Miten ihmeessä selviämme!16 päivää ja rahaa 360 euroa!
En jaksa tätä köyhyyttä. Usein rahat loppuu liian aikaisin. Nytkin pitäisi pärjätä yli kaksi viikkoa 360 eurolla! Miten se edes taas onnistuu?! Lapset syövät toki päikyssä arkiruoat, mutta päivälliset, aamiaiset yms viikonloput pitäisi selvitä. Tankatakin pitäisi, vie varmasti 50euroa ja työmatkoihin tarvitsemme auton. Meitä on siis neljä henkeä.En kestä!!
Kommentit (75)
meillä 5-henkinen perhe ja rahaa 66¿ seuraavaksi tulee rahaa kahen viikon päästä... ja hyvin selvitään... Vaikkakin tiukkaa, mutta onneksi näin ei ole juuri koskaan...
Juoksen viikossa 70-80km ja vedän kuntopiiriä kotona. Kotona on myös painot ja penkki.
Tupperi-iltoihin en menisi suurin surminkaan. Hirveää akkojen kälätystä ja muovikippojen kauppaamista. Naurettavaa hommaa.
Ostan paljon kirjoja kirja-alesta, mutta myös lainaan paljon. Elokuvissa en jaksa käydä, katsotaan elokuvat mieluummin kotona omassa rauhassa.
En koe, että elämä olisi kituuttamista jos en omista kaikkea ja pääse joka päivä jonnekin. Kotimme on viihtyisä ja viihdymme hyvin siellä. Ja kas, lapsetkin osaavat käyttäytyä tosi hyvin ravintolassa, vaikka käymme siellä syömässä vain hääpäivänämme. Juuri tarjoilija kehui viime kesänä, että harvinaisen hyväkäytöksisiä lapsia.
Jokainen etsii onnen sieltä, mikä tuntuu omalta. Onni löytyy minusta ihan muualta kuin tavarasta. Mutta jos sinun maailmasi kaatuu siihen, että joudut olemaan kaksi viikkoa tuhlaamatta, se on sinun tiesi.
Kuulostaa ihan samalta. Heillä oli rahapula kun oli hiukan eletty yli eli ostettu kalliit huonekalut, mihin ei olis ollut varaa. Osamaksut lankes kerralla niskaan.
Ämmä meni kampaajalle ja maksoi siitä 60 euroa, vaikka lapsille ei riittänyt ruokaan rahaa.
Talo on täynnä krääsää. Kaikenmaailman 15 euron kynttilöitä ja enkeleitä ja tupperwareastioita. Käy salillä (ei kyllä huomaa, on hirveä läski).
Ja on tyhmä kuin saapas. Siellä päässä ei todellakaan ole mitään.
Ihmiset eivät oikeasti tunnu uskovan,että pienelläkin tulee toimeen.
Sairaanhoitajana saan nettopalkkaa 1469e. Lisäksi reilut 200 e lapsilisää kahdesta pojasta,joiden yh olen.
Vuokraan menee 850e. Laskuja yleensä on 200-300 euron edestä. Minulle jää yleensä reilu 500 e koko kuuksi ruokaan,kampaajiin,vaatteisiin yms.
Se riittää, vaikka tiukkaa joskus tekeekin. Vielä saan säästettyä meille lomamatkan joka toinen vuosi tapahtuvaksi.
jotka olitte ostaneet useiden päivien ruuat 8-10 eurolla...Mitä ostitte?
Itse oon yh-opiskelija, rahaa pari euroa ruokaan per päivä, olis kiva kuulla jotain vinkkejä. Hedelmiä ja vihanneksiä ei oo varaa ostaa juuri koskaan ja ruoka aina samaa makaroonia/perunaa jne.
Hain asumistukea,mutta tuli kielteinen päätös. Sen kyllä tiesin jo melkein etukäteen. Asumistukea nyt ei saa yleisesti ottaen, jos on työssä käyvä ihminen.
Millä logiikalla mun tuloni ovat 2000e,kun bruttopalkkakin on alle sen?
Meillä on viisihenkinen perhe. Ruokalaskumme on (sis. myös hygieniatuotteet yms.) 900-1000 ekeä kuussa. Emmekä syö mitään sisäfilettä(pari kertaa vuodessa ehkä).
En kylläkään jaksa leipoa oikein mitään itse. Eikä meillä kukaan tykkää puurosta. Kolme teinipoikaa ja mies vetävät myös helposti kilon lihaa per ateria. Hedelmiä ja vihanneksia kuluu 1-2 kiloa päivässä. maitoa nuoret urheilevat pojat juovat myös helposti pari litraa per ateria.
Niin että ymmärrän hyvin jos ap:lla on tiukkaa.
minä ja kaksi lasta.
jauhelihaa on pakkasessa monta kiloa
Huomenna menemme kauppaan ja ostamme mm näitä
lihapullia
kalapuikkoja
maitoa
makkaraa
omenia
luumuja
salaattia
näillä pärjäämme viikon kun teen parina päivänä jauhelihasta jotain (pussimuussia kaapissa), uunimakkaraa yhtenä päivänä, lihapullakastiketta toisena, kalapuikkoja ja muussia kolmantena, näin se homma etenee, kauppaan ei varmasti mene edes kymppiä ja eletään sillä viikko.
seuraavalla viikolla haen taas viikoksi ruokaa ja sitten tuleekin jo lapsilisät. minulla menee 20e viikossa vielä tupakkaan, onneksi tuota jauhelihaa on aina monta kiloa pakkasessa, siitä saa aina tehtyä ruokaa vaikkei olisi kaapissa kuin makaronia, voita ja jauhoja
Juu, kyllähän sitä voi kitkutella pienellä rahalla vaikka miten kauan, jos syö jotain halpaa ja epäterveellistä. Esim. Lidlistä saa kyllä varmasti valmiita lihapullia halvalla. En vain suin surminkaan osta mitään Lidlistä. Muutenkin ostamme pääsääntöisesti luomua ja lähiruokaa, joten toki se vähän maksaa. 78 kirjoitti hyvin siitä, miten perhe oikeasti voi kuluttaa.
Eettiset asiat merkitsevät minulle paljon. En suostu edistämään mitään, mikä sotisi oikeustajuani vastaan. Teille, jotka älähditte niistä Tuppereista, sehän oli tietysti esimerkkitilanne. Niin kuin moni muukin asia ko. viestissä. Eihän voi tietenkään kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.
En taida olla tuttusi, joka sitä epäilit. Minulla on kyllä korvien välissä aika paljonkin asiaa:) Luultavasti paljon enemmän kuin sinulla.
T: akateeminen ap
sitten niitä ei osteta. Mikä tuossa on nyt niin vaikeaa???
jotain elämää.
Kuten huomaa ap. n kohdalla. Voi jeesus, että joku voi olla tyhmä kuin saapas.
Ymmärrän kyllä ap:ta. Meilä kuluu rahaa ruokaan joatin 800e kuussa, sillä kyllä ostetaankin sitten mysö pesu- ja hygieniatuotteet. Vaatteet ja muut sitten erikseen. En kyllä tajua miten jotkut pärjää jollain 400e kaikkeen elämiseen kuussa!
Rutisee ensin, ettei rahat riitä (osoittaa jo tyhmyyttä, kun näin on päässyt käymään) ja kun annetaan neuvoja, niin latelee pelkkiä mutkumutku-selityksiä.
On ihan turha rutista, jos on p*ska housuissa!
Ja tuo tilanne nyt on aika kaukana selviytymisestä, paitsi jos täytyy myös akateemisille naapureille näytellä kulttuuririennoissa pyrähtelyä (onko Tupperware-kutsut kulttuuria?).
Ehkä jonkun sortin hahmoitushäiriö? Sanoinhan jo, että Tupper -kutsut olivat ESIMERKKI. Ymmärrätkö sen?
BUAHAHAAAA..minä en niitä muovikippoja kotiini huolisi.
Tämä kyllä kertoi ap. sta kaiken.
Sääli, että et tule toimeen ilman tuppereita.