi osaava ja pätevä kun selvästi sitä sinulta odotetaan?

Vierailija
5/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut tuonkin aikoinani. Ei antanut tehdä mitään, vaan 'sipaisi' sen minunkin aloittaman työn "siinä samalla".

No olin jo aikuinen ja edellisessä työpaikassakin ollut jo toistakymmentä vuotta, joten tuon huomattuani äsähdin asiasta.

Sain toisen perehdyttämään ja eihän se nyt niin vaikeaa ollutkaan. Lopulta olimme ihan hyvät työkaverit. Sinun on pakko sanoa siitä miten koet tilanteesi. Tai, jos mahdollista niin kysele muilta niistä asioista.

Tsemit.

Vierailija
6/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Tuollaiset ivallisella äänensävyllä puhuvat ovat ääliöitä...

Vierailija
7/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja lukea tällaisista. Jotkut vaan ovat tuollaisia että pienikin valta menee päähän. Pystytkö juttelemaan tilanteesta kenenkään kanssa? Asiatonta käytöstä ei tulisi kenenkään sietää. Saat opetella hommat rauhassa. Yleensä tuollaiset tyypit saavat vielä hermoilemaan turhaan eli voi tulla virheitä joita ei muuten tekisi. 

Ainakin kannattaa kirjata vähän asioita ylös niin jos joskus tulee selviteltävää niin sinulla on sitten vähän muistissa että millaisia asioita on tapahtunut. 

Vierailija
8/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat olla niitä jotka tulee töihin vähän harrastamaan työskentely ja oletat että sinun ei tarvi osata/tehdä mitään mutta kuitenkin odotat täyttä palkkaa? Sinulla ei taida olla vielä kertynyt kauheasti kokemusta työelämästä?

Kouluissa kun annetaan työelämästä todella ruusuinen ja helppo kuva jossa ei juuri mitään tarvi osata kun totuus on se että työelämä on raadollista ja rankkaa ja sinulta vaaditaan osaamista. Työelämässä virheet maksaa niin se on taloudellisesti todella kannattamatonta pitää sinun kaltaista virheiden tekijää joka kuvittelee että eihän niissä virheistä mitään haittaa ole. 

Valehteletko työhakemuksessa olevasi osaava ja pätevä kun selvästi sitä sinulta odotetaan?

Odotan työpaikalta asiallista kohtelua joka ei tarkoita ivallisia heittoja koskien työpanostani. Tällaista suhteellisen hyvää kohtelua on yleensä ollut. Tänäänkin yritin ihan tosissani tehdä työni kaikesta huolimatta, mutta silti tämä arvon perehdyttäjä löysi jonkin piikittelyvälin. Vaikka oikeasti olisin maailman löysin lötväke työntekijäksi niin oikeus minulla olisi silti asialliseen kohteluun. Jokaisella on ja jokaisessa työpaikassa. 

Vierailija
9/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan työpaikalta asiallista kohtelua joka ei tarkoita ivallisia heittoja koskien työpanostani. Tällaista suhteellisen hyvää kohtelua on yleensä o

Kuinka paljon sinulle on kertynyt kokemusta työelämästä kun tommoisia oletuksia, odotuksia ja vaatimuksia puhut?

-eri

Vierailija
10/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei perehdyttäjä välttämättä mikään ruudinkeksijä ole ja sillä on ongelmansa. Anna sille vähän siimaa ja toimi itse asiallisesti, kyllä se siitä.

Vierailija
11/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut tuonkin aikoinani. Ei antanut tehdä mitään, vaan 'sipaisi' sen minunkin aloittaman työn "siinä samalla".

No olin jo aikuinen ja edellisessä työpaikassakin ollut jo toistakymmentä vuotta, joten tuon huomattuani äsähdin asiasta.

Sain toisen perehdyttämään ja eihän se nyt niin vaikeaa ollutkaan. Lopulta olimme ihan hyvät työkaverit. Sinun on pakko sanoa siitä miten koet tilanteesi. Tai, jos mahdollista niin kysele muilta niistä asioista.

Tsemit.

Huomenna täytyy varmaan sanoa esihenkilölle tästä ja on viimeinen perehdytyspäivä. Tämä tuntuu ekstrakurjalta kun olin vuoden pois töistä äitiyden takia ja tuli tällaista. Olin ylipäänsä hakenut ihan toisenlaista työtä ja painottanut, että olen tarkka ja rauhallinen eikä tämä vastaa sitä yhtään. - asian vierestä

Vierailija
12/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä uusi perehdyttäjä. Nykyinen ei selkeästi ymmärrä, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
13/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi myös mielessä, että olisiko yksin tehtävä työ sitten minua varten. En olisi kenenkään "testierä". Ei tarvitsisi toimia ryhmässä. 

Vierailija
14/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä uusi perehdyttäjä. Nykyinen ei selkeästi ymmärrä, mitä se tarkoittaa.

En usko että tuolla on aikaa sellaiseen. Työ on itsessään sellaista että sen oppii jos annetaan oppia (paitsi minulla näemmä). 

Vierailija
15/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä hauskaa nähdä kun oman elämän Queen been psyyke romahtaa kun astuu työelämään ja olettaa että saa samanlaisen mielistelijä haaremin parveilemaan ympärille ketkä vain mielistelee ja tykkää mihin on tottunut työelämän ulkopuolella. Mitä nopeammin hyväksy että olet vain arvoton työläinen ja uutena olet vielä työläisistäkin sitä huonointa kattoa niin saatat joskus pärjätä työelämässä. Työelämään ei tulla suoraan huipulle vaan pohjalle josta aloitetaannkerryttåmään tietotaito ja kokemusta että pääsee nousemaan paremmalle tasolle

Vierailija
16/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se oo muuta kun käy jonkun pomon juttusilla kysymässä, että mikä tää homma oikein on, kun perehdyttäjä ei ole yhtään työtehtävänsä tasalla.

Vierailija
17/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä on siis Ok käyttäytyä kusipäisesti uusia työntekijöitä kohtaan? Osasi tai ei, palautetta voi antaa asiallisesti ja perehdytyksen voi myös tehdä asiallisesti. Yleensäkin voi käyttäytyä asiallisesti, reilusti ja kannustavasti muita kohtaan. Jos sattuu olemaan täysi kusipää, niin asiallinen käytös on tietysti vaikeampaa hallita.

Vierailija
18/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi myös mielessä, että olisiko yksin tehtävä työ sitten minua varten. En olisi kenenkään "testierä". Ei tarvitsisi toimia ryhmässä. 

Siinä hommassa sinulta vaaditaan vielä enemmän kun ryhmässä olemisessa. Yksin työskentelyssä vaaditaan että osaat kaiken ja tiedät kaiken eikä virheitä sallita

Vierailija
19/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylimielinen asenne oli pelissä heti. Hän alkoi ladella tehtäviä liukuhihnalta ja minun olisi pitänyt pysyä perässä. Näytti jonkun työtehtävän nopeasti, heti perään toisen ja kysyi ymmärsinkö. Sitten taas päsmäröimään seuraavaan. Kamala ihminen. Miespuoliselle kollegalle flirttaili ja kiitteli kyllä häntä. 

Vierailija
20/42 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä hommassa sinulta vaaditaan vielä enemmän kun ryhmässä olemisessa. Yksin työskentelyssä vaaditaan että osaat kaiken ja tiedät kaiken eikä virheitä sallita

En ole kyllä muuten kärryillä siitä miksi muille on ok tehdä virheitä ja opetella kaikessa rauhassa, mutta kun minä teen niin valitetaan ettei saa haaveilla ja pitää olla nopea. Mitä hemmettiä?