Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä selviämme!16 päivää ja rahaa 360 euroa!

Vierailija
10.04.2007 |

En jaksa tätä köyhyyttä. Usein rahat loppuu liian aikaisin. Nytkin pitäisi pärjätä yli kaksi viikkoa 360 eurolla! Miten se edes taas onnistuu?! Lapset syövät toki päikyssä arkiruoat, mutta päivälliset, aamiaiset yms viikonloput pitäisi selvitä. Tankatakin pitäisi, vie varmasti 50euroa ja työmatkoihin tarvitsemme auton. Meitä on siis neljä henkeä.En kestä!!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa eli kaikki ateriat + talous + hygienia + apteekki tuolla rahalla (vaipat myös jne.).

Vierailija
2/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 lasta, jotka kotihoidossa, eli minä ja lapset syömme kaikki ruuat kotona. Mies syö lounaan töissä.

Aivan varmasti saatte tuon riittämään pariksi viikoksi eikä ruuan tarvitse olla pelkkää kaurapuuroa. Vähän suunnittelua peliin, ja kaupassa käynnit pari kertaa viikossa, ei päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim keitto kahdeksi päiväksi. Paista lättyjä. Syökää leipää iltapalaksi, paista ranskalaisia, purkkihernekeittoa, makaroneja, tee jauhelihakastiketta pariksi päiväksi. Kyllä se nyt riittää.

Vierailija
4/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä on kaikki ruuat, vaipat, pesuaineet.

Hoidan kotona 2 vuotiaita kaksosia, jotka ovat siis vielä vaipoissa. Mies ottaa töihin kotoa eväät mukaan. Eli aivan kaikki kuukauden ruokakulut on tuossa 400¿:ssa ja meillä syödään monipuolisesti terveellistä ruokaa, kyllä teilläkin 300¿ pitäisi riittää kahdeksi viikoksi ihan reilusti.

Vierailija
5/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti käsitä mitä ap rutisee

Vierailija
6/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää, kun heti huudellaan porvoota. En oikeesti usko, että kukaan tolla rahalla kuukautta elää. Aina on näitä: Me eletään koko kuukausi 200 eurolla kun ähän vaan suunnitellaan! Ettekö osta ikinä vaatteita?! Eikö mene rahaa apteekkiin? (meillä on allergiaa, astmaa jne..) Ettekö vuokraa elokuvia, syö pitsaa? Laitatteko aina jotain makkarasoppaa? Minä inhoan keittoruokia ja jotakin patamössöjä. PRKL. Ärsyttää! Oikeesti, MONI olisi ihmeissään jos pitäisi noin vähällä tulla toimeen!

T:ap

Vierailija
7/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa syödä terveellisesti. Aamulla puuroa (ei maksa mitään), leivo itse sämpylöitä (ihania), tee ruokaa esim. juureksista ja jauhelihasta (halpaa ja ravitsevaa). Avuttomuuden huipentuma - ap taas.

Vierailija
8/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viidet kaksoset ja silti raha vaan riittää!!! En kestä, täällä ei saa koskaan mitään muuta kuin kuraa niskaan!!!

No me syödään hyvää kotiruokaa ja useimmiten aika paljon. Aina paistijauhelihaa, rasvattomia maitotuotteita, pihvejä harvemmin, kalaa ja kasviksia (tuoreita), terveellisyydestä ei siis ole kyse. Karkkia emme juurikaan osta, jonkun verran valmispullaa. En leivo itse. Niinkuin sanoin bensaan menee rahaa ja apteekkiin. Lapsille pitää ostaa kevätrukkaset, vaippoja ei enää käytetä. Kampaajalle pitäisi mennä, mutta kun EI OLE RAHAA! Työkaverilla olisi tuparit, mutta EI OLE RAHAA mennä baariin, kun se haluaisi sinne kuitenkin. Kotona pitää taas mussuttaa. Siideriä ostan aika usein kotiin, otamme iltasella pari kolme kertaa viikossa yhdet. Juoppoja emme ole. Joko selkis? Olemme TAVALLINEN lapsiperhe, joka ei elä pyhällä hengellä.

Vierailija
9/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin ei syödä paistijauhelihaa.

Tosi yksinkertaista, elämän karmeat tosiasiat alkavat paljastua tynnyrissäelävälle pikku-kotirouvalle!

Vierailija
10/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostat suuren määrän ruokaa kerralla. Sen jälkeen ei kauppaan tarvitse mennä tuon kahden viikon aikana.

Leipä ja maito ovat ehkä ne, joita on vaikea ostaa säilytettäväksi. Mikäli ostat vaikka kaksi isoa pulloa limsaa, niin siitä saat yhden maitolitran verran, kun palautat nuo pullot tyhjinä kauppaan.

Tämän lisäksi pannari on hyvä tuote. Osa ostoksistasi on esimerkiksi 15 munan kenno. Munat ovat todella hyviä ja ruokaisia. Tämän lisäksi, kun teet pari kertaa ison pannarin, niin sillä selviää kahdesta neljästä kerrasta, kun tarvitsisit leipää ja sitä ei ole.

Osta myös jauhoja ja hiivaa, niin voit itse tehdä leipää. Itse harrastan hiivatonta leipää, koska se on nopea ja helppo tehdä. Siihen voi laittaa niitä jauhoja, mitä sattuu olemaan, vähän sokeria ja vähän suolaa. Tämän lisäksi joko sulatettua rasvaa tai öljyä ja vähän maitoa tai vettä. Siinä onkin mukava leipä, joka valmistuu nopeasti ja kätevästi.

Vierailija
11/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mies leikkaa minun hiukseni. Kun tuttavat eivät sitä tienneet, he yleensä ihailivat, miten hyvä kampaaja minulla on:)

Siskoillani on taas ollut tapana ostaa permisaineita ja laittaa toistensa hiukset niillä. Heilläkin on ihan hyvä hiukset.

Muitakin keinoja hiusten laittoon löytyy, kun ei ole rahaa ja käyttää mielikuvitustaan.

Vierailija
12/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua taas ärsyttää, kun heti huudellaan porvoota. En oikeesti usko, että kukaan tolla rahalla kuukautta elää. Aina on näitä: Me eletään koko kuukausi 200 eurolla kun ähän vaan suunnitellaan! Ettekö osta ikinä vaatteita?! Eikö mene rahaa apteekkiin? (meillä on allergiaa, astmaa jne..) Ettekö vuokraa elokuvia, syö pitsaa? Laitatteko aina jotain makkarasoppaa? Minä inhoan keittoruokia ja jotakin patamössöjä. PRKL. Ärsyttää! Oikeesti, MONI olisi ihmeissään jos pitäisi noin vähällä tulla toimeen!

Meillä tosin on canal digital, joten siitä riittää aivan hyvin elokuvatarjontaan. Emme muuten käy koskaan elokuvissa. Toisaalta tuskin kävisimme, vaikka säästäisimme 48 euroa kuussa ja sanoisimme CD:n irti.

Emme tilaa pitsaa tai muita ruokia. Emme käy ulkona syömässä lainkaan.

Lääkkeitä emme osta, jos ei ole rahaa. Kerran lapsi sai odottaa antibiottikuuria kaksi viikkoa, koska ei ollut rahaa. Tunnustan, että teimme hakemuksen toimeentulotuesta ja saimme odottaa päätöstä sen kahden viikon ajan. Mutta kun ei ollut rahaa ostaa lääkkeitä, niin ei sitten.

Teemme kotiruokaa, mutta sen ei tarvitse olla makkarasoppaa. Ostan tonnikalaa, jauhelihaa ja vain erittäin harvoin makkaraa. Tämän lisäksi kanankoivet ovat hyviä, kun ei ole rahaa. Pataruoat ovat huonoja, koska yleensä ne loppuvat äkkiä. On parempi tehdä iso kastike ja sen kanssa riisiä/makaronia/perunaa. Tällöin kastiketta voi syödä useamman päivän, joskus jopa neljäkin päivää. Meillä on kolme lasta ja silti kastikkeen ei tarvitse kovin suuri olla, jotta se kestäisi pidempään.

Vierailija
13/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee tiukkaa ruoan kanssa, niin laitan aina lapset etusijalle. Jos syystä tai toisesta juuri sen hetken ruoka ei näytä riittävän täysin kaikille, niin jätän omalta lautaseltani jotain pois.

Vierailija
14/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sinä yhden kaksi viikkoa elät käymättä kampaajalla tai shoppailematta?

Vierailija
15/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa olla jotain asenneongelmaa.

Niin kuin joku sanoikin, että on elettävä varojnesa mukaan! Missä syy, että rahaa on mielestäsi liian vähän? Oletteko eläneet alkukuun liian leveästi? Onko tämä rahattomuus nyt vain tilapäisjuttu vai toistuuko jok kk?

Tehkää budjetti, jossa huomioitte missä voitte säästää? Toiset tinkii ruuasta, toiset asumisneliöistä, toiset taas vaatteista. Ukson, että löydätte oman linjanne.

Toki ei kukaan kiellä valittmasta, mutta se tuskin tilannettann auttaa. Itse sille vain jotain voi tehdä, ei kukaan muu.

Vierailija
16/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha riittänyt ja toinen lapsista on kuluttavassa murkkuiässä. Ei millään pahalla ap, mutta on todellakin ihmisiä, joiden pitää tulla toimeen tuolla rahalla. Vaatteita ei osteta jatkuvasti, ei syödä ulkona jatkuvasti, ei osteta sipsejä ja vanukkaita yms. Itsekin tunnen ihmisiä, jotka käyttävät 2-3 kertaisesti tuon summan kuukaudessa. Mutta köyhän on katsottava hintaa ja mietittävä, onko pakko ostaa vai ei. Opettele tekemään ruokaa ja jätä puolivalmisteet ja valmiit ruoat pois. Pizzaakin voi itse tehdä tai joskus ostaa pakastepizzoja (osa on muuten ihan hyviä), joihin lisää jotain mieluista. Katso marttaliiton sivut!

Vierailija
17/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellisesti, monipuolisesti ja EDULLISESTI. Ei todellakana mätetä mitään pizzaa.

Olette ilmeisesti lihavia - ruokaan menee enemmän rahaa.

Vierailija
18/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

360 ei riitä kahdeksi viikoksi. Mulla tulot 2000e nettona kuussa ja en silti saa tuhlattua juokseviin kuluihin 360 per kaksi viikkoa vaikka rahaa oliskin.

Vierailija
19/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tehkää budjetti, jossa huomioitte missä voitte säästää? Toiset tinkii ruuasta, toiset asumisneliöistä, toiset taas vaatteista. Ukson, että löydätte oman linjanne.

Meillä saattaa olla joskus uusi huonekalu, vaikka tulot ovat pienet. Mies vain nipistää sitten vaikka ruoasta, kun hän keksii hankkia jotain uutta. Kyse on siis oikeasti siitä, mitä pitää tärkeimpänä.

Vierailija
20/75 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:sta paljon. En ihmettele yhtään, ettei rahat riitä. Tämä mamma on niitä läskejä pizza-vanukas- siideri-rööki -vanhempia. Hyi hitto.